Orijinalini görmek için tıklayınız : kaç kg kaç hp eşittir
typermelih
27-11-2011, 09:15
arkadaşlar yıllardır şu kg şu hp tekabul eder yok bu bunu karşılar biri net doğru bir bilgisini yazarsa çok sevinirim...aracım kantara çıktı ve malesef 1540 km geldi aslında golf r 1466 kg ama bende spor koltuk ve açılır tavan var bunlar etki ediyor sanırım...geçenlerde tüm koltukları çıkardım 52 kg hafifledi bu 52 kg olsa neolur olmasa ne olur mantını güddüm ve geri taktım sizce çokmu kayıp benim için bu 52 kg
Hp olarak bilmemde 50 kg yaklaşık 2 boy ileri götürür rollingte.
Genelde 20kg 1 boy diyorlar..
typermelih
27-11-2011, 09:32
ozaman sökecem desenize tekrardan koltukları...aslında adanada iki araç var biraztehlike arzediyor yada biz gözümüzde çok büyüttük herhangibir aksilik olmazsa rodajım bitsin yazılımı 4 leyim o araçlarla kalkacam sonrada istanbul a uğrayıp türkiyede iyi isim yapmış araçlarla deneyecem işşallah tabi araç sahipleri için yanlış anlaşılmazsa...sürekli aracımın olumsuzluklarını görüyorum hep bir engel var...daha önce dsg sıkıntısı vardı o halloldu,4 çeker olması beni sinir ediyordu şimdi bukadar çok güç ve kuvvete 4 çekerin iyi olacağı inancındayım şimdide ağırlık 1300 kg bir araç 400 hp ise benim aracım 1490 kg gelirse ve benim aracında 510 hp oldunu varsayarsak ozaman yine şansım yok böyle 50 kg 2 boy falansa
Skyhawk34
27-11-2011, 09:33
bi konuşma esnasında duymuştum her 7 kg 1 beygir...
Tartışılır
samet_61
27-11-2011, 09:36
7 kg 1 hp dıye bılıorum
typermelih
27-11-2011, 09:42
aslında bende böyle bir şey duymuştum yıllar öncesinden...şayet öyleyse 200 kg daha ağırsam bölü 7 yaparsak 28.57 hp ye denk geliyor oda çokta önemli değil ama böyle 50 kg 2 boysa 200 kg 8 boy yapar oda 1 direği geçiyor .............
Agirlik atabiliyorsan at koltuklari herseyi tek bi tane hafif koltuk tak derim kilo farki gercekten oluyor 28 kg civari agirliktan kurtulup 1 boy kadar hizlandim ben arabanin uzerinde jantlarin agirligida cok onemli hatta bence en onemlisi orjinal r jantlarin agir muhtemelen hafif janta gecis yaparsan o ciddi fark yaratir tabi kendi gorusum butceyede bagli bu araba 4 ceker oldugundan cok cok rahatlar
Skyhawk34
27-11-2011, 09:54
Agirlik atabiliyorsan at koltuklari herseyi tek bi tane hafif koltuk tak derim kilo farki gercekten oluyor 28 kg civari agirliktan kurtulup 1 boy kadar hizlandim ben arabanin uzerinde jantlarin agirligida cok onemli hatta bence en onemlisi orjinal r jantlarin agir muhtemelen hafif janta gecis yaparsan o ciddi fark yaratir tabi kendi gorusum butceyede bagli bu araba 4 ceker oldugundan cok cok rahatlar
kesinlikle jantlarda çok önemli arabayı oyle bir rahatlatır ki farkı anında anlarsın
typermelih
27-11-2011, 09:55
Agirlik atabiliyorsan at koltuklari herseyi tek bi tane hafif koltuk tak derim kilo farki gercekten oluyor 28 kg civari agirliktan kurtulup 1 boy kadar hizlandim ben arabanin uzerinde jantlarin agirligida cok onemli hatta bence en onemlisi orjinal r jantlarin agir muhtemelen hafif janta gecis yaparsan o ciddi fark yaratir tabi kendi gorusum butceyede bagli bu araba 4 ceker oldugundan cok cok rahatlar
jantım o.z ultraleggera zaten ordan 22 kg avantajım oldu...sadece bu yarışta çıkaracam açıkçası keşke dememek için :soru:
Ben önce kilo vereyim o zaman 100 kilodan düşmem lazım :D
Abi jantlarin cok iyi ic agirligida at bence tek hafif yatarsiz bi koltuk koy deneme icin araba yaptin zaten sonrada koltugu satar parcalari geri toplarsin istedigin zaman
ben kendim attigim kilolari tartip kendimce olctum soylediklerimi soktugum vidayi bile tarttim :)
aslında bende böyle bir şey duymuştum yıllar öncesinden...şayet öyleyse 200 kg daha ağırsam bölü 7 yaparsak 28.57 hp ye denk geliyor oda çokta önemli değil ama böyle 50 kg 2 boysa 200 kg 8 boy yapar oda 1 direği geçiyor .............
:beuj: 28 hp çok ciddi rakam bence
BlackEmperor
27-11-2011, 10:07
bunun tam bir dönüşümü yok arkdaşlar
1 kg su kadar bg eşittir diye birisi ağırlık birimi diğeri enerji birimi bunu oranlayamazsınızda Örneğin aynı kilodaki 300 bg arabada +50 kg bi yarım boy bile oynatmazken 100 bg arabada 3 boy fark ettirebilir. Böyle bir soruya cevap vermek için teorininde teorisini tartışmak gerekiyor.
merak eden biraz kurcalayabilir aşağıdaki formulleri fikir verme açısından Horsepower - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower)
Genelede kağıt üsü HP ve kağıt üstü kg hesplamaları hiç bir zaman tutmaz 250 hp arabam var diyenleri 200 hp lik arabalar eleğe çevirdiğine çok şahit olduk:) deneyceğiniz araç nedir spec leri nelerdir?
BlackEmperor
27-11-2011, 10:11
Arenimo +1
burda ki en güzel doğruya yakın kıstas araçın gücü /ağırlığı
yani kg başına düşen bg
typermelih
27-11-2011, 10:21
benim araç 1500 kg diyelim aracım 520 hp işşallah sıkıntısız birşekilde almak nasip etsin allah...kalkacağım aracı yazmak istemiyorum...tabi böyle oluncada siz mantıken yorum yapamayacaksınız ne olur kim alır diye falan...
typermelih
27-11-2011, 10:25
Genelede kağıt üsü HP ve kağıt üstü kg hesplamaları hiç bir zaman tutmaz 250 hp arabam var diyenleri 200 hp lik arabalar eleğe çevirdiğine çok şahit olduk:) deneyceğiniz araç nedir spec leri nelerdir?
o 200 hp li araçlar daha hafiftir sanzuman aralığı kısadır atmasferik turbo araçların yarışıdır yani iki aynı kg olupta 200 hp olan aracın alması nasıl olabilirki yada araç yorgun yada sıkıntılıdır
7 KG = 1 HP gibi bir matematiksel eşitlik hangi formullerden geliyor merak ediyorum açıkçası. Ha şu denebilir; arabadan atılan her 7 kg, sanki 1 HP almış gibi arabaya ivme kazandırır.
Ancak bu dense bile 2 araba arasında tek kıstas ne kilodur ne güç.. Bir araba diğerinden daha güçlü olsa bile en basiti şanzıman oranı güçlü arabayı geriye atabilir.
o 200 hp li araçlar daha hafiftir sanzuman aralığı kısadır atmasferik turbo araçların yarışıdır yani iki aynı kg olupta 200 hp olan aracın alması nasıl olabilirki yada araç yorgun yada sıkıntılıdır
Aerodinami (veya rüzgar direnci) de çok önemli öyle deme. Bunun en güzel örneği CRX'ler, birçok açıdan denk hatta aradaki kg dezavantajını kapatacak kadar kendisinden daha güçlü arabaları bile harcadığını çok kez gördüm ama aerodinami denen şeyi kavratamadığımız için gün geldi inandıramadık insanları.
BirkanYazici
27-11-2011, 11:08
eğer ciddi bir hafifletmeye gidecekseniz hafif aküyüde unutmayın derim
kelalper
27-11-2011, 11:11
ağırlıkla başa çıkmanın en iyi yolu torktur. 2 araba eşit ağırlıkta eşit güçte ve hemen hemen aynı şanzıman oranlarına sahip olduğunda tork u yüksek olan kazanır. 7kg 1 hp kuramı maalesef doğru değil. Hafiflik bir avantaj ancak bu arabadan arabaya çok fark ediyor.
Ayrıca şu da var..
Arabanın neresindeki 7 kg?
Jantlarda azaltılacak 7 kg ile bagajdaki 7kg'lık su şişesi bir midir?
kadir jdm civic
27-11-2011, 12:07
bunu anlamanın en iyi yolu aynı denk giden 2 araçtan biri sökülcek kantara cıkıcak sonra denencek ve sonucu görcez bende herkesten duyduguma göre 7 kg 1 hp eşit söyle komik birseyde var.
ben askere gitmeden önce 86 kilo idim civic si ile rol yapıyordum askerden geldım 66 kiloyum 20 kg verdım yaklaşık sadece ben arabaya dokunmadan 3 hp mi kazandım :)))))
bazen bu forumda cokk bilgili seyler okuyorum ama coğu zaman saçmaa sapan yorumlar bilmiyorsan yazma konuşma
gelelim senin soruna aracın kilosunu bg gücüne bölersin 1 bg taşıması veya çekmesi gereken kg ortaya çıkar
bu dogru orantılı olarak ne kadar az kg o kadar iyidir
VTec_king
27-11-2011, 12:17
eskilerden birşey hatırlıyorum
yine kıstas değil ama
özgün birgün gtech getirmişti
sahil yolunda kalkış kaç çıkıcak diye hesaplayalım dedik
özgün yanımdayken 7:35 gibi bir rakam çıktı yanlızken denediğimde 7:12 çıktı
he 2 kalkışıda aynı şekildemi yaptım orası muamma..
roll de mesela vtecde aynı modifiye parçaları km ler nerdeyse aynı iki araçda 70 kg lık bir adam oturduğunda 2 boya denk geliyordu..(deneyen ben ve urfa 2. kişi vtecfatih)
Söyleyeceklerim kesinlikle yanlış ve taraflı anlaşılmasın istiyorum o yüzden öncelikle bunu belirtmek istedim, şimdi drag yarışları olur koltuk sökülür cam sökülür onlara tamam diyorum ama böyle 2011 model full yüklü aracın sadece roll için koltukları bilmem başka bir yerleri sökülse siz karşı aracı geçseniz bile şöyle bi muhabbette geçebilir '' benim koltuklarım şuram buram sökülü değil '' bence hiçbişey sökmeden geçmeye bakın ki ilerde o da birşeyler söküp geldiğinde sizi geçme ihtimali olmasın.
Arabanın torku ne kadar az ise, atılan kg o kadar çok katkı sağlar...
eskilerden birşey hatırlıyorum
yine kıstas değil ama
özgün birgün gtech getirmişti
sahil yolunda kalkış kaç çıkıcak diye hesaplayalım dedik
özgün yanımdayken 7:35 gibi bir rakam çıktı yanlızken denediğimde 7:12 çıktı
he 2 kalkışıda aynı şekildemi yaptım orası muamma..
roll de mesela vtecde aynı modifiye parçaları km ler nerdeyse aynı iki araçda 70 kg lık bir adam oturduğunda 2 boya denk geliyordu..(deneyen ben ve urfa 2. kişi vtecfatih)
al bir yalnış daha 70 kg 2 boy fark etmiş bir 70 kg daha olsa 2 boy daha mı atacak yapmayın beyler
bakın şöyle anlatayım
diyalim aracınız 1250 kg bg gücü olarak 240 olsun 1250:240 eşit 5.2 kg yani 1 bg 5.2 kg düşüyor
aynı aracı 70 kg düşürürsek 1bg 4.9 kg kilo düşüyor yani her bg 0.3 kg daha az kg çekiyor:)
en güzel modifiye hafifliktir..:)
Kömür madenlerinde yük taşıyan atları bir süre gözlemleyen James Watt, ölçümleri sonucunda bir atın 45 kilogramlık kömürü 1 saniyede 1,11 metre uzağa taşıyabildiğini tespit etti.
Böylece bir at Ağırlık x Yol olarak 50 Kilogram-Metrelik iş yapmış oluyordu. James watt nedeni bilinmemekle birlikte bu sonucu yüzde 50 oranında arttırarak 75 Kilogram-Metreye tamamladı ve buna da 1 beygir dedi.
Devamı: Beygir Gücü (HP) Nedir ? | Bilgiustam - Türkiye'nin Bilgi Sitesi (http://www.bilgiustam.com/beygir-gucu-hp-nedir/#ixzz1euAg2fx6)
onursumer
27-11-2011, 12:46
aslında onemli olan ağırlık güç oranı diye düşünüyorum
kğ başına denk gelen hp miktarı araclar arasındaki farkı aşağı yukarı gozlemlemeye yeterli aktarma kayıpları konusunda bişey diyemicem tabi :D
bence bu konu genel olarak konusulamaz. Arabadan arabaya bu genellemeler değişir, torkunda cok onemı var. Yüksek torklu bir arabada 50 kilo hissettirmez gibi geliyor şahsen bana.
ulasoztas1
27-11-2011, 13:00
önemli olan Torktur
bence bu konu genel olarak konusulamaz. Arabadan arabaya bu genellemeler değişir, torkunda cok onemı var. Yüksek torklu bir arabada 50 kilo hissettirmez gibi geliyor şahsen bana.
tork nedir ki acaba aracın ağırlığı ile ilgili olsun;)
torkun baktığı önemli agırlık jant agırlığıdır
benim demek istediğim 500 torklu bir aracda 50 kilo ortalama yarım boy fark ederken 200 torklu bir aracda 1.5 2 boy farkeder bahsetmek istediğim bu.
benim demek istediğim 500 torklu bir aracda 50 kilo ortalama yarım boy fark ederken 200 torklu bir aracda 1.5 2 boy farkeder bahsetmek istediğim bu.
nerden cıkardın bu bilgiyi aynı araçtan 50 kilo daha alsak ne olucak 2 boy daha mı
şöyle diyim sana tdı arabalar neyle yürüyor.
2. 335d de 2 kişi clio rsde 2 kişiyiz denediğimizde 4 boy açıor 335d. 2 araçdada tek olduğumuzda 335d 2 boy fark açıyor. 335d nin torku 550+ cilo rs in torku 208 sebebi tork
bence ağırlık/hp oranı birbiriyle ters orantılı, yani direk şu kadar kg bu kadar hp demek çok yanlış. Benim şöyle bir düşüncem var ama 100hp/ton oranına sahip bir araç için 10kg=1hp diyebilir miyiz ?
şöyle diyim sana tdı arabalar neyle yürüyor.
2. 335d de 2 kişi clio rsde 2 kişiyiz denediğimizde 4 boy açıor 335d. 2 araçdada tek olduğumuzda 335d 2 boy fark açıyor. 335d nin torku 550+ cilo rs in torku 208 sebebi tork
turbo arabayla atmosferik araba karşılaştırıyorsun bu bir devir aralıkları farklı
ikincisi bilmiyorsun kulakatan dolma bilgilerle cevap yazıyorsun biraz internetten araştır öğren bence tork önemlidir tabiki ama
bg gücü ağırlık baglantısı daha önemlidir;)
bence ağırlık/hp oranı birbiriyle ters orantılı, yani direk şu kadar kg bu kadar hp demek çok yanlış. Benim şöyle bir düşüncem var ama 100hp/ton oranına sahip bir araç için 10kg=1hp diyebilir miyiz ?
aynen ya ne olacaktı senin hesabına 1 bg 10 kilo taşıyor :)
http://www.techturkey.com/forum/1977524-post9.html
Poryadan atılan 1kg iç mekandan atılan 10kg'ye eşit denmiş burada.Bence jantlarınız değiştirin.R jantları oldukça ağırdır.Oz ultraleggera-enkei rpf falan hafiftir.
kaldı mı dokuz kırk yapar gibi bi hesap olmuş. ben aracımdan toplamda 60 kiloya yakın ağırlık attım farkedilir bir fark yoktu bari içi de rezil olmasın diye geri taktım. tork yükseldikçe ağırlık etkisi 50-60 kilolarda çok önemli olmuyor sanırım atmosferik ve daha düşük torklu araçlarda bu 50 kg çok önemli olabilir ama yüksek torklu araçlarda uçurum yaratmıyor. sökükkende aynı gittik takılıykende sürekli denediğimiz arkadaşımla
turbo arabayla atmosferik araba karşılaştırıyorsun bu bir devir aralıkları farklı
ikincisi bilmiyorsun kulakatan dolma bilgilerle cevap yazıyorsun biraz internetten araştır öğren bence tork önemlidir tabiki ama
bg gücü ağırlık baglantısı daha önemlidir;)
peki kardeşim.
335 d s2000 i yokuşta 5 6 7 boy tren şekli geçiyor.düz yolda neden s2000 ı 200e kadar 1 boy 200 den sonra tren şekli gidiyor bana bunları açıklamasını yap ozaman tork önemsizse.
CqTy ın dediğine harfiyen katılıyorum.söylemek istediklerimi yazmışn resmen. 500nm torklu bi araçda 100kg 1boy farkederken 200nm torklu araçda 2boy farkedebilir. en basit örneği yüksek torklu araçla düşük torklu araç rolling yaparken 2şer kişi denemede olan sonuçla 1er kişi denemede fark olur. 2şer kişi denemede 2araç yanyana gidiyorsa 1er kişi denemede düşük torklu araç biraz öne çıkar.. bunun tam bir hesabı varmı yokmu bilmiyorum ama olay budur.
peki kardeşim.
335 d s2000 i yokuşta 5 6 7 boy tren şekli geçiyor.düz yolda neden s2000 ı 200e kadar 1 boy 200 den sonra tren şekli gidiyor bana bunları açıklamasını yap ozaman tork önemsizse.
++ katılıyorum torklu araba yukte daha az etkıleniyor
peki kardeşim.
335 d s2000 i yokuşta 5 6 7 boy tren şekli geçiyor.düz yolda neden s2000 ı 200e kadar 1 boy 200 den sonra tren şekli gidiyor bana bunları açıklamasını yap ozaman tork önemsizse.
allahım bilmeyenle muhabet ne zor muş 3.35 d turbo dur alt devirde gücü yakalar s2000 atmosferiktir üst devirde yakalar o gücü yaklayana kadar bmw coktan o gücü yakalar
artı bg ve kilo farkları hesaplannır ben uzatmadan basit anlattım
allahım bilmeyenle muhabet ne zor muş 3.35 d turbo dur alt devirde gücü yakalar s2000 atmosferiktir üst devirde yakalar o gücü yaklayana kadar bmw coktan o gücü yakalar
artı bg ve kilo farkları hesaplannır ben uzatmadan basit anlattım
Sende benim demek istediğime geliorsun ama yediremiyorsun heralde.Beni anlayanlar çıkdı.Araçdan araça farklılık gösterir ağırlığın verdiği tepki ben sana bunu anlatmaya çalışıorum ama nafile sanırsam. bilmiorsun derkende kendi bilgini ölç istersen önce ;)
cgty doğrudur bencede +1
Arabanın torku ne kadar az ise, atılan kg o kadar çok katkı sağlar...
Sende benim demek istediğime geliorsun ama yediremiyorsun heralde.Beni anlayanlar çıkdı.Araçdan araça farklılık gösterir ağırlığın verdiği tepki ben sana bunu anlatmaya çalışıorum ama nafile sanırsam. bilmiorsun derkende kendi bilgini ölç istersen önce ;)
sen doğmadan 1 sene falan önce aracıma turbo takıyordum doğru ne anlarım
you tube bir video görmiştüm onu bulayım büyük bir kapak yapacam:)
benim araç 1500 kg diyelim aracım 520 hp işşallah sıkıntısız birşekilde almak nasip etsin allah...kalkacağım aracı yazmak istemiyorum...tabi böyle oluncada siz mantıken yorum yapamayacaksınız ne olur kim alır diye falan...
3076 gtx ile 520 hp büyük bi güç bence. Kaldıki 520 hp lik bi aracı söktürecek araç ne olabilirki.
sen doğmadan 1 sene falan önce aracıma turbo takıyordum doğru ne anlarım
you tube bir video görmiştüm onu bulayım büyük bir kapak yapacam:)
Engin bilgilerinizden faydalanalım ;
106 GTI ile Clio RS roll yapıyor..
ikisinde de 2 şer kişi var. Bu ağırlıktan 106 GTI mı daha çok etkilenir Clio RS mi ?
veee buldum buyrun kapağınız:D:D:D:D
Make Your Car Faster For Free - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=e5lHdZ8gF6E)
cetinkaya55
27-11-2011, 14:34
allahım bilmeyenle muhabet ne zor muş 3.35 d turbo dur alt devirde gücü yakalar s2000 atmosferiktir üst devirde yakalar o gücü yaklayana kadar bmw coktan o gücü yakalar
artı bg ve kilo farkları hesaplannır ben uzatmadan basit anlattım
Burada bahse geçen araçların birbirine olan üstünlüğü değil,aynı şartlarda; tek kişi ve iki kişilik denemelerde farklılık olduğudur.yani gücü düşük ama her ne hikmetse daha güçlü arabayala denk giden bir arabadan yük hafifletilirse diğerinden belirli bir hıza daha erken çıkacağıdır neden? çünkü taşıdığı yükten diğerine göre daha fazla etkilenir.500 tork'luk bir arabaya 250 tork'luk bir arabadan 50 kg yük atılırsa 250 tork'luk daha çok rahatlar mantığı,bana görede doğrudur.Derim :)
cqty,kardeşim dediğin adam senden 20 yaş büyük.Hani biraz dikkat etsen.
allahım bilmeyenle muhabet ne zor muş 3.35 d turbo dur alt devirde gücü yakalar s2000 atmosferiktir üst devirde yakalar o gücü yaklayana kadar bmw coktan o gücü yakalar
artı bg ve kilo farkları hesaplannır ben uzatmadan basit anlattım
Bu konuların yaşla bir alakası yok.Sen benden tabiki iyi bilebilirsin bilmeyedebilirsin. Ayrıcada bu konularıda söylentilerle söylemiyorum bu işlerle ilgilenen çok abim var içlerinde büyüdüm ister istemez öreniliyor. İstersen senide tanıştırırım, bi çay çorba içeriz sende bilgine bilgi katarsın.Burda hırs yapıcak bişeyde yok fikirlerimizi bilgilerimizi söylüyorum. Gereksiz kelime bu kapak yapıcam falan sadece.
Engin bilgilerinizden faydalanalım ;
106 GTI ile Clio RS roll yapıyor..
ikisinde de 2 şer kişi var. Bu ağırlıktan 106 GTI mı daha çok etkilenir Clio RS mi ?
tabi faydalanda anlatsam anlamaz :):)
daha soru soramıyorsun ;)
abi adanadan kimle yarışacan?
Tmam aga ben daha bişe demiyorum :) hayırlı günler.:icon_wack
cqty,kardeşim dediğin adam senden 20 yaş büyük.Hani biraz dikkat etsen.
yok yaşa takılmam pek sadece bilinçsiz yaklaşıma bozulurum akıl yaşta değil baştadır
mesala bende 10 küçük ama araba konusunda tırnağı olamayacağım adamlar var:)
CqTy' yaşın ufak o yüzden haksızsın:D orda 18 yazmıyor olsa belki bu muhabbet böyle olmazdı :) iki kişininde söylediği doğru olur ama yaşı ufak olan ezilir ya o muhabbet buda.
senin söylediğin anlatmak istediğin doğru bi çok kişi bunu biliyor takma kafana saygını koru eyw:)
Bu muhabbet için çok güzel swf'ler paylaşılırda... :D :D
Burada bahse geçen araçların birbirine olan üstünlüğü değil,aynı şartlarda; tek kişi ve iki kişilik denemelerde farklılık olduğudur.yani gücü düşük ama her ne hikmetse daha güçlü arabayala denk giden bir arabadan yük hafifletilirse diğerinden belirli bir hıza daha erken çıkacağıdır neden? çünkü taşıdığı yükten diğerine göre daha fazla etkilenir.500 tork'luk bir arabaya 250 tork'luk bir arabadan 50 kg yük atılırsa 250 tork'luk daha çok rahatlar mantığı,bana görede doğrudur.Derim :)
Benim anlatmak istediğimde o araçdan araça ağırlık farklılık gösterir. her araçda 50 kilo 1 boy farketmez aynı konuyu konusuyoruz ama anlatamadım turbo16 ya diğerleri anladı sanırsam.
Tmam aga ben daha bişe demiyorum :) hayırlı günler.:icon_wack
bak hemen de bozuluyorsun sorun o kadar basit ve eksik nasıl cvplayayım
106 gti 120bg de clio rs 172 mi 182 mi araçlara binenler eşit ağırlıktamı kaçta basılacak kaçta bitecek :confused:
CqTy' yaşın ufak o yüzden haksızsın:D orda 18 yazmıyor olsa belki bu muhabbet böyle olmazdı :) iki kişininde söylediği doğru olur ama yaşı ufak olan ezilir ya o muhabbet buda.
senin söylediğin anlatmak istediğin doğru bi çok kişi bunu biliyor takma kafana saygını koru eyw:)
Saygısızlık yapdığımı sanmıyorum ama açıklamalarımı yapdım.
yok yaşa takılmam pek sadece bilinçsiz yaklaşıma bozulurum akıl yaşta değil baştadır
mesala bende 10 küçük ama araba konusunda tırnağı olamayacağım adamlar var:)
Ben yaşa dikkat etmedim tabiki abimsin seviyeyi aşıcak bişeyde demedim tatlı bir atışma yaşadık kırıldıysan bakma kusuruma =)
Bu oran aca göre değişiklik gösterir illaki faydası vardır ancak şöyle bir hesap yapılabilir kendi aracımdan örnek veriyim
1460 kg araç 286 hp = kilo başına 0,196 hp
60 kg hafifletirsek aracı
1400 kg araç 286 hp = kilo başına 0,204 hp
0,204 - 0,196 = kilo başına 0,008 hp ekstra güç elde edersiniz bunuda aracın gerçek kilosuna oranlarsanız
1460 * 0,008 = 11,5 hp almış gibi bi ekstra ivmelenmeniz olur.
Tork içinde aynı işlemi yaparsak 320 nm standart torku
toplamda 14,6 nm de tork kazanırsınız
yani araç 60 kg hafifleyince 297 hp 335 nm güce sahip bir araç gibi davranır.
Bunu her araç için hesaplayabilirsiniz.
Saygısızlık yapdığımı sanmıyorum ama açıklamalarımı yapdım.
yok canım saygısızlık falan
bak şimdi anlayacaksın focusların aynı bg hem dizeli hem benzinlisi vardı nerdeyse aynı agırlıkta dizel geçiyordu baştan sonra hele bayırlarda fark atıyordu dizelin torku yüksekti biraz ama bu yüzden değil turbo bastıgından 2500 falanda tam gücüne ulaşıyordu ama benzinli 6800lerde tam gücüne ulaşıyor ondan oluyor
3.35 yanına az basınçlı s2000 turbo gelsin bakalım sonuç ne oluyor torku az olsa bile
Koşarak uzaklaştım....
yok canım saygısızlık falan
bak şimdi anlayacaksın focusların aynı bg hem dizeli hem benzinlisi vardı nerdeyse aynı agırlıkta dizel geçiyordu baştan sonra hele bayırlarda fark atıyordu dizelin torku yüksekti biraz ama bu yüzden değil turbo bastıgından 2500 falanda tam gücüne ulaşıyordu ama benzinli 6800lerde tam gücüne ulaşıyor ondan oluyor
3.35 yanına az basınçlı s2000 turbo gelsin bakalım sonuç ne oluyor torku az olsa bile
Abicim benim anlatmak istediğim konudan çıktı gitti. Demişsinizki 50 kilo 1 boy. Bende diyorum bu oran araçdan araça bayaaa bir farklılık gösterir. Torklu arabalarda daha az gösterir.
Bu oran aca göre değişiklik gösterir illaki faydası vardır ancak şöyle bir hesap yapılabilir kendi aracımdan örnek veriyim
1460 kg araç 286 hp = kilo başına 0,196 hp
60 kg hafifletirsek aracı
1400 kg araç 286 hp = kilo başına 0,204 hp
0,204 - 0,196 = kilo başına 0,008 hp ekstra güç elde edersiniz bunuda aracın gerçek kilosuna oranlarsanız
1460 * 0,008 = 11,5 hp almış gibi bi ekstra ivmelenmeniz olur.
Tork içinde aynı işlemi yaparsak 320 nm standart torku
toplamda 14,6 nm de tork kazanırsınız
yani araç 60 kg hafifleyince 297 hp 335 nm güce sahip bir araç gibi davranır.
Bunu her araç için hesaplayabilirsiniz.
aynnen işte budur biraz ince hesap ama 1460 kglik araçta 1bg 5.10 kg tasıyor 60 kg fireden sora 1 bg 4.9 kg düşüyor
Abicim benim anlatmak istediğim konudan çıktı gitti. Demişsinizki 50 kilo 1 boy. Bende diyorum bu oran araçdan araça bayaaa bir farklılık gösterir. Torklu arabalarda daha az gösterir.
hayır ben orda kinaye yaptım her 50 kiloya bir boy gibilerinden:)
hayır ben orda kinaye yaptım her 50 kiloya bir boy gibilerinden:)
bende onu diyorum sadece 50 kiloyla 2 boy öne çıkan arabada olur yarım boy bile farketmicek araba olur. Arabadan arabaya aldığı performans değişir.Sadece bunu diyorum en başından beri =)
bak hemen de bozuluyorsun sorun o kadar basit ve eksik nasıl cvplayayım
106 gti 120bg de clio rs 172 mi 182 mi araçlara binenler eşit ağırlıktamı kaçta basılacak kaçta bitecek :confused:
ama s2000-335d örneği doğru
2 de 50 bastınız 2 boy s2000 geçti,rampa yukarı yine 2 de 50 basılsın 335 le kafa kafaya gitti deseler inanırım.arkadas ondan bahsediyor.veya teke tek 2boy s2000 geçiyorsa,2 ye 2 te 2 boy geçemeyebilir ,s2k ağırlıktan 335 e göre daha cok etkilenir
cetinkaya55
27-11-2011, 15:19
bende onu diyorum sadece 50 kiloyla 2 boy öne çıkan arabada olur yarım boy bile farketmicek araba olur. Arabadan arabaya aldığı performans değişir.Sadece bunu diyorum en başından beri =)
Neyse ki hemfikir olduğunuz konusunda anlaşabildiniz...:)
aynnen işte budur biraz ince hesap ama 1460 kglik araçta 1bg 5.10 kg tasıyor 60 kg fireden sora 1 bg 4.9 kg düşüyor
Evet 1460 kg 286 hp lik bir araç için böyle
1-aynen torklu araclar daha az etkilenir,
2-yokusta agir arabalar daha cok zorlanir
3-uzun sanzimanli devirli araclar agirliktan cok etkilenir, yapilmasi gereken sanzimani kisaltmak yada agirlik atilmasi
4-kg-hp orani ayni araclardan genelde hpsi guclu olan gecer cunku hiz arttikca agirlik onemi azalir guc on plana cikar..
5-1000kglikdan 50 kg atmakla 1600kgdAN 50 kg atmak ayni olmaz yuzdesel hesap onemli..
tesekkurler:)
Jeandan-R
27-11-2011, 16:21
7kg 1hp olsaydı, 5hplik 50cc mopete binen 70kg adam 5hp borçlu çıkardı :D
valla bütün yorumları okudum çok karışık bir durum ne desem boş :D gereksiz yükleri çıkar arabandan en mantıklısı :D
arabadan kg atmak yerıne yuruyenden kg atın ve yuruyendeki kayıpları giderin whp nızı arttırın.
motor kulakları ve akslar o gucu yere sağlıklı aktarabılıyomu ? whp kaybı burdan azaltılabılır
düz vıtes olsaydı kısa sanzıman ve short shıfter la cıddı guc kazanımı olurdu ama bundan muafsın.
jantları hafıfletmıssın. hava yerıne helyum basmayı dusundunmu? bı lastık yaklaşık 7.5 kg gelıyor lastıkle. helyumla daha da hafıfler.
fren dısklerını buyuttun mı bılmıyorum ama fren dısklerını karbon dıske cevırebılıyosan cıddı yuruyen hafıfletırsın whp artar.
flywhell i daha hafifiyle değiştir yıne buyuk artısı olucak.
bunlar senı hem hafıfletıcek hem kg/guc oranını artırıcak artı olarak cıddı whp kazanımı. yuruyendeki her parcayı ınce ayrıntısına kadar hafıfletmek ıcerden atacagın 50 değil 100 kg dan bıle cok daha ıyı sonuclar verıcek sana
kelalper
27-11-2011, 17:25
turbo arabayla atmosferik araba karşılaştırıyorsun bu bir devir aralıkları farklı
ikincisi bilmiyorsun kulakatan dolma bilgilerle cevap yazıyorsun biraz internetten araştır öğren bence tork önemlidir tabiki ama
bg gücü ağırlık baglantısı daha önemlidir;)
O zaman senin söylediğini varsayarsak Ariel Atom V8 in Bugatti Veyrondan daha hızlı olması gerekir çünkü hp/kg oranı Veyrondan çok daha iyi. Aaa ama o da ne denedikleri zaman Veyron Ariel Atom u geçiyor. Şimdi buna ne diyeceğiz.
O zaman senin söylediğini varsayarsak Ariel Atom V8 in Bugatti Veyrondan daha hızlı olması gerekir çünkü hp/kg oranı Veyrondan çok daha iyi. Aaa ama o da ne denedikleri zaman Veyron Ariel Atom u geçiyor. Şimdi buna ne diyeceğiz.
bunları yazarken ciddimisin 3000cc arabayla 8000cc arabayı karşılaştıryorsun
rüzgar direnci şanzıman vb. seyleri hesabı katmadan basit soruna basit cevap vereyim:)
HondatugraL
27-11-2011, 18:11
bi konuşma esnasında duymuştum her 7 kg 1 beygir...
Tartışılır
bende onu 5 kg 1 hp dıye duydum yaw :soru::beuj:
fren disklerine örnek gösterirmisin merak ettm?
örnek derken golf R içinmi yoksa genelmi ? genel olarak soyluyosan audi s8 porshe gt2 gt3 de bu sıstem kullanılıyor dırek onlardan akuple edilebilir tabı tek dez avantajı pahalı olması yoksa muthıs bı performansları var.ısınmıyorlar, su tutmuyor ,hafıf ,yamulmuyor vs vs ...
7 KG = 1 HP gibi bir matematiksel eşitlik hangi formullerden geliyor merak ediyorum açıkçası. Ha şu denebilir; arabadan atılan her 7 kg, sanki 1 HP almış gibi arabaya ivme kazandırır.
Ancak bu dense bile 2 araba arasında tek kıstas ne kilodur ne güç.. Bir araba diğerinden daha güçlü olsa bile en basiti şanzıman oranı güçlü arabayı geriye atabilir.
Tork faktörü de var 150 beygirim olsun aktarım iyi torkum 500 olsun :)
bende her 7kg ın araca 1 hp kaybettirdğini duymuştum tam açıklaması ve mantığı nedir bilgim yok fakat size 52 kg tahminen 2 - 2.5 boy farkettirir.
kelalper
27-11-2011, 21:08
bunları yazarken ciddimisin 3000cc arabayla 8000cc arabayı karşılaştıryorsun
rüzgar direnci şanzıman vb. seyleri hesabı katmadan basit soruna basit cevap vereyim:)
ee sen diyordun ağırlık güç oranı önemli diye. O zaman hacimin yani torkun şanzımanın rüzgar direnci yoktu da araya veyron girince mi önemli oldu. Ağırlıkla sadece hp başa çıkmaz tork daha önemlidir.
63owen63
27-11-2011, 21:22
7kg 1hp olsaydı, 5hplik 50cc mopete binen 70kg adam 5hp borçlu çıkardı :D
saglam kahkaha attım :D
edo typer
27-11-2011, 21:37
turbo16 gercekten bırsey bılmıyorsun:) beygır hesabı yaparken aracın peak hp sınden hesap yapıyorsun;) tork X devır /5252 =beygır;) yanı aracın her devrınde farklı beygır gucumuz olur. aracımızın ne kdr hızlı oldugu beygır egrısının altındakı alandan hesaplanır. bu sebepten arkadaslar dogru soyluyor yuku tasıyan bır nevı torktur cunku aracın devır devır beygır gucu torkla dogru orantalı olarak artar yada azalır... 500 hp 400nm bır aractan sokulen 100 kg aracı 100-200 hızlanmasında 1 boy hızlandırırken 120 bg 170nm metrelık bır aracta 100 kg 3 boy hızlandırabılır.
golf r konusuna gelınce; aractan sokulen 50 kg ıllakı fark edecektır fakat senın speclerındekı bır aractan 50 kg sokmek degmez.. 100 150 kg sokebılırım dersen durma. aynı seyı kendı adımada hesapladım sokucegım bır on koltuk ve arka koltuk(max 40kg) ıcın soktu dedırtmem..
yapabılıyorsan pleksı cam,on arka emnıyet kemerlerı,klıma vs seklınde sok yada elleme;)
ee sen diyordun ağırlık güç oranı önemli diye. O zaman hacimin yani torkun şanzımanın rüzgar direnci yoktu da araya veyron girince mi önemli oldu. Ağırlıkla sadece hp başa çıkmaz tork daha önemlidir.
ne zaman geçiyor bunu yazmayı unutmusum hacim devreye girdikten sonra veya şanzıman bittiğindemi ha birde unutmadan top gear yapmış bu testi istersen izle kim geçmiş:):):)
http://www.youtube.com/watch?v=y_8m8i6JqOg
turbo16 gercekten bırsey bılmıyorsun:) beygır hesabı yaparken aracın peak hp sınden hesap yapıyorsun;) tork X devır /5252 =beygır;) yanı aracın her devrınde farklı beygır gucumuz olur. aracımızın ne kdr hızlı oldugu beygır egrısının altındakı alandan hesaplanır. bu sebepten arkadaslar dogru soyluyor yuku tasıyan bır nevı torktur cunku aracın devır devır beygır gucu torkla dogru orantalı olarak artar yada azalır... 500 hp 400nm bır aractan sokulen 100 kg aracı 100-200 hızlanmasında 1 boy hızlandırırken 120 bg 170nm metrelık bır aracta 100 kg 3 boy hızlandırabılır.
golf r konusuna gelınce; aractan sokulen 50 kg ıllakı fark edecektır fakat senın speclerındekı bır aractan 50 kg sokmek degmez.. 100 150 kg sokebılırım dersen durma. aynı seyı kendı adımada hesapladım sokucegım bır on koltuk ve arka koltuk(max 40kg) ıcın soktu dedırtmem..
yapabılıyorsan pleksı cam,on arka emnıyet kemerlerı,klıma vs seklınde sok yada elleme;)
esas sen bilmeden yazmısın tork nedir bg nedir bunu bir öğren tork önemsiz demedim
ama ağırlık bg orantısı daha önemlidir
tork istediğin kadar yükselt şanzımanın izin verdiği kadarını kullanırsın mesala bentleylerde sınırlandırılmıştır
yani sizin dediğiniz dogru olsa kamyonlar traktörlerle roll yapardık:):)
edo typer
27-11-2011, 22:35
esas sen bilmeden yazmısın tork nedir bg nedir bunu bir öğren tork önemsiz demedim
ama ağırlık bg orantısı daha önemlidir
tork istediğin kadar yükselt şanzımanın izin verdiği kadarını kullanırsın mesala bentleylerde sınırlandırılmıştır
yani sizin dediğiniz dogru olsa kamyonlar traktörlerle roll yapardık:):)
kamyonla traktorun devırı nedır? sanzıman uzunlukları nedır? beygır cok ama cok onemsız bırseydır... onemlı olan tork,devır,sanzıman oranıdır guce etkı eden baska bısey yoktur. beygır uydurma bır olcudur.. beygır tamamen tork ve devıre baglıdır.....
torku 200 olan aracın torkuna 400e cıkartırsan beygırde 2 katına cıkar:D bence sen bıraz arastır:D
torku sabıt tutarak aracın devırını 6000den 12000e cıkartırsan aracın 6000 devırdekı beygırı degısmez.... 12000 devırde 6000dekının 2 katı olur tork aynı ıse 12000 devırde kı oyle bırsey mumkun deıl
Bir otomobilin vites kutusunda, daha fazla tork üretmesi veya daha fazla hız yapması arasında tercih yapılabilir. Burada etkili olan güç ve tork değerleri binek otomobillerde birbirine yakın değerlerde tutulurken örneğin bir jipte tork yönüne kaydırılmıştır. Misal bir binek otomobil 150 HP güç, 180 Nm tork değerine sahipken aynı motorun kullanıldığı bir jip 150 HP güç, 300 Nm tork değerine sahip olabilir. Burada beygir gücü değişmezken kullanılan şanzıman oranlarına bağlı olarak torkta farklılık görülmektedir. Benzer şekilde tekerlek çapı büyük olan traktör gibi araçlarda torkun yüksek olması gerekir çünkü tekerlek çapı büyüdükçe motorun çekişi düşer. İlaveten motor tipi de tork için önemlidir. Sıra tipli motorlar güç üretmeye odaklı olarak üretilirken V tipli motorlar çekişin fazla ve sürekli olması istenen yerlerde kullanılır.
edo typer
27-11-2011, 22:41
yanı tablolarla anlatırım fakat bunca sayfada okudugum kdrı ıle anlamamakta dırenırsın anlamak ıstemezsın.. o yuzden ne sen benı yor neden ben sana anlatcam dıye kendımı paralıyım..
elımızde bır 106 var bırde vtec.. vtec 160 hp 106 120 hp:) 2sındede 6000 devırde vıtes atarsak kım gecer?
edo typer
27-11-2011, 22:46
cok guzel copy paste yapmıssın:D
Tork Nedir | Eğitim ve Teknoloji (http://www.tutaysalgir.com/2011/05/tork-nedir/)
bak hala anlamak ıstemıyorsun... beygırı olcebılen bır alet yok.. dynolar tork,sanzıman oaranı devır uzerınden hp yı hesaplar... sanzıman oranı ıle torku kontrol edersın.. tork degısıklık gosterınce halıyle beygırde degısıklık gosterır.. beygır uydurma bırseydır.. aracına kısa sanzıman takınca beygır kazanıyor musun? ınat etme ALLAH askına:) beygır tork X rpm /5252 formulune verılen ısımdır:) torku 2 katına cıkar,rpm ı yarıya dusur beygır degısmez...
yanı tablolarla anlatırım fakat bunca sayfada okudugum kdrı ıle anlamamakta dırenırsın anlamak ıstemezsın.. o yuzden ne sen benı yor neden ben sana anlatcam dıye kendımı paralıyım..
elımızde bır 106 var bırde vtec.. vtec 160 hp 106 120 hp:) 2sındede 6000 devırde vıtes atarsak kım gecer?
vtec geçer müdür ötesi yok :)
edo typer
27-11-2011, 22:53
vtec geçer müdür ötesi yok :)
:D sen surersen olur:D
tork onemlidir ama asil araci yuruten guctur. tork *devir den dolayi bazisi devirli yurur bazisi torkla yurur. torksuz gidiceksen agirlik fazla olmuycak sanzimanin ona gore olucak, kisa sanz tork getirir ztn dondurme momenti vs..
ust devirlerde teker gucu egrisinin altinda kalan alanda aslinda en onemli seylerdendir.
alt devirdeki torkun ara hizlanma disinda etkisi yoktur..
guc=kuvvet*yol:) yol almasi lazimki mesafe kat etsin yani devir donsun
guzel anlatamadm uykum var":D
bu örnek verme işide acayip 120 bg 950 kg bir araç ile 1100 kg 1150 kg arası 160 bg
araç mı karşılaştıracam 106 tam güç üretirken vtec tam gücüne ulaşmamışken mi ne olur diyorsun
ne pehriz ne lahana turşusu derler
iki sey söylecegim bunları bir düşün internette aracın performansı hesaplamalarında
3 sey sorarlar ağırlık bg gücü aracın çeker durumu ön arka veya 4x4 gibi tork sormazlar
ikincisi niye draglarda 800 kg altına araç almıyorlar
birde hulk örneği var mesala kendisinden tork cok yüksek araçları ezmişliği vardır:):)
UmutRıza
27-11-2011, 22:58
tork yada beygir sonuç olarak araçta kullanılmayan ne varsa söküp atıyoruz bu konuda herkes hemfikir :)
Carroll Shelby demişki : Beygir gücü araba sattırır tork yarış kazandırır :) buda ayrı bir bakış açısı..
ama keşke biraz daha torklu olsaydım :) araca 4 kişi binince rampa çıkamıyorum
edo typer
27-11-2011, 23:03
bu örnek verme işide acayip 120 bg 950 kg bir araç ile 1100 kg 1150 kg arası 160 bg
araç mı karşılaştıracam 106 tam güç üretirken vtec tam gücüne ulaşmamışken mi ne olur diyorsun
ne pehriz ne lahana turşusu derler
iki sey söylecegim bunları bir düşün internette aracın performansı hesaplamalarında
3 sey sorarlar ağırlık bg gücü aracın çeker durumu ön arka veya 4x4 gibi tork sormazlar
ikincisi niye draglarda 800 kg altına araç almıyorlar
birde hulk örneği var mesala kendisinden tork cok yüksek araçları ezmişliği vardır:):)
aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??
tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım:) aracını yuruten budur:D aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır:D
tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır:) verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste:D 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır:) bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık:) umarım anlamıssındır:D
ee sen diyordun ağırlık güç oranı önemli diye. O zaman hacimin yani torkun şanzımanın rüzgar direnci yoktu da araya veyron girince mi önemli oldu. Ağırlıkla sadece hp başa çıkmaz tork daha önemlidir.
Dilimden anlıyan çıkdı =)
aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??
tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım:) aracını yuruten budur:D aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır:D
tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır:) verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste:D 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır:) bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık:) umarım anlamıssındır:D
haklısın katılıyorum ama su var konuyu başından okumalısın
benim söylediğim su şimdi atıyorum sayılara takılma 1 vites 200 2vites 280 3vites 400 nm tork kabul eden şanzımanda 500 nm üretsende kulanamazsın çünkü şanzıman izin veremez senin anlatığın biyere kadar doğru (kendi aracını)kale alma daha düşük araçlarda turbo olmayan ne olacak 180 nm 210 nm cıkarmak bile olay ama aracı hafifletirsen :):)
Emir_b16a
27-11-2011, 23:14
herşey iyi güzel de o kdr fazla değişken varki bu konuda
başta motorun tork ve beygir gücünü verdiği devirler önemlidir
keza aerodinami (ayrodinami doğrumu yazdım ? :D)
şanzuman oranı
akratımdaki kayıp
vs vs liste uzar
en kesin çözüm her zmn ölçüm yapmaktır :) her araç için farklı kilolar çıkar :)
Arkadaslar max gucten bahseden arkadaslar var hala, 100 hp ama 12000 rpm boyunca ayni gucu verebilen bir elektrik motoru getirip herkesi gecebilirsin...
Guc yani beygir, birim zamandaki yapilan i$tir, toplam hareket etme,ilerleme bu beygirlerin toplamidir ( integralidir) ? . Arabayi hareket ettirmek bir i$tir ve birimi joule dir.
Bir arabanin ne kadar hizlanacagini anlamak icin, devir-beygir egrisine bakilir, altindaki egri yapilan istir, ordaki alan kadar hizlanir. Tork bir momentir ve zaten mesafe ile carpimi ise denk gelir. Hepsi birbirne bagli yani.
Type r in egrisine bakin, 7000 devir boyunca asagidaki alani hesaplayin, bir de 1,9 tdi in altindaki alani hesaplayin, sacma bir dagdir onun tork egrisi ve altindaki alan cok daha azdir civice gore. Bunun benzeri guc egrilerinde de ortaya cikar.
Anlik ziplamalara degil toplam alana ve egriye bakin. Tabi bundan sonra butun bunlarin yere verilmesi ispcin sanzuman hesaplati var simdi yazamayacagim
Dilimden anlıyan çıkdı =)
karşılaştırdığı arabalar baktın mı veyron la atom v8 geçiyormuş 3000cc biri 8000cc :D:D
edo typer
27-11-2011, 23:16
haklısın katılıyorum ama su var konuyu başından okumalısın
benim söylediğim su şimdi atıyorum sayılara takılma 1 vites 200 2vites 280 3vites 400 nm tork kabul eden şanzımanda 500 nm üretsende kulanamazsın çünkü şanzıman izin veremez senin anlatığın biyere kadar doğru (kendi aracını)kale alma daha düşük araçlarda turbo olmayan ne olacak 180 nm 210 nm cıkarmak bile olay ama aracı hafifletirsen :):)
boyle yazarsan anlasırız:D kendımızı ıfade edemedık:D
Arkadaslar ipadden yazdim is demek i$ demek fizikteki terim.
Arkadaslar ipadden yazdim is demek i$ demek fizikteki terim.
ben anladım bilen bir kişi yazdı kolay anlaşıyor :icon_tup:
Arasts61
27-11-2011, 23:29
aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??
tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım:) aracını yuruten budur:D aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır:D
tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır:) verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste:D 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır:) bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık:) umarım anlamıssındır:D
Soyledigin seylerin tamami dogru ve hepsine katiliyorum. Ancak tarzin karsindakini sana itiraz etmeye yonlendiriyor malesef..
Neyse bende bir kac ekleme yapayim.
Araci yuruten sey dedigin gibi torkdur. Tork silindir icindeki patlamanin siddetinin yani kuvvetinin(birimi newton) kuvvet kolu ile carpilmis halidir( biriminewtonmetre oluyor). Yani pistonun alt ve ust noktalar arasinda gittigi mesafe.
Guc denilen sey ise birim zamanda yapilan istir. Motorun patlama esnasinda urettigi tork yaninda bu isi dakikada kac kez tekrarlayabildigi de onemlidir. Uretilen tork ve bunun tekrar sayisi karankin donus hizini ve belirler. Bunun birim zamanda yapilisina da guc denir.
Aracin ilk hizlanmasi, son surati vs.si tork ve devirle ilgilidir ancak bunlara tek basina bakmak insani yaniltir. En iyisi ve en dogrusu yapilan isi gosteren " guce" bakmaktir.
Golf r a gelince;
gucu agirliga bölsun, karsi taraftaki ile ayni ise kesin gecilir cunku awd olduundan kaybi cok.
konu nerden nereye geldi özet olarak bakınca herkes aynı şeyi söylüyor zaten:D
1.4 75hp tork fakiri benznli bi araça 2kşi binse çöker biter fakat 1.4 75hp tork zengini bi dizele 2kişi binse benzinliyi kestiği kadar dizeli kesemez o 2kişi. bunun nedenide tork yani.. uzatıp bilimsel açıklamalara gerek yok:D
Arasts61
27-11-2011, 23:48
konu nerden nereye geldi özet olarak bakınca herkes aynı şeyi söylüyor zaten:D
1.4 75hp tork fakiri benznli bi araça 2kşi binse çöker biter fakat 1.4 75hp tork zengini bi dizele 2kişi binse benzinliyi kestiği kadar dizeli kesemez o 2kişi. bunun nedenide tork yani.. uzatıp bilimsel açıklamalara gerek yok:D
Walla dogru:)
600 NM TORKLU aractan koltuk sokmek bir tarafa 2 ksi binse cok sey degismez. Gecilecekse gecilir, gcecekse gecer zaten..
typermelih
28-11-2011, 07:30
3076 gtx ile 520 hp büyük bi güç bence. Kaldıki 520 hp lik bi aracı söktürecek araç ne olabilirki.
youtube bakınız benim x siz olan bir golf r revo 4 yazılımla 586 hp almış dsg şanzuman benim aracın stup aynı hatta bendeki turbo daha geliştirilmişi...ayrıca kesın alacaz diye bişey yok...alpaslanın eskı aracı şimdiki dinçer arkadaşımızın aracı 1.75 barda 480 hp verdi dayno verisi bence çok iyi 2.1 barda benim düşündüğüm değerlerin üstüne çıkar diye düşünüyorum...tyabi burda sağlıklı yurumesi...
hakan_41
28-11-2011, 08:25
konunun hepsini okumadım vaktim yok ama şöyle bişey duymuştum paylaşıyım ;
her dönen 1 kg lık parçanın hafifletilmesi araç içinde sabit duran 4 kg lık parçanın hafifletilmesi ile eş değermiş..
kelalper
28-11-2011, 08:53
karşılaştırdığı arabalar baktın mı veyron la atom v8 geçiyormuş 3000cc biri 8000cc :D:D
sen gerçekten hiçbirşey bilmiyorsun. Pist derecesi ile burada kıyaslama yaparsak o zaman ohooo. Sen başından beri tutturdun ağırlık güç oranı diye arada torku atladın gittin. Bende sana ağırlık güç oranıysa o zaman Atom V8 Veyrondan hızlıdır dedim. sende hacimi aerodinamiği soktun araya. Ondan sonra yine döndün bak Atom geçiyor diye pist derecelerini koydun. Veyron ile Atom kalksalar 200 den sonra Veyron Atomu deler geçer.Pistte bir sürü etken vardır Veyronun viraj kabiliyeti muhakkak ki Atomdan kötüdür ağırlıktan dolayı.
Sen ilk olarak söylediklerinde tutarlı ol. Tork çevirme gücüdür. Çevirme gücün olmadığı sürece hpyi yakalayamadıktan sonra birşey ifade etmez. Devir bandı üzerindeki tork ne kadar yüksekse o kadar güçlüsündür. Aynı hpdeki 2 litre motor ile 4 litre arabaya +1000kg yüklediğin zaman 4 litre alır çeker götürür 2 litre max hp üreten devrini yakalayamadığı için yürüyemez.
Bentley örneğinde de tork şanzımanla kısıtlandırılmıştır demişsinde torku şanzımanla değil yazılım ile kısıtlıyorlar. Yazılım üzerinde tork limitörleri kaldırdığın zaman max torkları uçup gidiyor şanzıman dayanmıyor. Aynı sorun DSGlerdede var. Benim arabamda da vardı tork limitörler onları kaldırmak bile çok farkettirdi.
Burak Kasim
29-11-2011, 11:36
Bole bi denklem cok sacma, bence hedef hp olmamali.
Golf R'im olsaydi hafifletme isine girmezdim ama gunluk kullanmiyorsan belki dusunulebilir o zaman.
Bu arada Erdem abiye katiliyorum, 520hp cok iyimser bi rakam olmus, takip ettigim kadariyla ust kapagin standart, stock bore size pistonlarin war ve aracin 4 ceker, eger dogru takip ettiysem tabiki.
Bilmiyorum bana biraz hayal gibi geldi ama isallah cikarirsin, bide cikardigin dynoda onemli, yoksa istersen 600'de cikarirsin ;)
Bizim aracimiz 4 ceker olsaydi keske 50hp az olsaydi ama malesef FWD arac.
Yurtdisini baz alma bence, cunku adamlarin nerde ne kosullarda olctugunu bilmiyorsun.
CqTy' yaşın ufak o yüzden haksızsın:D orda 18 yazmıyor olsa belki bu muhabbet böyle olmazdı :) iki kişininde söylediği doğru olur ama yaşı ufak olan ezilir ya o muhabbet buda.
senin söylediğin anlatmak istediğin doğru bi çok kişi bunu biliyor takma kafana saygını koru eyw:)
Artık orada 23 yazıyor :P
7kg 1hp olsaydı, 5hplik 50cc mopete binen 70kg adam 5hp borçlu çıkardı :D
İşte bütün bu yorumlara açıklık getiren yorum :) Arkadaşımı kutluyorum
Kiloya göre güç değişimi araçtan araca değişir asla tam bir rakam çıkmaz
Nerde Beygir-Kilogram hesaplaması ile ilgili bişeyler görsem aklıma inci sözlük Tech başlığı geliyo :D
Eskiden ne güzel tartışmalar varmış forum bu iki senedir çok ölü.
Kiloya göre güçte azalma artma olmaz. Fazla ezber. Soru hatalı.
Misal, 1800 kilo arabadan 100 kilo azaltmakla, 1000 kilo arabadan 100 kilo azaltmak arasında nüans var.
Yada şöyle düşünmek lazım:
Ağırlık azaltınca son hız değişmez, akselarasyon iyileşir.
Güç artınca hem son hız hem akselarasyon iyileşir.
Elmayla armut işler.
canozgur106
15-04-2016, 20:03
Kiloya göre güçte azalma artma olmaz. Fazla ezber. Soru hatalı.
Misal, 1800 kilo arabadan 100 kilo azaltmakla, 1000 kilo arabadan 100 kilo azaltmak arasında nüans var.
Yada şöyle düşünmek lazım:
Ağırlık azaltınca son hız değişmez, akselarasyon iyileşir.
Güç artınca hem son hız hem akselarasyon iyileşir.
Elmayla armut işler.
Çok başarılı örneklerle anlatmışsınız gayet anlaşır:) bende 7kg 1hp olarak biliyorum
Hiç roll kovalamadım, araba güçlendirmedim,yazılım yaptırmadım, jant bile taktırmadım.
Yani bu işin pratiğini bilmiyorum ama bu kilo azaltılacak uygulamalar arabanın gerçek ağırlık merkezini değiştirirse, faydadan çok zarar bile görebilirsiniz.
Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.
ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
Hiç roll kovalamadım, araba güçlendirmedim,yazılım yaptırmadım, jant bile taktırmadım.
Yani bu işin pratiğini bilmiyorum ama bu kilo azaltılacak uygulamalar arabanın gerçek ağırlık merkezini değiştirirse, faydadan çok zarar bile görebilirsiniz.
Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.
ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
son cümleyi yazamamışım,
Sürat skaler bir büyüklük olduğu için değişmez. çıkılabilecek maksimum sürat optimum koşullarda kesinlikle aynıdır. sadece o sürate erişilme süresi değişir.
Hiç roll kovalamadım, araba güçlendirmedim,yazılım yaptırmadım, jant bile taktırmadım.
Yani bu işin pratiğini bilmiyorum ama bu kilo azaltılacak uygulamalar arabanın gerçek ağırlık merkezini değiştirirse, faydadan çok zarar bile görebilirsiniz.
Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.
ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
Eğer ki çekişin olduğu aks üzerindeki yük miktarında çok büyük bir değişim yoksa / aks-tekerlek üzerindeki kuvvetin tekerleklerin üzerindeki etkisi akslardan lastiklere gelen kuvvet/tork karşısında gerekli sürtünme kuvvetini oluşturup tutunmasına yetecek kadar varsa ağrılığı (araç içerisinde) nereden attığınızın önemi olmaz.
Eğer ki çekişin olduğu aks üzerindeki yük miktarında çok büyük bir değişim yoksa / aks-tekerlek üzerindeki kuvvetin tekerleklerin üzerindeki etkisi akslardan lastiklere gelen kuvvet/tork karşısında gerekli sürtünme kuvvetini oluşturup tutunmasına yetecek kadar varsa ağrılığı (araç içerisinde) nereden attığınızın önemi olmaz.
Tabi ki, zaten cümleme başladığımda belirttiğim gibi ağırlık merkezi değişirse idi.
1,5 Ton arabanın ağırlık merkezini gerçekten değiştirilebilecek kadar weight reduction etkiler.
Yoksa araçtan çekilecek 50-60 kilo ağırlık merkezini değiştirmez,ağırlık merkezi değişmeyeceğinden dediğiniz gibi bir değişiklik sağlamaz.
Tork için gücün değişmesi gerekir. Yazdığım cümlede içerisinde ki tork "hissedilen tork" olacaktı.
Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.
Yanlış. Tork zaten değişmez de, yukarıdaki örnekte ivme de aynı olur.
ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
Kısmen doğru. 50 kilo jant, disk, lastik gibi dönen parçalardansa akselerasyon farklıdır. Yoksa aynıdır.
Yanlış. Tork zaten değişmez de, yukarıdaki örnekte ivme de aynı olur.
Kısmen doğru. 50 kilo jant, disk, lastik gibi dönen parçalardansa akselerasyon farklıdır. Yoksa aynıdır.
Abi 2. yazdığım girdide torku yanlış girdiğimi söyledim, hissedilen tork olacaktı oda değişen ivmeden dolayı.
Bu konudaki en iyi örnek forumdaki Mazda 121 bence, yanlış hatırlamıyorsam 800 Kilogram civarıydı.
200-250 Beygir"le kilo avantajı sayesinde m3müş, 335miş, c63müş saplamadığı araba kalmaz :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.