PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto Evo 1.4 8v Fire Turbolama.



Acurol
17-12-2011, 21:47
Daha öncede aracımın gitmemesiyle ve bu durumdan şikayetçi olmamdan dolayı belki bir çözüm bulunur diye konu açmıştım. 0-100 16 sn. diye bir kaç kişi biliyodur. Fakat hiç bir çözüm bulamayıp aracımıda üzerine lpg liyip onunla mutlu mutlu yaşamaya başlamıştım taa ki geçen günlerde yine bir şeytan dürtmesi arkasından arkadaşın beni biraz tetiklemesiyle aklıma yine kurt düştü :D Sizlerede sorayım dedim oluru nedir ne değildir diye? Aracı turbolama fikri hali hazırda aklımda vardı, lakin maliyet-verim i düşününce üzerinde pek durmadım. Fakat arkadaş geçen gün aklıma bi kurt düşürdü çıkma tjet parçalarıyla aracı turbolayalım diye. Bunun üzerine internettende irili ufaklı bir araştırma yaptım. Youtube puntoların Fire motoru turbolayan (1.4 8v) tek bir adam gördüm bunlarda ingiliz jcr racing diye elemanlar kendileriyle kısa bir mailleşmeden sonra hali hazırda bir kit geliştirdiklerini geliştirmeyede devam ettiklerini şu anda 130hp gibi güç elde ettiklerini fakat biraz daha fazla güç beklediklerini söylediler artık nedir ne değildir bilmiyorum onların yalancısıyım. Şu anki total kit maliyetininde 3500 pound olduğunu söylediler. Birazdan aşağıda resimlerini ve videosunuda paylaşacağım. Daha sonra Fiat ın yurtdışı fan klüplerinin forumlarına baktım oradada fire motor turbolayanını bulamadım. hatta bu forumda bu kit i hazırlayanlarla ilgili bir konu açmışlar onlar pek mümkün bulmuyor bu değerleri. Daha sonra Fiat delisi Brezilyalı arkadaşların forumlarına göz gezdirdim onlarda yapmamış gördüğüm kadarıyla. Ben zannetmiyorum ama etrafınızda böyle bir proje yapan veya yapmaya kalkışan oldu mu? ve sizlerin düşünceleri nedir? saygı çerçevsinde her türlü fikire eleştiriye açığım. Bir çoğunuz her zamanki gibi sat o arabayı daha yürürlü birşey al diyecek. Onun hemen cevabını vereyim. Satmayacağım ilerde param olsa bile bu araba duracak. Ama şu süre zarfı içinde LPG ile yürüyecek şekilde tjet malzemeleri ile nasıl turbolayabilirim? Bunlarda JCR racing in hazırladığı egzost manifoldu emme falan normal gözüküyor oem plastik emme ve oem gaz kelebeği motorda değişen birşeyde yok (piston kol vs.) değişen sanırım egzost manifoldu yazılım yada standalone beyin belki enjektör
http://www.jcrracing.co.uk/fiat_grande_punto11.html
http://www.jcrracing.co.uk/fiat_grande_punto2.html
http://www.jcrracing.co.uk/fiat_grande_punto4.html
http://www.jcrracing.co.uk/fiat_grande_punto3.html

Bu da yapılan aracın çok kısa videosu pek bişi anlayamadım açıkçası.
http://www.youtube.com/watch?v=NAkWydyLPVo:soru:

BurakCengizhanoğlu
17-12-2011, 21:59
Bence onu satıp lpg li bir tjet alabilirsiniz ? Misal ben öyle yaptım :)

Acurol
17-12-2011, 22:02
:D aracımı satarsam t-jetten ziyade daha yürürlü araç alabilirim :) fakat satmak şu an maalesef mevcut seçenek değil.

Acurol
18-12-2011, 16:39
Konu kapatılabilir silinebilir vs. ölçüldü biçildi ciddi anlamda gereksiz bir proje olacaktı maliyet tahminimden çok yüksek çıktı yurtdışında zaten gp de t-jet evoda multiair turbo olduğundanda pek turbolayanmayan bir motor fantazi olacağından gerek yok. Zaten 80 kişi okuyup bir tane bile cevap gelmemesi aslında durumu özetliyor. Herkese teşekkürler.