PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E46 325i SMG Sorunsali



TarikS
21-12-2011, 03:20
Merhaba arkadaslar;

2002-2003 Model makyajli E46 kasa 325i - 330i'ler ve ozellikle de SMG olanlar hakkinda genel yorumlar nasildir acaba?

Basimiza bela alir miyiz sanzimandan dolayi olsun, motordan dolayi olsun.. Genel tecrubeler nedir bu konuda, yardimci olabilirseniz sevinirim :soru:

Forumda e46 veya smg olarak arama yapamiyorum, 325i diye aratinca da Eray'in yanlama videolari falan cikiyor sadece :hahaha:

YEY®
21-12-2011, 03:35
2004 2005 m3 teki Smg 2 ler bile deli sorunluyken 2002 early e46 smg ler falan hepten bela olur soylyim :)

fatiii
21-12-2011, 05:21
2009 M6 38500 km de smg3 bugün 15000 tl verip teslim alcam aracı..bu getrag smg işini pek beceremedi kanımca.

h.guroglu
21-12-2011, 05:28
smg olarak piyasa çıkıp ve arıza yapan araçların bir çoğu zaten manuele çevrilmiş durumda çevrilmiyenlerde ya otomatik hastası kişilerin elinde idi ki onlarda 0 olanlarla değişti yada arada hiç arıza yapmıyan 2-3 tane numunelik kaldı

EM-RE
21-12-2011, 07:04
Tarik kime dusunuyorsun?
Sor bana whatsupptan sana smg nin kurulus amacndan basliyim anlatmaya :D

TünayK
21-12-2011, 07:24
Tarik kime dusunuyorsun?
Sor bana whatsupptan sana smg nin kurulus amacndan basliyim anlatmaya :D

bıze de anlat...:)bılıncleenelım...

TarikS
21-12-2011, 09:15
smg olarak piyasa çıkıp ve arıza yapan araçların bir çoğu zaten manuele çevrilmiş durumda çevrilmiyenlerde ya otomatik hastası kişilerin elinde idi ki onlarda 0 olanlarla değişti yada arada hiç arıza yapmıyan 2-3 tane numunelik kaldı

E36larda kullanilan SMG1'ler manuele cevrilmis evet ama E46lardaki SMG2'de ilk arastirmalarima gore oyle bir problem yok gibi :confused:

lucky Jackal
21-12-2011, 10:08
Genelde smg 1 ler problemli olarak bilinir e36 lardaki,e46 lardaki smg II ler daha dayanıklıdır smg I'lere göre.Zaten e46 m serilerinde kullanılan smg şanzıman ile 3.30,3.25 gibi modellerde kullanılan smg şanzıman arasında dağlar kadar fark var,şanzımanları üreten firmalar bile farklı sanıyorum magneti marelli üretimi olması lazm normal serilerde kullanılan smg üreticisi.yani sen kendine M serilerindeki smg şanzımanı kriter alarak bir araştırma yapma veya M serilerini baz alarak smg hakkında bilgi edinmeye çalışma.
E46 normal serilerde kullanılan smg için ise genelde kullanım bilgisizliğinden kaynaklı sıkıntılar yaşandığını düşünüyorum 150 bin km de smg si tık dememiş araçta var,100.000 görmeden smg patlatmış arabada var.Birde bildiğim kadarı ile smg nin hiç bir parçasının tamiri söz konusu değil,bi arıza durumunda direk parça değişimi yapılıyor,sökme takma maliyetlerinede hiç girmiyorum.Sık sık launch Control yaparsan,vitesin altında bulununan sertlik ayarından sürekli sertte kullanır şanzımanı yorarsan sorun yaşama ihtimalin yüksek.
Ama arabasına iyi bakan kullanış tarzını bildiğim bir kişiden 150 bindede olsa smg şanzımanlı 3.30 alırım kullanırım hiçte korkmam,yorulmuş yıpranmış smg lerden uzak durmak lazım.

CTG
21-12-2011, 10:16
tarık e46 yaparsan rahatsızlık veririm :)

Turboğuz54
21-12-2011, 10:46
Tam yazdığın araç bizde var şuan aracımız 180 bin de ve nazar değmesin sadece 500 tl lik bir parça değiştik sanzımanda onun dışında yağ bakımını yapınca gayet uzun ömürlü

mertk
21-12-2011, 10:53
Coupe neden dusunmuyorsun Tarik?

TarikS
21-12-2011, 19:59
Genelde smg 1 ler problemli olarak bilinir e36 lardaki,e46 lardaki smg II ler daha dayanıklıdır smg I'lere göre.Zaten e46 m serilerinde kullanılan smg şanzıman ile 3.30,3.25 gibi modellerde kullanılan smg şanzıman arasında dağlar kadar fark var,şanzımanları üreten firmalar bile farklı sanıyorum magneti marelli üretimi olması lazm normal serilerde kullanılan smg üreticisi.yani sen kendine M serilerindeki smg şanzımanı kriter alarak bir araştırma yapma veya M serilerini baz alarak smg hakkında bilgi edinmeye çalışma.
E46 normal serilerde kullanılan smg için ise genelde kullanım bilgisizliğinden kaynaklı sıkıntılar yaşandığını düşünüyorum 150 bin km de smg si tık dememiş araçta var,100.000 görmeden smg patlatmış arabada var.Birde bildiğim kadarı ile smg nin hiç bir parçasının tamiri söz konusu değil,bi arıza durumunda direk parça değişimi yapılıyor,sökme takma maliyetlerinede hiç girmiyorum.Sık sık launch Control yaparsan,vitesin altında bulununan sertlik ayarından sürekli sertte kullanır şanzımanı yorarsan sorun yaşama ihtimalin yüksek.
Ama arabasına iyi bakan kullanış tarzını bildiğim bir kişiden 150 bindede olsa smg şanzımanlı 3.30 alırım kullanırım hiçte korkmam,yorulmuş yıpranmış smg lerden uzak durmak lazım.
Detaylı cevap için çok teşekkürler. Benim de araştırmalarım bu yönde, bakımlı araçtan pek çekinmeye gerek yok sanırım

tarık e46 yaparsan rahatsızlık veririm :)
Ne açıdan :D

Coupe neden dusunmuyorsun Tarik?
Tamamen duygusal :)

YEY®
21-12-2011, 20:12
En ufak arizasi 1500 liradan acar.(test edildi onaylandi) Ve anlayacak tamirine girisecek adam sayisi 1 elin parmaklarini gecmiyor.Herhangi bi durum halinde gozunu kirpmadan harcayabilecegin 3-5 binin yoksa hic fantazi yapma derim.Yada cok temizini bulduysan manuele cevirmek 2000 lira falanmis gecen konusu vardi.Cevirirsin olur biter:) eski saglam smg parcalarin 2000 ide karsilar zaten

emirercan
21-12-2011, 20:15
smg olarak piyasa çıkıp ve arıza yapan araçların bir çoğu zaten manuele çevrilmiş durumda çevrilmiyenlerde ya otomatik hastası kişilerin elinde idi ki onlarda 0 olanlarla değişti yada arada hiç arıza yapmıyan 2-3 tane numunelik kaldı

e46 larda pek yaygın değil ama manuele çevirmek,daha çok e36 da oluyor.hatta manuele çevrilmemiş smg e36da çok nadir :) smg özünde baskı balata sistemine sahip manuel oldugu için,düz şanzımana çevirmek daha kolay ve uyumlu oluyor,smg parçalarını verip üzerine 1500-2000 tl gibi rakamlara kolayca hallolur..

emirercan
21-12-2011, 20:16
2004 2005 m3 teki Smg 2 ler bile deli sorunluyken 2002 early e46 smg ler falan hepten bela olur soylyim :)

2002 de kullanılan smg ile 2005 de kullanılanlar aynı zaten,sorun çıkarma ihtimali smg 2 nin yüksek olasılık..

onursumer
21-12-2011, 20:21
bizim komşu uzun sure 330 smg kullandı sıfır sorunla da aynı şekilde sattı

temiz bakımlı hırpalanmamış bulduktan sonra kolay kolay sorun çıkarıcağını sanmıyorum

TarikS
21-12-2011, 20:21
En ufak arizasi 1500 liradan acar.(test edildi onaylandi) Ve anlayacak tamirine girisecek adam sayisi 1 elin parmaklarini gecmiyor.Herhangi bi durum halinde gozunu kirpmadan harcayabilecegin 3-5 binin yoksa hic fantazi yapma derim.Yada cok temizini bulduysan manuele cevirmek 2000 lira falanmis gecen konusu vardi.Cevirirsin olur biter:) eski saglam smg parcalarin 2000 ide karsilar zaten

325i-330i'deki SMG için diyorsun bunu değil mi ?

emirercan
21-12-2011, 20:34
bizim komşu uzun sure 330 smg kullandı sıfır sorunla da aynı şekilde sattı

temiz bakımlı hırpalanmamış bulduktan sonra kolay kolay sorun çıkarıcağını sanmıyorum

tanidik bir abi de çok temiz smg 330 var,ilk sahibi 50 yaşlarında iş adamıymış,yaklaşık 4 yıldırda şimdi ki sahibinde,adam 30lu yaşlarının sonunda aracı için çok titiz biri,yani işin özü araba hor kullanılmamış.ama 2-3 ayda bir şanzımanla ilgili 200-300 tl masraf çıkıyor,adam en sonunda bıktı arabayı satılığa çıkardı :) ayrıca yine eskişehirde gayet temiz smg 330i vardı,geçenlerde manuele geçiş yapmiş,artık smg sorunlarından dolayı..bu iş birazda şansa bakıyor

Turboğuz54
21-12-2011, 22:42
En ufak arizasi 1500 liradan acar.(test edildi onaylandi) Ve anlayacak tamirine girisecek adam sayisi 1 elin parmaklarini gecmiyor.Herhangi bi durum halinde gozunu kirpmadan harcayabilecegin 3-5 binin yoksa hic fantazi yapma derim.Yada cok temizini bulduysan manuele cevirmek 2000 lira falanmis gecen konusu vardi.Cevirirsin olur biter:) eski saglam smg parcalarin 2000 ide karsilar zaten

Sizdeki baya hırpalanmış o zaman..

CTG
22-12-2011, 10:09
Ne açıdan :D


poloya 2 kere bakıyorum - 46 senin araba yapma kafanla çok tehlikeli olur :)

bence güzel varsa manuel/steptronic al, belki sorunsuz smg denk gelir ama riske girmezdim ben olsam :)

bi de küçük bi ricam olcak senden, pm atıyorum

YEY®
22-12-2011, 10:44
Sizdeki baya hırpalanmış o zaman..

Valla hirpalanmayla ilgisi yok.E46 dan anlayan adam smgye girmiyor bosuna degil sebebi var.

Birde sehir ici dusuk hizlarda surus konforu acisindan steptronik gibi degil.Sarsintili calisiyor.

TarikS
23-12-2011, 00:17
poloya 2 kere bakıyorum - 46 senin araba yapma kafanla çok tehlikeli olur :)

bence güzel varsa manuel/steptronic al, belki sorunsuz smg denk gelir ama riske girmezdim ben olsam :)

bi de küçük bi ricam olcak senden, pm atıyorum
hehe eyvallah :D elimden geldigince planlarim var tabi E46 icin de

Valla hirpalanmayla ilgisi yok.E46 dan anlayan adam smgye girmiyor bosuna degil sebebi var.

Birde sehir ici dusuk hizlarda surus konforu acisindan steptronik gibi degil.Sarsintili calisiyor.

bugun kullandim bi tane 325i SMG, full bakimli arabaydi sanzimanda vs bi tekleme ivir zivir yoktu ama yavas ara sokak kullanimlarinda dizel Toyota Yaris gibi vites atiyor, kufur ettim icimden :D cok kotu o ya :(

seri kullanmaya baslayinca vites gecisleri de sertlesip hizlaniyormus, kullananlara telefon actim bu igrenc durumu yasadiktan sonra :D yine alinabilitesi var tabi.

Turboğuz54
23-12-2011, 00:25
Valla hirpalanmayla ilgisi yok.E46 dan anlayan adam smgye girmiyor bosuna degil sebebi var.

Birde sehir ici dusuk hizlarda surus konforu acisindan steptronik gibi degil.Sarsintili calisiyor.

Valla benimki smg pişman da değilim şeytan kulağına kurşun hala geziyorum sorunsuz şehir içi benim 3den 2 ye düşürürken vuruntu yapıyor sadece o

Mertİ.
23-12-2011, 01:57
e46 m3 le 25-30 larda ki smg aynı değil m3 lerinki daha pahalı parça olarak ve daha sorunlu arkadaşımın servisine gelen bi bayanda vardı 325 4 kapı smg gayet sağlıklı kullanıyodu bi ara baskısı falan değişmişti başka bişide olabilir hatırlamıyorum ama pahalı bi parça değildi o kadar 40.000 götürüyor galiba başkada bi masraf açmıyordu ama arabadan arabaya değişir tabi bayan ilk sahibi makyajlı 2004 olabilir araba hatırlamıyorum 2 sene oldu. düz vites 4 kapı 330i çok daha iyidir.

yearone
23-12-2011, 02:35
SMG-I'lerde vites atışlarında ayağı gazdan çekmek gerekiyor diye biliyorum. Sanırım sorunlar bundan çıkıyor.

lucky Jackal
23-12-2011, 08:24
hehe eyvallah :D elimden geldigince planlarim var tabi E46 icin de


bugun kullandim bi tane 325i SMG, full bakimli arabaydi sanzimanda vs bi tekleme ivir zivir yoktu ama yavas ara sokak kullanimlarinda dizel Toyota Yaris gibi vites atiyor, kufur ettim icimden :D cok kotu o ya :(

seri kullanmaya baslayinca vites gecisleri de sertlesip hizlaniyormus, kullananlara telefon actim bu igrenc durumu yasadiktan sonra :D yine alinabilitesi var tabi.vitesin altındaki tuştan sertlik ayarını yumuşağa getirdiniz mi? birde vites atmadan önce ufaktan ayağını gazdan çektin mi? bunları yapmana rağmen araba yine sarsıntı yaptıysa o arabanın sahibine söyle kenarda 3.000 lira hazırda tutsun :) bunları yapmadım diosanda bi daha rica et vitesin altındaki tuştan yumuşağa getir ayarını,vites atamadan öncede çok ufak bi ayağını gazdan çek,eğer smg sorunlu deilse ş.içi kullanımı için daha ferah bi vites geçişi olduğunu göreceksin.yine söylüyorum ama tanımadığın bilmediğin birinden smg kesinlikle alma,temiz smg bulmak zor çünkü

YEY®
23-12-2011, 08:39
hehe eyvallah :D elimden geldigince planlarim var tabi E46 icin de


bugun kullandim bi tane 325i SMG, full bakimli arabaydi sanzimanda vs bi tekleme ivir zivir yoktu ama yavas ara sokak kullanimlarinda dizel Toyota Yaris gibi vites atiyor, kufur ettim icimden :D cok kotu o ya :(

seri kullanmaya baslayinca vites gecisleri de sertlesip hizlaniyormus, kullananlara telefon actim bu igrenc durumu yasadiktan sonra :D yine alinabilitesi var tabi.

2 kere 2 = 4 Sen bide e46 m3 lerde gor o sehir ici rezilligi.Tansiyonlar istediginiz kadar oynayin.Bu durumun vitesi hangi devirde attigiyla ilgisi yok.Atarken araci sarsmasiyla ilgisi var.Otoban vs gibi yollarda nitekim daha rahat ama asla bir klasik steptronik e46 rahatligi yok.Sanki 2005 model easytronik corsa kullaniyorsun.

Bence debriyajli kullanilabilir otomatik devri dsg ile basladi ki o bile oldukca dertli :)

TarikS
24-12-2011, 00:44
vitesin altındaki tuştan sertlik ayarını yumuşağa getirdiniz mi? birde vites atmadan önce ufaktan ayağını gazdan çektin mi? bunları yapmana rağmen araba yine sarsıntı yaptıysa o arabanın sahibine söyle kenarda 3.000 lira hazırda tutsun :) bunları yapmadım diosanda bi daha rica et vitesin altındaki tuştan yumuşağa getir ayarını,vites atamadan öncede çok ufak bi ayağını gazdan çek,eğer smg sorunlu deilse ş.içi kullanımı için daha ferah bi vites geçişi olduğunu göreceksin.yine söylüyorum ama tanımadığın bilmediğin birinden smg kesinlikle alma,temiz smg bulmak zor çünkü
Vites arkasinda sadece sport tusu var, ayar cekmek icin bir tus yok, ayar gizlidir belki diye ardi ardina bastim, basili tuttum falan ama ekranda herhangi bir degisim goremedim :D

Ayagimi hic cekmedim, normal easytronic/multimode vb. salak sanzimanlar nasilsa bu da oyleydi anormal bir tepki yoktu aracta

Fiyatta indirim yaptirabilirsem alacagim arabayi ya, bu sekilde olmaz da

SMG-I'lerde vites atışlarında ayağı gazdan çekmek gerekiyor diye biliyorum. Sanırım sorunlar bundan çıkıyor.

Daha cok bakimsizliktan diye okudum ve de gelen yorumlar bu sekilde


2 kere 2 = 4 Sen bide e46 m3 lerde gor o sehir ici rezilligi.Tansiyonlar istediginiz kadar oynayin.Bu durumun vitesi hangi devirde attigiyla ilgisi yok.Atarken araci sarsmasiyla ilgisi var.Otoban vs gibi yollarda nitekim daha rahat ama asla bir klasik steptronik e46 rahatligi yok.Sanki 2005 model easytronik corsa kullaniyorsun.

Bence debriyajli kullanilabilir otomatik devri dsg ile basladi ki o bile oldukca dertli :)

M3'te tamamen farkliymis, M'lerde karakter daha sertmis zaten o rezillik normal diyor herkes.. Sehiricinde de cok huzurlu olmadigi kesin ama direksiyondan degisim olayi guzel :) Dur-kalk trafige girdiginde de debriyaj derdi yok en azindan

yearone
24-12-2011, 01:09
Bakımsızlık zaten 1. sebep.. Çoğu insan nerde trak, orda bırak yapıyor :)