Orijinalini görmek için tıklayınız : b16a2 ye b16b pistonu taksak
delsolemrah
15-12-2007, 19:52
b16a2 motoruma b16b pistonu sadece taksam sonuç ne olur :soru:
E ben de takılı zaten :D
Şaka bir yana 10.2 olan orjinal sıkıştırma 10.8 oluyor fakat tek başına ahım şahım bir fark bekleme, ama bunu chip+dereceli egzantrik ile birlikte yaparsan sonuç çok güzel oluyor... Bir de üstüne ince conta takarsan sıkıştırman 11-11.2 arası birşey olur ki, mapini de buna göre yaptırırsan emin ol güzel sonuçlar elde edersin ;)
delsolemrah
15-12-2007, 19:57
E ben de takılı zaten :D
Şaka bir yana 10.2 olan orjinal sıkıştırma 10.8 oluyor fakat tek başına ahım şahım bir fark bekleme, ama bunu chip+dereceli egzantrik ile birlikte yaparsan sonuç çok güzel oluyor... Bir de üstüne ince conta takarsan sıkıştırman 11-11.2 arası birşey olur ki, mapini de buna göre yaptırırsan emin ol güzel sonuçlar elde edersin ;)
peki stage 3 egzantirk map b16b piston sorunsuz işlerim
stage3 egzantrik için b16b pistonu biraz zayıf kalabilir, yani olmaz değil olur da yapmışken illa neden b16b(10.8cr) pistonu ? Madem stage3 yapıyorsun 11.5-11.7 arası wiseco ya da farklı bir marka piston takıp, harcadığın paranın karşılığını daha iyi almak daha mantıklı bence ;)
delsolemrah
15-12-2007, 20:01
stage3 egzantrik için b16b pistonu biraz zayıf kalabilir, yani olmaz değil olur da yapmışken illa neden b16b(10.8cr) pistonu ? Madem stage3 yapıyorsun 11.5-11.7 arası wiseco ya da farklı bir marka piston takıp, harcadığın paranın karşılığını daha iyi almak daha mantıklı bence ;)
b16b pistonu daha ucuz bide bi abi stage 3 egzantrik verdi sorunsuz calışırımı merak ediyormm ondan sordumm
stage3 egzantrik eğer b16a2 motoru için ise, ayarlı kasnak+güzel bir map ile her türlü düzgün çalışır zaten, sıkıştırmayı arttırmak sadece verimi arttırır... tam olarak ne kadar farkeder bilgim yok ama mesela orjinal piston(10.2 sıkıştırma) üzerine stage3 +20hp veriyor ise 11.5-11.7sıkıştırma + stage3 egzantrik +24-25hp verebilir ama tabiki ben mantık yürüttüm bu kadar da farketmeyebilir, daha fazla da farkedebilir, bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır sana...
delsolemrah
15-12-2007, 20:13
stage3 egzantrik eğer b16a2 motoru için ise, ayarlı kasnak+güzel bir map ile her türlü düzgün çalışır zaten, sıkıştırmayı arttırmak sadece verimi arttırır... tam olarak ne kadar farkeder bilgim yok ama mesela orjinal piston(10.2 sıkıştırma) üzerine stage3 +20hp veriyor ise 11.5-11.7sıkıştırma + stage3 egzantrik +24-25hp verebilir ama tabiki ben mantık yürüttüm bu kadar da farketmeyebilir, daha fazla da farkedebilir, bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır sana...
arkadaşım sen ne yatın b16b üzerine :)
b16b pıstın ustune stage 2 yaparsan 1600 cc de 185 190 hp arası guc elde edersın stage 3 yaparsan 200 210 max elde edersın
Ben birşey yapmadım daha :) stok motora b16b pistonlarım var sadece, ilerde kısmetse egzantrik,subap-yay-şapka kiti falan yapıcam bişiler de şimdilik yok başka birşey :)
delsolemrah
15-12-2007, 20:19
Ben birşey yapmadım daha :) stok motora b16b pistonlarım var sadece, ilerde kısmetse egzantrik,subap-yay-şapka kiti falan yapıcam bişiler de şimdilik yok başka birşey :)
yaparsın arkadaşım en iyi en sorunsuz b16 senin olsun arkadaşım önerilerin için sağol
delsolemrah
15-12-2007, 20:20
b16b pıstın ustune stage 2 yaparsan 1600 cc de 185 190 hp arası guc elde edersın stage 3 yaparsan 200 210 max elde edersın
yapcaz stag 3 gegzantirk b16b piston umarım geri kalan stock parcalar sorun yaratmaz :soru::)
yaparsın arkadaşım en iyi en sorunsuz b16 senin olsun arkadaşım önerilerin için sağol
ben teşekkür ederim, umarım sen de istediğin gibi yaparsın planlarını sorunsuz bir şekilde :)
hayalibeylgirler kovvalmaım 190 ları bulmaz
mertacar
19-12-2007, 12:15
pekı bısı sorucam dıyelm yuksek sıkıstırmalı pıston atıyoz uzerıne stage3 cam ve takımını atıyoz bu b16a2 ıcın parcalar bız bunu b20 ust blok uyguladıgımızda bı sorun yasarmıyız
cam ı olsun pıston u olsun..
b20 üst blok la bişey yapamazsın kii alt blok gerekli..
mertacar
19-12-2007, 16:54
b20 üst blok la bişey yapamazsın kii alt blok gerekli..
hmm anladm saol pekı senın yaptıgın gıbı mesela b16 yı b20 ye cevırdıgımızde onceden b16 da olan stage3 cam le yuksek sıkıstırmalı pıstonlar a bı ıslem gerekırmı dıye sorsam?
SİNANN007
19-12-2007, 17:04
b16b pistonu daha ucuz bide bi abi stage 3 egzantrik verdi sorunsuz calışırımı merak ediyormm ondan sordumm
bilmediğin egsantrıklerı arabana takma bence bozuksa motoru elıne alırsın
hmm anladm saol pekı senın yaptıgın gıbı mesela b16 yı b20 ye cevırdıgımızde onceden b16 da olan stage3 cam le yuksek sıkıstırmalı pıstonlar a bı ıslem gerekırmı dıye sorsam?
stage 3 dereceliye işlem istemez ama b20 piston çapı orj. 84mm. oldugundan pistonlar degişmesi gerekir dogal olarakda rektefiye yede girmesi gerekir üst kapagın
hmm anladm saol pekı senın yaptıgın gıbı mesela b16 yı b20 ye cevırdıgımızde onceden b16 da olan stage3 cam le yuksek sıkıstırmalı pıstonlar a bı ıslem gerekırmı dıye sorsam?
b16 b20 diye düşünme ikisinde de aynı kapak dolayısıyla aynı egzantrik kullanılır yani evet aynı egzantriği doğal olarak kullanabilirsin, ama b16 yani 1600cc olan bir blokun pistonlarını b20'ye yani 2000cc olan bir bloka takamayacağından yeni piston-kol takımı alman gerekecek :) ayrıca b16'nın kapağını yani asıl VTEC özelliği olan kapağı B20 bloka takmanın amacı zaten hali hazırda kapakta ve motorun geri kalanında bulunan parçalarla fazla hacimden daha fazla verim alabilmek ama tabiki blok değiştiği için bütün blok içeriği de yüksek sıkıştırma parçalarıyla değiştirilip, VTEC kapağa uyarlanması gerekiyor... Tabi bunlar mekanik kısmı işin bir de üstüne güzel bir yönetim sistemi, yazılımı gerekiyor :)
Saygılarımla,...
mertacar
19-12-2007, 20:43
stage 3 dereceliye işlem istemez ama b20 piston çapı orj. 84mm. oldugundan pistonlar degişmesi gerekir dogal olarakda rektefiye yede girmesi gerekir üst kapagın
b16 b20 diye düşünme ikisinde de aynı kapak dolayısıyla aynı egzantrik kullanılır yani evet aynı egzantriği doğal olarak kullanabilirsin, ama b16 yani 1600cc olan bir blokun pistonlarını b20'ye yani 2000cc olan bir bloka takamayacağından yeni piston-kol takımı alman gerekecek :) ayrıca b16'nın kapağını yani asıl VTEC özelliği olan kapağı B20 bloka takmanın amacı zaten hali hazırda kapakta ve motorun geri kalanında bulunan parçalarla fazla hacimden daha fazla verim alabilmek ama tabiki blok değiştiği için bütün blok içeriği de yüksek sıkıştırma parçalarıyla değiştirilip, VTEC kapağa uyarlanması gerekiyor... Tabi bunlar mekanik kısmı işin bir de üstüne güzel bir yönetim sistemi, yazılımı gerekiyor :)
Saygılarımla,...
yorumlarınız ve bılgılerınız ıcın tesekkur ederım en azından kafamdakı soru ısaretlerı azaldı :rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.