PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 Şahin İçin Yapılabilecekler



RafetAraç
16-01-2012, 13:23
sa arkadaşlar. arkadaşımın sahip olduğu 1.6 şahinin motorunda ufak tefek oynamalar yapmak istiyoruz. acaba neler yapabiliriz ? komple düz boru düşünüyorz ama kaç mm olması lazım ? hava filtresi takılmıyor diye biliyorm şahinlere ? ayrıca laucnh control ü nasıl yaparz şahine :) ?

BurakYozgat.
16-01-2012, 14:24
Benimde aracım 1.6 şahin 2.3 yada 2.6 granada karbüratörü koy yakıtı arttırıyo ama aracın gidişini inanılmaz derecede değiştiriyo farkı hissetmemek elde değil. headers koymanı önermem tam oturmuyo kaçırma yapıyo büyük sıkıntı oluyo ama 51lik boru ve son susturucu seni ses olarak fazlasıyla tatmin eder. yok ben son susturucu koymicam dersende 60lık boru öneririm ama polisle çok uğraşırsın söyleyim :)

RafetAraç
16-01-2012, 14:44
60lık boru koymayı düşnüyorm komple susturucusuz. ama bunun performansa artısı yada eksisi varmıdır ?

DENON
16-01-2012, 14:48
60lık boru koymayı düşnüyorm komple susturucusuz. ama bunun performansa artısı yada eksisi varmıdır ?60 lık mı, typer motoru swaplıcaksınız heralde , yavv şahinin canı ne ciğeri ne , ne yiyecekkı ne cıkarsın , boru çapı ne kadar büyürse o kadar iyi mi gidiyo , koy 48 lık düz boru , 1.4cc şahin silindir kapagı ve derecelı tak sıkıştırman artsın (hararete dikkat bu arada), daha bızıklıcam dersen 2.0cc tempra sübaplarını tak yürü gitsin

Zorbey
16-01-2012, 19:21
Benim fikrim benzinde binmenizden yana :)

h.guroglu
17-01-2012, 07:57
öncelikle araç kaç model kardeşim tofaş motormu fiat motormu piç motormu

RafetAraç
17-01-2012, 20:43
Araç 1994 model 1,6 piç motor hocam her parçasıyla sıfır toplandı.

Alper_
17-01-2012, 20:56
silindir kapağı yapılır ( dereceli egzantrik, subaplar büyültülür,port polish ) karbüratör büyültülür, stroker yapılır :)

esmerserseriler
17-01-2012, 23:26
turbola gitsin:)sana hazırda seti çokk uyguna veririm bol bol gazlarsın:D

Ufuk
17-01-2012, 23:27
tempra 2.0 koyun gitsin.Onada filtre egzoz düz boru yeterli olur.

Ö.öztüRk
17-01-2012, 23:30
bizdede var , benzinde kullanabilirsin, piston, 1.3 buji, tipo karbiratörü, headers 53mm boru vanalı eksoz var altında yürürü gayet güzel en azından 4.vites sonları 180-190 yürüyor zor biraz zaman alıyor ama görüyor:)

0M42
17-01-2012, 23:59
1.3 buji nin özelliği nedir ? Ayrıca tipo karburatörünün SLX karburatöründen farkı nedir ?

CGR328
18-01-2012, 00:10
silindir kapağı yapılır ( dereceli egzantrik, subaplar büyültülür,port polish ) karbüratör büyültülür, stroker yapılır :)

işlemleri anlatırmısın bana nasıl yapıyosunuz , egzantrıkler kaç derece lift lob ölçüleri neler , sıkıştırma oranınız ? , stroker vs vs biraz detaylı açıklarsanız sevinirim



bizdede var , benzinde kullanabilirsin, piston, 1.3 buji, tipo karbiratörü, headers 53mm boru vanalı eksoz var altında yürürü gayet güzel en azından 4.vites sonları 180-190 yürüyor zor biraz zaman alıyor ama görüyor:)

1.3 buji :beuj::icon_wack:icon13::eek::icon_tup::heyoo:

aga81
18-01-2012, 00:21
Ben sana anlatmaya bşlıyım yavaştan :D

o granada karbüratöru tavsıyesını dıkakte al sonra 1.4 kapak takabılırsın 1.3te olur ama conta sıkıntısı yaşarsın sonra aracındakı egzatırıki sıfırla önemlı etkenlerdendır sonra headersta kaçırmasıkıntısını bende yaşadım ama çift conta kullan problem ortadan kalkıyor 8000 devırden aşağı vıtes atmam doğanımda hala sağlam çift contayla :D 60lık boru dum duz devam aracındakı farkı anlarsın

kesıcı ışıde arabanda ateşleme bobını var onun önune kornaya takılan roleyı koyuyosun arabanın ıcınede düğme cekıosun duğmeye basınca role devreye gırıor elektırığı kesıp verıyor buda kesıcı gıbı ses yapıyor okadar basıt bunu bıelektırıkcıye gt 10 dakkada bağlar

CGR328
18-01-2012, 00:27
Ben sana anlatmaya bşlıyım yavaştan :D

o granada karbüratöru tavsıyesını dıkakte al sonra 1.4 kapak takabılırsın 1.3te olur ama conta sıkıntısı yaşarsın sonra aracındakı egzatırıki sıfırla önemlı etkenlerdendır sonra headersta kaçırmasıkıntısını bende yaşadım ama çift conta kullan problem ortadan kalkıyor 8000 devırden aşağı vıtes atmam doğanımda hala sağlam çift contayla :D 60lık boru dum duz devam aracındakı farkı anlarsın

kesıcı ışıde arabanda ateşleme bobını var onun önune kornaya takılan roleyı koyuyosun arabanın ıcınede düğme cekıosun duğmeye basınca role devreye gırıor elektırığı kesıp verıyor buda kesıcı gıbı ses yapıyor okadar basıt bunu bıelektırıkcıye gt 10 dakkada bağlar

slx motorlar 6800 dd eski motorlar 6500 devirden sonra güç bandın bariz bi şekilde düşer ( orjınal egzantrik ) ile eski motora 1.3 kapak slx motora 1.4 kapak olur , headers işi ise biraz sıkıntılı sıfır alınınca takılmadan yüzeyi taşlanırsa ve takıldıkdan sonra ısınıp soguyunca bidaha sıkılırsa kaçırmaz bu kaçırma olayından çok kişi çekti :D

aga81
18-01-2012, 00:32
slx motorlar 6800 dd eski motorlar 6500 devirden sonra güç bandın bariz bi şekilde düşer ( orjınal egzantrik ) ile eski motora 1.3 kapak slx motora 1.4 kapak olur , headers işi ise biraz sıkıntılı sıfır alınınca takılmadan yüzeyi taşlanırsa ve takıldıkdan sonra ısınıp soguyunca bidaha sıkılırsa kaçırmaz bu kaçırma olayından çok kişi çekti :Dben orjınal egzantırığı attım çöpe sıfır aldım 100 tl ye taktım cekışımde artış oldu şurdan anladım başka bı tofaşla takmadan önce bıde sonra denedım farkettı bıde deneme yapıyorum 4000 den sonra daha rahat lıo araba belkı headersın faydasdır 8000 nekadar 1. vıteste kasmadan cevırıyor 2. vıtes 7500 3.vıtes 6800 vs. dıkat edıyorum bu na

o headers olayıda :D bıkre tek conta taktım yedık sonra ıkı tane taktım ısındıktan sonra dedğin gıbı bıdaha sıktım sıkıntı kalmadı taşlamadan hallettık :D

Alper_
18-01-2012, 00:34
işlemleri anlatırmısın bana nasıl yapıyosunuz , egzantrıkler kaç derece lift lob ölçüleri neler , sıkıştırma oranınız ? , stroker vs vs biraz detaylı açıklarsanız sevinirim

rektefiyeci arkadaşım var kendisi yapıyor..supap yuvalarını büyültüyor..bununla beraber supaplarda büyüyor, port polish yapıyor..sıkıştırma arttırmak için s lerin pistonları takıyor, kapak yüzeyinden alıyor, ( sıkıştırma oranını bilmiyorum ) egzantrik 270 derece ve üzerini kullanıyordu lift değerlerini de bilmiyorum..stroker için hangi krangı kullandığını da bilmiyorum fakat söylediği 2138 cc yaptım demişti..

CGR328
18-01-2012, 00:37
ben bişi demiyorum ama sibop ayarlarınıda bozarsın egzantriğinide hemde gücünden olma diye söyledim 7000 den fazla çevirme önemli olan devir çevirmek değildir güç- tork eğrisidir

CGR328
18-01-2012, 00:39
rektefiyeci arkadaşım var kendisi yapıyor..supap yuvalarını büyültüyor..bununla beraber supaplarda büyüyor, port polish yapıyor..sıkıştırma arttırmak için s lerin pistonları takıyor, kapak yüzeyinden alıyor, ( sıkıştırma oranını bilmiyorum ) egzantrik 270 derece ve üzerini kullanıyordu lift değerlerini de bilmiyorum..stroker için hangi krangı kullandığını da bilmiyorum fakat söylediği 2138 cc yaptım demişti..

Allah kolaylık versin

Alper_
18-01-2012, 00:40
Allah kolaylık versin

olmaz mı ?

aga81
18-01-2012, 00:41
rektefiyeci arkadaşım var kendisi yapıyor..supap yuvalarını büyültüyor..bununla beraber supaplarda büyüyor, port polish yapıyor..sıkıştırma arttırmak için s lerin pistonları takıyor, kapak yüzeyinden alıyor, ( sıkıştırma oranını bilmiyorum ) egzantrik 270 derece ve üzerini kullanıyordu lift değerlerini de bilmiyorum..stroker için hangi krangı kullandığını da bilmiyorum fakat söylediği 2138 cc yaptım demişti..
S piston olayı doğrudur duymuştum Düzcede turboladımız bır şahıne pug 1.9 205 gtı pistonu kullandık

CGR328
18-01-2012, 13:38
olmaz mı ?

2138cc biraz garip geldi max 1900 cc oluyor s motorlar ama eski motorlarında 1800 den fazla hacim artırılabileceğini sanmam

Alper_
18-01-2012, 13:53
2138cc biraz garip geldi max 1900 cc oluyor s motorlar ama eski motorlarında 1800 den fazla hacim artırılabileceğini sanmam

uğraşılınca oluyor..

CGR328
18-01-2012, 21:10
helal olsun. diyecek tek kelime yok. Allah zeval ziyan getirmesin