PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Swap sonrası motorun kasaya verdiği titreşim sorunu ?



0M42
30-01-2012, 22:56
Aracımda orjinali olmayan farklı motor&şanzıman ikilisi bulunmakta.Bu motor ve şanzımanı araca yüklediğim günden bu yana beni rahatsız eden bir durum var.Belirli devirlerde anlamsız bir titreşim söz konusu bu titreşimi aracın içerisinde bariz bir şekilde hissedebiliyorsunuz ve çok rahatsız edici.Araç duruyorken boşta gaza bastığımda 2500 - 3000 devir arası arabanın kasasını ciddi manada titreten bir durum söz konusu.Motor soğuk iken çok daha fazla titreşim oluyor ısındıkça azalıyor ancak bir seviyeden sonra hep aynı.

Motor takozlarını daha yumuşak olanları ile değiştirdim titreşim azaldı ama hala rahatsız edici boyutta.Sizce problem neden kaynaklanabilir ? Özellikle swap konusunda tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.Volant ı çıkma almıştım acaba volatta bir adilik söz konusu olabilirmi ? Baskı balata takımını sıfır mapa marka almıştım.

palamut
31-01-2012, 03:48
motor kulak ve takozlarının hepsi asmayamı çalışıyor alttan taşıyan destek varmı? motorun orjinal kulaklarının çekme ve taşıma yönlerine sadık kalmanızı tavsiye ederim

Enes-x
31-01-2012, 04:16
Volanda balans olsa bunu kavrarkende çok rahat hissetmez misiniz?

cabriolet
31-01-2012, 04:27
ya benim arabamdada belli devirlerde aşırı bi titreşim vardı egzozdan yapıyomuş çözdüm sonunda bence egzozuda bi kontrol edin :)

0M42
31-01-2012, 09:09
Motor ford taunus motoru.Taunusun motor takozlarını kullanmıştım önce ve felaket titreşim vermişti kasaya zaten taunusların takozları çok sert kaya gibi.Daha sonra tofaşların içten yaylı takozlarını kullandım taunusunkilere nazaran bariz yumuşak titreşim bir nebze azaldı ancak hala devam etmekte.


motor kulak ve takozlarının hepsi asmayamı çalışıyor alttan taşıyan destek varmı? motorun orjinal kulaklarının çekme ve taşıma yönlerine sadık kalmanızı tavsiye ederim

Asmaya çalışıyor derken ne demek istediniz?

0M42
31-01-2012, 09:15
ya benim arabamdada belli devirlerde aşırı bi titreşim vardı egzozdan yapıyomuş çözdüm sonunda bence egzozuda bi kontrol edin :)

Egsoz mu çok garip bu :confused: Egsoz sistemimdeki tek sıra dışı olay borularımın 45 lik olması gerekiyorken 40 lık olması susturucular vs. motorun kendi susturucuları.Acaba boru çapı buna neden olurmu ?



Volanda balans olsa bunu kavrarkende çok rahat hissetmez misiniz?

10 kalkışın en az 5 - 6 sı kavrama anında titreme yapıyor zaten :(

akıncı
31-01-2012, 09:26
muhtemelen motor takıldıkdan sonra kasaya dokunan bır yer vardır , ıçerıden barız şekılde hıssedılen vıbrasyon var anlatmak ıstediğiniz bu sanırım, eksozda olabılır bu dıkkatlıce ıncelersenız gorursunuz kolay gelsın

0M42
31-01-2012, 09:42
Ona dikkat ettim kasaya dokunan hiç bir yer yok egsozda dahil olmak üzere.Zaten her devirde yok 2500 devirde titreşim başlıyor 3000 - 3200 gibi kesiliyor devam edersem gaza basmaya 6000 devir gibi yine aynı şekilde bir titreşim oluşmaya başlıyor.

Şöyle bir durum var şaftı custom yaptık kaplin denilen lastik takoz yok ancak çift mavsallı.Acaba motordaki titreşim şaft üzerinden diferansiyele yürüyüp ordanda kasaya geliyor olabilirmi ?

Velter
31-01-2012, 09:45
Sifir aldigim Megane Coupe'de ayni problemle karsilastik. arac 20 gun serviste yatti ve sorunun volan'da oldugunu kesfettiler. Volan deisti titresim kalmadi.

0M42
31-01-2012, 09:51
Bende volant yada baskı balata ikilisinden şüpheleniyorum açıkçası.Volantı zaten çıkma almıştım niye almışsam :mad:

CGR328
31-01-2012, 10:03
ömer abi motor kulaklarını ve şanzuman kulağının detaylı resimlerini çekip koyarmısın

E0041
31-01-2012, 10:26
ipin her ucu poklu deynek

motor takozlarından kaynaklanabilir

motor kasılmış durumda yerine montajlanmış olabilir

şaft custom bundan dolayı olabilir

volan atık olabilir

edit: bu yüzden tek bir yere yönlenmeyin

Mechanix
31-01-2012, 10:32
Büyük ihtimalle şanzıman şaseye değiyor.

0M42
31-01-2012, 10:33
Buyur çağrım.

Sol taraf ;

http://c1201.hizliresim.com/t/z/28spq.jpg

http://c1201.hizliresim.com/t/z/28spr.jpg

Sağ Taraf ;

http://a1201.hizliresim.com/t/z/28sru.jpg

http://c1201.hizliresim.com/t/z/28sps.jpg

Buda daha önceden mavsallı düzenek için çekmiş olduğum foto ancak şanzıman takozu bağlantısıda görünüyor şayet yeterli olmaz ise daha detaylı foto çekebilirim.

http://a1201.hizliresim.com/t/z/28sr4.jpg

0M42
31-01-2012, 10:38
ipin her ucu poklu deynek

motor takozlarından kaynaklanabilir

motor kasılmış durumda yerine montajlanmış olabilir

şaft custom bundan dolayı olabilir

volan atık olabilir

edit: bu yüzden tek bir yere yönlenmeyin

Motor kasılmış durumda olamaz sanıyorum çünkü motoru ve şanzımanı birleştirip motor dairesine indirdik askıya alıp gerekli ayarlamaları yapıp motor ve şanzıman takozu ayaklarını ona göre yaptık yani herhangi bir kastırma vs. söz konusu olmadı.

Şaft benide düşündürüyor ancak baştada belirttiğim üzere araç sabit duruyorken boşta gaz verdiğimde de titreşim söz konusu.





Büyük ihtimalle şanzıman şaseye değiyor.

Bunun olma ihtimali yüzünden iki kez kontrol ettim ama kasaya değen sürten hiç bir yer yok bundan eminim artık.

palamut
31-01-2012, 12:28
Asmaya çalışıyor derken ne demek istediniz?

bazı takozlar motorun ağırlığını alttan yastık gibi beslerken bazıları ise egzoz askısı gibi şaseye asarak taşır. orjinal kulakların yönlerine sadık kalmazsanız tüm kulaklar aynı yönden taşıyorsa bu da vibrasyon problemine sebep olabilir. kadett c c20xe swapta benzer sorun yaşamışlardı.

0M42
31-01-2012, 13:48
Himm anladim ayni tip motor takozu kullandik bizde yani asmali degil yuku uzerine alan tip takozlar.Taunusun kendi takozlarida kullanmis oldugum su anki takozlarda bu sekilde islev goruyor yani takozun calisma prensibi konusunda aykiri bir durum yok.

0M42
31-01-2012, 13:52
kadett c c20xe swapta benzer sorun yaşamışlardı.

Peki ne şekilde bir çözüm ürettiler bilginiz varmı ?

Mechanix
31-01-2012, 14:03
Direksiyon mili motorun herhangibir parçasına değiyor olabilir mi ? Egzoz vs vs .

0M42
31-01-2012, 15:23
Değen sürten hiç bir yer yok iki kez bunun kontrolünü yaptım bahsettiğiniz yerlerede baktım herhangi bir noktadan şaseye değen bir yer yok yani.Zaten öyle olsa seste olur herhangi bir titreşim sesi vs. yok sadece kasada titreşim oluyor.

cabriolet
31-01-2012, 15:30
bende egzozda ki problem boru çapında değildide hiç dikkat etmediğim egzozun askı kolundaydı azcık sola gitmiş arabanın egzoz tüneline değiyomuş ses yapmıyodu hiç ama belli devirlerde titreşim yapıyodu bide rolantide vardı aynı titreşim :D

tuner faruk
31-01-2012, 15:37
Bence büyük ihtimal volant corollada baskı dğiştirdiğimde volant taşlanmamıştı o nedenle titreşim yapıyordu taşlandıktan sonra herhangi bir titreşim kalmadı bence volanta bi bakın...

0M42
31-01-2012, 20:53
Az önce garajdan çıkardım aracı.Şanzıman tofaş şanzımanı olduğu için şanzıman takozunuda kendisininkini kullanmıştım.Ama yaptığım günden bu yana içime sinmediği için ve belki sorun bundan kaynaklanıyordur diye düşündüğüm için şanzıman takoz bağlantısını yeniden ele aldım.İki adet biraz daha sert üniversal takoz buldum yeniden custom ayak yaparak montajını yaptım.Titreşimde azalma oldu ama hala var.Sanırım bu olay volanttan kaynaklanıyor.Taşlatma değilde direk yenisi ile değiştirme yolunda gidecem.

Bu gün bir kez daha baktım motor olsun şanzıman olsun egsoz sistemi olsun herhangi bir yere değer sürten vs. bir şey yok.

Mr.K
31-01-2012, 21:00
egzoz diyorum :) hatta kanala yanas o bellı devır arasıegzoz borun sallanıyodur buuk ıhtımalle:D kardesımın eskı arabasında olmustu :) egzoz kasmıstır kısacası :)

0M42
31-01-2012, 21:10
İyi ama bu akşam yine kontrol ettim egsoz sistemi olması gerektiği gibi lastik askılar ile gerekli yerlerden monte edilmiş metal metale değen hiçbir yer yok egsozdan nasıl olabilirki ?

CGR328
31-01-2012, 23:45
ömer abi peki arabayı lifte yada kanala alsanız arabanın içine gaza basacak biri otursa sende eline uzun bi metal alsan ilk önce titreşim gelen bölgeyi saptasan daha sonra gelen yere metali değdirip kulağınla yada elinle titreşimi hissedip sorunun eksozmu volantmı kulakmı kasamı oldugunu bence öyle anlayabilirsiniz şimdi biz ne desek bi fayda etmez arabanın yanında olup duymamız lazım bir çok nedeni olabilir çünkü, en kısa zamanda çözersin inş.

0M42
01-02-2012, 00:07
Yarın fırsat bulabilirsem dediğin şekilde kontrol etmeye çalışırım çağrım egsozdan olacağına hiç ihtimal veremiyorum ama çünkü kontrolünü yaptım.Ama umarım atladığım bir nokta vardır egsozdandır yoksa motor inecek gibi görünüyor :(