PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji ve birkaç soru



Subi-Emre
04-02-2012, 22:13
İridyum bujilerin ömrü ne kadardir
Sizce subaru icin orjinal bujimi iridyum bujimi tavsiyeleriniz nelerdir
forged motorlu 16g turbolu walbro 255lph var gc8de dip gazda afr 11.5 den 10 degerine düşmüş durumda dip gazda 3 ve 4 uncu vitslerde kesiklik yapmaya basladi ve arac gucunun dustugunu hissediyorum ben buji oldugunu dusunuyorum sizce sorun nerden olabilir
Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim

Osman Bahadır
04-02-2012, 22:29
Ateşleme kalitesindeki düşüş zengin okumana sebep olur. Ateşleme kalitesindeki düşüşün sebebi de buji olabilir.

İridyum bujiyi her zaman tercih ederim. Hiçbir buji için ömrü şu kadardır denemez. Ama iridyum buji, nikel-krom bujilerin birkaç katı daha dayanıklıdır. Bu da daha uzun ömürlü olması anlamına gelir. Hatta bazı markalar oem olarak iridyum buji kullanıp buji değişim aralığını da 100bin km olarak uyguluyorlar.

Subi-Emre
04-02-2012, 22:53
Konuyu biraz daha acmak gerekirse Ben bujileri degiştireli 10bin km ve yaklasik bir yıl oldu...daha öncede tam gazda kesiklik problemi yasamistim widebant o zaman takili degildi ve afr degerlerini gorememistim bujiler degisince bu sorun gitmisti ve simdi yine ayni sorun hatta daha sert kesiklik yapiyor:(

Subi-Emre
04-02-2012, 22:57
Tuhaf olan bu kadar kaliteli olan ngk iridyum bujilerin bu kadar kısa ömürlü olabilirmi şimdi Bobinmi alsam yoksa bujimi yoksa kablomu şeytan diyor hepsini yenile :D

Sh4rk
05-02-2012, 01:11
Maf sensoru olabilirmi kesikligin sorunu aklima o geldi aracta yazilim
Varmi kac bar basiyorsun

Subi-Emre
05-02-2012, 02:28
Rolanti duzensizliginden dolayi Maf sensörünü ve vuruntu sensörünü yaklasik 1 ay önce yeniledim orjinal ve sıfır takıldı bilgisayarda hiçbir arıza görünmüyor
Yazilim yok orjinal ecu
Basınç 1.25 peak 1.1 cont yapiyor
Yakıt 97 shell kullaniyorum ve surekli ayni benzinlik ayni pompadan aliyorum ciddi anlamda aşırı yakmaya başladı

FK.Sub
05-02-2012, 02:40
Konuyu biraz daha acmak gerekirse Ben bujileri degiştireli 10bin km ve yaklasik bir yıl oldu...daha öncede tam gazda kesiklik problemi yasamistim widebant o zaman takili degildi ve afr degerlerini gorememistim bujiler degisince bu sorun gitmisti ve simdi yine ayni sorun hatta daha sert kesiklik yapiyor:(

sert kesiklik yapıyor derken dip gazda küüüt diye öne yığılıyormusunuz ?

Subi-Emre
05-02-2012, 02:45
Evet aynen öyle dipgaz koltuga yapişirken aniden gazı bırakmışim gibi öne gittim

Subi-Emre
05-02-2012, 02:50
Saniyelik bir durum sanki dipgaz giderken kontagı açıp kapatir gibi

exca
05-02-2012, 23:17
bnm 2.0r da 2000-3000 devir arası kesiliyordu düşük devir gaza asılınca araba yığılıyordu ngk iridium laser ilfr6b bujileri ile değiştirdim düzelmedi ve carbon clean yaptım daha iyi oldu ama gaza asılınca ara ara yine gazı hafif bırakıyormuşum gibi yapıyor bobin midir nasıl emin olabilirim...

Frequency_48
26-03-2012, 02:25
Bobin veya ateşleme sorunu olsa araç ateşleme arızası verecektir mutlaka. 1.1 cont diyorsunuz ama. bunun gerçek basıncı nedir? Araç benzin kesiyor olmasın. FCD varmı araçta. Her ne olursa olsun 10000 kmde buji arızalanmaz diye düşünüyorum.