Orijinalini görmek için tıklayınız : Nissan 200SX S13 Hakkında
arkadaşlar bu araç hakkında biraz bilgiye ihtiyacım var.
hem std. araç hakkında hemde upgrade işlemleri hakkında.
araştırdığım kadarı ile CA18DET motor kodu. std. gücü 175 hp?
bu aracta genelde GT28R kullanıyorlar. bu turbo ile beraber değişen diğer ekipmanlar ile +240hp civarında güç alınıyor.(egzost sistemi, yakıt pompası, ecu, intercooler, enjektörler? vs vs detayları hakkında aman amanda bi bilgim yok)
ayrıca bu araca SR20DET motoru koyarak biraz daha detaya inip +300 hp civarında güçler alınabildiğini okudum. bi S13 SR20DET Swap paketinde şunlar yazıyordu;
310 RWHP includes:
S13 SR20DET motorset,
Greddy VSPL FMIC,
S15 GT28R ball-bearing turbo,
modified stock turbo manifold with external wastegate flange,
TIAL 38mm external wastegate,
550cc injectors,
custom intake pipe with Z32 MAFS and filter,
aluminum hotpipe,
Greddy Profec Boost Controller,
Walbro 255 Fuel pump,
Greddy RS BOV,
new small battery,
Flex- A-Lite twin electric fans,
ACT 6-puck clutch kit,
Install and wiring of motor and all parts above,
fluids,
belts,
plugs,
charged a/c,
custom XAT Racing ECU ROM TUNE on our Dynojet.
yol tutuş ekipmanlarını vs yazmıyorum şuan ilk önem verdiğim husus motor ve doğru orantılı olarak elde edilebilecek güç. sizlerin görüşü nedir?
aracın 2.el piyasa değerinin düşük olmasından vede S14 lerin çoğunun otomatik olmasından ötürü bu işlemler için S13 şuan çok mantıklı geliyor.
Bu konuda arama bence. Mustafadan msn iste. Civata part numberına kadar döksün sana.
abi mustafa olur bi başkası olur kim olursa olsun işin ehli olsunda :p:p
mustafaaa yorummm piliiisss :D
Mechanix
08-01-2008, 13:05
Spesifik sorular sor genel sorma abi :)
Mesela de ki ilk aldığımda neler yapmam gerekir ?
Alış amacın nedir ayrıca , günlük kullanım için mi tercih ediyorsun yoksa drift için mi ?
Günlük kullanım için düşünüyorsan ABS , sunroof falan yok.Bilmiyorum tercihine ne kadar etki eden şeylerdir bunlar.
Motor ilk aldığında büyük ihtimalle ciddi bir bakıma ihtiyaç duyacaktır.LSD yoktur ve turbo da ilgi ister ayrıca.
Swap iyidir hoştur , ama 2. bir araban varsa.Yoksa başında yatarsın arabanın parça beklerken.
Kaporta parçası pahalı , camları yok denecek kadar zor bulunuyor.
Ama kafayı taktıysan değer gerçekten.S13 alan arkadaşlarımın bir çoğu Honda dan geçiş yaptı ve gerçekten spor otomobile daha yeni sahip olduklarını söylediler.Hepsinin ilk tepkisi aynıydı.Çünkü VTI lar olsun , Type R olsun asla Coupe ve arkadan itiş bir otomobilin tadını vermez :D
Vay be artık SX üstüne felsefe falanda yapabilirum.Tamam oldum ben =)
Sen yeni fark ettin. Biz kaç aydır farkındayız. Tütmeye başladın artık. Drift SPAC
Mechanix
08-01-2008, 13:31
Abartsaymışsın keşke Tayfun :)
İyidir iyidir. Bişey olmaz. Civatası olmasada genel olarak iyi tanıyorsun araçı
mister mechanix bana bi parca listesi verdi imanim gevredi bakmaktan :D
ama ilk ihtiyac LSD sonrasinda en ucuz secenek olarak t28..
Mechanix
08-01-2008, 13:42
farları açılan ferrari kasayımı diyorsun ? :D
Mechanix
08-01-2008, 13:43
mister mechanix bana bi parca listesi verdi imanim gevredi bakmaktan :D
ama ilk ihtiyac LSD sonrasinda en ucuz secenek olarak t28..
Hah ! bak özeti çıkarmış Onurum :)
Spesifik sorular sor genel sorma abi :)
Mesela de ki ilk aldığımda neler yapmam gerekir ?
Alış amacın nedir ayrıca , günlük kullanım için mi tercih ediyorsun yoksa drift için mi ?
Günlük kullanım için düşünüyorsan ABS , sunroof falan yok.Bilmiyorum tercihine ne kadar etki eden şeylerdir bunlar.
Motor ilk aldığında büyük ihtimalle ciddi bir bakıma ihtiyaç duyacaktır.LSD yoktur ve turbo da ilgi ister ayrıca.
Swap iyidir hoştur , ama 2. bir araban varsa.Yoksa başında yatarsın arabanın parça beklerken.
Kaporta parçası pahalı , camları yok denecek kadar zor bulunuyor.
Ama kafayı taktıysan değer gerçekten.S13 alan arkadaşlarımın bir çoğu Honda dan geçiş yaptı ve gerçekten spor otomobile daha yeni sahip olduklarını söylediler.Hepsinin ilk tepkisi aynıydı.Çünkü VTI lar olsun , Type R olsun asla Coupe ve arkadan itiş bir otomobilin tadını vermez :D
Vay be artık SX üstüne felsefe falanda yapabilirum.Tamam oldum ben =)
mustafa 2.bi araç var. sorun değil. beklemek gibi bi sıkıntımızda yok. yurtdışından parçaları kendim getircem büyük olasılıkla. zaman dersen bi 7-8 ay bekleriz ama sanmıyom parçalar okadar beklesin.
bu işlemler için biraz bütçemiz var turbo değişecek, LSD arkdan itişin olmazsa olmazı ki olacak. aklımda SR20DETi alıp oturtmak ve bunun üzerinde ne gerkeliyse yapmak var.
bunun içinde bi kuple bütçe var. (dört-beş haneli.-$)
Mechanix
08-01-2008, 13:49
Yarım yamalak konuşmayalım.Bütçe ne kadar ?
Ne gibi bir beklentin var araçtan ?
Serkan.S
08-01-2008, 13:53
4 5 haneli dedine göre 9000 10000 $ die tahmin ediyorum 2. araç olucaksa proje arabası olucak die tahmin ediyorum :)
bnm beklentim 300 hp civarlarında
bütçe 8000-10.000$
Gömümü buldun sen len.
dinime küfreden benden müslüman olsa :D
sen boşver gömüyü biran önce araca karar verip başlamam lazım bu işe ;)
EE o zaman işin ehli insanların yönlendirmesi güzel güzel olur, Hayırlısı olsun diyorum kardeşim. Cuma ben veya cumartesi ikimiz boyayı hallediyoruz.
Mechanix
08-01-2008, 14:07
Araç üstüne 8000$ diyorsun sanırım.Tamam ama sr20det koymayı düşünüyorsan kaporta-boya-jant-yürüyen falan bitmez.Yani tam anlamı ile 4/4 lük olmaz.Zaman içinde oldukça ekleyeceksin tabii üstüne.
bnm beklentim 300 hp civarlarında
bütçe 8000-10.000$
hedef 300hp ise sr20det swaplamak mantikli degil ki gt2860 ile olur bu iş ;)
hedef 300hp ise sr20det swaplamak mantikli degil ki gt2860 ile olur bu iş ;)
motor swaplamak için evdeki hesap hiç bir zaman sanayiye uymaz 8000 10 k ile başlarsın hiç farkında olmadan bi o kadar daha harcarsin:)
Mechanix
08-01-2008, 14:12
hedef 300hp ise sr20det swaplamak mantikli degil ki gt2860 ile olur bu iş ;)
300Hp kolay bir rakam.Sonuçta proje diyoruz , bütçe ayırıyoruz.Standar motoru zorlamaktan bahsetmiyoruz.Bence CA18DET ile devam edip 300hp yi koy cebine.Kalanlada diğer şeyleri hallet.
O yüzden sordum arabayı almaktaki amacın nedir diye.Günlük kullanacaksan ayrı yere yönelteceksin yatırımlarını , drift için farklı , ara hızlanma için ayrı.
amaç 300 hp yi yakalamak ancak berabernde dış kısım ve yürüyenede bakmak lazım. eğer bu dediklerimiz CA18DET ile olacaksa yani orj motoru üzerinde bazı değişikliklerle 300ü yakalacaksak bu bnm daha çok işime gelir, çünkü zamandan kaznırım hemde nakitten.
drifte gerek yok mustafa o neden LSD olmasa bile olur diede düşünüyorum ama tam olarakta kestiremiyorum?.
günlük kullanımda olacak ama her dk da dışarı çıkarmasam olur. neticede 2.bi araba var.
önerileri devamı? :D
LSD sadece drift icin degil ayni zaman gucu aktarmak icinde onemli ;)
Mechanix
08-01-2008, 14:41
a
drifte gerek yok mustafa o neden LSD olmasa bile olur diede düşünüyorum ama tam olarakta kestiremiyorum?.
önerileri devamı? :D
NE drifte gerek yok mu ? Hadi canım hadi , kapama dükkanın önünü.Sen Civic Turbo yap :) Süper giden araban olur hem.
Ciddi misin ?
NE drifte gerek yok mu ? Hadi canım hadi , kapama dükkanın önünü.Sen Civic Turbo yap :) Süper giden araban olur hem.
Ciddi misin ?
civic turbo herkezde var kanx :D nappim ben onu, alternatif araç arıyorum ben ve samimi söylüyorum biran önce bi project car bulup başlamam şart... :)
driftle işim olmaz derken seni baz alaarak sölüyorum, sen kafayı kırmışsın drfitle ben sen kadar alakalı deilim drift müptezelliğine :D
yaa sen bu işin olurunu söle mustafa. 300hp alınırmı bu makineden ?
Civic turbo ile 200sx karşılaştırsak hangisi daha fazladır acaba :rolleyes:
hedef 300hp ise sr20det swaplamak mantikli degil ki gt2860 ile olur bu iş ;)
+1
Mechanix
08-01-2008, 14:55
Evet , 300 rahat alınır.
konu noktalanmıştır gerisi işlemleri yapabilecek servis ile görüşmekte kaldı ve en sonda aracı almakta kaldı ozaman ;)
yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar.
cem alınma sende hemen :D çok var vs dedim die :)
300 ıcın nıe sr20 ıstedın bende anlamadım..
sr20 de tork var ca18 de yok ama ınan aynı guclere yakın cıkarlar...
ne biliiim ben o motordan ne çıkar ne çıkmaz, sr20 den rahatca 300 ve üzeri alındığını okudum, ca18 den çıkarmı çıkmazmı bilmiyodum. sordum öğrendim ;) teşekkürler....
Mechanix
08-01-2008, 15:47
Welkam tu dı vörld of tırbo :D
hoşgördük biladerim :) bakalım kaming suun diyelim ozaman :D
Low-Rider
08-01-2008, 16:01
dün gösterttiğin s13 mü yoksa :)
dün gösterttiğin s13 mü yoksa :)
sanane lan, :D ne hemen deşifre ediyon :Deli::D
Low-Rider
08-01-2008, 16:18
sen deşifre görmemişin :d hadi bakalım senin elinden güzel birşey çıkar ortaya:)
saol kardeşim inş. hayırlısı ile çıkacak ;)
Low-Rider
08-01-2008, 19:48
Gereksiz mesajlar temizlendi,konu başlığı doğrultusunda devam edelim..
mertacar
08-01-2008, 22:31
280 300 hp lerı gormek ıcın ca18det te ne kadar bı butce lazım ort. deıscek parcalar nelerdır?
turbo
turbo manıfoldu
turbo downpipe
benzın pompası
benzın regulatoru
enjektorler
fmic
piston takımı
daha baska??
en ufak cıvatasına kadar parça fiatı verebilirim, . elimde yaklaşık 4sayfalık bi listem var..
Mechanix
08-01-2008, 23:09
Görkem kullandığın parçaları yazarmısın ? Sizin araçta 300 civarı olacaktır sanırım zaten.
offf süper tam düşündüğüm değerler...
Görkem kullandığın parçaları yazarmısın ? Sizin araçta 300 civarı olacaktır sanırım zaten.
bugün yrn ufak bi konu açıcam mustafacım..
killererkan
09-01-2008, 07:57
ca18 in bloğu döküm olduğu için aslında zorlamalara ve strese daha dayanıklıdır
bununla ilgili hilmide sadece pistonları değiştmenin yettiğini, kolların sağlam olduğundan değişmesine gerek olmadığını söyledi.
Mechanix
09-01-2008, 21:34
300 hp için doğru bilgi evet.
kendi listemi oluşturdum hilmi kardeşime bi gösterdim bazı düzeltmeler ve eklemeler yaptı.
AEM - TRU-BOOST Gauge-Type Controller
APEX-i SAFC
DC SPORT HEADERS
Emme-egzost guıde -oem
Evo VIII 550 cc. ball-style fuel injectors
TODA CLUTCH KIT
EXEDY FLYWHEEL
GARRETT GT2576R BALL BEARING TURBO
GReddy GREX Triple Tube Rear Strut Tower Bar S13
GReddy Intercooler SPEC M
GReddy OIL COOLER KIT
GReddy OIL TANK
GReddy V2 52mm Electronic Boost Gauge
GReddy V2 52mm Electronic Oil Temperature Gauge
GReddy V2 52mm Electronic Water Temperature Gauge
HKS BOV
HKS Fuel Regulator
HKS Mushroom filters Induction Kit
HKS turbo timer type
Iskender CatBack-Downpipe
Komple conta takımı
Koyo radyatör
NGK BRK7EN11 Plugs
Oem Colder Thermostat
Oem OIL FILTER
Oem Oil Pump
Oem Water Pump
Tein ProStreet Coilover Kit
Toga yatak setı
WALBRO FUEL PUMP
WISECO PISTON KIT
Z32 MAF SENSOR
Sen bunları o arabaya tak yap sonra ben görmeyeyim o araçı. Bak şimdiden söylüyorum ona göre. Sonrasına karışmam.
Low-Rider
09-01-2008, 22:57
bu liste bütçeyi aşar söyliyim:D
Sen bunları o arabaya tak yap sonra ben görmeyeyim o araçı. Bak şimdiden söylüyorum ona göre. Sonrasına karışmam.
abi araç bitsin rodaja senide alacam :)
bu liste bütçeyi aşar söyliyim:D
valla şuan sadece motora gitti bütçe,
aşşa yukarı 10.000 sadece parçalar işçilik hariç :):) ama net değil bakacaz,
seninde dedğin gibi bi kısmını TR den alacaz bakalım iyice bi kafamıza otursunda şu proje sonrası ALLAH KERİM.
Bekliyorum kardeşim . Bende heyecanlandım valla. Parçalar çok kaliteli .
listede safc yerine aem fic olmasi gerekirdi,
bunun disinda arp head studs unutulmus..
kendi listemi oluşturdum hilmi kardeşime bi gösterdim bazı düzeltmeler ve eklemeler yaptı.
AEM - TRU-BOOST Gauge-Type Controller
APEX-i SAFC
DC SPORT HEADERS
Emme-egzost guıde -oem
Evo VIII 550 cc. ball-style fuel injectors
TODA CLUTCH KIT
EXEDY FLYWHEEL
GARRETT GT2576R BALL BEARING TURBO
GReddy GREX Triple Tube Rear Strut Tower Bar S13
GReddy Intercooler SPEC M
GReddy OIL COOLER KIT
GReddy OIL TANK
GReddy V2 52mm Electronic Boost Gauge
GReddy V2 52mm Electronic Oil Temperature Gauge
GReddy V2 52mm Electronic Water Temperature Gauge
HKS BOV
HKS Fuel Regulator
HKS Mushroom filters Induction Kit
HKS turbo timer type
Iskender CatBack-Downpipe
Komple conta takımı
Koyo radyatör
NGK BRK7EN11 Plugs
Oem Colder Thermostat
Oem OIL FILTER
Oem Oil Pump
Oem Water Pump
Tein ProStreet Coilover Kit
Toga yatak setı
WALBRO FUEL PUMP
WISECO PISTON KIT
Z32 MAF SENSOR
peki neden safc yerine fic? yani diğerine göre farkı ne olucak?
Mechanix
09-01-2008, 23:48
Çok havalı bir liste olmuş :)
z32 maf sensor takarsan avans manual olarak ayarlanabıldıgınden safc ıle yuksek cc enjektorler kontrol edıelbılıo. ama butce problem olmadıgı takdırde tabı aem fıc :)
bu arada headers dc deıl xs engıneerıng olcak. xs power ya da obx deıl engıneerıng :)
ust kapak saplaması arp de ben bulamadım Onur. buldugun bı yer var mı yaw??? varsa lınk alabılır mıyım? satın alcam :D
bizim araçlarda headers problem çözüm; iskender... saplama bende araştırdım ve bulamadım arp nin..
ust kapak saplaması arp de ben bulamadım Onur. buldugun bı yer var mı yaw??? varsa lınk alabılır mıyım? satın alcam :D
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Head-Stud-ARP-Nissan-CA18DET-CA18DE-CA18-180sx-Silvia_W0QQitemZ180144616051QQihZ008QQcategoryZ460 98QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem?_trksid=p1 638.m118
:ninca:
manifold(header) icin bende link alabilir miyim?
header var fakat çoğu top mount ve çok kalın bi malzeme değil bunlarda xs veya stainless.. basınçla beraber çok güzelce çatlama yapıolar..
header var fakat çoğu top mount ve çok kalın bi malzeme değil bunlarda xs veya stainless.. basınçla beraber çok güzelce çatlama yapıolar..
ben bu "xs engıneerıng " merak ettim daha cok ;)
valla onu getırene sormak lazım mıata burak aldı bana. ıskender onayladı bende taktım. ufuk topmount aldı xs power catlama yaptı. bende daha tık yok. daha onceden 25t ye 1.5basıodum.
saplamaları aldım. ıyı oldu yaw.
peki genel olarak xs engıneerıng ürünleri nasıldır?
kullanan varmı?
valla onu getırene sormak lazım mıata burak aldı bana. ıskender onayladı bende taktım. ufuk topmount aldı xs power catlama yaptı. bende daha tık yok. daha onceden 25t ye 1.5basıodum.
saplamaları aldım. ıyı oldu yaw.
devamini nerden temin edicez peki ??
tool sen ndn soruyosun :D bunları
tool sen ndn soruyosun :D bunları
s13 alicam ondan ;)
senin 4sayfa listenide bekliyoruz...
34 adet ürün oldu her dk da artıyo sayı :) bakalım çıkabilecekmiyiz bu işin içinden :D
z32 maf sensor takarsan avans manual olarak ayarlanabıldıgınden safc ıle yuksek cc enjektorler kontrol edıelbılıo. ama butce problem olmadıgı takdırde tabı aem fıc :)
bu arada headers dc deıl xs engıneerıng olcak. xs power ya da obx deıl engıneerıng :)
ust kapak saplaması arp de ben bulamadım Onur. buldugun bı yer var mı yaw??? varsa lınk alabılır mıyım? satın alcam :D
direk arp e mail atın istediğiniz metalden istediğiniz saplamayı üretirler
34 adet ürün oldu her dk da artıyo sayı :) bakalım çıkabilecekmiyiz bu işin içinden :D
kol al bence her ne kadar sağlam olsada uzun ömürlü motor için hemde hafiflikten kazanırsın tabi imkanlar dahilinde bilmyorum maliyeti
direk arp e mail atın istediğiniz metalden istediğiniz saplamayı üretirler
peki oyle ozel uretim olunca o saplama bize saplanmasın sonra semihcim :D
peki oyle ozel uretim olunca o saplama bize saplanmasın sonra semihcim :D
:Dsaplanmaz cnm merak etme:)
tuzunuz kuru tabii :)
bakalım belki proje tamamlandıktan sonra?
şuan LSD yi proje dışı bıraktık, proje yaz başı gibi biterse sonbahara doğruda LSD, Kol alınmayan ne varsa alıcaz ;)
ayrıca headersta bu oluyor sanırım top mount
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CA18DET-TOP-MOUNT-T3-T4-STAINLESS-TURBO-MANIFOLD_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ017Q QitemZ270201799318QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
tuzunuz kuru tabii :)
bakalım belki proje tamamlandıktan sonra?
şuan LSD yi proje dışı bıraktık, proje yaz başı gibi biterse sonbahara doğruda LSD, Kol alınmayan ne varsa alıcaz ;)
ayrıca headersta bu oluyor sanırım top mount
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CA18DET-TOP-MOUNT-T3-T4-STAINLESS-TURBO-MANIFOLD_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ017Q QitemZ270201799318QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
bu manifoldu alma bence ebay ve türevi olanların kırıldığını çok gördüm olmadı burda yapın ama bu ne bilyim tehlikeli biraz
şuan iskenderde yaptırmak var aklımızda bakalım. şu montajıydı maliyetiydi bi netleştirecem bu haftasonuna kadar ondan sonrada kolları sıvayacaz...
xs engineering ile gorustum daha once urettiklerini ve suan ellerinde olmadigini ilettiler. miniks replikasini yapmadigi surece bu manifoldu aramak mantiksiz, olurda bir gun duser belki ebaydan...
bi servis ile görüştüm paça maliyeti tr ye transferi ile 14.000$ tutuyor,
montaj ile beraberinde egzost sistemi,program, rektefiye, elektronik vs vs 7.000$
total: 21.000.$ :D:D
eyv. selçuk.
bu arada turbo GT2871R oldu.
mancolog
24-01-2008, 11:14
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Head-Stud-ARP-Nissan-CA18DET-CA18DE-CA18-180sx-Silvia_W0QQitemZ180144616051QQihZ008QQcategoryZ460 98QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem?_trksid=p1 638.m118
:ninca:
manifold(header) icin bende link alabilir miyim?
Bir an icin duzeltme yapiyorsun sandim heyecanlandim. suna header demeyin arkadaslar manifold deyin :) atmosferikte olur header :)
Bir an icin duzeltme yapiyorsun sandim heyecanlandim. suna header demeyin arkadaslar manifold deyin :) atmosferikte olur header :)
manifold diyelimde anlamiyorlar bu sefer malesef ;)
not: hatta TRde header yoktur headers vardir :D
mancolog
24-01-2008, 12:29
Header System kisaltmasi :) Birde BUFIR var 1200 watt sen onu bilirmisin
xs engineering ile gorustum daha once urettiklerini ve suan ellerinde olmadigini ilettiler. miniks replikasini yapmadigi surece bu manifoldu aramak mantiksiz, olurda bir gun duser belki ebaydan...
aynen bende baya bı arastırdım aynısını bulamıorum ne yazıkkı. aslında aklımda trust var. trust ca18det ıcın sadece 1 kısıye ozel olarak uretmıs o da sponsor oldukları ıcın.
http://img168.imageshack.us/img168/3603/img1120700997ky5.jpg
aha arabada bu :)
http://img413.imageshack.us/img413/7757/img1127900988kf7.jpg
Turist yazmıyor hiçbiyerinde. Nası sponsır.
hmmm... iyimiş, externalli... miniklerim belki bi 2tane daha yaparlar mı?
aynen bende baya bı arastırdım aynısını bulamıorum ne yazıkkı. aslında aklımda trust var. trust ca18det ıcın sadece 1 kısıye ozel olarak uretmıs o da sponsor oldukları ıcın.
http://img168.imageshack.us/img168/3603/img1120700997ky5.jpg
iXSkender baba yapaaaaaar hatta daha da iyisini yapaar :)
Turist yazmıyor hiçbiyerinde. Nası sponsır.
trust = greddy
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.