Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti turbo ufak sorun :)



aTaBeY
21-02-2012, 00:21
Arkadaşlar aracımı yeni aldım yeni yeni alışıyorum ancak ufak bir problem var sanki , araç turbo ve sorunum ufak ancak sinir bozucu ,


Öncelikle araçta normal kullanımda (turbo açmadıkca) hiçbir problem yok , lakin nezaman 3.500 dd üzerine çıksam gazlasam ve sonra bırakıp normal kullanıma dönsem araç çok ufak silkeleme yapıyor. Örnegin gazladım sonra 4de attım normal 3 bin devir gidiorum 3-5 sn arayla ufak kesilmeler oluyor. Daha sonra ışıklarda duruyorum sanki stop edecekmiş gibi oluyor ama 10 kerede 2 kere stop ediyor yada etmiyor. Denemek için sağa çektim aracı 2 dk kadar kısa bir süre dinlendirdim kontağı kapatarak ve tekrar yola çıktığımda ne kesme var ne silkeleme var nede ışıklarda vs. dengesiz çalışma var sorun yok oluyor.. Artı bu şekilde 3-4 kez full dip gaz yarıştım yarışırken en ufak bir kesme yok sorun yok silkeleme yok nezamanki yarış bitip yavaşlayıp günlük kullanıma geçiorum bu oluyor.

Sadece turbo açıp gazladığımda yada gazlamasam bile 3.500 devir üstü bi yapıp bıraksam bile bu sorun başlıyor.. Sebebini bilen daha önce başına gelen varmıdır acaba?? :)

DaRkNeSs-
21-02-2012, 02:27
bende benzer bişey vardı sanırım.
106 ların mekanıiğini bilmiorum tps sensörü gibi bişey varmı? throttle position sensör,onla alakalı olabilir.
bu araç stop edecekmiş gibi olduğunda afr ne durumda oluyor?

aTaBeY
21-02-2012, 07:36
ne yazıkki afr saatimde bozuk :) sensörlerinde bir sorun var sürekli 15i gösteriyor. hatta sorun olduğunu benzin bar'ını açıp kısarak anladım açsamda kıssamda gazada bassam rolantidede dursa sürekli 15 gösteriyor :) o yüzden afr göremiyorum şuanda. en kısa zamanda onunda sensörünü değiştiricem. bu arada dediğiniz sensör nerde ?

d16y4
21-02-2012, 08:07
yakıttan boguluyo gibimi ?

aTaBeY
21-02-2012, 08:15
Gibi ancak yakıtı da değiştirdim fayda etmedi. Ayrıca araç gazlarken değil gazladıkdan sonra yaptığı için yakıttan olduğunu pek sanmıyorum

utkuselamoglu
21-02-2012, 08:19
tune etmek lazım :) beyin ne var?

aTaBeY
21-02-2012, 11:13
Orjinal beyin üzerine benden önceki sahibindende önce ankarada yazılım yapılmış :) zaten beyin sipariş etmek üzereyim 550 cc RC enjektörlerle beraber ama böyle yapmasıda can sıkıyor :) sence beyinden sonra bu sorun ortadan kalkarmı :)

MyDream
21-02-2012, 12:52
Emin ol diyosa vardır bir bildiği :)

1lker
21-02-2012, 17:39
arkadaşın dediği gibi tps olabilir daha çok sensör kaynaklı bu sıkıntıya rast geldim benim 106'ım atmosferik yüklüydü ard arda 2 3 kere sıktığımda aynı sıkıntıyı yaşıyordum değiştirmediğim sensörü kalmadı sıkıntı basınç sensöründe çıktı yanlış hatırlamıyorsam 3 kablo giriyor 1 tanesi kopuktu bloğun sağ üst kısmında jacklı oda komple tesisatla değişiyormuş çıkma bi tesisattan kesip lehimlemişti usta

DaRkNeSs-
22-02-2012, 01:02
afr saatinin soketine de bi bak bu arada ben bigün soketinden çıkarmıştım saati,tekrar takarken pinlerinden birini yamultmuşum o şekil takmışım nasıl becerdiysem :D dediğin gibi sabit değer gösteriyordu, 14 yada 15 bende de
çıkardım bi baktım bi tane pin eğik :) düzeltip taktım saat normale döndü.
bu arada ankara ayarı ile antep ayarı da aynı olmaz arada bariz bi rakım farkı var yanılmıyorsam bi gözden geçrimende fayda var,hatta gözden geçirene kadar gazlama. beyinsel de olabilir sıkıntı. ama sensör de olabilir.genelde bu ikisinden sorun yaşanıyor.

berkay_aydin
22-02-2012, 01:13
wastegate desem çok mu sallamış olurum ? :)

DaRkNeSs-
22-02-2012, 01:25
sanırım :D
bende benzer sıkıntı oldu daha çözmedik ama crx profesörleri tps yüksek ihtimal dedi
gerçi bende sonradan afr sıkıntısı da oldu boost gelir gelmez aşırı fakire kalma gibi ama o beyin ile alakalı harita reset gibi bişey :)

emre_
22-02-2012, 07:06
Afr saatini kontrol et bence ve ilk isin onu halletmek olsun onemli muhtemelen yazilimsal sorunun var

aTaBeY
22-02-2012, 08:53
Evet arkadaşlar en kısa zamanda dediklerinizi deneyeceğim. Zaten dediğim gibi beyin ve enjektör gelecek araca araç şuanda istediğim gibi deil ek enjektör takılmış emmenin oradan vs. bence yüzeysel yapılmış bi önceki sahibinde , komple düzenlemeyi düşünüyorum bu şekilde binmek benimde içime sinmiyor. AFR konusunda yazdıklarınızıda hemen uygulamaya koyacağım AFR görememek pek hoş deil açıkcası :) tekrar saolun

XSi
22-02-2012, 10:09
Evet arkadaşlar en kısa zamanda dediklerinizi deneyeceğim. Zaten dediğim gibi beyin ve enjektör gelecek araca araç şuanda istediğim gibi deil ek enjektör takılmış emmenin oradan vs. bence yüzeysel yapılmış bi önceki sahibinde , komple düzenlemeyi düşünüyorum bu şekilde binmek benimde içime sinmiyor. AFR konusunda yazdıklarınızıda hemen uygulamaya koyacağım AFR görememek pek hoş deil açıkcası :) tekrar saolun

hocam ek enjektör takılmış da bunu kontrol eden ne, elektronik bir cihaz olması lazım.

araçtaki turbo marka modeli nedir, ne kadar basınç oluşuyor?

beyin ne kullanmayı düşünüyorsun + enjektör büyüklüğü ne düşünüyorsun?

bu detayları öğrenip yazarsan daha faydalı bilgiler edinebilirsin.

aTaBeY
22-02-2012, 12:13
Aracı aldığım arkadaş pek bilgi veremedi :) bizimde elimiz değmedi ancak ek enjektör kendini otomatik sorunsuz açıyor gördüğüm kadarıyla

T04 turbo var araçta , 0.7 bar da çalışıyor

Megasquirt beyin , 550cc Rc enjektör kullanmayı düşünüyorum

Fikirlere açığım ancak birazda bütçe zorlamayan fikir olursa iyi olur :)

aTaBeY
22-02-2012, 14:27
Artı olarak aracımın içinde sürekli benzin kokusu vardı bugün egzostcuya götürdüm aracı başka bir iş için. Farkettik ki Bu alt deponun orda benzinin depo içinde terlemesini önleyen terini atan TEN rengi bir parça var o dağılmış onu söktük iki hortumun arasına parça atıp düz taktık umarım bir problem olmaz (tamirci olmaz arada depo kapagını açıp kapattıkca o havayı zaten atar diyor sürekli benzin aldığın içinde birşey olmaz diyor.) bu konuda bilgisi olan varmı :)

aTaBeY
10-03-2012, 10:05
Buraya yazmayı unutmuşum O2 sensörünü temizledikden sonra araçta hiçbir problem kalmadı :) yardımlarınız için tekrar teşekkürler