Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor ısınınca performans düşüyor ?
EmraHonda
29-03-2012, 22:56
Hava filtresi hakkında bişiler okuyordum aklıma geldi. Sıcak hava emmesi performansı düşürür felan yazıyordu.
Arabayı ilk çalıştırdığımda özelikle sabah okula giderken v.s araba canavar gibi gaza dokununca itiyor. Fakat araba bir yarım saat civaında çalışırsa heleki bazen 5000 devire felan çıkınca yarım saatten de erken oluyor gaz pedalından dahi hissediliyor performans düşüyor. Neden olabilir ?
Hava filtrem orjinal motorda bir değişiklik yok. Yağı suyu felan her şeyi tam. Birde 5000 km önce yani arabayı aldığımda yağını değiştirmiştim geçen hafta yağ , yağ çubuğundaki ilk deliğin altına kadar eksilmişti. Ama arabayı dei gibi kullanmıştım sahil yolunda felan kapışıyordum redline çıkıyordum bu yağı etkiler mi ? Tekrar ustaya götürdüğümde Lpg li araç eksiltir dedi.
5000 km de normalmidir ?
Bir diğer sorum şu aracı çalıştırdığımda rolantide devir saati ilk 2000 de çalışıyor araba azıcık ısınınca 1000 e düşüyor ve sonra Lpgye geçiyor.Geçtikten sonra devir saatindeki gösterge 1000 ile az aşağısına inip çıkıyor stop etmekle etmemek arasında kalıp gidiyor. Ama bu sadece ilk çalıştırdığımda oluyor biraz yol gidince aracın çalıştığını hissetmiyorum Lpg enjektör sesi dışında. Gaz ayarıda yeni ? :soru:
lpg baya sorunlu gibi...yağ yakması lpg li araç için normal ama devir saati oynaması heleki stop edecek kadar çok olması anormal o kadar olmaması lazım...kitin bağlanmasında sorun olmuş olabilir yada sonradan ortaya çıkan bir sorun olmasıda mümkün...ayarından veya lpg filtresinden yapıyor olabilir...
en iyisi iyi bir tüpçü bulup baktırmak...geçmiş olsun...
EmraHonda
30-03-2012, 00:10
lpg baya sorunlu gibi...yağ yakması lpg li araç için normal ama devir saati oynaması heleki stop edecek kadar çok olması anormal o kadar olmaması lazım...kitin bağlanmasında sorun olmuş olabilir yada sonradan ortaya çıkan bir sorun olmasıda mümkün...ayarından veya lpg filtresinden yapıyor olabilir...
en iyisi iyi bir tüpçü bulup baktırmak...geçmiş olsun...
Lpg 4000-5000 km felan oldu takılalı. Brc marka. Stop etmiyor motorun sesi azalıp çoğalıyor devir düştükçe. ama ilk çalıştığında oluyor sonrasında düzeliyor ve sessiz birşekilde çalışıyor. Yanlız performansın düşmesinin bununla alakası olduğunu sanmıyorum benzindede oluyor.
ama ısındığında düşüyor performans bundan eminim. :beuj:
Motor ısındığında düşüyorsa hava filtre borularının bi yerlerinden yırtık olabilir,bağlantılardan hava alıyor olabilir, sıcağı alıyorsa bayılma olabilir.
Baskı balatanda bitmek üzere olabilir,kullandıkça bundan dolayıda tepkimen düşebilir.
Devir dalgalanması tüp ayarından kaynaklanıyor olabilir yada enjektör memelerinin bir kaç mm büyüğünü taktırıp denettir başka bir ustayada götürmeyi dene birde
tahminlerim bu yönde ;) geçmiş olsun
EmraHonda
30-03-2012, 01:23
Motor ısındığında düşüyorsa hava filtre borularının bi yerlerinden yırtık olabilir,bağlantılardan hava alıyor olabilir, sıcağı alıyorsa bayılma olabilir.
Baskı balatanda bitmek üzere olabilir,kullandıkça bundan dolayıda tepkimen düşebilir.
Devir dalgalanması tüp ayarından kaynaklanıyor olabilir yada enjektör memelerinin bir kaç mm büyüğünü taktırıp denettir başka bir ustayada götürmeyi dene birde
tahminlerim bu yönde ;) geçmiş olsun
Anladım yorumun için teşekkürler. Yarın gündüz gözüyle bağlantıları kontrol edeyim yırtığı felan varmı diye.
Lpg markası Brc yeni henüz garantisi var. Taktırdığım yer dışında başka yere göstermem garantiye sıkıntı yapmaz değil mi ?:beuj:
Anladım yorumun için teşekkürler. Yarın gündüz gözüyle bağlantıları kontrol edeyim yırtığı felan varmı diye.
Lpg markası Brc yeni henüz garantisi var. Taktırdığım yer dışında başka yere göstermem garantiye sıkıntı yapmaz değil mi ?:beuj:
yine brc bayisine götürürsen sıkıntı yapamazlar
EmraHonda
30-03-2012, 13:38
yine brc bayisine götürürsen sıkıntı yapamazlar
Pekala Teşekkür ederim. :rolleyes:
EmraHonda
30-03-2012, 18:12
Anladım yorumun için teşekkürler. Yarın gündüz gözüyle bağlantıları kontrol edeyim yırtığı felan varmı diye.
Lpg markası Brc yeni henüz garantisi var. Taktırdığım yer dışında başka yere göstermem garantiye sıkıntı yapmaz değil mi ?:beuj:
Bağlantılarda sorun yok havafiltresini kontrol ettim. Şuan hava yağmurlu arabayı kullandım. Sorunsuz çekişi felan. Hava soğuk diye ama ısınınca böle olmuyor. Düşüyor performans neden olabilir :/
megAkrep07
30-03-2012, 19:56
japon araçlarında ilk çalıştırdığında devri kendisi ayarlar ısındıkça düşer onda bir sorun yok daha sonra stop etmekle etmemek arasında çalışması da lpg den kaynaklanıyor
EmraHonda
30-03-2012, 20:33
japon araçlarında ilk çalıştırdığında devri kendisi ayarlar ısındıkça düşer onda bir sorun yok daha sonra stop etmekle etmemek arasında çalışması da lpg den kaynaklanıyor
Ondan bahsetmiyorum motor ısındığı zaman aracın itiş gücü düşüyor mesala 3000 devirde gazı kökleediğim zaman geriye yaslıyabiliyor beni ama ısındıktan sonra hissedilir derecede düşüyor bu. Performans düşüyor yani.
Yada şöyle örnek veriyim Soğukken çok rahat 120 ye çıkıyor daha fazzla basmıyorum. sonrasında ısınmış oluyor 100 ün üstüne çıkmak için araba pek bi isteksiz gidiyor. :beuj:
Ondan bahsetmiyorum motor ısındığı zaman aracın itiş gücü düşüyor mesala 3000 devirde gazı kökleediğim zaman geriye yaslıyabiliyor beni ama ısındıktan sonra hissedilir derecede düşüyor bu. Performans düşüyor yani.
Yada şöyle örnek veriyim Soğukken çok rahat 120 ye çıkıyor daha fazzla basmıyorum. sonrasında ısınmış oluyor 100 ün üstüne çıkmak için araba pek bi isteksiz gidiyor. :beuj:
Debriyaj balatan en son ne zaman degisti bir bilgin var mi? Tamam filtre iyi bir etken, fakat isindiginda debriyaj bitmisse debriyajda kacirir, ikisinin birlesiminde ciddi performans kaybi hissedilir..
EmraHonda
30-03-2012, 20:51
Debriyaj balatan en son ne zaman degisti bir bilgin var mi? Tamam filtre iyi bir etken, fakat isindiginda debriyaj bitmisse debriyajda kacirir, ikisinin birlesiminde ciddi performans kaybi hissedilir..
Araba 180.000 de honda civic 1.6i es ben aracı 5bin km önce aldım. triger v.s bkımları dışında birşey yaptırmadım. Nee zaman değiştiğini bilmiyorum fakat soğukken sorun yok debriyajla alakası varmıdır ki :confused:
Araba 180.000 de honda civic 1.6i es ben aracı 5bin km önce aldım. triger v.s bkımları dışında birşey yaptırmadım. Nee zaman değiştiğini bilmiyorum fakat soğukken sorun yok debriyajla alakası varmıdır ki :confused:
debriyajdır bencede ısınınca çekmiyorsa başka sorn olamaz
sorunun debriyajla alakalı gibi geldi .
EmraHonda
30-03-2012, 21:19
debriyajdır bencede ısınınca çekmiyorsa başka sorn olamaz
sorunun debriyajla alakalı gibi geldi .
Peki bundan nasıl emin olabilirim Servisemi götürmeliyim ?
Araba 180.000 de honda civic 1.6i es ben aracı 5bin km önce aldım. triger v.s bkımları dışında birşey yaptırmadım. Nee zaman değiştiğini bilmiyorum fakat soğukken sorun yok debriyajla alakası varmıdır ki :confused:
Muhtemelen uzerindeki orjinal baski balatadir, sogukken iyi ceker, isininca kacirir.
Normaldir, simdi sen filtreni kesinlikle halletmelisin ona zaten diyecek birseyim yok, ama birde baski balata setini degistirirsen oem yada exedy cok cok guzel bir degisiklik hissedeceksin ve bir kerede benzinde dene bu degisiklikleri yaptiktan sonra.
Motorda yag kacaklari var mi onuda kontrol ettir yag meselesi icin, birde egzoza bir bak bakalim arac fan actiktan sonra yaktigini nasil bir atisi var egzozdan.
Rolanti ise acik hava filtreli lpgli araclarda dengesizlik yapar.
Servise tabikide git, durumu belirt, once baski balata kontrolu yapacaklardir; zaten sana bitik yada degil o anda soyleyebilirler.
90-100 den kaçıran debriyajlı bir araba yerinden kalkmaz arkadaşlar.
debriyajla alakası yok.
He illa debriyajı test etmek istersen, el frenini çek, vites 1 e , gaza basmadan ayağını debriyajdan yavaşça çek, motor duruyorsa debriyaj iyidir gibi genel bir yorum yapılabilir.
90-100 den kaçıran debriyajlı bir araba yerinden kalkmaz arkadaşlar.
debriyajla alakası yok.
He illa debriyajı test etmek istersen, el frenini çek, vites 1 e , gaza basmadan ayağını debriyajdan yavaşça çek, motor duruyorsa debriyaj iyidir gibi genel bir yorum yapılabilir.
Kalkar bu japon mafyalari oyle bir kalkarki :)
EmraHonda
30-03-2012, 22:02
Muhtemelen uzerindeki orjinal baski balatadir, sogukken iyi ceker, isininca kacirir.
Normaldir, simdi sen filtreni kesinlikle halletmelisin ona zaten diyecek birseyim yok, ama birde baski balata setini degistirirsen oem yada exedy cok cok guzel bir degisiklik hissedeceksin ve bir kerede benzinde dene bu degisiklikleri yaptiktan sonra.
Motorda yag kacaklari var mi onuda kontrol ettir yag meselesi icin, birde egzoza bir bak bakalim arac fan actiktan sonra yaktigini nasil bir atisi var egzozdan.
Rolanti ise acik hava filtreli lpgli araclarda dengesizlik yapar.
Servise tabikide git, durumu belirt, once baski balata kontrolu yapacaklardir; zaten sana bitik yada degil o anda soyleyebilirler.
Motorda yağ kaçağı yok alırken ve yağ değişimi yaparken ustama kontrol ettirmiştim.
Yalnız aracımda orjinal hava filtresi var açık değil :beuj:
90-100 den kaçıran debriyajlı bir araba yerinden kalkmaz arkadaşlar.
debriyajla alakası yok.
He illa debriyajı test etmek istersen, el frenini çek, vites 1 e , gaza basmadan ayağını debriyajdan yavaşça çek, motor duruyorsa debriyaj iyidir gibi genel bir yorum yapılabilir.
2. vitesde araba kalkıyor yürüyüp toparlıyor. El freni çekip 1 e aldığımda debriyaj çektiğimde araba kalkıp gitmeye çalışıyor doğal olarak stop ediyor.
Kalkar bu japon mafyalari oyle bir kalkarki :)
+1
debriyaj değil , araban ilk çalıştırdığında zengin çalışıyor ondan çok çekiyor :)
EmraHonda
01-04-2012, 19:57
debriyaj değil , araban ilk çalıştırdığında zengin çalışıyor ondan çok çekiyor :)
peki sonradan neden zengin karışımdan düşüyor ?
Kalkar bu japon mafyalari oyle bir kalkarki :)
ne alakası var japon alman amerikan yerli?
her şanzımanda küçük vites yüksek tork demektir, yüksek viteste kaçıran araba düşük viteste yerinden bile kalkmaz
2. vitesde araba kalkıyor yürüyüp toparlıyor. El freni çekip 1 e aldığımda debriyaj çektiğimde araba kalkıp gitmeye çalışıyor doğal olarak stop ediyor.
Bu test ile debriyajında problem yok diyebiliriz.
ne alakası var japon alman amerikan yerli?
her şanzımanda küçük vites yüksek tork demektir, yüksek viteste kaçıran araba düşük viteste yerinden bile kalkmaz
Bu test ile debriyajında problem yok diyebiliriz.
Japonunu almanini salla o isin esprisi.
Adam sogukken problem olmadigindan bahsediyor. Senin mantigin dogru ama sicakliktan kaynaklanan bir durum var.
Ayrica 2.viteste araba kalkar mi balatada kacirma olmasa, stop etmesi lazim. 1.viteste ise yerinden kalkip gitmeye calistigini soyliyor, yine stop etmesi lazim el freni cekiliyken.
Japonunu almanini salla o isin esprisi.
Adam sogukken problem olmadigindan bahsediyor. Senin mantigin dogru ama sicakliktan kaynaklanan bir durum var.
Ayrica 2.viteste araba kalkar mi balatada kacirma olmasa, stop etmesi lazim. 1.viteste ise yerinden kalkip gitmeye calistigini soyliyor, yine stop etmesi lazim el freni cekiliyken.
dostum 1 de stop eden motor 2 de kalkıp gidebilir mi??
1 ci vites torku daha yüksektir 2 ci vites torkundan
el freni çekip kalkmaya çalışınca motor duruyormuş işte? 1 ci viteste kaçırmayan şanzıman 3-4-5 te (90 - 100 km ile gidebilecek vitesler) hiç kaçırmaz.
peki sonradan neden zengin karışımdan düşüyor ?
bu durum normal bnm eski aracımdada farkediliyordu araç ısınana kadar zengin karışım oluyor ki araç ısınsın , yeterli sıcaklığa ulaşınca otomatik normale dönüyor ha tabi aşırı bir kayıp var ise ortada kontrol edilmesi gerekir...
ayrıca debriyaja gelince testi şu şekilde yapn ;
araç çalışır vaziyette 1. vites rampada kalkar gibi yapın , kalkmak için önce gaz verin sonra debriyajı rampada kalkar gibi seri bir şekilde çekin devir bir anda düşüp stop ediyorsa korkulacak bir şey yok , ama debriyajı kavrattığınız halde devir fasılalı , yani nazlanarak düşerse debriyaj kaçırıyor demek , ayrıca araç sıcakken rampa çıkarkende 4 ten 5e alın devir debriyajı çeker çekmez düşüyorsa sorun yoktur ,yavaşça düşüyor yada dip gazda devir alıp başını gidiyorsa debriyaj bitiktir...
EmraHonda
03-04-2012, 11:43
Diğer cümlem yanlış anlaşılmış. Araç 2. vitesde kalkıp gidiyor dedim ama elfreni çekik değilken.
1. vitesde elfreni çekikken kalkmaya çalışıyor kalkamadığı için stop ediyor.
Ayrıca debriyajda sıkıntı yok bundan eminim. Bu debriyajla 200 gördüm yahu. Bitik olsa 200 göremezdim ?
edit: Açık hava filtresi takarsam sürekli zengin çalışır mı ? yoksa aynı şeyle karşılaşır mıyım ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.