Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault gurubu ile ilgilenen arkadaşlardan yardim!!
1.5 dci 65hp clio motoru ile 1.5 dci megane 105hp motorunun arasindaki farki
bilen varsa yardimci olabilmi?
65hp'lik clio'ya 105 lik megane turbosunu ve enjektor takmak istiyoruz.Arti olarak intercooler,yazilim destegi ve box destegi sağliyacaz.
Şimdiden ilgili arkadaslara teşekkur ederim
mechanic
31-03-2012, 19:36
masrafınız ne kadar olacak ona bi bakında olmazsa elinizdekini satıp 105lik alın
Blokları aynı sadece sanırım :) İmkansız değil ama 105lik cooler'ı oturmayabilir ön kısıma.
100 veya 105lik turbosu,80lik cooler'I vs daha mantıklı gibi..
kapak içi komple farklı..
65 likten ne turbo çıkar bilmiyorum ama vnt değildir muhtemelen, vnt olan daha büyük bir turbo takıp yazılım ve intercooler ile desteklerseniz (orj de intercooler yoktu sanki) gayet iyi olur 105lik turbosu olması şart değil..
halilcan9455
31-03-2012, 19:45
1.5 dci 80 hp(megan motoru)'na çevirmeniz daha mantıklı gibi.
daha az masraf.
bayağı fark eder.
hdedeoglu
31-03-2012, 20:04
Blokları aynı sadece sanırım :) İmkansız değil ama 105lik cooler'ı oturmayabilir ön kısıma.
100 veya 105lik turbosu,80lik cooler'I vs daha mantıklı gibi..
dostum zaten farklı bi cooler kullanılacak cooler custom olak zaten teşekkürler
hdedeoglu
31-03-2012, 20:05
1.5 dci 80 hp(megan motoru)'na çevirmeniz daha mantıklı gibi.
daha az masraf.
bayağı fark eder.
sagol dostum şuan için sadece aradaki farkları ögrenip degerlendirme yapacgız
Kardesim o zaman insanlar setup yapmak yerine arabalarini satip 600-700 hp araba alsinlar.bu ne kadar mantikli olursa tabi... Bizim amacimiz yapilmayani yapmak sadece ve bundanda verim almak.
Osman Bahadır
31-03-2012, 20:30
65ps olan;
-intercooler yok
-turbosu 5435 970 0000 Borg warner K serisi
-şanzıman JB3, 1.6 16v ile aynı
-motor kodları - K9K 704, K9K 700
-Standart Turbo Basıncı = 1 Bar (14.5psi)
-Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi
80/85ps olan;
-radyatörün önüne monte geniş intercooler var
-enjektörleri 65ps'inkinden 15% daha fazla püskürtme kapasitesine sahip
-65ps'den birazcık farklı bir turbo (5435 970 0002 Borg warner K serisi)
-şanzıman JC5, 2.0 16v ile aynı. JH3 ve JR5 de çıkabilir.
-motor kodu - K9K 702
-Standart Turbo Basıncı = 1.2 Bar (17.4psi)
-Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi
100/105ps olan;
-radyatör önünde alta monte kısa şişman intercooler (80 ps'liğinkinden 17% daha verimli)
-80ps'likle aynı enjektörler
-daha verimli, değişken geometrili turbo (5439 970 0030 Borg warner K serisi)
-80 ve 65'likten farklı blok, kapak ve daha güçlü krank, piston, kol
-kapakta daha geniş portlar emme ve egsoz zamanlaması, egsantriği farklı
-farklı şanzıman JR5 120, geri vitesin konumu da farklı
-motor kodu - K9K 712.
-Standart Turbo Basıncı = 1.25 Bar (18.1psi)
-Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1600psi
Görüldüğü gibi yüksek yakıt basıncına 65 ve 80'liğin krank, kol ve pistonu dayanamadığı için krank, kol ve piston güçlendirilmiş.
Intercooler olarak en verimlisi 100ps'liğin dar, şişman olanı.
Sonuç;
65ps'liği doğrudan 105ps'liğe çevirmek zor olru ve stabil olmaz. 65ps'liğe yapılabilecek en güzel şey hem rail basıncını, hem de turbo basıncını bir miktar arttırıp 100ps'liğin intercooler'ını monte etmek olur.
hdedeoglu
31-03-2012, 20:42
65ps olan;
-intercooler yok
-turbosu 5435 970 0000 Borg warner K serisi
-şanzıman JB3, 1.6 16v ile aynı
-motor kodları - K9K 704, K9K 700
-Standart Turbo Basıncı = 1 Bar (14.5psi)
-Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi
80/85ps olan;
-radyatörün önüne monte geniş intercooler var
-enjektörleri 65ps'inkinden 15% daha fazla püskürtme kapasitesine sahip
-65ps'den birazcık farklı bir turbo (5435 970 0002 Borg warner K serisi)
-şanzıman JC5, 2.0 16v ile aynı. JH3 ve JR5 de çıkabilir.
-motor kodu - K9K 702
-Standart Turbo Basıncı = 1.2 Bar (17.4psi)
-Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi
100/105ps olan;
-radyatör önünde alta monte kısa şişman intercooler (80 ps'liğinkinden 17% daha verimli)
-80ps'likle aynı enjektörler
-daha verimli, değişken geometrili turbo (5439 970 0030 Borg warner K serisi)
-80 ve 65'likten farklı blok, kapak ve daha güçlü krank, piston, kol
-kapakta daha geniş portlar emme ve egsoz zamanlaması, egsantriği farklı
-farklı şanzıman JR5 120, geri vitesin konumu da farklı
-motor kodu - K9K 712.
-Standart Turbo Basıncı = 1.25 Bar (18.1psi)
-Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1600psi
Görüldüğü gibi yüksek yakıt basıncına 65 ve 80'liğin krank, kol ve pistonu dayanamadığı için krank, kol ve piston güçlendirilmiş.
Intercooler olarak en verimlisi 100ps'liğin dar, şişman olanı.
Sonuç;
65ps'liği doğrudan 105ps'liğe çevirmek zor olru ve stabil olmaz. 65ps'liğe yapılabilecek en güzel şey hem rail basıncını, hem de turbo basıncını bir miktar arttırıp 100ps'liğin intercooler'ını monte etmek olur.
dostum öncelikle teşekkür ederim bilgiler için aracımız şuan dyno da 100.7 hp çıktı orjinal motor 65 hp lik ekstra olarak yazılım ve box var
Osman Bahadır
31-03-2012, 20:44
dostum öncelikle teşekkür ederim bilgiler için aracımız şuan dyno da 100.7 hp çıktı orjinal motor 65 hp lik ekstra olarak yazılım ve box var
Tamam işte. Yazılım ve box dediğin turbo ve rail basıncını arttırmışsınız anlamına geliyor zaten. O kadar açılmışsa basınçlar, intercooler da uygulanabilir. Daha iyi flow için port polish de yapılabilir. Ama 65'liğin stock internalleri o güçlerde risk demektir.
hdedeoglu
31-03-2012, 20:47
Tamam işte. Yazılım ve box dediğin turbo ve rail basıncını arttırmışsınız anlamına geliyor zaten. O kadar açılmışsa basınçlar, intercooler da uygulanabilir. Daha iyi flow için port polish de yapılabilir. Ama 65'liğin stock internalleri o güçlerde risk demektir.
biliyorum dostum aracın bilgisini vermek istedim
Osman Bahadır
31-03-2012, 20:48
Veya kırıldığı yere kadar gidin, sonra 105'liğin kapağı ve internallerine geçersiniz. 65'liğin ölümü beygirden olsun :)
hdedeoglu
31-03-2012, 20:52
Veya kırıldığı yere kadar gidin, sonra 105'liğin kapağı ve internallerine geçersiniz. 65'liğin ölümü beygirden olsun :)
:):):):):) çok iyidii
Veya kırıldığı yere kadar gidin, sonra 105'liğin kapağı ve internallerine geçersiniz. 65'liğin ölümü beygirden olsun :)
100 ve 105'liklerin sıkıştırma oranlarıda değişik.+105 motor kodu k9k G832..Orada yazılan 100lüğünki sanırım...
100lükle 105 arasında sanılandan fazla fark var ama detayları bilemiyorum.Turboları vs aynımıdır?
107 hp guzel deger 105 lik megani eker rahatca :) ama bu islemleri 65 lik yerine 80 lige yapilsa daha saglikli yurur vede daha seri ;)
hdedeoglu
31-03-2012, 21:05
kardesim douu ben. şimdi ben de bu tarz konular hakkında biraz araştırmalar yapıyorum. benim mantıgıma göre bu arabanın turbosu orjinal kalacak. intercooler büyüyecek. peki 80lik veya aynı dediginiz 110luk motorun enjektörlerini direk olarak bu araca uygulayabilir miyiz ? uygulayabilirsek yakıt basıncı acarak ve enjektörleri kullanarak 120 hplerde güç alabiliriz. enjektörler uyuyor mu direk olarak önemli konu bu şu anda
Osman Bahadır
31-03-2012, 21:11
100 ve 105'liklerin sıkıştırma oranlarıda değişik.+105 motor kodu k9k G832..Orada yazılan 100lüğünki sanırım...
100lükle 105 arasında sanılandan fazla fark var ama detayları bilemiyorum.Turboları vs aynımıdır?
Haklısın. Sıkıştırma farklı. Turbo ikisi de VNT ama birebir aynı değil. Yine küçük farklar var.
Uyablir bi ihtimal fakat uysa bile tam bi bilgim yok ama baska bi aracta piston eritmisti sanirim oyle bir risk var
Osman Bahadır
31-03-2012, 21:15
kardesim douu ben. şimdi ben de bu tarz konular hakkında biraz araştırmalar yapıyorum. benim mantıgıma göre bu arabanın turbosu orjinal kalacak. intercooler büyüyecek. peki 80lik veya aynı dediginiz 110luk motorun enjektörlerini direk olarak bu araca uygulayabilir miyiz ? uygulayabilirsek yakıt basıncı acarak ve enjektörleri kullanarak 120 hplerde güç alabiliriz. enjektörler uyuyor mu direk olarak önemli konu bu şu anda
80 ve 100'lüğün enjektörleri mekanik olarak uyar. Kodlama gerekir. Kodlamada sorun olur mu bilmem. Yazılımla çözülebilir. 80 ve 100'lüğün enjektörleri ile %15 daha fazla püskürtme alabilirsiniz.
O zaman mantikli olarak 2 yol gozukuyo.birincisi orjinal turbonun onarimini saglyarak intercool girip yeni bi yazilim ile desteklenmesi bununda tek sıkıntısı enjektor olacak haliyle.ikinci yolda 80 liklerin turbosunu ve enjektorlerini girip intercool saglamak ama motora sıkıntı yaratabilir.o zaman 1. Yolu denemek en mantiklisi olabilir diye dusunuyorum.
GokhanRS
01-04-2012, 01:19
stok internal ile iyi risk alıyorsunuz. allah utandırmasın.
stok internal ile iyi risk alıyorsunuz. allah utandırmasın.
Amin kardesim bi riske giriyoruz ama olursa en iyisi olacak insallah.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.