PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Offset Crankshaft



ukku
11-04-2012, 13:58
Biraz bakındım ama net bilgi bulamadım.
Kısaca açıklayabilecek birileri varsa memnun olurum.
Ford 1.0 EcoBoost'da var.
Daha önce kullanılan araçlar da olmuş.
Nedir, ne sağlar.
Teşekkürler :)

levent
11-04-2012, 14:23
Benim bildiğim kadarıyla sürtünmeyi azaltıp termodinamik verimlilik artıyor bu tip crankshaft bulunan motorlarda. Yani hem daha uzun ömürlü, hem daha güçlü motorlar meydana çıkıyor.

ukku
11-04-2012, 14:42
Birkaç dakikaya detaylı cevap gelecek, hissediyorum :D

Osman Bahadır
11-04-2012, 14:44
Piston aşağı yukarı hareket ederken piston kolunun kranka bağlandığı kol yatağın bir daire çizdiğini düşünün. Bu dairenin merkezi ofsetsiz, normal bir motorda pistonun hareket doğrultusu hizasındadır. Ama ofsetli kranka sahip motorlarda dairenin merkezi ofset miktarınca kayıktır.

Örnek;
http://www.insightcentral.net/_images/enoffset.jpg

Dairenin merkezi ile pistonun doğrultusu arasındaki mesafeye ofset denir.

Etkilerini hesaplamak için formüller var. Hem hacme, stroğa etkisi var, hem de TDC ve BDC'deki hızlara etkisi var.

Ofsetli bir motor ofseti miktarınca hem daha fazla kullanılabilir hacim sunar, stroğu genişler, hem de pistonun TDC'deki hızı ve ivmesi artar, BDC'deki hızı ve ivmesi düşer. Tabi ki ofset verdikçe balans bozulmaya başlar.

İsteyene formülleri verebilirim. Veya buradan örnek üzerinde birkaç hesaplama yapabiliriz.

ukku
11-04-2012, 14:47
Bu kadar teorisi yeterlidir, az çok anladım, teşekkür ederim :)

levent
11-04-2012, 14:54
Ofsetli bir motor ofseti miktarınca hem daha fazla kullanılabilir hacim sunar, stroğu genişler, hem de pistonun TDC'deki hızı ve ivmesi artar, BDC'deki hızı ve ivmesi düşer. Tabi ki ofset verdikçe balans bozulmaya başlar.


Şunu diyebilir miyiz o zaman abi şu alıntı yaptığım kısma bakarak,

Özellikle dizellerde stroke değeri yüksektir *****, ateşlemedeki / yanmadaki farklılıktan dolayı. Bu offset crankshaft ile yanma verimliliği arttırılarak daha fazla performans elde edilebilir mi? Yada bazı performans amaçlı hacmen çok büyük olmayan motorlarda da hem yanma verimliliği artıp hemde sürtünmeyi azalttığı için daha uzun ömür sağlar şeklinde iki kanıda bulunmamız doğru olur mu? Benim merak ettiğim kısmı da bu oldu :) Olayı anladımda örneklendirmek istedim. :)

Osman Bahadır
11-04-2012, 15:16
Şunu diyebilir miyiz o zaman abi şu alıntı yaptığım kısma bakarak,

Özellikle dizellerde stroke değeri yüksektir *****, ateşlemedeki / yanmadaki farklılıktan dolayı. Bu offset crankshaft ile yanma verimliliği arttırılarak daha fazla performans elde edilebilir mi? Yada bazı performans amaçlı hacmen çok büyük olmayan motorlarda da hem yanma verimliliği artıp hemde sürtünmeyi azalttığı için daha uzun ömür sağlar şeklinde iki kanıda bulunmamız doğru olur mu? Benim merak ettiğim kısmı da bu oldu :) Olayı anladımda örneklendirmek istedim. :)

Sürtünme ve ofset ilişkisini hesaplamak için çok karmaşık hesaplamalar yapmak gerekir. Yük, devir, ofset miktarı vs gibi birçok veri işin içine girer. Ama genel olarak ofsetli krank ile sürtünme bazı durumlarda artmış dahi olsa toplamda düşer.

Bu konu ile ilgili araştırma yapmak isteyenlere şu makaleyi okumalarını öneririm ; http://www.fev.com/content/public/secure/protecteddocs/CrankshaftOffsetAndIt%27sImpactonPistonAndPistonRi ngFrictionBehavior.pdf

Stroğun artmasının etkisi de tartışılır. Strok ofsetsiz halde optimize edilmemişse ofsetin faydası olabilir. Ama tasarım aşamasında doğrudan stroğa da müdahale etmek mümkün sonuçta.

Ofsetli krankta esasta hedeflenen artan TDC hızı ve ivmesi ile bir miktar artan stroktur. Aynı hacimde daha fazla strok almak verimlilik olarak değerlendirilebilir tabi ki.

sansar34
28-09-2012, 22:34
fort mondenun on tarafı astonmartın db9 copy pasta :d

berkay_aydin
28-09-2012, 22:42
Türk mühendisin ürettiği motorda bu yokmuydu ? Demekki daha önceden üretilmiş...

http://www.techturkey.com/forum/sohbet/94038-iste-100-yerli-motor.html

Bir konu daha vardı detaylı...

Y.Emre
29-09-2012, 10:26
O konuyla bu ayrı bir olay, onda sürekli değişken bi krank yapısı var, bunda krank bildiğimiz krank sadece ofsetlenmiş gibi..

OmerRS
29-09-2012, 11:28
Ford 1.0'da offsetli krank mili olduğu tam olarak nerede yazıyor?

Osman Bahadır
29-09-2012, 17:01
Ford 1.0'da offsetli krank mili olduğu tam olarak nerede yazıyor?

Heryerde... ;

http://www.ford.co.uk/experience-ford/AboutFord/News/VehicleNews/2012/Fords-New-1litre-EcoBoost-Petrol-Engine


The unique features of Ford’s 1.0-litre EcoBoost petrol engine include:

Small low-inertia turbocharger which increases torque and performance while minimising the lag in response during the acceleration process
Variable timing on both intake and exhaust camshafts allowing flexibility to optimise engine efficiency under all conditions
New water-cooled exhaust manifold integrated into the cylinder head to lower exhaust temperature and provide optimal fuel-to-air ratio even at high speeds for real-world fuel economy improvements
Offset crank and variable oil pump which increase efficiency and ensure the engine runs at optimum oil pressure across the entire speed range
High pressure solenoid direct injectors are located centrally providing a much cooler and denser fuel-to-air ratio, leading to more efficient combustion and reduced fuel consumption
Dual-split cooling system with two thermostats which supports a quicker engine warm up, reduced friction within the engine, lower fuel consumption and less emissions when engine is cold
Cambelt running in oil reduces noise and also reduces friction leading to fuel savings
Unbalanced flywheel/pulley. Compact in-line three cylinder engines naturally develop a combined pitch and yaw motion (resulting in a booming noise). Instead of introducing a conventional balance shaft to counteract this, the flywheel and crank pulley are intentionally “unbalanced” to offset the primary engine shaking forces

http://www.google.co.uk/#hl=tr&sclient=psy-ab&q=1.0+ecoboost+offset+crank&oq=1.0+ecoboost+offset+crank&gs_l=hp.3...2537.8774.0.9121.27.20.1.6.6.1.235.343 1.0j16j4.20.0...0.0...1c.1.uX9XFxHB-TU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=13df258efb749e25&biw=1920&bih=976

OmerRS
29-09-2012, 17:58
Evet, bende bakındım ancak kaç mm olduğu hakkında bir bilgi bulamadım.

Pazartesi gidip ölçerim heralde, bende yeni gördüm merak ettim hacimde ne kadar fark yaratacak.

bilalMW
30-11-2012, 20:49
techte merak ettiğimi yine techin farklı yerinde bulmam çok güzel. büyük olmak iyidir.

Ayrıca derin bilgiler için Osman üstadımıza ayrıca teşekkürler. :)