PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : compressor bypass valve(CBV) vs Blow-off Valve (BOV)



ghibli06
06-06-2012, 08:06
arkadaşlar selamlar, aracımda orijinal olarak CBV mevcut, aşağıdaki gibi, sistem olarak throttle kapandıktan sonra kalan havayı havaya değil de emmeye geri basıyor kapalı bir devre oluşturuyor...

http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/all_gifs/Turbo%20page%20gifs/BOV/CBV.jpg

bazı forumlarda BOV e geçiş yapanlar var bu sistemden, turbo lag arttı diyenler de var, faydasını gördüm diyenler de, sizlerin de yorumlarını bekliyorum...

ghibli06
06-06-2012, 08:10
http://i.pgcdn.com/pi/99/42/74/994274175_160.jpg

stock bypass valfini bununla mı değiştirmek lazım yoksa BOV e mi geçsem karar veremedim o nedenle açtım konuyu...

d16y4
06-06-2012, 09:10
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/images/forgedvr9698.jpg

bov un yararından çok zararı olur en iyisi forge dv

fkocak
01-07-2012, 01:41
yeri gelmişken neden bov un negatif etkisi oluyo açıklayabilir misiniz?

yavuz364
01-07-2012, 09:45
Gazdan ayağınızı çektiğinizde DV turbo çıkışındaki havayı turbo girişine basıyor ve bu sayede MAF sensöründen hava girmemiş oluyor.. BOV da ise bu hava dışarı verildiği için MAF sensöründen yeni hava girilmiş oluyor, bu nedenden dolayı da arabanın beyini gaza basılmaya devam edilmiş olarak algılayıp fazladan benzin yakılmasına neden olur...
Bu 1. nedeniydi..
2. olarak da DV devreye girdiğinde basınçlı hava turbonun basınçsız tarafına verildiğinde, turbo girişinde az da olsa basınç oluşturuyor ve tekrar gaza bastığınızda daha iyi tepki almanızı sağlamış oluyor... BOV da ise içerideki büyük baasınçlı havayı dışarıya vermiş oluyorsunuz..

Tabiii bu demek değil ki BOV kötü, Orjinalde MAF + DV olmayan arabalarda BOV un yay ayarı güzel yapıldığı takdirde bi sorun olmaz..
yeri gelmişken neden bov un negatif etkisi oluyo açıklayabilir misiniz?

fkocak
01-07-2012, 11:36
Gazdan ayağınızı çektiğinizde DV turbo çıkışındaki havayı turbo girişine basıyor ve bu sayede MAF sensöründen hava girmemiş oluyor.. BOV da ise bu hava dışarı verildiği için MAF sensöründen yeni hava girilmiş oluyor, bu nedenden dolayı da arabanın beyini gaza basılmaya devam edilmiş olarak algılayıp fazladan benzin yakılmasına neden olur...
Bu 1. nedeniydi..
2. olarak da DV devreye girdiğinde basınçlı hava turbonun basınçsız tarafına verildiğinde, turbo girişinde az da olsa basınç oluşturuyor ve tekrar gaza bastığınızda daha iyi tepki almanızı sağlamış oluyor... BOV da ise içerideki büyük baasınçlı havayı dışarıya vermiş oluyorsunuz..

Tabiii bu demek değil ki BOV kötü, Orjinalde MAF + DV olmayan arabalarda BOV un yay ayarı güzel yapıldığı takdirde bi sorun olmaz..
tmmdır teşekkürler..

superchargerBMW
05-08-2012, 15:00
arkadaşlar selamlar, aracımda orijinal olarak CBV mevcut, aşağıdaki gibi, sistem olarak throttle kapandıktan sonra kalan havayı havaya değil de emmeye geri basıyor kapalı bir devre oluşturuyor...

http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/all_gifs/Turbo%20page%20gifs/BOV/CBV.jpg

bazı forumlarda BOV e geçiş yapanlar var bu sistemden, turbo lag arttı diyenler de var, faydasını gördüm diyenler de, sizlerin de yorumlarını bekliyorum...

Kesinlikle forge dump valve öneririm.Tecrübeyle sabit:)Doğru yay sertliğiyle en iyi sonuç.Kesinlikle forge.

ghibli06
09-04-2013, 14:42
arkadaşlar peki kaçak nasıl anlaşılır DV de ? sistemi aslen çok basit, bir tane diyafram ve yay var, fakat burada sertlik önemli, normalde maserati 3 tane farklı sertlikte yaydan bahsediyor ben üzerinde ne takılı bilmiyorum:

http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast171/dump_valve-01a.jpg

aracı 0,7 bardan 1,1 bara çıkarttık ama EVC %100 ken bile 1,1 barı görüyor, WG in kollarını da kısalttım, şu an aslında daha fazla bar görmesi lazım, MAP 2,5 barlık onda da sıkıntı yok sanıyorum, kaçak da görünmüyor, aklıma DV geldi, yumuşak yay basınç kaybına yol açar mı?

Maxi
09-04-2013, 15:21
arkadaşlar peki kaçak nasıl anlaşılır DV de ? sistemi aslen çok basit, bir tane diyafram ve yay var, fakat burada sertlik önemli, normalde maserati 3 tane farklı sertlikte yaydan bahsediyor ben üzerinde ne takılı bilmiyorum:

http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast171/dump_valve-01a.jpg

aracı 0,7 bardan 1,1 bara çıkarttık ama EVC %100 ken bile 1,1 barı görüyor, WG in kollarını da kısalttım, şu an aslında daha fazla bar görmesi lazım, MAP 2,5 barlık onda da sıkıntı yok sanıyorum, kaçak da görünmüyor, aklıma DV geldi, yumuşak yay basınç kaybına yol açar mı?

yani zor aslında kaçırması, bozuk patlak ise o ayrı

1.5 bar dan sonra falan kaçırsa neysede 1.1 bar normal seviyeler
ne kadar yumuşak olursa olsun, yay + emmeden gelen ince hortum var

yayın kuvveti yanında emmeden gelen basınç sırasında içerde yayı arkadan itip destekleyen bir itme gücü daha var, yani boost yayı dahada itiyor.

mesela o hortum patlak ise kaçırır kolayca

ghibli06
09-04-2013, 15:41
yani zor aslında kaçırması, bozuk patlak ise o ayrı

1.5 bar dan sonra falan kaçırsa neysede 1.1 bar normal seviyeler
ne kadar yumuşak olursa olsun, yay + emmeden gelen ince hortum var

yayın kuvveti yanında emmeden gelen basınç sırasında içerde yayı arkadan itip destekleyen bir itme gücü daha var, yani boost yayı dahada itiyor.

mesela o hortum patlak ise kaçırır kolayca

hortumlar silikon ve kalın, herhangi bir kaçak tespit edemedim ama kesinlikle kaçak yoktur da diyemiyorum...

'Comes with 3 springs for different boost settings
Low (~8-12 psi), Medium (~12-16 psi) and High (~16-20 psi)'

3 yay tipinin specleri böyle, low kesinlikle karşılamaz, medium da limit 16 psi 1,1 e yakın, acaba diyorum üzerinde medium mu takılı?

Sezgin
09-04-2013, 18:53
Forge DV kullanıyorum, bov falan hikaye. Kesinlikle faydası var zararı yok.

akın
13-04-2013, 00:34
hortumlar silikon ve kalın, herhangi bir kaçak tespit edemedim ama kesinlikle kaçak yoktur da diyemiyorum...

'Comes with 3 springs for different boost settings
Low (~8-12 psi), Medium (~12-16 psi) and High (~16-20 psi)'

3 yay tipinin specleri böyle, low kesinlikle karşılamaz, medium da limit 16 psi 1,1 e yakın, acaba diyorum üzerinde medium mu takılı?

Merhaba, 5 adet bow eskittim.Aracınızdaki yaylı sistemse en yumaşak olandır muhtemelen. Ama dump valve düşünüyorsanız, kesinlikle dual piston dumpvalve. Vakumdayken hava almaz kacak yapmaz. Genelde hep en sert yaylar çıkıyor içinden. Sanırım yay satın almamız için zorluyorlar. Tavsiyem en yumaşak yayı almanız yoksa 0.3 0.4 gibi barlarda dump lave tahliye edemiyor ve sesin desibel olarak şiddeti zayıf oluyor. Single piston dumpvalve sesi birazdaha fazla fakat vakumda hava alıyor.Yayı sertleştirilirse sesi azalıyor az basınclarda hiç ses çıkmıyor .:)... Ama vakumda hava almıyor:)

akın
13-04-2013, 00:50
Eğer kaçak olduğunu düşümüyorsanız dump valve en yumuşak yayı bile taksanız 1.5 bar görür. Egzozlarınız ne durumda. En ufak bir tıkanıklık basıncın yükselmesini engeller. Header da oluşaşan catlaklar,genelde benzinli turbo arabaların internal wg bölümünü çatlaması yani egzoz salyangozunu zamanla oluşan catlaklar yüzünden de başınç yükselemiyor olabilir. Bence önce başınç hattı kontrolü,sonra egzoz sonrada header ve turbo diye devam eder. Umarım basitbirşeydir.

ghibli06
13-04-2013, 06:39
2 turbomu da elden geçirttim biri değişti diğeri temizlendi kontrol edildi balansı yapıldı, tamir revizyon vs bile yaptırmadım, egsoz ise X-pipe lı krom egsoz var son susturucuya kadar da herhangi bir kat ya da orta susturucu yok... bu gün kaçaklara tekrar bakacağım, evc nin hortumlarını da kontrol edeceğim, bu esnada compressor valfi de söküp kontrol edeceğim...

ghibli06
13-04-2013, 16:44
arkadaşlar sorun tahmin ettiğim gibi valfden çıktı, ikisini de söktüm biri tamamen özelliği yitirmiş direk üfleyince karşıya veriyor, şimdilik iptal ettim ve 1,5 bar gördü, 1,3 bar peak olacak şekilde EVC den ayar yaptım, şimdi DV mi alsam blow-off a mı çevirsem ona karar vereceğim...

akın
14-04-2013, 23:21
arkadaşlar sorun tahmin ettiğim gibi valfden çıktı, ikisini de söktüm biri tamamen özelliği yitirmiş direk üfleyince karşıya veriyor, şimdilik iptal ettim ve 1,5 bar gördü, 1,3 bar peak olacak şekilde EVC den ayar yaptım, şimdi DV mi alsam blow-off a mı çevirsem ona karar vereceğim...

Sorunun çözüldüğü iyi olmuş . DV daha uzun ömürlü...

ghibli06
15-04-2013, 00:03
ömür çok dert değil, adam gibi markalı DV ler 400-500 tl, 2 tanesi 1.000 tl... çok çok mantıksız paslanmazdan tornaya versem, yaycıdan adam gibi yay yaptırıp diyafram koysam aynı işi yapar, sonuçta basınç tahrikli bir check valve... bu mantıksız fiyatlarla DV almayı düşünmüyorum açıkçası...

Maxi
15-04-2013, 06:47
ömür çok dert değil, adam gibi markalı DV ler 400-500 tl, 2 tanesi 1.000 tl... çok çok mantıksız paslanmazdan tornaya versem, yaycıdan adam gibi yay yaptırıp diyafram koysam aynı işi yapar, sonuçta basınç tahrikli bir check valve... bu mantıksız fiyatlarla DV almayı düşünmüyorum açıkçası...

akilli adam ciktigina sevindim
icinde bir diyafram bir adet yay var sonucta

ghibli06
15-04-2013, 08:15
akilli adam ciktigina sevindim
icinde bir diyafram bir adet yay var sonucta

abi arabama harcadığımın haddi hesabı yok hiç acımam da, ama az buçuk maliyetini bildiğim bir olayın bu paralara satılmasına yazık diyorum, 50 usd lik BOV alıp ucunu aparatla devirdaim bağlasam yine aynı işi görecek sonuçta...

ghibli06
14-09-2013, 11:14
bir hort yapayım :) yaklaşık 3-4 aydır BOV ile kullanıyorum aracı, BOV lar replika, şimdi orj. BOSCH marka DV denk geldi benimkiyle aynı fiyat da uygun, BOV ları taktığımdan beri sanki lag artmıştı, basınçta sııntı yok yani peak basınçta ve cont. da ama sanki lag arttı araçta... hiç BOV vs DV kıyaslayan oldu mu kullanıp?

ATA156
19-09-2013, 20:01
Konuyu takipteyim. Benimde aracimda şu an bov var, aldiğinda üzerindeydi ve orjinali elimde değil. sesinden memnunum ama mantikli fiyatlara güzel bir dv bulunabilirse bende dv'ye geçiş yaparim.

ghibli06
19-09-2013, 22:35
GTV için mi?

TurboM3
19-09-2013, 22:42
Bülent,

plastik valfler boschun seri imalatı.

turbosmart blow off al, kafan rahat olsun.

ister emmeye ister atmosfere basabilirsin.

ATA156
20-09-2013, 01:59
Evet gtv için, şu an üzerinde blow off valfe var bailey motorsport dv26.
Bosch dumpvalfe alip takayim diyorum ama pek bilgim yok onlar hakkinda.

Maxi
20-09-2013, 06:35
bosch plastiklerin birkaç çeşidi var bilginize
basınca göre yani.

doğrusu DV tabi
ama ses çıkmayan turbo araba olurmu yaw!

ATA156
20-09-2013, 15:48
bosch plastiklerin birkaç çeşidi var bilginize
basınca göre yani.

doğrusu DV tabi
ama ses çıkmayan turbo araba olurmu yaw!

Açikçasi bu benim ilk benzinli turbo arabam. Daha önce turbo dizellerim oldu ama onlari sadece kullandim. Bu yüzden turbo konusunda biraz bilgisizim. Blow off valfe geri dönen havayi dişari biraktiğindan maf sensörü halen gaz vermeye devam ediliyormuş gibi davranip enjektörleri açmaya devam ediyor ve gereksiz yere zenginde kalip boşa benzin tüketiyor diye okudum. Gerçi benim arabamda maf sensörü varmi yada varsa dumpvalfe'den çikan hava bilgisini okuyormu onuda bilmiyorum.

Ses keyifli ve seviyorum. ama bedeli buysa bovdan vazgeçecek gibiyim. Tekrar söylüyorum aslinda pek bir bilgim yok, bunlar şimdiye kadar araştirip okuduğum bilgiler. Kisacasi araştirip öğrenmeye devam...

ghibli06
15-01-2019, 11:39
güncelleme bilgilendirme hortu olsun :)

bu olaydan sonra önce replika HKS BOV taktım, filtre tarafını körleyerek, BOV o kadar dandik çıktı ki 2-3 ayda dağıldı... sonrasında Amerika'dan DV aldım universal, ilk zaman çok iyiydi ama basınç kaybı yaşamaya başlayınca kontrol ettim bir tanesi ağızla bile üflenebiliyordu... şimdi eski sisteme dönüyorum, sessiz sessiz gidelim ama basıncımızı da çar çur etmeyelim derdim o :)

https://resmim.net/f/8GOEXh.jpeg