semihx
07-06-2012, 20:46
selam
arac : seat leon4 2003
motor : 1.8t. 180 ps motor kodu ARY ( LPG li )
yapilanlar:
- eksozgazi ventillerinden biri yanikti,
http://www.hizliupload.com/di-YQZI.jpg.
- motor kapagini degistirdim. kodu AEB ( a4 1.8t ) olan kapak bi sekilde uyduruldu
- AEB de mekanik eksantrik mili ayalrlayici vardi. onu yerine aracin kendi (ARY) elektrikli sistemi kullandim.
- triger kayisi , saplamalar contalar komple deyisti. kapak torklandi.
http://www.hizliupload.com/di-1A0YHRDV.jpg
- turbomanifoltu genis kanalli olan ile degistirildi. eksozgazi sicaklik ölcmek icin sensör takildi.
arac calistirildi... buraya kadar hersey normal.
sorun :
- ikigun sonra motor isigiyakti, verdigi hatalar;
6514 oxgen ( lamda ) sensor B1 S1 : malfunction in circuit
p0130 - 35-00 - -
17705 Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve ( check D.V. !)
p1297 - 35-10 - - - intermittent
sorunu düzeltmek icin yapilanlar;
- silindir koperesörlerini ölctüm hepsi 12.5 bar.
- DV deyistirldi.
- N75 ventil deyisti.
- anlik hava pompasi ( türkcesini bilmiyorum , sekundärluftpumpe ) iptal edildi.
- N249 Bypass ventili iptal edildi , mekanik sisteme gecildi.
- turbodan emmemanfoltuna kadar olan kisma 0.5 bar basinc uyguladim, basinc tutmuyordu!
basinc kacagi krank havalandirma sisteminde bulundu. takili iken; uyladigim basinc kartere iniyor, ordanda yag seviyesini ölcme cubugundan disari kaciyor. hortumu körleyince basinc sabit kaldi
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/22/882/40426415/cimg1984-8839132857338477062.jpg
- aklima hemen krank havalandirma sistemi üzerindeki tekyön ventili geldi, ventil bozulmus , basinci asagiya , kartere veriyor dedim. emmemanioltundan hortumu söktüm direk 0.5 bar basinci hortuma uyguladim, ama direk uygulayinca basinc kaybi yoktu! yani ventil calisiyordu.
motorun hava gecen tüm hortumlarinin semasi:
http://www.hizliupload.com/di-YB7Z.gif
sorularim:
1. turbo basincini krankhavalandirmasi haric, baska nereden kartele yada baska bi yere kacirabilir? ventil keceleri ? yag kanallari ? sekmanbosluklari?
2. krankhavalandirma sistemini icin;
2.a.) kartel de hava basincina yada vakuma ihtiyac varmi ? yag pompasinin yagi daha iyi yukari basmasi icin mesela
2.b.)krankhavalandirma hortumunu emmemanifoltundan iptal etsem sorun olurmu ? olmassa krankhavalandirma icin gelen hortumu direk körliyim mi yoksa aciktami kalsin ?
3. turbomanifoltunda bi kacak olsa ( manifolt yüzeylerinin önceden taslamdgi söylendi o yüzden tekrar taslatmadim ) turbo- manifolt yada manifolt-motorkapagi. ayni hatayi verme ihtimali nedir ve kacagi nasil test edebilirim ?
yazim hatalari icin kusurabakmayin...
basliktada söyledigim gibi aklima baska bi sey gelmiyor, hertürlü fikire acigim. yardimci olan arkadaslara simden cok tessekürler.
arac : seat leon4 2003
motor : 1.8t. 180 ps motor kodu ARY ( LPG li )
yapilanlar:
- eksozgazi ventillerinden biri yanikti,
http://www.hizliupload.com/di-YQZI.jpg.
- motor kapagini degistirdim. kodu AEB ( a4 1.8t ) olan kapak bi sekilde uyduruldu
- AEB de mekanik eksantrik mili ayalrlayici vardi. onu yerine aracin kendi (ARY) elektrikli sistemi kullandim.
- triger kayisi , saplamalar contalar komple deyisti. kapak torklandi.
http://www.hizliupload.com/di-1A0YHRDV.jpg
- turbomanifoltu genis kanalli olan ile degistirildi. eksozgazi sicaklik ölcmek icin sensör takildi.
arac calistirildi... buraya kadar hersey normal.
sorun :
- ikigun sonra motor isigiyakti, verdigi hatalar;
6514 oxgen ( lamda ) sensor B1 S1 : malfunction in circuit
p0130 - 35-00 - -
17705 Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve ( check D.V. !)
p1297 - 35-10 - - - intermittent
sorunu düzeltmek icin yapilanlar;
- silindir koperesörlerini ölctüm hepsi 12.5 bar.
- DV deyistirldi.
- N75 ventil deyisti.
- anlik hava pompasi ( türkcesini bilmiyorum , sekundärluftpumpe ) iptal edildi.
- N249 Bypass ventili iptal edildi , mekanik sisteme gecildi.
- turbodan emmemanfoltuna kadar olan kisma 0.5 bar basinc uyguladim, basinc tutmuyordu!
basinc kacagi krank havalandirma sisteminde bulundu. takili iken; uyladigim basinc kartere iniyor, ordanda yag seviyesini ölcme cubugundan disari kaciyor. hortumu körleyince basinc sabit kaldi
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/22/882/40426415/cimg1984-8839132857338477062.jpg
- aklima hemen krank havalandirma sistemi üzerindeki tekyön ventili geldi, ventil bozulmus , basinci asagiya , kartere veriyor dedim. emmemanioltundan hortumu söktüm direk 0.5 bar basinci hortuma uyguladim, ama direk uygulayinca basinc kaybi yoktu! yani ventil calisiyordu.
motorun hava gecen tüm hortumlarinin semasi:
http://www.hizliupload.com/di-YB7Z.gif
sorularim:
1. turbo basincini krankhavalandirmasi haric, baska nereden kartele yada baska bi yere kacirabilir? ventil keceleri ? yag kanallari ? sekmanbosluklari?
2. krankhavalandirma sistemini icin;
2.a.) kartel de hava basincina yada vakuma ihtiyac varmi ? yag pompasinin yagi daha iyi yukari basmasi icin mesela
2.b.)krankhavalandirma hortumunu emmemanifoltundan iptal etsem sorun olurmu ? olmassa krankhavalandirma icin gelen hortumu direk körliyim mi yoksa aciktami kalsin ?
3. turbomanifoltunda bi kacak olsa ( manifolt yüzeylerinin önceden taslamdgi söylendi o yüzden tekrar taslatmadim ) turbo- manifolt yada manifolt-motorkapagi. ayni hatayi verme ihtimali nedir ve kacagi nasil test edebilirim ?
yazim hatalari icin kusurabakmayin...
basliktada söyledigim gibi aklima baska bi sey gelmiyor, hertürlü fikire acigim. yardimci olan arkadaslara simden cok tessekürler.