PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8t leon yolun sonu.. yardim!!



semihx
07-06-2012, 20:46
selam

arac : seat leon4 2003
motor : 1.8t. 180 ps motor kodu ARY ( LPG li )


yapilanlar:


- eksozgazi ventillerinden biri yanikti,

http://www.hizliupload.com/di-YQZI.jpg.


- motor kapagini degistirdim. kodu AEB ( a4 1.8t ) olan kapak bi sekilde uyduruldu

- AEB de mekanik eksantrik mili ayalrlayici vardi. onu yerine aracin kendi (ARY) elektrikli sistemi kullandim.

- triger kayisi , saplamalar contalar komple deyisti. kapak torklandi.

http://www.hizliupload.com/di-1A0YHRDV.jpg

- turbomanifoltu genis kanalli olan ile degistirildi. eksozgazi sicaklik ölcmek icin sensör takildi.

arac calistirildi... buraya kadar hersey normal.


sorun :


- ikigun sonra motor isigiyakti, verdigi hatalar;

6514 oxgen ( lamda ) sensor B1 S1 : malfunction in circuit
p0130 - 35-00 - -

17705 Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve ( check D.V. !)
p1297 - 35-10 - - - intermittent

sorunu düzeltmek icin yapilanlar;

- silindir koperesörlerini ölctüm hepsi 12.5 bar.

- DV deyistirldi.

- N75 ventil deyisti.

- anlik hava pompasi ( türkcesini bilmiyorum , sekundärluftpumpe ) iptal edildi.

- N249 Bypass ventili iptal edildi , mekanik sisteme gecildi.

- turbodan emmemanfoltuna kadar olan kisma 0.5 bar basinc uyguladim, basinc tutmuyordu!

basinc kacagi krank havalandirma sisteminde bulundu. takili iken; uyladigim basinc kartere iniyor, ordanda yag seviyesini ölcme cubugundan disari kaciyor. hortumu körleyince basinc sabit kaldi

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/22/882/40426415/cimg1984-8839132857338477062.jpg

- aklima hemen krank havalandirma sistemi üzerindeki tekyön ventili geldi, ventil bozulmus , basinci asagiya , kartere veriyor dedim. emmemanioltundan hortumu söktüm direk 0.5 bar basinci hortuma uyguladim, ama direk uygulayinca basinc kaybi yoktu! yani ventil calisiyordu.


motorun hava gecen tüm hortumlarinin semasi:

http://www.hizliupload.com/di-YB7Z.gif



sorularim:

1. turbo basincini krankhavalandirmasi haric, baska nereden kartele yada baska bi yere kacirabilir? ventil keceleri ? yag kanallari ? sekmanbosluklari?

2. krankhavalandirma sistemini icin;

2.a.) kartel de hava basincina yada vakuma ihtiyac varmi ? yag pompasinin yagi daha iyi yukari basmasi icin mesela

2.b.)krankhavalandirma hortumunu emmemanifoltundan iptal etsem sorun olurmu ? olmassa krankhavalandirma icin gelen hortumu direk körliyim mi yoksa aciktami kalsin ?

3. turbomanifoltunda bi kacak olsa ( manifolt yüzeylerinin önceden taslamdgi söylendi o yüzden tekrar taslatmadim ) turbo- manifolt yada manifolt-motorkapagi. ayni hatayi verme ihtimali nedir ve kacagi nasil test edebilirim ?




yazim hatalari icin kusurabakmayin...

basliktada söyledigim gibi aklima baska bi sey gelmiyor, hertürlü fikire acigim. yardimci olan arkadaslara simden cok tessekürler.

Spook
07-06-2012, 21:30
Benim krank havalandırmam kaçırıyordu. Tam işaretlediğiniz kısımdan sonra. o bağlantı zaten emme manifolduna alttan bağlanıyor..
Zaten turbodan emme manifolduna kadar olan kısmı kontrol ettiğinizi düşünüyorum.imkan varsa duman testi %100 sonuc vercektir.

krank havalandırmamda problem olduğunda turbo emmede yağ görmüştüm, hatta tam turbo çıkışındada. ilk turbodan şüphelenmiştim fakat krank havalandırma tertibatını yeniledim ve problemleri çözdüm. ardından pcv iptal ettim. oil catch can ile devam ediyorum.

Bilal ve Semih üstad yol göstermişlerdi sağolsunlar.

Boğaz kelebeği adaptasyonu ok midir ? Ya da tüm adaptasyonlara göz atabildiniz mi ?

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

douu
07-06-2012, 22:07
boğaz kelebeği adaptasyonu benim de aklıma geldi. bir de sıkıştırma 12.5 biraz fazla çıkmamış mı ? 1.8t sıkıştırması 9.5 degil mi ? farklı bir kapak uyguladınız hangi contayla kapattınız ?

Spook
07-06-2012, 22:32
Sıkıştırma oranı ile compression testi ölçülen değer aynı değildir.

AGU, AQA, ARZ, AUM, AUQ gibi makinaların compression testi sonucu 10-13bar arası olmalıdır.
7 bardan düşükse sekmanlar ve diğer ekipmanlar kontrol edilmelidir.

semihx
07-06-2012, 23:39
Benim krank havalandırmam kaçırıyordu. Tam işaretlediğiniz kısımdan sonra. o bağlantı zaten emme manifolduna alttan bağlanıyor..
Zaten turbodan emme manifolduna kadar olan kısmı kontrol ettiğinizi düşünüyorum.imkan varsa duman testi %100 sonuc vercektir.

krank havalandırmamda problem olduğunda turbo emmede yağ görmüştüm, hatta tam turbo çıkışındada. ilk turbodan şüphelenmiştim fakat krank havalandırma tertibatını yeniledim ve problemleri çözdüm. ardından pcv iptal ettim. oil catch can ile devam ediyorum.

Bilal ve Semih üstad yol göstermişlerdi sağolsunlar.

Boğaz kelebeği adaptasyonu ok midir ? Ya da tüm adaptasyonlara göz atabildiniz mi ?

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.



öncelikle tessekürler,

isaretli olan yer, krankhavalandirma ventili, turbo basinci altinda kapaniyor, vakumda ise ( alt devirlerde ) acilan bi ventil sistemi. bende önce ilk o ventilden süpelendim ama malesef degil. emmemanifoltundan o ventilin bagli oldugu hortumu cikarip 0.5 bar basinc verince , vetil olmasi gerektigi gibi kapali kaliyor.


fakat direk turbo temiz hava kismini cikarip ,tikayip, komple sisteme basinc verdigimde, bastigim hava kartere iniyor. hemde cok hizli bi sekilde yani , yani borularda olusan basinca yavasca düsmesi degil. hic basinc olusmuyor. hava cok rahat asagiya iniyor.


duman testi imkanim neyazik ki yok, ama aranan kacak zaten baya büyük, bastigim havanin geri direnci nerdeyse hic yok.

bogazkelebeyi adaptasyonunu yapmistim. baska neyin adapte edilmesi gerekiyor ?

semihx
07-06-2012, 23:55
boğaz kelebeği adaptasyonu benim de aklıma geldi. bir de sıkıştırma 12.5 biraz fazla çıkmamış mı ? 1.8t sıkıştırması 9.5 degil mi ? farklı bir kapak uyguladınız hangi contayla kapattınız ?

9.5 sikistirma orani. silindirlerde ki basinc ise 13 bar olmasi lazim ama bu motorda 12.5 bar cikti , 100 bin de ki araca göre bende sasirdim 12.5 baya iyi cikti.

1.8t lerin coktalari birbirine oluyor. parca numaralarina bakmadim ama hepsi birbiri ile deyistirilebiliyor. kapagin kendisinde tek bi kac fark var sadece

bu fark internette hic bahsedilmiyor, yani ne kadar arastirirsam arastiriyim, her zaman bi süprizle karsilasma ihtimali var.

bu 2 mm fark icin 2 defa kapak söktüm.

ARY kapagi

http://www.hizliupload.com/di-B4Z6QB5D.jpg


AEB kapagi

http://www.hizliupload.com/di-ORS1.jpg



birde resimde isaretli yerler; anlik havapompasinin baglangi yer

http://www.hizliupload.com/dm-TC3M.jpg

UnnAmeD
08-06-2012, 12:59
kompresyon testı degerlerı ıyı cıktıysa ve havalandırma ventılınde problem yoksa ,sıbob lastıklerını kontrol et ust kapaktakı ,onlarda problem olabılır.

Spook
08-06-2012, 13:08
öncelikle tessekürler,

isaretli olan yer, krankhavalandirma ventili, turbo basinci altinda kapaniyor, vakumda ise ( alt devirlerde ) acilan bi ventil sistemi. bende önce ilk o ventilden süpelendim ama malesef degil. emmemanifoltundan o ventilin bagli oldugu hortumu cikarip 0.5 bar basinc verince , vetil olmasi gerektigi gibi kapali kaliyor.


fakat direk turbo temiz hava kismini cikarip ,tikayip, komple sisteme basinc verdigimde, bastigim hava kartere iniyor. hemde cok hizli bi sekilde yani , yani borularda olusan basinca yavasca düsmesi degil. hic basinc olusmuyor. hava cok rahat asagiya iniyor.


duman testi imkanim neyazik ki yok, ama aranan kacak zaten baya büyük, bastigim havanin geri direnci nerdeyse hic yok.

bogazkelebeyi adaptasyonunu yapmistim. baska neyin adapte edilmesi gerekiyor ?

Eklediğiniz resimleri işyerimde göremiyorum. umarım söylediklerinizi tekrarlamıyordumdur.

Birde ben kendi problemim için araştırma yaparken tam aşağıdaki crankcase vent i yırtanları çok gördüm. onu değiştiriyorlardı. kontrolde fayda var.

Tüm adaptasyonları göreceğiniz bir ekran olmalı, adım adım hepsinin statusu gözüküyor.

Ross-Tech: VCDS Tour: Adaptation (http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adaptation_screen.html)

Ross-Tech: VAG-COM Tour: Adaptation (http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/adaptation_screen.html)

AEB motronic 3.8x yapısı ile dizanyn edilmiş bir makina bildiğiniz gibi, ARY ise motronic 7x.

Modern motorlarda farklılıklar var. VVT,SAI,evap sistemleri. Özellikle krank havalandırması tertibatına odaklanmak lazım.

Resimde 25 numaralı parça tek yönlü bir valfdi yanlış hatırlamıyorsam,oda kontrol edilebilir.

http://resimyukleyin.net/images/33376326354347086308.jpg
Muhtemelen bu kısımda bir sıkıntı var diye düşünüyorum ben. AEB ile daha yeni versiyon olan bir sistemin basınc vakum hattını etkadan karşılaştırmak yol gösterebilir.

Muhtemelen bakmışınızdır ama ben yinede paylaşayım,

VWVortex.com - DIY: Ultimate SAI/N249/PCV/EVAP Delete (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4893472-DIY-Ultimate-SAI-N249-PCV-EVAP-Delete)

Çünkü turbo emmeden uyguladığınız basınc emme manifoldunda bir etki yapmıyorsa mutlaka manifold altından krank havalandırmaya uzanan kısımda bir problem olmalı diye düşünüyorum :beuj:

semihx
08-06-2012, 21:22
@Spook

- krank havalandirma sistemini sadece tek ucundan kontrol etmistim, manifolta giren ucunu cikartip, hortuma hava basmistim. PCv valf calisiyordu, ( yukarida bahsettigim tek yönlü valf o valfti ) ama PcV valfin birlestigi T ekinden sonrasini kontrol etmedim ( ventil kapagina giden ucu ). en yakin zamanda bakarim.



@UnnAmeD

sübab lastiklerinin hava gecirmemesi gerektigini bilmiyordum. ama kapagi söktügüm motorda hicbir sorun yoktu. turbo basincida 1 bara yakindi.

Spook
08-06-2012, 21:43
Bir kontrol edin bakalim hocam. Ummadik tas bas yariyor bazen.

murat çelik
08-06-2012, 22:01
25 numaralı valf bozuldugunda yanı patladıgında arç rolantide tekler kafa sallar cok ugraşmıştım bu valf yuzunden .

murat çelik
08-06-2012, 22:03
sübab lastıklerinde sıkıntı oldugu zaman pistonların tepesine tamamen yag indirir ilk çalıştıgında duman atr yarin bu konuyu bende bir araştırcan başıma hiç gelmedi merak etdim

semihx
09-06-2012, 11:51
sübab lastıklerinde sıkıntı oldugu zaman pistonların tepesine tamamen yag indirir ilk çalıştıgında duman atr yarin bu konuyu bende bir araştırcan başıma hiç gelmedi merak etdim

opelde basima gelmisti sübab lastikleri kaciriyordu, ilk calismada mavi duman atiyor , ama hemen kesiyordu dumani. bunda ögle bi sorun yok ama bilinmez tabi. sadece tekrar kapak acmak istemiyorum. isallah ventilerden deyildir.

arastirmalarin sonucu bisey cikarsa haber ver, bende hafta sonu 25 numarali valfi kontrol edicem.




birde ventil kapagi olarak ARY nin kini kullandim. burdan kaynaklanan bi sorun olabilirmi ? deyistirip denesem mi ?

ARY de krankhavalandirmasina giden baglanti yeri var,

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqZ,!loE2EvWzpy!BNn,r!pFrg~~_35.JPG


AEB de ise yok

http://imgc.classistatic.com/cps/blnc/111021/312r1/971590m_23.jpeg

Spook
09-06-2012, 20:55
Evet dediğim gibi tamamen farklı ventler..

mfk1980
16-08-2012, 13:20
sorunu çözdünüz mü?

semihx
10-09-2012, 23:07
sorun cözüldü,

lamda sensörü arizaliydi ve turbo ile manifolt arasinda kacak vardi.kalin kanalli manifoltun saplamalari daha uzun, uydurma saplama takmistim , kullandigim saplamalar ara ara gevsiyordu ( sicaktan uzuyor.) turbo kacagi icin conta ve saplamalar tekrar deyisti.

basinc kaybi icin AEB nin ventil kapagini kullandim, bi fark olmadi.

PCV yi tekrar kontrol ettim sorun vardi, cani isteyince tikiyor bazen kaciriyordu, oda deyisti. sorun düzeldi. @Spook hakli cikti yani :) . tesekkürler tekrar.




yardimci olan arkadaslara da tekrar tesekürler.