PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : atiker lpg sorunu yardım lütfen..



canpower
11-06-2012, 11:50
arkadaşlar konunun yeri burası mı bilemedim fakat burası en yakın diye düşündüm..

2004 civic sport aracımda atiker sıralı sistem kullanıyorum..aracımı aldığımda üstünde vardı.. aracımda simota air intake kit vardı..kışa girerken çıkartıp orjinale döndüm.. bi problem olmadı..daha sonra kış sonunda yaza girerken tekrar filtreyi taktım ve kat iptali yaptırdım,ayrıca da sübap ayarı ve boğaz kelebeğini temizlettim.. sorunum bundan sonra başladı..

-aracım ilk çalıştıkdan sonra lpg ye geçerken stop etmeye başladı..
-tekleme yaptı yoldayken..
atiker bayisine götürdüm rami de,programlama yapıldı.. tam düzeldi dedim.. bu sefer de;

-ani fren yaptığımda devri düşüp stop ediyordu
-ilk çalışmada gaza geçerken devri iyie düşüyor neredeyse stop etmeye geliyor fakat etmiyordu..

tekrar başka bi atiker lpg bayisine gittim cevizlibağdaki sanayide..tekrar programlama yapıldı olmadı,daha sonra konya ya bağlanılarak ana yerinden program atıldı..

İlk hafta gayet iyiydi..ikinbci hafta

-yine lpg ye geçerken devri düşürmeye başladı ..stop etmiyor fakat devri çok düşürüyor, hatta zaman zaman yolda trafikde de dur kalklarda devirsizlik yapıyor..

yani problemim bu ve fatih de oturuyorum.. işlerimden dolayı ancak akşam 6 dan sonra müsait oluyorum ve bildiğim yerler yok..bana yardımcı olabilicek bi arkadaşımız varmıdır?? bu problemden dolayı arabayı satmayı bile düşünüyorum..soğuyorum gitgide arabadan..:(

Osman Bahadır
11-06-2012, 13:05
Sorunun ayardan ve/veya nozzle'lardan kaynaklı.

Atiker'de Şafak Otogaz iyidir. Bir de onların bakmasında fayda var.

Şafak Otogaz (http://www.safakotogaz.com.tr)

canpower
11-06-2012, 13:35
Sorunun ayardan ve/veya nozzle'lardan kaynaklı.

Atiker'de Şafak Otogaz iyidir. Bir de onların bakmasında fayda var.

Şafak Otogaz (http://www.safakotogaz.com.tr)

nozzle dediğiniz şey nedir?

Osman Bahadır
11-06-2012, 13:38
nozzle dediğiniz şey nedir?

lpg ustalarının tabiriyle; meme

metinmb407
11-06-2012, 13:39
Manifolt bağlantısının takıldığı nokta. Bence iki ihtimal var birincisi lpg enjektörünüz bozuk ikinci sıkıntı ise araçtan kaynaklanıyor bir sensör var devir sensörümü, hararet müşiri mi, termostat mı benzer birşey ama valla ama aklıma gelmiyor şu an. Şimdi diyecekler ki benzinde yapmazda lpg de yaparsa lpg den kaynaklanır. İlgisi yok. LPG daha hassas yakıt olduğu için benzindeki hataları lpg de görebilirsiniz.

canpower
11-06-2012, 13:43
Manifolt bağlantısının takıldığı nokta. Bence iki ihtimal var birincisi lpg enjektörünüz bozuk ikinci sıkıntı ise araçtan kaynaklanıyor bir sensör var devir sensörümü, hararet müşiri mi, termostat mı benzer birşey ama valla ama aklıma gelmiyor şu an. Şimdi diyecekler ki benzinde yapmazda lpg de yaparsa lpg den kaynaklanır. İlgisi yok. LPG daha hassas yakıt olduğu için benzindeki hataları lpg de görebilirsiniz.

evet ben benzinde kullandım bi sıkıntı yok fakat araştırdığıma göre kuru yakıt olduğu için benzindeki hataları daha belli eder dediler..

Osman Bahadır
11-06-2012, 13:49
Manifolt bağlantısının takıldığı nokta. Bence iki ihtimal var birincisi lpg enjektörünüz bozuk ikinci sıkıntı ise araçtan kaynaklanıyor bir sensör var devir sensörümü, hararet müşiri mi, termostat mı benzer birşey ama valla ama aklıma gelmiyor şu an. Şimdi diyecekler ki benzinde yapmazda lpg de yaparsa lpg den kaynaklanır. İlgisi yok. LPG daha hassas yakıt olduğu için benzindeki hataları lpg de görebilirsiniz.

ateşleme bobinini kastediyorsunuz sanırım.



evet ben benzinde kullandım bi sıkıntı yok fakat araştırdığıma göre kuru yakıt olduğu için benzindeki hataları daha belli eder dediler..

anlattığına göre sorun daha çok geçişle alakalı. geçişte ya ayardan kaynaklı bir sorun vardır, ya enjektör bağlantılarında bir sorun, terslik, sırasında bozukluk vardır, ya enjektörün ucuna takılan memelerin çapında bir uyumsuzluk vardır, ya da enjektörlerden bozuk olan vardır. tabi incelemek lazım. buradan çözüm üretilemez. ben şimdi tüm sistemi baştan sona anlatsam, yarın kendi aracına lpg montajı yapacak seviyeye gelsen yine sorun çözemezsin. çünkü sorun çözmek tecrübe işidir, görmek işidir. araç önünde değilken uzaktan olmaz.

canpower
11-06-2012, 14:02
ateşleme bobinini kastediyorsunuz sanırım.




anlattığına göre sorun daha çok geçişle alakalı. geçişte ya ayardan kaynaklı bir sorun vardır, ya enjektör bağlantılarında bir sorun, terslik, sırasında bozukluk vardır, ya enjektörün ucuna takılan memelerin çapında bir uyumsuzluk vardır, ya da enjektörlerden bozuk olan vardır. tabi incelemek lazım. buradan çözüm üretilemez. ben şimdi tüm sistemi baştan sona anlatsam, yarın kendi aracına lpg montajı yapacak seviyeye gelsen yine sorun çözemezsin. çünkü sorun çözmek tecrübe işidir, görmek işidir. araç önünde değilken uzaktan olmaz.



anlıyorum..çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için..

tavsiye ettiğiniz yer sorunu tespit edip gerekeni yapabilir mi? yani şöyle diyim ; bana uzak biyer fakat gidicem işden izin alıp, umarım tek seferde çözebilirler..:)

Osman Bahadır
11-06-2012, 14:06
anlıyorum..çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için..

tavsiye ettiğiniz yer sorunu tespit edip gerekeni yapabilir mi? yani şöyle diyim ; bana uzak biyer fakat gidicem işden izin alıp, umarım tek seferde çözebilirler..:)

Öncesinde telefon açıp randevulaşırsanız, mümkünse Asım bey ile görüşmek istiyorum derseniz sanırım tek seferde hallederler. Ama tabi ki firma benim firmam değil. Sadece tecrübelerine güvendiğim için orayı tavsiye ediyorum.

canpower
11-06-2012, 14:28
Öncesinde telefon açıp randevulaşırsanız, mümkünse Asım bey ile görüşmek istiyorum derseniz sanırım tek seferde hallederler. Ama tabi ki firma benim firmam değil. Sadece tecrübelerine güvendiğim için orayı tavsiye ediyorum.

çok teşekkür ederim yeniden..görüşüp randevu alıcam.. burdan paylaşıcam yeniden durumu..

Osman Bahadır
11-06-2012, 14:32
Gidince Asım bey'e daha önce birkaç başka servise gittiğinizi, geçici olarak sorunun çözüldüğünü ama kısa süre sonra tekrarladığını da belirtmeyi unutmayın. Önceki servislerde uygulanan çözümler tekrarlanmamış olur böylece.

canpower
11-06-2012, 14:40
Gidince Asım bey'e daha önce birkaç başka servise gittiğinizi, geçici olarak sorunun çözüldüğünü ama kısa süre sonra tekrarladığını da belirtmeyi unutmayın. Önceki servislerde uygulanan çözümler tekrarlanmamış olur böylece.

bütün durumu tek tek anlatıcam zira arabadan soğumaya başladım durumdan dolayı..:(

alex
11-06-2012, 16:50
iyi bir ustaya gitmekte yarar var şöle söleym
izmirden aldıgım aracımd enjektörlerde tekleme vardı stop ettırme sorunu vardı bendede aynı sekılde

Enjektörlerim hatalı çıkdı zamanında toplatıpmış zaten garantiden 0 yenı model enjektör takılmıştı beyine yeni yazılım ve gaz filitremi değişmişlerdi sorunum hall olmuştu

VtecDream
11-06-2012, 18:27
enjektörle falan alakası yok kesiciyi ve filtreyi değiştir sorunun düzelicektir;)

metinmb407
11-06-2012, 19:24
ateşleme bobinini kastediyorsunuz sanırım.

Yok yok bobini kastetmiyorum bobin olsa zaten kendini benzinde de belli eder. Aklıma gelmiyor bir türlü araçta bir sensör hararet müşiri gibi birşey ama çıkaramadım şimdi.

boosted_pug
11-06-2012, 23:30
Benzer arizalarin aynisi arkadaşımın accord unda başına geldi sorun yanlış ayarlanmış sübap ayarında çıktı

Tuncay
11-06-2012, 23:41
Kelebek boğazı arıza olmadığı müddetçe temizlenmez diye biliyorum
kelebekboğazı hassas bir kısım

XSi
12-06-2012, 07:22
Kelebek boğazı arıza olmadığı müddetçe temizlenmez diye biliyorum
kelebekboğazı hassas bir kısım

aksine eğer karter havalandırması emme sistemine bağlıysa (minik filtreyle açık havaya verilmiyorsa), gaz kelebeği ve emme manifolduna bağlı tüm elektronik parçalar sık sık temizlenmelidir.

performans, yakıt tüketimi ve sorunsuz motor çalışmasına olumlu katkıları olur.

canpower
12-06-2012, 13:14
herkese yorumları için teşekkürler.. bakalım şafak otogaza gidicem son durumu bildiricem burdan yine arkadaşlar...:)

Metehan Mete
12-06-2012, 14:01
bilgilendirme bekliyorum inşallah en kısa zamanda hallolur sorununuz. .

silvia_s15
17-06-2012, 22:24
Atikerin,fabrikası Konyada'dır.Enjekseyiyonlu ve karburatörlü araçlara lpg beyni üretirler.
İtalyan markalarının yarı fiyatındadır.Fabrikasınıda bilirim,sahibinide.Atiker marka lpg beyninin ömrü 2 yıldır.Türkiye'de bulunan en adi lgp beynidir.Konya'da hiç kimse o beyni kullanmaz.100'lerce bayisi vardır,bayiler bile önermez.Ne hikmetse İstanbul,izmir,ankara vs şehirlerde çok tutuldu.
İmkanınız varsa Brc,landirenzo,lavoto vs italyan malı beyin almanızı tavsiye ederim.
Aynı sorun skoda fabiamızda(babamın arabası) oldu.Beyni taktırdık,1.5 yılı devirdi.Rolantide stop etme,ayağını gazdan çekince stop etme vs durumlarımız vardı.En aşağı 1000 tl masraf ettik.En sonunda beyni lavota ile değiştirdik sorunumuz kalttı.

highpower
19-12-2012, 12:42
arkadaşlar yeni konu açmamak için bu başlık altına yazıyorum ve atiker bayileri hakkındaki olumsuzlukları sizlerle paylaşmak istedim

olay şöyle subaru legacy marka aracımdaki lpg gösterge ışığı bitmeye yakın kırmızıya dönmemeye başladı herhalde şamandıra takılı kalıyor diye kendi servisimizde söküp baktık sorun görmedik yağlayıp taktık geri sistem garantili olduğu için fazlada kurcalamadan ankara baş bayiine gittim şamandırada sorun olmadığını anlattım ozaman sensör bozuktur dedi fakat çok yoğunuz şuanda takamam dedi parçayı alın kendiniz takın dedi ve bende hiç garanti lafı etmeden parsını ödeyip parçayı aldım yalnız yağmurun altında konuşuyoruz bütün bunları parçayı incelemeden attım cebime geldim servise taktım ve tahmin edebileceğiniz gibi çalışmadı çünkü çıkma parçayı saplamış bize

ikinci aşama bana yakın bir atikerciye gittim garanti kapsamında değişen parçanın yerine çıkma veya revizyonlu parça verebilirim mevzuat böyle dedi lanet olsun ver dedim elimde parça yok dedi

üçüncü aşama başka bir atikerci ifade aynen şu kardeşşş nerde daktırdıysan oraya gitcen okey dedim

dördüncü aşama konyayı aradım atiker fabrikasını çıkan beyfendi kibarca karşıladı ve bayi isimlerini aldı beni başka bir bayiye yönlendirdi

beşinci aşama bu bayiye gittim kapıdan girer girmez ustaları simit tanklı araçlarda bu böyle olur zaten dedi önceden böyle değildi dememe rağmen küfretmemek için orayı derhal terkettim

beşinci aşama herşeyden vazgeçtim bütün parçalarını satın alıp yenilemeye karar verdim kendi sanayi bölgemizde 4 tane atiker bayisi gezdim hiç birisinde yedek parça bulamadım kit halinde gelir ve takarız gider tek parça olmaz dediler

altıncı aşama servis ağı geniş diye çok tercih edilen atikeri en ufak bir vidası bile araçta kalmamak şartı ile söktüm attım ve ithalatçısı bana yakın olan bilindik bir marka taktım


bunu anlatma sebebim ben otomobil sektöründen olmama rağmen bunları yaşıyorsam dışarıdan amatör insanlara ne yapar bu bayiler demek için uyarıyorum mağdur olmayın