PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : '97 Impreza GT 2.0 Turbo Upgrade



DarkSky
14-06-2012, 14:04
Merhabalar..Aracımın performansını arttırmak için motor içerisine girmeden neler yapabilirm ? araç rodajı daha yeni bitirdi sayılır, motor ACL yataklar ile ben almadan önce sıfırlanmıştı , biraz daha erken farketseydim mutlaka forged piston vb. işlemler düşünebilirdim.Şu an komple 76mm araborular , HKS 76mm Hi-Power son susturucu ve monza BOV mevcut.Amacım aracı çok zorlamadan bir miktar güç kazanmak.

Arkadaşımın 99 model gc8 i forged internal ve vf35 sti turbosu ile yürümekte ve arada gerçekten bariz bir fark var.benim isteğim 250hp civarına tutunabilmek.Bunun için aklıma gelen ilk şey turbo upgrade, belkide sti turbosu.

Öğrenmek istediğim standart turboyla güvenli bir şekilde daha ne kadar basınç arttırılabilir ? Şu an standart 0.8 barda yürümekteyim, turbo upgrade yerine basınç arttırımına girmek daha mantıklı bir hareketmi olur ? Mutlaka benim gibi bu yollardan geçen gc8 sahipleri olmuştur, onların tecrübeleri umuyorumki kafamdaki soru işaretlerini yok edecektir.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

TaGo
14-06-2012, 16:11
Tam benim konum. Sadece evc alarak 270 hp lere getirebilirsin aracını. Ben çoook 1.2 barda kullandım oem motorumu td04 ile. Ama çok denem sonrası fazla ısınma oluyor, basınç tutma sorunu yaşanıo üst devirlerde. Direkt vf35 ve evc al. Toplamı 1500tl tutar. Basıncıda gene 0,8 ve 1,1 bar olarak ayarla keyfine bak.

dragon07
14-06-2012, 16:14
orgun06 da sti turbosu intercooler enjektör vs mevcut uygun rakama size vericektir

krscan
14-06-2012, 16:36
Akşam köyüme dolaş bahadır masaya yatıralım bu konuyu :)

DarkSky
14-06-2012, 16:43
Akşam köyüme dolaş bahadır masaya yatıralım bu konuyu :)

gece uçuş var ismailim cumartesi pazar ordayım :)

cem06
14-06-2012, 16:45
2.5 sti turbosuyla keyifli olur.

10u-R
14-06-2012, 17:11
benim elimde vf28 turbo var, impreza p1 den cikma, kendi 98 model imprezamda 1.2 barda 252ps vermisdi.. simdi vf35 e gecis yaptigim icin elimden cikarticam, 252ps sadece turbo ile alinmis, motor internalleri oem idi acinca gördüm, krankda, segmanlarda, kapak contalarinda herhangi bi zedelenme, egilme, yamulma, parcalanma gibi durumu yokdu vf35 den önce dolup 7bin devire kadar guc kesmeden giden bi turbo, tavsiye edebilirim

Sh4rk
15-06-2012, 09:40
2004 sti
Sti turbo
Sti intercooler
Sti enjector

Bunlar aracimda bosa cikiyor fiyatta anlasabiliriz

sulhi
15-06-2012, 09:42
1997 gc8 sti turbo ve collerı olur enjektorler uymaz..

DarkSky
15-06-2012, 13:00
1997 gc8 sti turbo ve collerı olur enjektorler uymaz..

turbo ve coolera edilen masraf alınan güce değermi peki ?

TaGo
15-06-2012, 13:04
Kardeşim vf35+cooler alacaksan vereceğin rakam en az 1600tl civarı. Zaten mecburen evc veya manuel boost controler gene alacaksın. Alacağın maksimum güç ler bu halinle 310 hp lere dek gelir. Sadece evc alırsan 270hp lerde çakılır kalırsın. Araban daha çabuk şişer. Uyguladığın barlar aynı olacak bu arada.

Sh4rk
15-06-2012, 13:14
İntercooler ve turbo icin 1600 lira cok para kardesim ben sana o paraya vermem rahat ol garajda yilmaz abim var gel oturalim ne yapabiliriz diye konusalim elimde parca cok senin isine yarayan yeterki sen nasil bi guc istiyorsun bunun kararini ver pm attim konusalim

krscan
15-06-2012, 13:20
bahadır orkun'un parçalar işini görücekse hallederseniz orta yol bulunur. Ama geçenlerde de söyledim sana yine diorum motor'un stock internal bence çok macera arama Allah muhafaza biliosun durumları ama yok forged yapıcam diosan sıkıntı yok sonuna kadar git.

Bulut Y.
15-06-2012, 13:23
len ismayil sen gırdın diye insanları da korkutma o basınclarda bişey olmaz adam 2.5 basıcam demiyorki hafif gıdıklaycam diyor. he kırdı diyelim bi takım piston alır gelir gerisi halledilir hepimiz eş dostuz şurda.

Sh4rk
15-06-2012, 13:35
Maceralik bi durum yok takicagin turbo ile cooler hafiften gidiklarsin akilli kullandiktan sonra hic bir sikinti olmaz bulutunda dedigi gibi piston aliriz en fazla sikintimiz yok parca bollll ;)

krscan
15-06-2012, 13:38
len ismayil sen gırdın diye insanları da korkutma o basınclarda bişey olmaz adam 2.5 basıcam demiyorki hafif gıdıklaycam diyor. he kırdı diyelim bi takım piston alır gelir gerisi halledilir hepimiz eş dostuz şurda.

Bulutum hafif gıdıklamadan birsey olmaz ama sende biliosun 1 bar üstü stock internal için heleki gc8 için her zamn tehlike. Motor yapar sanzuman sıkıntı o biter diff aks sıkıntı adam ugrasmasın temiz temiz binsin diye diorum Sorun yok ben sadece sevdigim için söyledim korkutma olarak algılamasına gerek yok

maahmut
15-06-2012, 14:31
len ismayil sen gırdın diye insanları da korkutma o basınclarda bişey olmaz adam 2.5 basıcam demiyorki hafif gıdıklaycam diyor. he kırdı diyelim bi takım piston alır gelir gerisi halledilir hepimiz eş dostuz şurda.

Bulut ısmail kırmadı arabayı ben kırdım artı eş dost olduğu için adam uyarıyor biz 6 ay bindik stock wrx e çok oynayınca kırıyor be kardeş tecrübe ile sabit :-)

TaGo
15-06-2012, 14:36
Ben 40.000km de aldım oemle toplanmış gc8i, üzerine 20.000km yaptım. Sattım uğurda bi 10.000km yapmıştır. Peak 1.5 bar, count 1.2-1.1 barlarda kullandım aracımı ;) Hala aynı kullanılıyor. TD04 istese bile oem motora birşey yapamaz.

fatiii
15-06-2012, 14:40
ben elimde parça bile olsa o şanzumanla gc8 i 300 hp yapmazdım :)

DarkSky
15-06-2012, 19:55
yorumlar için teşekkürler arkadaşlar.İsmailim , mahmut abim bi ara görüşelim , derinleşelim mevzuda :) Amaç gıdıklamak tabiiki , max güç hedeflemiyorum.Aradığım şey biraz daha keyif :)



ben elimde parça bile olsa o şanzumanla gc8 i 300 hp yapmazdım :)

şu an aracın üzerinde 2003 WRX şanzımanı mevcut.

DarkSky
15-06-2012, 19:55
İntercooler ve turbo icin 1600 lira cok para kardesim ben sana o paraya vermem rahat ol garajda yilmaz abim var gel oturalim ne yapabiliriz diye konusalim elimde parca cok senin isine yarayan yeterki sen nasil bi guc istiyorsun bunun kararini ver pm attim konusalim

saolasın kardeşim , şu aralar çok yoğunum iş mevzularında , bir ara mutlaka görüşelim.

AEAlmas
23-06-2012, 11:17
Bahadir senin alt yapi güçlendigi istediğini tak maceraya gerek yok hani orjinal turbanla yeter bir şekilde :) 0 oem motor bir sorun yasasan. Ne olacak cebinden çıkacak parçacıkları paraya vurup hesapla sade olarak neler yapılabilir onlara bak sti turbo taktiginda senin turbodan büyük ve geç dolacak basınç 0.7 başlıyorsun onun 0.7 si senin 1 bar gibi olacak afr ve egt göstergesi cart curt al ilk önce ama şu var intercooler al turboyu alsan 0.6 basarsin ama setup farkı geç doldurur yinede :)

UĞUR YUMAK
23-06-2012, 12:57
Ben 40.000km de aldım oemle toplanmış gc8i, üzerine 20.000km yaptım. Sattım uğurda bi 10.000km yapmıştır. Peak 1.5 bar, count 1.2-1.1 barlarda kullandım aracımı ;) Hala aynı kullanılıyor. TD04 istese bile oem motora birşey yapamaz.

Aynen abi . senden aldigim gibi sorunsuz biniyorum. sadece yag yag filtrsi degisti. a mode 0,6 bar da, b mode ise senin ayarlwndigin gibi 1.1 bar. sonucta tdo4 sorunsuz yuruyor.
eger ben guc artisi istesem kesinlikle sti setup yapardim. 1.1 de inanilmasz keyig alinir.

ayrica su sqnzuman kirma olayina da inanmayin . insan gibi kullanirsan hic bi sey olmaz.
Eger sanzuman gecmisinde sikintili ise vf takmasanda kirilir. duzgun kullanmassak dog ta kiriliyor sti sanzumanda.

UĞUR YUMAK
23-06-2012, 12:59
Bu arada ne ilursa olsun kesinlikle yag ve benxin pompasi sart.

AEAlmas
23-06-2012, 15:44
Bu arada ne ilursa olsun kesinlikle yag ve benxin pompasi sart.

Ama işte bu dediklerin maalesef bahadırın arabada mevcut degil :(

1.1 yürür ama senin yag pompası cartır curttur cok fark var :) göstergelerinde vardır büyük ihtimal :)

GC8 GT
23-06-2012, 16:00
sti intercooler 500 tl, sti turbo 800 tl, up pipe 150$, walbro pompa 100$, brk7 buji 30$ (ortalama fiyatları)
headersin degismesine gerek yok ama bi up pipe al. ya da up pipe nin icindeki katelizor tarzı dalgayı iptal et mutlaka. alabiliysan 2,5" turbo inlet al ebaydan falan. filtreyi de sis kapagının oraya koy. perrinin falan 3" olanları bizimkilere uymuyor, direksiyon pompası sıkıştırdıgından. benim bu işlemlerle 1 bar da 285 hp dyno cıktım var.. evc takarsan 18 psi da falan 300+ kesin. ama kulağı kesin olan biri hortumla avansı dinlesin bu islemlerden sonra :D ona gore acarsınız ya da kısarsınız. ben bu islemlerin uzerine external wg ve 22 psi ile cılgın gibi avans vura vura 150-200 kere boost actım. en sonunda elımıze aldık. yani iyi dayanıyor :D ayriyetten istersen ankarada bi abinin arabasından cıkma apexi power fc var, sanırım harness ile birlikte guzel fiyata verebilir. ayarında yapılır. kafan rahat olur

VWci
23-06-2012, 16:08
Yurtdışında daha büyük turbolar ile kırılmayan tonla wrx var. td05-16g, xt gibi...

onur_guler88
23-06-2012, 16:57
vf 37 ve sti coller tek geçerim twin scroll erken gelip uzun gidiyor bence çok güzel bir turbo düşünülen güçlerdeki en zevkli setup bu bence..

bektas-15
24-06-2012, 01:52
Sana en güzel tavsiyem Vf 35 turbo ile external wastegate al. 1 barlık yay ile çoook çok keyif alır yaklaşıkta 260 270 hp civarı güç alırsın diye tahmin ediyorum bahadırcım. motorunda forget miş stock muş kafan ağrımamış olur. Şanzuman kırma korkun bu haldede olmalı. Ben 0.6 bar da TD04 ile 3. vitesi kırdım :D hemde kesinlikle kullanım hatası değil. Yani kırılıcaanda kırılıyo. Sen relax ol :D Evc vb ürünlerede bence paranı harcama. Fcd de yoksa zaten gc8 de max. 1.2 bar açabilirsin. Gerisi Beyin ister. sabit 1 barda bin derim. Benim düzen. benim turbo 18 G. 18 G bulursan da çok zevk alırsın ama enjektör olmadan fakire düşebilir. Umarım aydınlatmışımdır. Ya tam gir Forgetle beyin tak adamakıllı yap yada dediğimi yap fazla parmaklama. Kolay gelsin ehbap

Frequency_48
24-06-2012, 14:58
Selamlar..
Cahilce bir soru olacak ama.. 99 model stock gc8 için yazdığım extralarla ne kadar güç artışı olmuştur. Turbo basıncı 1,1 peak 0,95 bar cont yürüyor. Normalde 0,8 bar olması gereken bu basınç artışı egsoz siztemindeki modifiyeden kaynaklanıyor sanıyorum. Tahmini güç ne kadardır. Turbo timer la.0-96 km 5,5 sn ölçüm sonucu var. Zenginde mi gidiyorum bilmiyorum. DYno ya çıksam sonuç ne olur acaba bu haliyle.
Tşk ler
70 lık komple egsoz
Katalitik iptali
wrx ıntercooler

GC8 GT
24-06-2012, 15:20
Selamlar..
Cahilce bir soru olacak ama.. 99 model stock gc8 için yazdığım extralarla ne kadar güç artışı olmuştur. Turbo basıncı 1,1 peak 0,95 bar cont yürüyor. Normalde 0,8 bar olması gereken bu basınç artışı egsoz siztemindeki modifiyeden kaynaklanıyor sanıyorum. Tahmini güç ne kadardır. Turbo timer la.0-96 km 5,5 sn ölçüm sonucu var. Zenginde mi gidiyorum bilmiyorum. DYno ya çıksam sonuç ne olur acaba bu haliyle.
Tşk ler
70 lık komple egsoz
Katalitik iptali
wrx ıntercooler

zaten orjinal gucu 214hp, bu islemlerle 225 den yukarısını bekleme

Frequency_48
24-06-2012, 16:22
Beklentim yok zaten. sadece sonuç olarak nedir merak ettim. yapılan işlemler zaten arabanın üzerinde olan extralardı. Muğlada olduğumdan dolayı 4x4 dynoya çıkaramadım. bilenlerden öğrenmek istedim.
tşk ederim cevabın için..

Frequency_48
24-06-2012, 17:02
İkilemler kafamı karıştırıyor sadece.. Mantık yürütmeye çalışıyorum.
GC8 GT arkadaşım yazdıklarından anladığım kadarıyla senın setup yapıp 1 barda dynoda 285 bg aldığın arabada artıları yazdım. benım arabada 0,95. kışın da 1 bar da yürüyor. Sonuçta bu arabalar elektronik işletim sistemiyle yönetiliyor. Yani yanma odasına giren hava basıncı 1 bar ise beyin hava yakıt oranını otomatik ayarlayıp ona göre benzin vermiyormu zaten. 1 bar basınçın karşılığı gelen bir evrensel sabit güç olmalı. Hava yakıt karışım oranını araba ayarlamıyormu? STİ turbo da olsa sonuçta arabanın yanma odasına giren basınç öyle veya böyle her ikimizin arabasında 1 bar..aradaki fark 60 bg.

STI intercoller ( bendeki wrx intercoller)

STI turbo (orjinal turbo fakat sonuçta senınde benım arabam yaklaşık 1 barda yürüyor)

Katalizör iptali, ( up pipe swap)

Benzin pompası (benzin regulatörü revizyonu veya yazılımsal bir değişiklik yapılmazsa regulatör basıncı sabit tutacaktır.

İridyum buji ( orjinal bujiler zaten platinyum buji. iridyum 100000 km platin buji 80000 km ömrü var. buji ile performans artışının olmayacağı kesindir.

Açık hava filtresi bendeki standart filtre. fakat açık hava filtresinde %3 gibi performans artışı olduğu biliniyor.

Yazıklarım tattışmaya yönelik bir yazı değildir. yanlış anlamaya neden olmasın.

GC8 GT
24-06-2012, 17:17
İkilemler kafamı karıştırıyor sadece.. Mantık yürütmeye çalışıyorum.
GC8 GT arkadaşım yazdıklarından anladığım kadarıyla senın setup yapıp 1 barda dynoda 285 bg aldığın arabada artıları yazdım. benım arabada 0,95. kışın da 1 bar da yürüyor. Sonuçta bu arabalar elektronik işletim sistemiyle yönetiliyor. Yani yanma odasına giren hava basıncı 1 bar ise beyin hava yakıt oranını otomatik ayarlayıp ona göre benzin vermiyormu zaten. 1 bar basınçın karşılığı gelen bir evrensel sabit güç olmalı. Hava yakıt karışım oranını araba ayarlamıyormu? STİ turbo da olsa sonuçta arabanın yanma odasına giren basınç öyle veya böyle her ikimizin arabasında 1 bar..aradaki fark 60 bg.

STI intercoller ( bendeki wrx intercoller)

STI turbo (orjinal turbo fakat sonuçta senınde benım arabam yaklaşık 1 barda yürüyor)

Katalizör iptali, ( up pipe swap)

Benzin pompası (benzin regulatörü revizyonu veya yazılımsal bir değişiklik yapılmazsa regulatör basıncı sabit tutacaktır.

İridyum buji ( orjinal bujiler zaten platinyum buji. iridyum 100000 km platin buji 80000 km ömrü var. buji ile performans artışının olmayacağı kesindir.

Açık hava filtresi bendeki standart filtre. fakat açık hava filtresinde %3 gibi performans artışı olduğu biliniyor.

Yazıklarım tattışmaya yönelik bir yazı değildir. yanlış anlamaya neden olmasın.


abi sıkıntı yok yazdıklarında. zamanında çok tartışıldı düşündügün şeyler ama. senin orjinal turbon td04, sti turbosundan bayağı kücük, 2 farklı boyuttaki turboların aynı basınçta verdiği gucler farklıdır. td04, 3 bin devirde gelip 5 binde biten bi turbo. bizim beyinler her ne kadar yazılım atılamıyo da olsa, belli bi guce kadar avansı otomatik ayarlıyor dıye dusunuyorum ve avans vurdugunda geri cekiyor. en buyuk ornegi, 18g turbo, 99 oem beyin, oem enjektör gc8, 10.8 drag süresi yapan orhan usta:)

GC8 GT
24-06-2012, 17:31
http://img705.imageshack.us/img705/9427/05102011647.jpg
imgur: the simple image sharer (http://imgur.com/5r2sY)

Tekrar specleri yazayım,

cp piston 8.5 cr (oem sıkıştırma)
1mm cosworth conta (orjinali 0.78mm)
cosworth yataklar ( buraya kadar olanlarda zaten guce katkı yok denilebilir)

walbro pompa
hks buji
hks blow of
sti intercooler
sti vf 43 turbo (2,5 sti turbosu)
50 liralık çakma hks filtre
oem up pipe (katelizor iptalli)
76mm down pipe
borla catback (76mm ara boru, 60mm son susturucu)

bu degerlerle dynoya girince evc de gordugum deger 1 bar idi. umarım bu yazdıklarımdan subaru sahipleri kendilerine gore tahmin yapabilir. daha sonra external wastegate taktım. ve 1.4 bar'a açtım. acayip farketti.

Frequency_48
24-06-2012, 17:51
Cevabın için tşk ederim.
TD04 3 binde gelip 5 binde tükenen bir turbo olması en önemli nokta olsa gerek, aramızdaki güç farkı için..Turbo farkı hariç hemen hemen aynı sayılabiliriz.Bende biraz canlandırmak istiyorum arabamı. Tabiri caize gıdıklamak istiyorum.:) Orjinalini çok bozmadan. zaten arabayı %5 performanslı ancak kullanıyorum.

Turbodan sonra 76 lık up pipe komple 76 lık eksoz
HKS blow off
WRX intercooler
K&N kutu içi filtre
Exedy stage 1 baskı balata

tşk ler.. cevabın için.

DarkSky
26-06-2012, 11:29
Sana en güzel tavsiyem Vf 35 turbo ile external wastegate al. 1 barlık yay ile çoook çok keyif alır yaklaşıkta 260 270 hp civarı güç alırsın diye tahmin ediyorum bahadırcım. motorunda forget miş stock muş kafan ağrımamış olur. Şanzuman kırma korkun bu haldede olmalı. Ben 0.6 bar da TD04 ile 3. vitesi kırdım :D hemde kesinlikle kullanım hatası değil. Yani kırılıcaanda kırılıyo. Sen relax ol :D Evc vb ürünlerede bence paranı harcama. Fcd de yoksa zaten gc8 de max. 1.2 bar açabilirsin. Gerisi Beyin ister. sabit 1 barda bin derim. Benim düzen. benim turbo 18 G. 18 G bulursan da çok zevk alırsın ama enjektör olmadan fakire düşebilir. Umarım aydınlatmışımdır. Ya tam gir Forgetle beyin tak adamakıllı yap yada dediğimi yap fazla parmaklama. Kolay gelsin ehbap

bektaşım saolasın yorum için, fcd var ama 1 bar üzerini düşünmediğim için takmadım, sökük halde duruyor.Bir süre ufak tefek kozmetik eksiklerimi tamamlayıp motora öyle girişicem, ismaille mahmut abi kulağımdan çektiler :)

AEAlmas
26-06-2012, 13:08
bektaşım saolasın yorum için, fcd var ama 1 bar üzerini düşünmediğim için takmadım, sökük halde duruyor.Bir süre ufak tefek kozmetik eksiklerimi tamamlayıp motora öyle girişicem, ismaille mahmut abi kulağımdan çektiler :)

birak yaw kozmetik i :D

DarkSky
26-06-2012, 14:18
birak yaw kozmetik i :D

olm onu bıraksak boost u var egt si var wideband i var :)