Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Krank,kol,volan ve kasnak hafifletme hk.



8.000rpm
23-02-2008, 23:59
(180-190hp hedefli atmosferik b16a için)

Bazı dönen parçaların hafifletilmesinin , devirlenme yeteneğinde artış getireceği aşikar. Motor verimi ve ömrü açısından , çalışmasını ne kadar rahatlatırsak o kadar iyi olacağını düşünebiliriz sanıyorum. Ancak bu konuyla ilgili bazı endişelerim var ; :soru:

Volan - hafiflediğinde devirlenmedeki farkın belirgin olduğu söyleniyor ama bunun yanında ayak gazdan çekildiğinde de eskisinden daha hızlı devir düşüşü-yığılma oluyormuş diye duydum. Bu durum aksları veya şanzımanı vs. zorlamaz mı?

Krank - Standart b16 krankı 30 lbs (13,608 kg) diye biliyorum ve eagle krank ise 28 lbs (12,701 kg). Aradaki yaklaşık 1kg lık fark , ortalama yüklenmiş bir araçta olumlu ve olumsuz ne etki gösterir?

Piston kolu - Dayanıklılığı yerinde olan ultra light (crower gibi) kolların olumlu ve olumsuz etkileri nedir?

Kasnaklar - Uygun fiyatlara bulunabilen bu "light pulley set"ler ne gibi yarar ve zarar getirir? Beltlere-kayışlara etkisi ne olur?

Egzantrik kasnağı - Egzantrik ayarı yapılabilmesinin yanında , hafif olmaları da bir etki yaratacaktır kuşkusuz.

*Bütün bu parçalar beraber hafifletildiğinde sanıyorum belirgin bir devirlenme isteği gelecektir ama normal-şehiriçi kullanımında öngörebileceğiniz olumsuzlukları olur mu?
*Bu kadar hafifledikten sonra torkta bir azalma olur mu? Parçalar hafifleyeceğinden momentleri azalmayacak mı?
*Belki motor daha rahat çalışacak ama dediğim gibi,olumsuz neler olacaktır?
*Neredeyse hiç yüklenmemiş bir araçta bu hafifletmelerin yapılması bize olumlu-olumsuz ne getirir?

1.6 VTi
24-02-2008, 00:09
Kendi fikirlerimi yazayım, bilgili arkadaşlar yanlışlarım varsa düzeltirler ya da doğruysa onaylarlar zaten...

Volan - yaklaşık 3 aydır hafif volan kullanıyorum, ve gerçekten özellikle alt devirlerde çok atak oldu araç(eskisine göre tabiki), üst devirleri de daha çabuk indirdiğini gözlemledim, ama dediğin gibi vites aralarında araç eskisine göre daha hızlı devir kaybediyor dolayısıyla vitesi biraz daha seri atmak gerekiyor ;)

Krank - krankı hafifletmek en çok devirlenme isteği getirecek işlem fakat(!) yanlış bilmiyorsam krankı hafifletmek demek kranktaki potansiyel enerjiyi de azaltmak yani biraz tork kaybı demek... ben krank hakkında araştırma yaparken drag-belli bir sürate kadar rollingde muazzam faydası olacağını fakat top speedimin düşeceği ya da çok daha zor top speede ulaşacağı uyarısını almıştım, ne kadar doğrudur tartışılır o yüzden bilgili arkadaşlar açıklama yaptığında ben de faydalanıcam sanırım :)

Piston kolu - sağlam bir model ve marka seçildiği sürece sanırım en problemsiz internal parça değişimlerinden biri o yüzden bir eksisinin olacağını sanmıyorum...

Kasnaklar - bu konuda malesef hiç bilgim yok ama mantıken hareket eden her parçanın hafifletilmesi, daha hızlı ve rahat hareket etmesiyle sonuçlanacağına göre faydalı olacağı kesin ama NE KADAR ? sorusunun cevabını malesef veremiyorum :)

*Şehiriçi kullanımda hiçbir sorun yaşamazsın tahminimce(bu işlemler alt devirleri öldürmeyeceği tam tersine rahatlatacağına göre) çünkü bende hafif olarak sadece volan var ki o bile hissedilir fark sağladı...

Saygılar,...

TünayK
24-02-2008, 10:44
hafıf kasnak kıtı alırsan 4 hp gıbı bır kazancın oluyor...

Schumi
24-02-2008, 10:58
hafıf kasnak kıtı alırsan 4 hp gıbı bır kazancın oluyor...
4 hp mi ? Bi yanlışlık olmasın

TünayK
24-02-2008, 11:01
sana kac lazım:) walla benım bıldıgım duydugum ole..

senna
24-02-2008, 11:05
krankta hafif kasnak kullanmaktan kaçının 2 3 hp için motorunuzu kırabilirsiniz kasnakta belirli hesaplamalar yapılarak imal ediliyo(ağırlık vs...) bu dengeyi bozduğunuzda internallara gelen yükler değişicek titreşimler değişicek kısacası motor için tehlikeli bi durum oluşucak


illa krank kasnağı bunun farklı yolları var:)

8.000rpm
24-02-2008, 11:06
neyin farklı yolları var? 2-3 hp almanın mı? :):)

senna
24-02-2008, 11:07
neyin farklı yolları var? 2-3 hp almanın mı? :):)



kasnağın, illa hafif olmasına gerek yok:)

8.000rpm
24-02-2008, 11:31
hafiflik konusunu illa beygir almak için değil de motoru rahatlatmak maksadıyla açtım daha çok.. :) ama dediğim gibi kaş yaparken göz çıkartacaksak olmaz tabii..

senna
24-02-2008, 11:45
hafiflik konusunu illa beygir almak için değil de motoru rahatlatmak maksadıyla açtım daha çok.. :) ama dediğim gibi kaş yaparken göz çıkartacaksak olmaz tabii..


hafif kasnak rahatlatmak yerine aksine dahada stres yaratır motor üzerinde bu şekilde motor kıranlar bile var

hafif kasnak yerine dampened kasnak kullanmak daha faydalı olur

cem
24-02-2008, 17:26
4 hp mi ? Bi yanlışlık olmasın

Max. verecegi o.

8.000rpm
24-02-2008, 18:35
hakkaten de "kaş yaparken göz çıkartmak" oluyor bu durum...
peki o zaman kasnaklardan vazgeçtik..kranktan da vazgeçtik..
ultra hafif kollara gelirsek durum nedir ? standart krank ile hafif kol? kütlesi azalacağı için (patlama etkisi haricinde) krankı döndürmekte eskisine nazaran zorlanır mıyız?

cem
24-02-2008, 18:51
Hafif kollar ve hafif krankı + volanı öneririm ben.Balansı iyi oldugu sürece bir sorun yok.
Artı olarak geri dönecek sana atmosferikte.

senna
24-02-2008, 18:57
belirli oranlara kadar hafif elemanlar kullanmak tabiki hem performans hemde ömür için iyi fakat, hafiflik ararken eğer sağlamlıktan ödün veriilicekse buda riskli bi girişim olur

herşeyi çok hafif yapmakta bazı kayıplara neden olabilir tork gibi mesela hafifletilen yere bağlı tabiiki bu, kolda hafiflik aranırken eğer kol eskisi gibi darbe emiciliğini, sağlamlığını yitirirse yada sertlik bakımından yataklara zarar verirse buda ömür açısından pek iyi olmaz belirli oranlarda hafiflik tabiiki yararlı olucaktır

eğer atmosferik bi motor toplanıyosa volanda belirli oranlara kadar hafifliğe gidilebilir bu daha kesin bi sonuç vericektir diğerlerine nazaran çünkü muhtemelen dönen kütle ağırlığını en fazla burdan atıcaksınız, kol, piston krank hafifliği tabiki daha iyi devirlenme vericektir fakat belli orandada torktan kayıp getiricektir

kollar eğer hafiflik, tasarım dolasıyla kranka yada pistona ekstra yükler getirmicekse mantıklı bi seçim olabilir tabi sertlik vs gibi özelliklerini gözden geçirmek lazım

cem
24-02-2008, 20:32
Sağlamlıkları o kadar alt seviyelerde degil tabiki ben her zaman hafifi tercih ederim.
Damper pulley'lerde alınabilir;

http://i5.ebayimg.com/01/i/000/d0/dd/da58_1.JPG

bLackModeL
08-07-2013, 16:50
konu bıraz hort oalcak gıbı ama burdakı acıklamalardan bısey anlamdım sımdı benım oem krank kasnagım o zaman beyını ms yapacaz dıye klıma olan yerını taslattırdım suan sıcaklardan ıse yenıden krank kasnagı aldım oem bıde bı abımın saglam aleyumdan yaptırdıgı ozel cnc makınada krank kasnagı var hafıf mı daha ıyı olur yoksa oemmi hafıfı taktıgım zaman klımanın verdıgı agırlıgı atabılırmıyım ?

G_TT_I
08-07-2013, 17:05
Hafif kasnak takıp motor kıran duymadım, hafif kasnak tabiki artı sağlacaktır ama kesinlikle güvenilir marka olmalı, malzemesi gereği nazik bir parçadır, hafif kayış kayık takılır vs. Olursa üzerindeki dişler çabuk aşınır fakat herşey ters gitmeli bu durumda zaten stok kasnakta aynı şekilde zarar görür, onlarda da çatlama problemi oluyor

bLackModeL
08-07-2013, 17:06
kasnak gerceken kalıtelı alemınyumdan yapılmıs patentlıymı yapılan alemınyum yarın gelcek urunler fotoraflarını agırlık faklarını yazarım buraya ona gore tekrardan bı cozum yolu buluruz :D hem klıma hem performans ıstıyorm:D

aliburma
08-07-2013, 17:13
performans önemli ama sıcaklar bastırdığından klima daha önemli hasancııııııııııımmmmmm :)

bLackModeL
08-07-2013, 17:14
performans önemli ama sıcaklar bastırdığından klima daha önemli hasancııııııııııımmmmmm :)

abi zaten pısmanım :D klıma yarın falıyette ınsallah :D

Y.Emre
08-07-2013, 20:32
kullanılan alüminyumun cinsi nedir ? Merak ettim hangi malzeme kullanıldığını

bLackModeL
10-07-2013, 09:55
ıkısının arasında pek bı fark yok o yuzden oemı tercıh ettım onemlı olan klıma tabi :D