Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Accord Hararet Sorunu
Merhabalar, bir kaç hafta önce bir hararet sorunu yaşadım.. Hararetim yarıyı geçti falan üst çeyreklerden geri düştü.. Havanın sıcaklığına verdim.. Sonra sürekli yapınca ustama götürdüm.. Sorunu termostat olarak gördü ve yenisini alma şimdilik by pass yapalım dedi yaptı.. Bir süre idare etti öyle ama sonra yine yaptı ben de gidip servise yenisini aldım ve bugün taktırdım..
Araca bindim bir süre gittim klimamı falan açtım ( klima normalde hararet yükseltir ama fanlar sürekli dönüyor ) gayet güzel sıkışık trafikte bile yükseldi çok sevindim.. Neyse hava serinledi klimamı kapattım, bir yokuş var orayı çıkarken hep yükseliyordu hararetim, oynar gibi oldu yanlış gördüm falan dedim neyse eve geldim durdum yavaşça yükseldi yükseldi yarıyı geçti, üst çeyreğe geldi, hoopp fan açtı geri düştü.. Sorum şu ki, fanın normalde çok erken açması gerekmiyor muydu daha yarıya gelmeden? Biz termostatı değiştirdik tamam iyi oldu 140.000 de aracın termostatını yeniledik ama sorun çözülmedi.. Sizce sorun fan müşürümde mi? Yoksa korkum şu radyatörüm mü tıkalı?
Gelecek bazı sorulara cevabım, termostatı servisten orijinal aldım, aracım su eksiltmiyor, aldığımdan beri içinde muhtemelen sıfırdan beri anti-freeze var çünkü eskişehir-ankara arabası, yani sonradan koyup hortum falan çatlatmadım..
2001 Model Honda Euro Accord kasa kodu da GC8.
Normalde yarının biraz üstünde fan açması gerekir.Eğer çok geç açıyorsa, fan müşürü.Onun haricinde hararet kafasına göre haraket ediyorsa hararet müşürü arızası.
Eskiden hiç yarıya gelmeden aracı park ettiğimde, daha doğrusu hararet bile oynamadan fan açardı ama?
O zaman yeni taktığınız termostat geç açıyor ve radyatöre sıcak su daha geç gidiyor dolasıysıyla fan açması gecikiyor aracın.
Değilse İki ihtimal daha var ya fan müşürü arızalandır yada hararet müşürü olduğundan fazla gösteriyor.
Yeni takılan termostat daha fan açmadan normal gösterirken hararet devir daim yapıyordu ki dediğim gibi orijinal servisten aldım, yan sanayi değil..
Fan müşürü ve hararet müşürü testi nasıl yapılıyor peki bir bilginiz var mıdır?
76-80 C civarında termostatınızın açması gerekir.
Hararet müşürü testinde Oto elektroniğinden anlayan arkadaşlar daha iyi bilir ama yanılmıyorsam 80C'de 300-400 ohm çıkması gerek ölçümlerde.
Anladım çok teşekkür ederim yardımlarınız için :icon_tup:
Başka fikirleri olan ?
Rica ederim.Ancak termostat değişiminden önce böyle bir sorununuz olmadığından dolayı bence sorun termostattan.Aracınızın farklı derecelerde açan termostatı var mı bilmiyorum ancak termostatlarda bu durum var yani misal 80C'de açanıda var 88C'de de o yüzden geç açan bir termostat takıldıysa bundan kaynaklanıyor olabilir.İlk olarak 76-80C civarında kontrol edin eğer termostat açmamışsa sorununuz termostattan.
Rica ederim.Ancak termostat değişiminden önce böyle bir sorununuz olmadığından dolayı bence sorun termostattan.Aracınızın farklı derecelerde açan termostatı var mı bilmiyorum ancak termostatlarda bu durum var yani misal 80C'de açanıda var 88C'de de o yüzden geç açan bir termostat takıldıysa bundan kaynaklanıyor olabilir.İlk olarak 76-80C civarında kontrol edin eğer termostat açmamışsa sorununuz termostattan.
Yokmuş servis şasi numarasından bunu verdi.. Yan sanayi de almak istemedim.. Böyle bir sorunum vardı ama fanımın geç açtığını farketmiştim biraz yine de usta termostat dediği için termostatımı değiştirdim..
Fan müşürüne baktırmalısın bence, fan kademe kademe açar. Onda da sorun yoksa fan motoruna baktırırsın.
bi fikrim yok durumla ilgili ama kasa kodu cg8 belirtmek istedim,sorun cozulur insallah
Yeni takılan termostat daha fan açmadan normal gösterirken hararet devir daim yapıyordu ki dediğim gibi orijinal servisten aldım, yan sanayi değil..
Fan müşürü ve hararet müşürü testi nasıl yapılıyor peki bir bilginiz var mıdır?
76-80 C civarında termostatınızın açması gerekir.
Hararet müşürü testinde Oto elektroniğinden anlayan arkadaşlar daha iyi bilir ama yanılmıyorsam 80C'de 300-400 ohm çıkması gerek ölçümlerde.
hararet müşiri testi basit bir multimetre ile yapılabilir, merakın var ise multimetre yapı marketlerde 10-15 tl ye satılıyor.
Göstergedeki hararet müşirleri multimetre ile ölçmek için sökmek icap edebilir bu arada.
Ölçüm için referans sıcaklık direnç tablosu aşağıda (müşirin direnci sıcaklıkla değişir)
İlk önce normal hava sıcaklığında direnci ölçüp, daha sonra da kettle da ısttığın suya batırıp direnci ölçebilirsin. direnç değişiyorsa (sıcaklık arttıkça azalıyorsa) müşir de problem yoktur.
ohm: temp (celsius)(*F)
12000 - ( -20) (-4)
5000 - 0 (32)
2000 - 20 (68)
1200 - 40 (104)
700 - 60 (140)
400 - 80 (176)
200 - 100 (212)
100 - 120 (248)
bi fikrim yok durumla ilgili ama kasa kodu cg8 belirtmek istedim,sorun cozulur insallah
Teşekkür ederim mesajımın sonunda belirtmiştim :)
hararet müşiri testi basit bir multimetre ile yapılabilir, merakın var ise multimetre yapı marketlerde 10-15 tl ye satılıyor.
Göstergedeki hararet müşirleri multimetre ile ölçmek için sökmek icap edebilir bu arada.
Ölçüm için referans sıcaklık direnç tablosu aşağıda (müşirin direnci sıcaklıkla değişir)
İlk önce normal hava sıcaklığında direnci ölçüp, daha sonra da kettle da ısttığın suya batırıp direnci ölçebilirsin. direnç değişiyorsa (sıcaklık arttıkça azalıyorsa) müşir de problem yoktur.
ohm: temp (celsius)(*F)
12000 - ( -20) (-4)
5000 - 0 (32)
2000 - 20 (68)
1200 - 40 (104)
700 - 60 (140)
400 - 80 (176)
200 - 100 (212)
100 - 120 (248)
Merak var ama yapabileceğimi sanmıyorum pek anlamıyorum ama değerleri alayım, elektrikçiye gittiğimde elimde değerler olur teşekkürler :)
angelus_1214
23-07-2012, 15:19
radyatör hava yapmış olabilir veya radyatör kapagını acıp su olup olmadıgını kontrol etmelısınız
Bencede sistemin havasının alınması gerekiyor
Sercanius
26-07-2012, 04:22
CE8 ve CG8 kasa accordlar ingiliz üretimi olduğu için soğuk iklime özellikle hedef pazarı olan kuzey avrupa, iskandinavya ve rusyaya göre yapıldıgından Türkiyede özellikle adana gibi sıcak mekanlarda çok sıkıntı çıkarıyor. ben eski '98 CE8 kasamda aynı sorunları yaşadım fakat daha öncede '94 CD4 accord kullandığım için (ancak radyatörü gazete kağıdıyla 20dk sararsan fan açar, onun haricinde yaz kış fan açmaz) F20Z1 yerine F20B2 termostat ve müşürlerini kullanarak bu sorunları kökünden çözmüştüm. servisten 94 Accord CD4 kasa olarak parça iste. CD4 kasalar japon üretimi ve hedef pazar direk ortadoğu arap ülkeleri (gulf). F22 olsa kuzey amerika olurdu ama F20 94 accordlar avrupada bile yoktur sadece körfez arap ülkelerinde, çok az arjantin şili bölgesinde ve türkiyede vardır. bu yüzden çöl şartlarına göre mükemmel bir soğutma sistemi uygulanmış ayrıca F20B2de hararet engelleyici sistem var, susuz kaldığında erken bir şekilde otomatik devir kesiciye girip bir müddet sonra stop ediyor. bizim ülkemizde son 10 yıldır çöl iklimine yaklaştı. servis illa şase kodu isterse bende mevcut. senin aracın sanırım 1.8 sohc vtec F18 yani f serisi olduğu için direk uyar. CB CD CE CG hepsi F serisi motor kullanıyorlar aralarında çok küçük gelişim ve market farklılıkları var.
Sistemde hava yoktu, suyum da hiç eksilmiyordu...
@sercanius
Teşekkür ederim çok güzel bilgiler not ettim bile.. Yalnız sorunum çözüldü desem yalan olmaz heralde, ondan sonra bir daha yapmadı.. İlk gün alışma evresinde miydi noldu bilmiyorum :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.