PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ruhsata farkli motor isletme proseduru



Time-R
24-07-2012, 08:45
Servisimle gorustum, civic si d16a9 ruhsatli araclara sadece kendi motor kodu ruhsata isletilebiliyor, farkli bir motor kodu ayni hacimde dahi olsa isletilemiyor dedi ve swap hayalim suya dustu, ne yapsam ne etsem diye simdi dusunuyorum.

2009 konulari eski oldugu icin guncel bilgilere ihtiyacim var, artik bu olay yasaklandi mi? Servis uzerine motoru atmasina atarim diyor fakat isletemezsin diyor.

Son durum 2012 senesi proseduru hakkinda bilgisi olanlar yazarsa sevinirim. Isletmek istedigim motor kodu b16a2 - 92 - 95 civic si kasa.

Motoru istanbulda attirip baska bir sehirde yapan varsa baska bir servisten fatura almam dahilinde ruhsata isletilebiliyor mu?

Isletmek istedigim motor kodu b16a2 - 92 - 95 civic si kasa.

darkmoon
24-07-2012, 08:46
piyasada iyi bir trafik müşaviri bulunursan bu işin kurdu olmuş onların yapamıycakları iş yok hallederler..

Time-R
24-07-2012, 09:04
piyasada iyi bir trafik müşaviri bulunursan bu işin kurdu olmuş onların yapamıycakları iş yok hallederler..

Peki var mi onerebilecegin birisi bu isi konusalim motoru almadan?

Time-R
24-07-2012, 09:24
Konu hakkinda yardiminizi bekliyorum arkadaslar..

darkmoon
24-07-2012, 09:28
yolladım özelden.

cemsultan
24-07-2012, 09:29
Servisin dünyadan haberi yok, ayrıca zaten her servisten de bunu bilmesi beklenemez.

Motor aynı marka olmak zorunda, aynı kod değil, yani kalkıp da Honda'ya Mazda motoru koyamazsın.

Makina mühendisleri odasının araç projelendirme yetkisi verdiği makina mühendisleri vardır, sana en doğru bilgiyi onlar verir.

16EC813
24-07-2012, 09:56
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/121264-91-crx-b16a2-swap-pro-stock-garage-bursa.html

Time-R
24-07-2012, 09:57
yolladım özelden.

Sagol kardesim cok tesekkurler


Servisin dünyadan haberi yok, ayrıca zaten her servisten de bunu bilmesi beklenemez.

Motor aynı marka olmak zorunda, aynı kod değil, yani kalkıp da Honda'ya Mazda motoru koyamazsın.

Makina mühendisleri odasının araç projelendirme yetkisi verdiği makina mühendisleri vardır, sana en doğru bilgiyi onlar verir.

Onceden isletilebiliyordu ama artik yasaklandi isletemiyorsun dediler..

Ben simdi motoru bulursam alip taktirim mi? servisten birde iscilik faturasi almam mi lazim?


Ayrica ozelden yardimci oldugu icinde tuncer abiye tesekkurler.

Time-R
24-07-2012, 10:40
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/121264-91-crx-b16a2-swap-pro-stock-garage-bursa.html

Daha once okumustum ve bende islendigini biliyorum ama servis aksini iddia ediyor ne yapmali...

16EC813
24-07-2012, 10:43
Daha once okumustum ve bende islendigini biliyorum ama servis aksini iddia ediyor ne yapmali...
servise fazla takılma
bu işlem daha yeni yapıldı 1-2 ay olmamıştır

Time-R
24-07-2012, 10:57
servise fazla takılma
bu işlem daha yeni yapıldı 1-2 ay olmamıştır

O zaman ben motoru attirayim, bir sekilde isleriz oyle mi.. Islenmemesi gibi birsey soz konusu olamaz yani.. Servistende ayri bi iscilik faturasi mi almam gerek peki?

16EC813
24-07-2012, 11:11
O zaman ben motoru attirayim, bir sekilde isleriz oyle mi.. Islenmemesi gibi birsey soz konusu olamaz yani.. Servistende ayri bi iscilik faturasi mi almam gerek peki?

senin faturan var mı ? servise göre bişeyyok

Time-R
24-07-2012, 11:13
senin faturan var mı ? servise göre bişeyyok

Faturali alicam motoru gursel abi. Birde iscilik faturasi lazimmis ayriyetten oyle duydum? yada motor honda motorudur diye bi belge?

Spawn
24-07-2012, 11:15
servisle değilde , makine mühendisleri odası ile görüşün.. en net bilgiyi onlar verecektir. projeyi onaylayacak ekip olduğu için. ben 2010 yılında swap planlarken kartal mmo ile uzun uzun görüşmüştüm konuyu . fakat yönetmelik en son ne halde bilmiyorum...

cemsultan
24-07-2012, 11:17
Onceden isletilebiliyordu ama artik yasaklandi isletemiyorsun dediler..

Ben simdi motoru bulursam alip taktirim mi? servisten birde iscilik faturasi almam mi lazim?



Önceden farklı marka da işletilebiliyordu, misal toyota motoru takmak gibi, artık farklı marka yasak. Aynı markanın motoru olduktan sonra, yeni takacağın motorun beygir gücü eskisinden %30'dan fazla olmadıktan sonra, yeni takacağın motor aracın modelinden eski olmadıktan sonra ve evrakları tam olduktan sonra problem yaşamazsın.

16EC813
24-07-2012, 11:17
Faturali alicam motoru gursel abi. Birde iscilik faturasi lazimmis ayriyetten oyle duydum? yada motor honda motorudur diye bi belge?

yok öle bişey servis sana geydirmenin kılıfını hazırlıyo laa :D motoru koy direk m.m.ne

caglargungor
24-07-2012, 12:12
ankarada olsaydın hertürlü hallderdik

zetto
24-07-2012, 12:25
önceden farklı marka da işletilebiliyordu, misal toyota motoru takmak gibi, artık farklı marka yasak. Aynı markanın motoru olduktan sonra, yeni takacağın motorun beygir gücü eskisinden %30'dan fazla olmadıktan sonra, yeni takacağın motor aracın modelinden eski olmadıktan sonra ve evrakları tam olduktan sonra problem yaşamazsın.


abi ne yazdın yuhu :) yani 1991 model nıssan z32 araca 1998 stock rb26 dett faturalı bulup alıp takabilirsin mi oluyor.

SeK23
24-07-2012, 13:49
abi ne yazdın yuhu :) yani 1991 model nıssan z32 araca 1998 stock rb26 dett faturalı bulup alıp takabilirsin mi oluyor.

Benim bildigim kadarıyla oluyor tabi prosedurlerı var ama net olarak nedir ben de bilmiyorum

Bende aracımın kredisi bittikten sonra insallah rb25 ya da rb26 dusunuyorum konuyu takipteyim

16EC813
24-07-2012, 13:52
abi ne yazdın yuhu :) yani 1991 model nıssan z32 araca 1998 stock rb26 dett faturalı bulup alıp takabilirsin mi oluyor.

olmaaamıı :D ama tam tersi olmuyo ;)

zetto
24-07-2012, 13:54
eyii eyiii bu bana bi sırıtma verdi :)

cemsultan
24-07-2012, 13:57
abi ne yazdın yuhu :) yani 1991 model nıssan z32 araca 1998 stock rb26 dett faturalı bulup alıp takabilirsin mi oluyor.

%30 kuralını unutmayın, 100 hp motor söktüysen, takacağın motor 130 hp'yi geçemez.

Tabi ben bunları yazıyorum ama bana makina mühendisleri odasında söyledikleri bu şekilde, yoksa bu memlekette adamın olduktan sonra her şeyi yaparsın :D

Time-R
24-07-2012, 14:00
%30 kuralını unutmayın, 100 hp motor söktüysen, takacağın motor 130 hp'yi geçemez.

Tabi ben bunları yazıyorum ama bana makina mühendisleri odasında söyledikleri bu şekilde, yoksa bu memlekette adamın olduktan sonra her şeyi yaparsın :D

benim ruhsatta 140 kw yani 160 hp yaziyor o zaman k20 swaplayabilirim :D

h22ek
24-07-2012, 14:00
cem selam hacim mi yoksa beygir gücü mü aşma sınırı var kafam karıştı çünkü bundan önce 2 kere swap yaptım ikisindede hacim olarak büyütme sınırı var diye hatırlıyorum ben

zetto
24-07-2012, 14:02
çıkmasını istediğimiz motor VG30DETT girmesini isteyip henüz planı nı düşündüğümüz motor RB26DETT.

cemsultan
24-07-2012, 14:03
cem selam hacim mi yoksa beygir gücü mü aşma sınırı var kafam karıştı çünkü bundan önce 2 kere swap yaptım ikisindede hacim olarak büyütme sınırı var diye hatırlıyorum ben

Hacim olarak istersen 8000cc koy ama kw olarak %30 u geçemezsin, MMO'daki yetkili arkadaşın demesi bu şekilde, hatta bende bir kaç kere sordum, yarım saat falan sohbet ettim tam detayını öğrenene kadar.

Yine belirteyim en iyisi bulunduğunuz şehirdeki MMO tarafından otomobil projesi çizmeye yetkilendirilmiş makina mühendisleri ile görüşmeniz, ya da direk MMO'na gidip bilgi almanız yararınıza olur, ne yapacağınızdan emin olursunuz. ;)

zetto
24-07-2012, 14:03
hacim den se daha kâr olur :) benim için.

zetto
24-07-2012, 14:06
peki yeni soru istanbul da ki MMO yu bilen varmı nerede dir neresidir tanıyan eden varmı ?

0M42
24-07-2012, 14:09
Prosedürün çok yakında değişeceği duyumunu aldım motor numara olayı kalkacak hacim marka vs hiç bir önemi kalmayacak vergilendirilmede egsoz emisyon değerine göre yapılacak.

16EC813
24-07-2012, 14:11
Prosedürün çok yakında değişeceği duyumunu aldım motor numara olayı kalkacak hacim marka vs hiç bir önemi kalmayacak vergilendirilmede egsoz emisyon değerine göre yapılacak.

swap cenneti olcaz :D

zetto
24-07-2012, 14:11
hobaaaa :D o zaman sandık motor italatı patlar.

h22ek
24-07-2012, 14:13
çıkmasını istediğimiz motor VG30DETT girmesini isteyip henüz planı nı düşündüğümüz motor RB26DETT.

ben başımdan geçenleri şöyle özetliyim belki bi fikir sahibi olmanıza yardımcı olur...

2006 da b16a2 kırdım, b18c alt blok getirdik faturalı... o zamanlar (belki şimdi değişmiş olabilir) yanlış hatırlamıyosam mevcut hacmi %20-30 gibi bi büyütme sınırı vardı...

motor zaten faturalı olarak geliyo.. muameleciye verdik tüm evrakları ilave olarak motoru takan servisten antetli kağıda "aracın çıkan motoru ile takılan motor hacmi aynıdır" şeklinde bi yazı aldık.. sonra teknik proje çizildi. gerçi projede araç 4 kapı sedan, arkalar kampana vs vs yazıyo herşeyimiz laçka :D neyse o kağıtla birlikte yeni ruhsat çıkardık, muayne istasyonunda tesbite girdi araç.. motor 1,8L olmasına rağmen ruhsatta 1,6 yazıyordu.. 2 sene sonra tekrar muayneye girdi çıktı hiçbi sıkıntı yaşamadık..

ardından yatak sardık ve h22a komple motor getirdik.. işleyiş yine aynı yıl 2008...

yetkili serviste yaptık montajı.. sonra tekrar çizimler projeler faturalar kağıtlar derken onuda öyle hallettik.. 2010 da tüv den muayneye girdi tek seferde hafif kusurlu (ön far yıkama sistemi çalışmıyor + arka plaka aydınlatmaları çalışmıyor) olarak geçtik.. gerçi civic lerde ön far yıkama diye bişi yok ama büyük ihtimalle farda mercek olduğu için istiyorlar onuda..

**not: aracın ruhsatında şu an hacim yazmıyor.. vergi dilimi 1.6 üzerinden devam..

neyse konuyu fazla dağıtmıyım ben :D

çok fazla bilmiyorum son durumları ama aklınıza takılan başka bişiler varsa yardımcı olmaya çalışırım :icon_tup:

SeK23
24-07-2012, 14:13
Bence ole bi vergi koyarlarkki degil swap 1.6 arabaya zor bineriz :D

16EC813
24-07-2012, 14:13
hobaaaa :D o zaman sandık motor italatı patlar.

bi acura nsx sar gardaşş :D

h22ek
24-07-2012, 14:14
Prosedürün çok yakında değişeceği duyumunu aldım motor numara olayı kalkacak hacim marka vs hiç bir önemi kalmayacak vergilendirilmede egsoz emisyon değerine göre yapılacak.

2 senedir bekliyorum ben onu :D

h22ek
24-07-2012, 14:17
Bence ole bi vergi koyarlarkki degil swap 1.6 arabaya zor bineriz :D

abi valla yasallaştırsında alsın vergisini bence... yok egzoz yok filtre gibi şeylerin satışı yasal, vergisini alırken ödüyosun kullanması yasak... çelişkiler dünyasına hoşgeldiniz...

desinki tak abicim egzozunu gel buraya ölçelim db olarak değerlerini adam gibi... sınırlar dahilindeyse yıllık vergi diliminden %10 egzozdaki teknik değişiklik için vergi alcam senden..

hiç diilse çevirmeye girince "bu ne lan senden önce sesin geliyo" gibi cümlelerle karşılaşmayız :icon_tup:

SeK23
24-07-2012, 14:22
abi valla yasallaştırsında alsın vergisini bence... yok egzoz yok filtre gibi şeylerin satışı yasal, vergisini alırken ödüyosun kullanması yasak... çelişkiler dünyasına hoşgeldiniz...

desinki tak abicim egzozunu gel buraya ölçelim db olarak değerlerini adam gibi... sınırlar dahilindeyse yıllık vergi diliminden %10 egzozdaki teknik değişiklik için vergi alcam senden..

hiç diilse çevirmeye girince "bu ne lan senden önce sesin geliyo" gibi cümlelerle karşılaşmayız :icon_tup:

abi keske dedigin gibi olsa Türkiye'de işler nerde o gunler ilk cumlen konusunda zaten tam ironi :D

zetto
24-07-2012, 14:33
bi acura nsx sar gardaşş :D


benim tek favori mücevherim RB. ama iste çok para namussuz :)

h22ek
24-07-2012, 14:33
abi keske dedigin gibi olsa Türkiye'de işler nerde o gunler ilk cumlen konusunda zaten tam ironi :D

abi adamlar bilioda yapmıyo... b.kunu çıkarırız çünkü... motora deli gibi yüklenen ama en basiti freniymiş amortisötüymüş oynanmayan bir sürü araç geziyo trafikte... ironinin kralı burda :icon_wack

zetto
24-07-2012, 14:34
heeehhh istee buuu

Schumi
24-07-2012, 19:04
ben başımdan geçenleri şöyle özetliyim belki bi fikir sahibi olmanıza yardımcı olur...

2006 da b16a2 kırdım, b18c alt blok getirdik faturalı... o zamanlar (belki şimdi değişmiş olabilir) yanlış hatırlamıyosam mevcut hacmi %20-30 gibi bi büyütme sınırı vardı...

motor zaten faturalı olarak geliyo.. muameleciye verdik tüm evrakları ilave olarak motoru takan servisten antetli kağıda "aracın çıkan motoru ile takılan motor hacmi aynıdır" şeklinde bi yazı aldık.. sonra teknik proje çizildi. gerçi projede araç 4 kapı sedan, arkalar kampana vs vs yazıyo herşeyimiz laçka :D neyse o kağıtla birlikte yeni ruhsat çıkardık, muayne istasyonunda tesbite girdi araç.. motor 1,8L olmasına rağmen ruhsatta 1,6 yazıyordu.. 2 sene sonra tekrar muayneye girdi çıktı hiçbi sıkıntı yaşamadık..

ardından yatak sardık ve h22a komple motor getirdik.. işleyiş yine aynı yıl 2008...

yetkili serviste yaptık montajı.. sonra tekrar çizimler projeler faturalar kağıtlar derken onuda öyle hallettik.. 2010 da tüv den muayneye girdi tek seferde hafif kusurlu (ön far yıkama sistemi çalışmıyor + arka plaka aydınlatmaları çalışmıyor) olarak geçtik.. gerçi civic lerde ön far yıkama diye bişi yok ama büyük ihtimalle farda mercek olduğu için istiyorlar onuda..

**not: aracın ruhsatında şu an hacim yazmıyor.. vergi dilimi 1.6 üzerinden devam..

neyse konuyu fazla dağıtmıyım ben :D

çok fazla bilmiyorum son durumları ama aklınıza takılan başka bişiler varsa yardımcı olmaya çalışırım :icon_tup:

H22 motoru Türkiye'den almadınız mı. Faturasında motorun hacmi yazmıyor mu ?

darkmoon
24-07-2012, 19:11
piyasada iyi bir trafik müşaviri bulunursan bu işin kurdu olmuş onların yapamıycakları iş yok hallederler..

sen bence iyi bir muameleci bul iyi bir muameleci bul arabana mercedes motoru tak gene ruhsta işletir :)

!KO
24-07-2012, 19:17
%30 hp ye takılmayın 200 hp motora bu 100 hp dedirtirsiniz :)

imprez30r
24-07-2012, 20:26
geçen yaz motorumu değiştirdiğim için sana yardımcı olabilirim normalde kendi cc in den daha büyük bir cc takamıyorsun %30 falan büyük yada beygir gibi şeyler hikaye tüv kabul etmiyor.he şudsa var 2500 takıp 1600 göstere bilirsin iş muamelecinde ve servisinde bitiyor çünkü bunu ruhsata işletilebilmesi için bir motor gümrükten alındıysa hem motorun faturası hemde gümrük beyannamesi ve faturaları eğer gümrükten almadıysan sadece motorun faturası yetrli ayrıca bunun yanı sıra takan ustanın karşılaştırma formu takılan motorun aynı cc ve beygirde olduğunun beynı usta tarafından yazılması gerekiyor sen bunları bir muameleciye veriyorsun oda bunlarla makine mühendisleri kurumuna gidiyor onlarda aracın projesini çiziyor. daha sonra tüm belgelerle araç muayene istasyonuna gidiyorsun normal muayeneye girmiyorsun sıra falan almıyorsun direk arkaya gidip gişe deki kişiye kontrole geldim diyorsun ve bir görevli gelip motor block numarası projedeki ile tutuyormu diye bakıp onayını veriyor ve ruhsata işletmiş oluyorsun 700 tl gibi bir fiyat çıkıyo ortalama.eğer dediğim gibi muamelecin sağlamsa makine mühendisleri odasın da arası iyi bir mühendis varsa 2500 cc yi 1600 cc diye gösterip projesini çizer tüv dekilerde bu projeye baktıkları için bir problem olmaz:)

!KO
24-07-2012, 20:31
geçen yaz motorumu değiştirdiğim için sana yardımcı olabilirim normalde kendi cc in den daha büyük bir cc takamıyorsun %30 falan büyük yada beygir gibi şeyler hikaye tüv kabul etmiyor.he şudsa var 2500 takıp 1600 göstere bilirsin iş muamelecinde ve servisinde bitiyor çünkü bunu ruhsata işletilebilmesi için bir motor gümrükten alındıysa hem motorun faturası hemde gümrük beyannamesi ve faturaları eğer gümrükten almadıysan sadece motorun faturası yetrli ayrıca bunun yanı sıra takan ustanın karşılaştırma formu takılan motorun aynı cc ve beygirde olduğunun beynı usta tarafından yazılması gerekiyor sen bunları bir muameleciye veriyorsun oda bunlarla makine mühendisleri kurumuna gidiyor onlarda aracın projesini çiziyor. daha sonra tüm belgelerle araç muayene istasyonuna gidiyorsun normal muayeneye girmiyorsun sıra falan almıyorsun direk arkaya gidip gişe deki kişiye kontrole geldim diyorsun ve bir görevli gelip motor block numarası projedeki ile tutuyormu diye bakıp onayını veriyor ve ruhsata işletmiş oluyorsun 700 tl gibi bir fiyat çıkıyo ortalama.eğer dediğim gibi muamelecin sağlamsa makine mühendisleri odasın da arası iyi bir mühendis varsa 2500 cc yi 1600 cc diye gösterip projesini çizer tüv dekilerde bu projeye baktıkları için bir problem olmaz:)



aynı bu sekılde cc hp ye takılmayın adamınız varsa gosterıyosunuz ıstedıgınız gıbı aynı markadan olması sart bide kendı motorundan eski olmayacak diye biliyorum

h22ek
25-07-2012, 06:41
H22 motoru Türkiye'den almadınız mı. Faturasında motorun hacmi yazmıyor mu ?

yurt dışından sandık olarak geldi.. faturası sadece "honda engine" olarak geçiyor.. ruhsatta hacim yazmaması tüv de sıkıntı olur diye düşünüyordum.. ruhsatta da motor numarası yazıyor.. 2 kere geçti sorunsuz muayeneden...

Time-R
02-08-2012, 19:28
Peki tuvturk sadece motor koduna mi bakiyor yoksa araci komple muayene mi ediyor?

kaanpoyrazoglu
02-08-2012, 23:50
Peki tuvturk sadece motor koduna mi bakiyor yoksa araci komple muayene mi ediyor?

Araç tespite giriyor diye biliyorum , hani işletmesende blok üzerindeki koda bakmıyorlar bile sametcim , zaten okunamadı diyor ve hafif kusur olarak geçiyor.. Yeterki şase numarasında sıkıntı olmasın ;)

Frid
03-08-2012, 00:16
%30 hp ye takılmayın 200 hp motora bu 100 hp dedirtirsiniz :)

motorların teknik evrakları yok mu ellerinde ki arşivlerinde kayıt yokmudur, hiç olmadı honda tr arayıp sorsa sorgulat sa yine elinde patlar, ama adamını bulup halledilir diyorsan burası türkiye derim.

mmo odası da laf söze göre değil evraklara göre iş yapar diye düşünüyorum


bana işlenmemiş bir swap motor gelse muayenede araç üst yapı teknik özelliklerinden kusuru çakar çocuğu kucağına bırakırım :D sonrasını o düşünür :)

cemsultan
03-08-2012, 01:01
motorların teknik evrakları yok mu ellerinde ki arşivlerinde kayıt yokmudur, hiç olmadı honda tr arayıp sorsa sorgulat sa yine elinde patlar, ama adamını bulup halledilir diyorsan burası türkiye derim.

mmo odası da laf söze göre değil evraklara göre iş yapar diye düşünüyorum


bana işlenmemiş bir swap motor gelse muayenede araç üst yapı teknik özelliklerinden kusuru çakar çocuğu kucağına bırakırım :D sonrasını o düşünür :)

Proje hazırlandıktan sonra TSE'ye gidiyor araç kontrol için, tabi önce evraklar gidiyor, sonra orada motor no kontrol ediliyor, ondan sonra tüv'de tekrar kontrol ediliyor, onay aldıktan sonra ruhsat vs. için trafik şubeye gidiliyor.

Bu TSE'de ki adamların hiç bilgi birikimi yok mu ki, motor kodundan o motorun teknik detaylarını bulamayacak kadar bilgisizler mi? Hiç sanmıyorum, ha dediğin gibi adamın olduktan sonrası sıkıntı değil memleketimin her yerinde olduğu gibi :D

chaylak
03-08-2012, 10:40
Ben anlatmistim tum detayi :)

Frid
03-08-2012, 20:47
Proje hazırlandıktan sonra TSE'ye gidiyor araç kontrol için, tabi önce evraklar gidiyor, sonra orada motor no kontrol ediliyor, ondan sonra tüv'de tekrar kontrol ediliyor, onay aldıktan sonra ruhsat vs. için trafik şubeye gidiliyor.

Bu TSE'de ki adamların hiç bilgi birikimi yok mu ki, motor kodundan o motorun teknik detaylarını bulamayacak kadar bilgisizler mi? Hiç sanmıyorum, ha dediğin gibi adamın olduktan sonrası sıkıntı değil memleketimin her yerinde olduğu gibi :D

kesinlikle :D

clioGT
22-11-2012, 14:10
kafayı kıracam sonunda

arkadaşlar


ben land rover defender aracıma orjinalinde 2500cc düz dizel olan 1987 model, 1998 model 3000cc nissan bd30 motor attım.

bunu izmit olsun, kayseri olsun, istanbul olsun örneklerini de gördüm yapılmış olan ve ruhsata işlenmiş.


bu işi yapabilecek muameleci tavsiyesi olan var mı?

Sercanius
23-11-2012, 01:33
Bu yıl içinde aracımın ruhsatına motor işletmiş biri olarak yetkililere birebir sorup öğrendiklerim;

Aracınız motoru 1.6 ise maksimm 2060cc hacimde motor işlenebileceği idi.

işlenecek motor aracın kasa yaşından daha yeni olmak zorunda.

işlenecek motorun yakıt sistemi aynı sınıfta olmak zorunda (benzin enjeksiyonlu araca karbüratörlü motor, dizel motor takılamıyor - dizel tadilatı eskiden serbestmiş yasaklanmış)

kasa binekse ve hususi ise işlenecek motorda binek araç motoru olmak zorunda.

işlenecek motor aynı marka olmak zorunda.

Beygir gücü olarak net rakam soramadım ama güçle ilgili bir sıkıntı olmaz meak etme kafanı yorma dendi.

TSE nin nasıl karar verdiğine gelince bu motor kodunu gerekli gördükleri takdirde internetten, kataloglardan gerektiğinde ise servislere sorularak bilgi alındığınıda söylediler.

TSE nin ilk baktığı ayrıntı bu takılacak olan aracın cinsi, modeli ve uyumuymuş. Yani motorun çıktığı araç, motor takılacak olan aracla birbirine muadil seviyede kabul edilirse hiçbir sıkıntı olmadan geçiyor. Bu yüzden pert kaydı olan araçlardan çıkan motorların ruhsata işlenmesi çok kolay oluyormuş. Hurda damgalı ruhsat örneği olduğu için. ithal motorlarda daha fazla sıkıntı çıkıyormuş ve detaylı araştırma yapılıyormuş. yani amaç pejo partner araca pejo boxer motoru veya tam tersi şeklinde motor takma uygulamalarının önüne geçmek.. motorun çıktığı araç ve senin aracın yeterki binek araclar olsun hurda damgalı noter onaylı ruhsat fotokopisi olsun başka sıkıntı olmaz dediler. Bu örnekleri bile kendileri verdiler.. pejo ticari aralarında ve vw caddy, connect tipi araçlarda, ithal sandık motorlarda böyle şeylerin çok fazla başlarına geldiğini söylediler. Tek amacın bunları düzenek sokmak olduğunu ve kanun dışı change olayının önüne geçme olduğunu anlattılar. Bize motor tadilatı için gelen araçlar keşke senin aracın gibi aynı marka ve birbirine yakın binek modeller olsa bu işler çok güzel tıkırında yürürdü, ne karışıklıklar olurdu, ne vatandaşı üzerdik ne de biz yorulurduk dediler..

Tüv bu işlerden anlamaz mühendis raporu ve TSE onayına damgasına bakar ve evraklarınız tam ise ilk olarak kaputu açıp motor numarasını, motor kulaklarına, aks pozisyonlarına, bağlantı noktalarında çürüme olup olmadığına yani küf ve pasa da bakıyorlar. Ondan sonra kanala alıp standart araç muaynesi yapıyorlar ve onay verip sizi trafiğe yani motoru ruhsata işletmeye gönderiyorlar. tüv bundanbaşka birşeye bakmaz. eğer yanlış montaj varsa bundan şüphelenirlerse muayeneden geçirmeme yetkileri tabiiki var. Öyle birşey olursa motor yerine doğru takılıp tekrar mühendis raporu ve tse onayına girip işlem tekrarlanıyormuş..

Frid
27-11-2012, 23:58
yeni düzenleme oldu, artık motor tadilatları tespit ile değil araç periyodik muayeneye yani normal olarak muayeneye girerek yapılabiliyor, yanına ek olarak motor tadilat işlemi de ekleniyor, tadilat muayenesi olmuş oluyor, muayene tarihi yenileniyor. geçer onayı alırsa tabi.

sde30
28-11-2012, 01:48
ankarada olsaydın hertürlü hallderdik

Abi siz hangi ülkede yaşıyorsunuz ya halletmediğiniz illegal iş yok bide başkent orası lafımı yanlış anlayabilirsiniz ama ankara arabasından bi kere başım yandı bi çok kişidende aynı dertleri dinleyince sizde nasıl bi sistem var çözemedim :beuj:

nostra
28-11-2012, 02:39
B20 vti vardı bende. ruhsata işli değildi. herkez ayrı bişey söyledi. yok başın belaya girer , yok muayeneden geçmez..polis yakalarsa çalıntı durumlarından içeri alırlar v.s muayenesi gelmeye yakın sattırdılar aracı bana.keyifle binemedik bi türlü.. benden sonra rahatça geçmiş muayeneden..demekki bazı durumlarda çok bilmişlik yapmamak lazım..

kickbuttowski
28-11-2012, 02:51
Adam arabaya swap yaptı arabayı yürüttü rodajı bile bitirdi neyin hortudur bu arkadaş? :D

nostra
28-11-2012, 02:55
Adam arabaya swap yaptı arabayı yürüttü rodajı bile bitirdi neyin hortudur bu arkadaş? :D

#53

bak bunun hortu.

kickbuttowski
28-11-2012, 03:00
#53

bak bunun hortu.

hee görmemişim o postu özür

APO
05-10-2015, 16:49
Son durum nedir? Ayni marka motor blogu takicam arabaya..motor no isletmem icin sirasiyla ne yapmam lazim..? Varmi bilgilendirecek kimse..?

Bolkar1st
05-10-2015, 17:41
Bildigim kadarıyla fatura ile beraber tuv turk sonrasinda emniyet

MeRtCaN
05-10-2015, 18:47
Son durum nedir? Ayni marka motor blogu takicam arabaya..motor no isletmem icin sirasiyla ne yapmam lazim..? Varmi bilgilendirecek kimse..?

Ben gecen hafta işlettim motoru bu işlem sırasını takıp edıyorsun

1-İkinci el motor blogu ve sıfır motor blogu satın alınıyor. Eğer almış olduğunuz motor blogu ikinci el ise Pert olmuş aracın sadece motor bloğunu site satacak olan kişi noterden noter satışı yapıyor motor blogu ruhsatı size geçmiş oluyor bunun sonucunda eski motor numarası değişeceğinden almış olduğunuz bu motor blogu sizin aracınıza monte ediliyor ve bu motor numarası sizin ruhsata işlenmesi gerekiyor.

2-Montaj yapılıyor ve montajı yapan servis veya usta size işcilik faturası kesiyor.

3-Noterden almış olduğunuz Motor Blok satışı ve ruhsatlarıyla beraber Proje tadilatı yapan makine mühendisi firmaya gidip motor blogu tadilatı çizdiriyorsunuz. ( Takmış olduğunuz motor güçleri aynı olması lazım aracınızın 1.6 olan eski motor yerine 2.0 motor takamıyorsunuz) ve bu evrakları makine mühendisi motoru monte eden firmaya gidip kaşeletip gerçekten takılmışmı diye tespit ediyor.

4-Makine mühendisinden almış olduğunuz Proje tadilatı evraklarıyla beraber sigortacınıza gidip motor blogu değiştğini söylüyorsunuz ve zaten onlar işini bilense ruhsat değişeceğinde ek1 dolduruyor.

5-Aracımızın motor numarası değiştiğinden muayeneye girmesi gerekiyor. Tadilat projesi,ek 1, ruhsat fotokopileri, satın almış olduğunuz blok satış ve ruhsat evrakları ile muayeneye girip oradan onaylanan ek1 ile birlikte sigortacınızı tekrar gideceksiniz veya ruhsat sahibi direk emniyete gidip oradaki mevcut dilekceyi doldurup müracat edilecek.

6-Emniyette ki kişiler zaten işin ciddiyetinde aracın eski ruhsatları, makine mühendesinin proje faturası, işcilik faturası, eski sigorta, nüfus cüzdanınız, motor blogu satış evraklarıyla beraber ek1 ve dilekceye orada imza atıp işlemi başlatıyorlar. dosyanız bulunuyor 170 tl ruhsat harcını ödüyorsunuz. işlem sırasına göre yeni ruhsatınızı veriyorlar.

7-sON İŞLEM Yeni almış olduğunuz ruhsatınız ile birlikte sigortacınıza gidip eski sigortanıza zeyilname düzenlettiriyorsunuz. Bunu yapmamınızın sebebi ilerde kaza esnasında (Allah korusun) sıkıntı olmaması için motor numarasını düzeltiyorlar.

APO
05-10-2015, 20:13
Ben gecen hafta işlettim motoru bu işlem sırasını takıp edıyorsun

1-İkinci el motor blogu ve sıfır motor blogu satın alınıyor. Eğer almış olduğunuz motor blogu ikinci el ise Pert olmuş aracın sadece motor bloğunu site satacak olan kişi noterden noter satışı yapıyor motor blogu ruhsatı size geçmiş oluyor bunun sonucunda eski motor numarası değişeceğinden almış olduğunuz bu motor blogu sizin aracınıza monte ediliyor ve bu motor numarası sizin ruhsata işlenmesi gerekiyor.

2-Montaj yapılıyor ve montajı yapan servis veya usta size işcilik faturası kesiyor.

3-Noterden almış olduğunuz Motor Blok satışı ve ruhsatlarıyla beraber Proje tadilatı yapan makine mühendisi firmaya gidip motor blogu tadilatı çizdiriyorsunuz. ( Takmış olduğunuz motor güçleri aynı olması lazım aracınızın 1.6 olan eski motor yerine 2.0 motor takamıyorsunuz) ve bu evrakları makine mühendisi motoru monte eden firmaya gidip kaşeletip gerçekten takılmışmı diye tespit ediyor.

4-Makine mühendisinden almış olduğunuz Proje tadilatı evraklarıyla beraber sigortacınıza gidip motor blogu değiştğini söylüyorsunuz ve zaten onlar işini bilense ruhsat değişeceğinde ek1 dolduruyor.

5-Aracımızın motor numarası değiştiğinden muayeneye girmesi gerekiyor. Tadilat projesi,ek 1, ruhsat fotokopileri, satın almış olduğunuz blok satış ve ruhsat evrakları ile muayeneye girip oradan onaylanan ek1 ile birlikte sigortacınızı tekrar gideceksiniz veya ruhsat sahibi direk emniyete gidip oradaki mevcut dilekceyi doldurup müracat edilecek.

6-Emniyette ki kişiler zaten işin ciddiyetinde aracın eski ruhsatları, makine mühendesinin proje faturası, işcilik faturası, eski sigorta, nüfus cüzdanınız, motor blogu satış evraklarıyla beraber ek1 ve dilekceye orada imza atıp işlemi başlatıyorlar. dosyanız bulunuyor 170 tl ruhsat harcını ödüyorsunuz. işlem sırasına göre yeni ruhsatınızı veriyorlar.

7-sON İŞLEM Yeni almış olduğunuz ruhsatınız ile birlikte sigortacınıza gidip eski sigortanıza zeyilname düzenlettiriyorsunuz. Bunu yapmamınızın sebebi ilerde kaza esnasında (Allah korusun) sıkıntı olmaması için motor numarasını düzeltiyorlar.
çok sağol gayet açıklayıcı olmuş..yani alacağım 2.el bloğu kesinlikle noterden satış almak şartı ile almalıyım öyle değilmi..? aksi takdirde işletmem mümkün gözükmüyor..sanırım hurda belgeli ruhsat olması lazım yoksa durum sıkıntı..

EmreYY
05-10-2015, 20:39
Tüm bu islemlerin maliyeti net olarak nedir peki.Suan elimizde astra gsi var muayene bitik sigorta bitik motor blokla beraber yeni koyuldu ayni işlemleri mi yapmamiz gerek yoksa sigortayi yenilememiz mi gerek önce.Bilgilendirme için teşekkürler

MeRtCaN
05-10-2015, 22:02
çok sağol gayet açıklayıcı olmuş..yani alacağım 2.el bloğu kesinlikle noterden satış almak şartı ile almalıyım öyle değilmi..? aksi takdirde işletmem mümkün gözükmüyor..sanırım hurda belgeli ruhsat olması lazım yoksa durum sıkıntı..

Kesınlıkle elınızde noter satısı olacak eger motorunu aldıgınız arac hurdaya ayrılmıs ıse
veya sıfır motor blogu ıse faturası olması gereklı
motor numarasıda vuruyor emınıyet ama onun presudurunu bılmıyorum


Tüm bu islemlerin maliyeti net olarak nedir peki.Suan elimizde astra gsi var muayene bitik sigorta bitik motor blokla beraber yeni koyuldu ayni işlemleri mi yapmamiz gerek yoksa sigortayi yenilememiz mi gerek önce.Bilgilendirme için teşekkürler

malıyet

Motor noter satısı 130 tl
Tse Proje 300 tl
EK1 Belgesı 15 tl
Muayene 180 tl
Emnıyet Ruhsat 175 tl

yaklasık 800 tl gidiyor

tabı bu ıslemlerı yapmak ıcın aracın vergı borcu cezası olmaması gerek yoksa muayene yapmıyorlar.

Yigit-Y
05-10-2015, 22:06
Yada motor no yu sildirip eski motor no yu çaktırıyorsunuz.

Illegal gibi gozuksede bu prosedür adamin omrunden 5 yil götürür:)

MeRtCaN
05-10-2015, 22:21
Yada motor no yu sildirip eski motor no yu çaktırıyorsunuz.

Illegal gibi gozuksede bu prosedür adamin omrunden 5 yil götürür:)

Kanka vaktın var arabanda sıkıntı yok ise ugrasılır zor degıl :)

ama vakıt yok araba modıfıyelı sıkıntıları varsa senın dedıgın yontem en ıyısı :)

hatta bu pazar ızmıtte B Swap yapılmıs bı crx ın motor numarası d15 di :)

16EC813
05-10-2015, 23:07
eskiden buralar dutluktu :D

EmreYY
06-10-2015, 19:25
Yada motor no yu sildirip eski motor no yu çaktırıyorsunuz.

Illegal gibi gozuksede bu prosedür adamin omrunden 5 yil götürür:)

Muayenede sıkıntı çıkmıyor mu :D Çıkarsa kaç yıl yeriz

immortalboss
06-10-2015, 19:52
Muayenede sıkıntı çıkmıyor mu :D Çıkarsa kaç yıl yeriz

Çıkarsa çok kötü olur.Hele ki aldığınız blok çalıntı çıkarsa iş çok çok karışır.:D

Yigit-Y
06-10-2015, 20:46
Muayenede sıkıntı çıkmıyor mu :D Çıkarsa kaç yıl yeriz

hiçbirşey olmuyor bloktaki numara silinip seninki yazılıyor

tuvdeki adam numarayı görsün tutsun sıkıntı yok.

ama numara orjinali gibi yazılmalı apaçi karakterle yapılırsa s..i tutarsın :)

EmreYY
06-10-2015, 21:49
Çıkarsa çok kötü olur.Hele ki aldığınız blok çalıntı çıkarsa iş çok çok karışır.:D

Yok blok faturalı blok ama noter devrini 1 sene once yapmistik hala ne muayeneye ne biyere gitti yatiyor arac.Bir de prosedür cok uzun sürdüğünden dolayı dedim acaba bizde sase no caksak gecsek olur mu :)

ScarpRex
08-07-2017, 12:20
Güncel çekeyim. Şuan ki prosedürler ile d14 yerine d16 yada b16 koymak için aynı sırayı takip edeceğiz sanırım, peki maliyetler ne kadar değişti ?

BERKİN
10-07-2017, 01:48
Motor numarası okunamıyor,silinmiş veya farklı hafif kusur olarak yazıyor tuvturk 2017 maddelerinde.

ScarpRex
10-07-2017, 08:31
Motor numarası okunamıyor,silinmiş veya farklı hafif kusur olarak yazıyor tuvturk 2017 maddelerinde.

İşletmeye gerek yok yani ?

ghibli06
10-07-2017, 09:00
Motor numarası okunamıyor,silinmiş veya farklı hafif kusur olarak yazıyor tuvturk 2017 maddelerinde.

TUV Türkiye Cumhuriyetinin bir kurumu değil, adam okuyamadım yazıyor gönderiyor uğraşmamak için, bu arabadaki farklı bir motorun legalize edildiği anlamına gelmez...

yesil
11-08-2018, 20:43
arkadaşlar son durum nedir. her yerde farklı bilgiler yazıyor. aracın üzerindeki silindir hacminden farklı hacim takılamaz diyor kimi, kimi aynı hacim ve güç yüzde 30'dan fazla olamaz diyor, hacim önemli değil güç %30 dan fazla olmamalı diyen var, istersen 1000 hp tak projesini çizdirip gerekli işlemleri yaparsan her türlü işlenir diyen var. benim bildiğim hacim kısıtlaması yok, güç kısıtlaması %30 ama kısıtlamayı geçerse yapılması gereken ekstra işlemleri yaparak işletilebilir bir şekilde. benim yapmak istediğim e30 1600 cc hacime m50b25 motor işletmek. işletilmesi için prosedürde benim okuduğum kadarıyla sıkıntı yok. 1600 cc e30'lara m54b30(3000 cc), m30b35(3500cc), m50b25(2500cc) işletenler usülsüz evrakla mı işletiyor? aşağıda alıntıdaki bilgiler doğru mudur?


parcacix.com sitesinden alıntıdır.

Benzinli motorlarda %30 Kw üzeri güçte bir motor ruhsata işletilebilir mi?

Benzinli motorlarda, %30 altında bir güce sahip yeni bir motorun ruhsata işletilebilmesi oldukça kolaydır. Proje çizdirilir, kabul görür, proje tamamlanır ve araç muayene girer. Ardından trafik tescil prosedürleri başlar. Bu yalnızca %30 ve altında olan yeni motorlar için geçerlidir ve ruhsata motor işletme olayı kolayca halledilir. %30 üzeri güçte ki yeni motorlar takılacağında ise, yürürlüğe göre şu ek belgeler gereklidir;

Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT
Araç dıÄ¢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51
Motor gücü: 80/1269/AT
Benzin Egzoz Dumanı: 72/306/AT
Yönetmeliğe göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu alınacaktır. Bu belgelerin alınması, projenin çizilmesi ve onay için takdim edilmesi gerekir. %30 veya altında bir güç değişimine oranla daha yüksek bir rakamla sonuçlanacaktır. Ruhsata motor işletme olayının sonuçlanacağı ise kesin değildir.


parcacix.com sitesinden alıntıdır

Hurda araçtan çıkma ikinci el motor satın aldım ruhsata işletebilir miyim ?

Bu mümkündür. Yalnız tadilatın gerçekleşebilmesi için bazı kuramlar vardır. Bu kuramlar doğru ve istenilen şekilde sağlandığı takdirde, tadilatın gerçekleşmesi mümkün olacaktır. Yapılması gerekenler şu şekilde;

-Motorun çıkarılacağı hurda aracın markası sizin aracınız ile aynı olmalı, veya motor üretici firmalarının aynı olması şarttır. Üretici firmaların aynı olduğunun belgelendirilmesi halinde tadilat için onay mümkün olacaktır.
-Motorun çıkarıldığı hurda aracın ve kullanılacak olan motorun üretildiği yıl, sizin aracınızın model yılına eşit yada daha yeni olmalıdır. Eğer ki, daha eski model motor ile işlem yapılacak ise, ilgili yıllar arasında aracın tip onay numarasının değişmediği belgelendirilmelidir. Aksi takdirde onay alınmasının mümkünatı yoktur.

yesil
12-08-2018, 20:05
sorum günceldir

asit
12-01-2019, 21:34
Güncel olarak son durum nedir ? Bende merak ediyorum , teşekkürler :D

Dctrlprn
14-01-2019, 19:57
Arac Proje | İstanbul - Motor Değişikliği Projesi (https://www.aracproje.com.tr/index.php?sayfa=motor-degisikligi-projesi)

Böyle bir site buldum gayet açıklayıcı yazmışlar fakat tarihini göremedim bu durum ne kadar güncel bilemiyorum.

BATUHANGOKDAG
07-08-2020, 17:44
Konu hakkında güncel mevzuat nedir ve işlem sırası nasıl işler yurt dışından gelen motor işletmek mümkün olur mu tc içinden faturalı motorda hacim ne kadar yükseltilebilir