Orijinalini görmek için tıklayınız : Maf sensörü hakkında
2 ay önce kadar maf değişti ilk taktığım 2 hafta bırakın sıfırdan kalkışı yolda normal hızda giderken 3000/3500 devirden sonra gaza oturtuğumda araç patinaja düşüyodu. 2.vites 2000li ölü devirlerde kalktığımda bile manyak gibi hızlanıyordu fakat sonra bu hızlanma değerleri normale dönmeye başladı. bunun sebebi ne olabilir ?
dipnot: araçta çekiş düşüklüğü yok- yakıt artışıda yok - vites içi yapılan son hızlara gelmede ufak bi yavaşlama olsada pek bi değişiklik olmadı.Sadece o deli hızlanış hissi kayboldu. sebebi ? Ben maf'a bağladım başka ne gibi bişey olabilir?
Hakan Girginer
03-08-2012, 22:08
LTFT.
Long term fuel trim.
Araç ECU'su sandığımdan daha akıllıymış.Lambda ve benzeri sensörlerden aldığı bilgiye göre(zengin-fakir karışım uyarısı) enjektörden püskürttüğü yakıt miktarını standart değerine göre arttırabiliyor yada azaltabiliyor.
STFT: Short Term Fuel Trim: Kısa zamanlı düzeltme yapıyor. Örneğin aracı kullanırken bir durumda araç fakir karışıma düştü, ecuyu uyarıp kısa süreli püskürttüğü yakıtı arttırıyor ve bunuda % olarak gösteriyor
LTFT: Long Term Fuel Trim: Uzun zamanlı düzeltme yapıyor. Diyelimki aracınız 100 km oyunca STFT ile püskürtme miktarını artttırdı, ECU bunu kabulleniyor ve siz kontağı açtığınızda standarda göre % fazla yakıtta çalıştırıyor aracı.
hakan abi long term fuel trim ne demek ben anlamadım nette bulduklarımdan :D
İpa(izopropilalkol) ile temizle belki duzelir
LTFT.
Long term fuel trim.
hakan abi yani :D ?
Araç ECU'su sandığımdan daha akıllıymış.Lambda ve benzeri sensörlerden aldığı bilgiye göre(zengin-fakir karışım uyarısı) enjektörden püskürttüğü yakıt miktarını standart değerine göre arttırabiliyor yada azaltabiliyor.
STFT: Short Term Fuel Trim: Kısa zamanlı düzeltme yapıyor. Örneğin aracı kullanırken bir durumda araç fakir karışıma düştü, ecuyu uyarıp kısa süreli püskürttüğü yakıtı arttırıyor ve bunuda % olarak gösteriyor
LTFT: Long Term Fuel Trim: Uzun zamanlı düzeltme yapıyor. Diyelimki aracınız 100 km oyunca STFT ile püskürtme miktarını artttırdı, ECU bunu kabulleniyor ve siz kontağı açtığınızda standarda göre % fazla yakıtta çalıştırıyor aracı.
hakan abi long term fuel trim ne demek ben anlamadım nette bulduklarımdan :D
saolsın dostum üşenmeyip açıklmasınn.Yani diyorsunuzki araç yeni mafta alışma evresini geçirdi ve uzun dönemli bir düzeltmeyle normal değerlere döndürdü mü ?
İpa(izopropilalkol) ile temizle belki duzelir
hacım balata spreyi ile temizledim bi fark olmadı.Biliyordum olmayacağını çünkü 2 ay da kirlenip negatif etki yapamazdı.
birde aracın mafı temizlicem diye sensörü sökerken soket elımde kaldımı :D karşılıklı 5 pin birbirini karşılıyor fakat şua bir taraf 4 pinde .Taktım çalıştım gazladım şuanlık bir fark yok.Yakıttada değişim yok performanstada yok gibi(çokta denicek kadar basamadım) uzun vadede başıma iş açarmı ? yada bu şekilde ne olabilir ? ne yapmalıyım ? sensör verileri yanlış okuyabılırmı ?
Alkolle ,aceyle,rinsoyla, koska oxi action turbo multi gtx ile filan temizlemeyle düzelmez.
Maf hatalıysa herşey hatalıdır. vagcom un varsa bir log al ordan anlarız.
en iyisi servise gidip bağlatmak herhalde. peki arkadaşlar teşekkürler
Hakan Girginer
04-08-2012, 11:59
Temizleme ile duzelir... De, konumuz bu degil.
ECU eski mafin verdigi hatali degere gore LTFT protokolu ile daha daha fazla yakit kullaniyordu.
Bu da yeni maf ile biraz daha zengin bir karisim anlamina geldi.
Yeni duzen de zamanla kendi ideal pw aralihini buldu.
Performans dusmedi, fabrikanin tasarladigi seviyeye geri dondu...
Araçta bir düzenleme olmadığı için stock haline geri dönecek her ihtimalde. Sadece şuan maf ın az mı çok mu okuduğunu anlamak için söyledim abi.
Ben bu problemle kendi aracımda yaklaşık 3 aydır uğraşıyorum. :) (bigturbo+big injectors).Sonunda çözebildim fakat hardware ile değil, doğru kalibrasyonla.
Özetle, aracın stock ise karşılaştığın durum normal bir durum :)
Hakan Girginer
04-08-2012, 14:20
Kesinlikle...
araç stock :) sadece kat iptali ve sonrasında yapılan 2 tüp susturucu ve sonda son susturucu var. Mafı değiştirmeden önce bunları yaptırmıştım sonrasında mafı değiştirince töbe bismillah noluyo dedim araca cin kaçmış :) eski mafla araba bi ara sakin kullanımda 50 krş yakıyodu lpg de :D sonra bu durum düzeldi performans gayet tatminkar oldu .
1.90 lt fiyatlı lpg ile ş.içi %50 gazlamalı %50 sakin 20 tl ye 90 km gidiyor(d)um .Lpg zammından sonrada 80 km gider sanırım. araç 1400 kg 1.8 n/a. değerler çok güzel fakat işte dediğim gibi o ilk maf takıldığındaki hissiyat gidince acaba bian maf ta bi problemmı var dedim :D yorumlar için teşekkürler durum anlaşılmıştır ama yinede bi cihaza bağlatıcam meraktan.
sensör soketinin 1 pini kırık. bu konu sorun teşkil edermi arkadaşlar _?
Bu da yeni maf ile biraz daha zengin bir karisim anlamina geldi.
hakan abi şu kısma takıldım madem olduğundan zengin çalışıyordu yakıtta niye düşme oldu ? ilk haliyle şimdiki halinde ekonomi olarak fark yok. yani o ilk ecudaki değerleri sabit tutamazmıyız ?
artık kendisi için doğru trimleri uyguluyor çünkü. senin dediğini yapmak için chiptuning yaptırmalısın :)
artık kendisi için doğru trimleri uyguluyor çünkü. senin dediğini yapmak için chiptuning yaptırmalısın :)
arabayı yakın zamanda satmayı düşünmeseydim elimde hks mantar var custom cai ile onu takıp üstüne chip düşünebilrdim gaz tepkisi idare eder(zevkli) duruma gelirdi :D saol spook
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.