Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault 12'ye kilitli diferansiyel yapılabilir mi?
Bozuk yollarda kullanılmak üzere bir R12(sedan) almayı planlıyorum.Ancak gideceğim yerlerde yaşayacağım problemleri daha da azaltmak için böyle bir düşüncem var.Sizce R12'ye kilitli diferansiyel yapılabilir mi?Özellikle makul fiyatlı önerilerinizi beklemekteyim.
4x4 tavsiyesi yerine bu konuya odaklanırsak memnun olurum.:heyoo:
ghibli06
27-08-2012, 11:17
gordini kilitli diff. liydi yanlış hatırlamıyorsam ama kilide vereceğin para arabaya vereceğinden fazla olabilir...
gordini kilitli diff. liydi yanlış hatırlamıyorsam ama kilide vereceğin para arabaya vereceğinden fazla olabilir...
Evet Gordini serisinde kullanıldığı bilgisine ulaşmıştım ama dediğiniz gibi o çok tuzlu olur.
ilovedrifting
28-08-2012, 11:24
Bundan seneler önce R12 sw miz vardı. Ehliyetsiz zamanlarımızdı araç fazlalığından bize kalmıştı bu arabayla öyle yerlere çıktık ki kışın karda şimdiki nazik cipler zorlanır altını vurur o derece ama biz r12 ile oralardan çıkıyorduk. Ben onu gibi tırmanan bi araba daha bilmiyorum. Öyle ki adını kedi koymuştuk. :D
Öyle ki adını kedi koymuştuk. :D
Temennimiz kaplan olması.:D
ghibli06
28-08-2012, 15:36
araba kullanmayı öğrendiğim araç 76 model R12 TL dir... lastiklerin iyi olsun kilit vs ihtiyacın olmaz zannetmiyorum çıkarsın her yere...
berkay_aydin
28-08-2012, 16:02
Kaynakla kitlenmez mi ?
ilovedrifting
28-08-2012, 16:06
araba kullanmayı öğrendiğim araç 76 model R12 TL dir... lastiklerin iyi olsun kilit vs ihtiyacın olmaz zannetmiyorum çıkarsın her yere...
Aynen 2 adet kar lastiğiyle her yere çıkar. :D
Kaynakla kitlenmez mi ?
Temel sorum bu aslında.Danıştığım kişilere kuş serisi kullanıcılarının bu yöntemle bu işi hallettiğini söyledim ama önden çeker olunca iş değişir düşüncesindeler.Bu kaynak konusunda bilgi veren olursa çok makbule geçecek.
Osman Bahadır
28-08-2012, 17:13
Kaynak kilit işi RWD arabaya olduğu kadar FWD arabaya da tüm olumsuzluklarıyla birlikte olur tabi. Ancak RWD arabada yaşanan tüm olumsuzluklara ilaveten FWD arabada sık sık aksları da doğrarsınız. Çünkü manevralarda tüm yük artık akslarda, özellikle de aks kafalarındadır, ki orjinal halinde bile FWD arabalarda manevralarda aks kafaları (CV joint) zayıf karınken kaynak kilit ile kısa sürede kırılacağı, dağılacağı aşikardır.
Kaynak kilit işi RWD arabaya olduğu kadar FWD arabaya da tüm olumsuzluklarıyla birlikte olur tabi. Ancak RWD arabada yaşanan tüm olumsuzluklara ilaveten FWD arabada sık sık aksları da doğrarsınız. Çünkü manevralarda tüm yük artık akslarda, özellikle de aks kafalarındadır, ki orjinal halinde bile FWD arabalarda manevralarda aks kafaları (CV joint) zayıf karınken kaynak kilit ile kısa sürede kırılacağı, dağılacağı aşikardır.
Cevap için teşekkür ederim.Peki sizin bu konuda uygulayabileceğimiz bir öneriniz var mı? Bu söylediğiniz dezavantaj,toprak zeminde tolere edilebilir mi peki?Zamanında 4x4 araçları da epey araştırmıştım.Sert zeminde ön kilitlerin kullanılmaması gerektiğini belirtiyorlardı.Bizim yaşayacağımız durum da aynı sanırım.
ilovedrifting
29-08-2012, 08:01
Kaynak yapıp tırmanayım derken aks dağıtıp yolda kalma riskin çok yüksek.
ghibli06
29-08-2012, 08:10
bence 4x4 bir subaru justy alman daha mantıklı, R12 mevcut halinden daha iyi bir şekilde kullanma şansın yok gibi bir şey...
bence 4x4 bir subaru justy alman daha mantıklı, R12 mevcut halinden daha iyi bir şekilde kullanma şansın yok gibi bir şey...
Justy'e çok baktım da o biraz üzer gibi bizi.Arabadan değil de usta mevzusu.Evet,sanırım bu diferansiyel işini rafa kaldıracağız.:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.