Orijinalini görmek için tıklayınız : Üst Kapak ve Basınç
Kapakla basınç ilişkisi nasıldır ,basınc kapağın flowu ile mi alakalıdır veya üst kapakla ilgili basınca etken olan şeyler nelerdir?
Osman Bahadır
28-08-2012, 20:14
Ne kadar resistans, yani direnç, o kadar flow düşüşüne, dolayısıyla da basınç artışına sebep olur. Misal; aynı makinaya port polish yaparsanız aynı setupta basınç cüzi bir miktar düşebilir. Ama flow artar. Çünkü hava akışı önündeki direnç azalmıştır vs...
flow dısında etken varmıdır
PPR engineering
29-08-2012, 03:16
Merhaba.
Zannediyorum turbo araçlardaki flow artışının yararını soruyorsunuz?Olay doğru hesabı yaparak flow u artırmakta gizlidir yani nekadar geniş portlu kapak o kadar artan flow demek değildir aslında hacminize göre vacumlamakta zorlanmayacağınız kadar genişlikteki port yapısına sahip olmanız gerekmektedir cünkü var olan turbonuzu egsoz flow'unuzla dolduruyorsunuz hacminiz içeri giren birim hava değişmeyeceği için burdaki amaç belli olan birim hacminize gerçekleşen motor zaman'lamasında hızlı ve yeterli havayı aktarmaktır.
Bunun haricinde N/A ve Turbo araçlarda port yapıları farklıdır ancak tek bir yerde birleşiler vertical port fabrika üretim yaparkem bazı kısıtlamalardan dolayı sizin su andaki portlarınız 10 üzerinden 10 değildir performans bakımından bahsediyorum mesela yuksek basınçlarda aslında bançlı havanın bir kısmınıda tekrardan port entry'ye gönderirsiniz işte tam bu kısımda re desing işlemine ihtiyaç duyarsınız.
edit:imla
flow artısı degıl de kapaktan dolayı basınc sıkıntıları nelerdir anlık bı dusus yaparmı mesela
onur o şekilde bir düşüş kapaktan olmaz flow her zaman vardır sendeki durum turboyla yada wg ile alakalı he duruma göre sensör sıkıntısıda olabilir sen üst kapak basınç ilişkisi deyince kapak işleme anlamına gelmiş
Osman Bahadır
30-08-2012, 09:28
Bu şekilde tek tek ipucu vermesen de sorunu tam ve net olarak anlatsan eminim ki daha net bir cevap alırsın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.