PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Innovate Mtx-L Wideband / Dizel Araba kalibrasyon hatası



aliergun
18-09-2012, 02:58
Selamlar
Şuan Corsa c için bir projeyle uğraşıyorum. 1.7 Corsaya Garrett 1749 turbo, Downpipe ve komple 60 lık düz boru koyduk. Susturucu olarak varex var.

innovate mtx-l i içinden çıkan kağıttaki gibi önce sensör takılı değilken e2 arızasını görüp 30 sn bekledim. Kontağı kapatıp sensör egzoza takılı değilken free air kalibrasyonunu yaptım. Kalibrasyon sonrasında bilgisayardan diesel seçeneğini seçtim.

Free air kalibrasyonunda 22.4 değeri görüyordum. arabaya taktıktan sonra çalışırken rölantide 22.2 değeri sabit oluyor. Turbo yaklaşık 3000 devirlerde 10-15 psi civarlarında basarken değer 19 lara falan anlık olarak düşüyor. Gazdan ayağımı çektiğim anda 22.2 değerine geri dönüyor.

Halbuki bilgisayardan diesel seçeneğini seçerken yanında diesel(14.6) gibi bir değer vardı. Bu 22.2 bana normal gelmedi..

Diğer yandan bilgisayarda ayar yaparken yanlış hatırlamıyorsam p9 gibi birşey yazıyor gösterge üzerinde. daha sonra programı kapattığımda o p9 yazısı içinde noktalar olan garip bir şekil alıyor :) Yarın fotoğrafını çekip koyarım. Daha sonra kontağı kapatıp açtığımda düzeliyor. Yaşadığım sorunun bununla da alakalı olabileceğini düşünüyorum. mtx-l kullanan herkeste durum bu şekilde mi acaba?

Bu konuda bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Afr işini çözmeden yazılım işine girmek istemiyorum.

aliergun
18-09-2012, 03:13
Bu arada gösterge montajı esnasında + yı teyp'e gelen kontak artısından - ucunuda şasedeki bir vidadan aldım. Çalıştırma, kapanma esnasında güç kesilmesi ışıklarının gidip gelmesi gibi herhangi bir problem yok.
sadece artı ve eksi uçları bağlı. beyaz sarı ve kahverengi kabloları bağlı değil.

boosted_pug
18-09-2012, 17:42
bağlantıda sorun yok 22.4 görmende normal ama önce dizeli seçip sonra kalibrasyon yapman gerekli die biliyorum

cihazda elektrik warken sensör soketini söküp takarsan yine kalibresi kaçıyor sensörü söküp tekrar kalibre edersen sorun çözülür muhtemelen birde free air calibration yapıp 22.4 ü gördükden sonra çok yaklaşmadan çakmak gazı tut 9 lara gitmesi gerekli sensörün de sağlamsa bi sıkıntı olucağını sanmıyorum

Osman Bahadır
18-09-2012, 23:58
Önce dizelde AFR'yi iyice araştır, öğren derim. Dizelde gazdan ayağını çektiğinde veya rölantide 22'li değerler görmen normal. Kelebek yok sonuçta, sürekli bir hava sirkülasyonu var. Benzinli AFR'si bekleme. Ancak tam yükte onu görebilirsin.

emre_
19-09-2012, 00:05
Ali sorun yok dizelde bekledigin gibi afr ler goremezsin ayrica widebandin sensor omru baya kisa olucak bilgin olsun fazla hirpalaniyor

Maxi
19-09-2012, 01:10
beyler rolantide 22 afr nasil normal eminmisiniz bundan? rolantide olsa bu aracin motoru calismiyormu yani eksoz borusunun icinden tamamen hava mi cikiyor rolantide ? ayrica 3000 devir gibi 10-15 psi turbo basincinda bazen 19 afr goruyorum demis ! bazen.. bu nasil bir araba? hicmi mazot yakmiyor ?

KA®ANLIK
19-09-2012, 08:43
beyler rolantide 22 afr nasil normal eminmisiniz bundan? rolantide olsa bu aracin motoru calismiyormu yani eksoz borusunun icinden tamamen hava mi cikiyor rolantide ? ayrica 3000 devir gibi 10-15 psi turbo basincinda bazen 19 afr goruyorum demis ! bazen.. bu nasil bir araba? hicmi mazot yakmiyor ?

Dün akşam bende aracı gördüm;
aynen rolantide 22.2 görüyor araba ve ordan aşağısını saat zaten göstermiyor.
yani belki 22.2 değil 25 -26 ?

o AFR de araba rolantide ip gibi çalışıyor, ben imkan vermiyorum o AFR de o aracın öyle çalışabileceğine şahsen...

Dizelin rolanti AFR si, 14.5-15 arası olduğu yönünde internette forumlardan okumuşluğum var,

sensörde hata yok ise, bağlantılarını tekrar gözden geçirmesini söyledim Ali'ye.
"-" aldığı yerde bir noise olabilir saçmalıyor olabilir vs. diye...

suprolla
19-09-2012, 10:41
dizel seçeneğinde 7.3 ve 99 arası ölçüm yapıcağı yazılmış sen en son 22.4 görünüyor demişsin sanırım bilgisayardan seçerken bi hata oluştu yada seçtikten sonra + - yi söktün sıfırladı kendini tekrar benzin moduna geçmiş olabilir.....sürekli 22.4te kalcaksa widebanda o kadar para vermenin manası yok

KA®ANLIK
19-09-2012, 11:31
dizel seçeneğinde 7.3 ve 99 arası ölçüm yapıcağı yazılmış sen en son 22.4 görünüyor demişsin sanırım bilgisayardan seçerken bi hata oluştu yada seçtikten sonra + - yi söktün sıfırladı kendini tekrar benzin moduna geçmiş olabilir.....sürekli 22.4te kalcaksa widebanda o kadar para vermenin manası yok


dizel seçeneğinde sensörden aldığı 0 volta 7,35 değerini gösteriyor saat, sensörden aldığı 5 volta 22,2 değerini gösteriyor.

Yani sensör 0 - 5 volt aralığında çalışıyor, ve saati PC ye bağlıyıp diesel'i seçince tek değişen şey; benzinde 5 volta 22,4 karşılık verirken, dizelde 22,2 veriyor. (LMProgrammer default olarak kendi değiştiriyor bu değeri)

he bu sizin bahsettiğiniz 99 rakamı eğer doğru ise ki bunu ben ilk defa duydum, o zaman 5 volt'un karşılığına 99 lambda değeri vermek gerekir.

edit:

Innovate'in sitesinde şöyle bir image var,

http://www.innovatemotorsports.com/products/images/MTXL_FuelTypeWeb.jpg

burdan yola çıkılarak acaba 5 volta karşılık gelen değeri 99 mu yapmak gerek dizel motorlar için LMProgrammer ile ?

suprolla
19-09-2012, 12:25
0v-7.3 5v-22.4 olayını biliyorum bende bu resimdeki veriye göre fikir üretim...log works te set fuel type tan dizeli seçince 5v nin otomatik olarak 99a ayarlanması gerekli...değeri elle vermek için custom setting var en altta...bence bi kere daha bilgisayardan dizeli seçmeyi deneyin....

Maxi
19-09-2012, 12:25
karistirmayin 99 afr nedir?
boyle birsey yok
cihaz temiz havada 22.4 afr gosteriyor
bu ne demek ?
mis gibi temiz hava = 22.4afr
unutmayin wideband havayi olcer benzini degil
zaten adi oksijen sensoru.

ee nasil rolantide 22.2 goruyoruz?
mumkun degilki
hava ile mi donuyor bu motor?
hicmi mazot yanmiyor bu motorda?

birde 0-5 volt cikmaz sensorden
farklidir aslinda yapi

Maxi
19-09-2012, 12:28
kisacasi kalibrasyon olmamis olay budur

yavuz364
19-09-2012, 12:29
Edit: Hakan abiyle aynı anda yazmışız. :) Katılıyorum..

Burada sorun sensör yada bağlatı ile ilgili çünkü 5 voltu 99 yapsanız bile gösterge bu seferde 99 değerini gösterecek..

Aslında bu tabloda belirtilen değerlerin pek bi anlamı yok..
Hepsinin voltaj seviyeleri aynı o yüzden wideband larınızı alkole göre, dizele göre veya benzeri şeylere göre ayarlamak sadece daha hassas ayar yapabilme imkanı sağlar..
Burada gösterge 22.2 değerini gösterdiğine göre sensörden 5 volt geliyordur ve 5 volt değeri 99 a eşitlendiğinde de 99 gösterecek..

Başka bi wideband takıp denemenizde yarar var..

KA®ANLIK
19-09-2012, 12:34
karistirmayin 99 afr nedir?
boyle birsey yok
cihaz temiz havada 22.4 afr gosteriyor
bu ne demek ?
mis gibi temiz hava = 22.4afr
unutmayin wideband havayi olcer benzini degil
zaten adi oksijen sensoru.

ee nasil rolantide 22.2 goruyoruz?
mumkun degilki
hava ile mi donuyor bu motor?
hicmi mazot yanmiyor bu motorda?

birde 0-5 volt cikmaz sensorden
farklidir aslinda yapi

Hakan Abi,
Innovate'den diesel'i seçtiğinizde otomatik olarak Analog Out 1 deki 5 volt değerinin karşılığını 22.2 olarak değiştiriyor.
Gasoline'a aldığınızda da 22.35 yapıyor yani 22.4

bu konuda bende hem fikirim. 99 saçma olur zaten de resimde ne demek isteniyor onu çözemedim bende.

Kalibrasyonda sıkıntı yok, Gasoline'da 22.4 e göre kalibre oluyor aslında...


Edit: Hakan abiyle aynı anda yazmışız. :) Katılıyorum..

Burada sorun sensör yada bağlatı ile ilgili çünkü 5 voltu 99 yapsanız bile gösterge bu seferde 99 değerini gösterecek..

Aslında bu tabloda belirtilen değerlerin pek bi anlamı yok..
Hepsinin voltaj seviyeleri aynı o yüzden wideband larınızı alkole göre, dizele göre veya benzeri şeylere göre ayarlamak sadece daha hassas ayar yapabilme imkanı sağlar..
Burada gösterge 22.2 değerini gösterdiğine göre sensörden 5 volt geliyordur ve 5 volt değeri 99 a eşitlendiğinde de 99 gösterecek..

Başka bi wideband takıp denemenizde yarar var..

doğru mantıklı...

Ali bağlantıları tekrar deneyecekti, daha temiz bir elektrik ve şase deneyecekti iyimser yaklaşarak...
umarım sensör sıkıntılı değildir...

suprolla
19-09-2012, 13:41
peki bu verdikleri değerler nedir resimdeki?
bi forumda dizelin ideal afr si için 14.5 denmiş...o zaman innovate in verdiği bi tablo neyin nesi?
ciddi olarak bilmiyorum andınlatırsanız memnun olurum

Osman Bahadır
19-09-2012, 16:55
Öyle olmamalı, böyle olmalı meselesi değil,
Var mı aranızda dizele wideband bağlayıp da rölantide 14.7 vb bir AFR göreniniz?

Dizelde olmaz arkadaşım öyle değerler. Havada, free-air'da olur, dizelde olmaz. Kelebeksiz çalışan, flowun kontrol edilmediği, bir de üstüne aşırı beslemeli bir motorda lean^lean olur durum. Salt atmosfer basıncı değil, adam üstüne turboyla oksijen basıyor, yetmiyor intercoler'la yoğunlaştırıyor, aynı zamanda da fakir yürütüyor, flowu da sonsuza çekiyor. Dizelin mantığı bu. Ha diyeceksiniz ki rölantide basınç mı var, basınç yok ama flow da sınırsız. Bir tarafta sınırsız hava alıyorsunuz, diğer taraftan sınırlı yakıt püskürtüyorsunuz. Kısıtlandırılmış hava girişine sahip, sabit oranda çalışan benzinli motor ile karıştırmamak lazım.

Dizelde sadece tam gazı düzgün görürsün o kadar.

Maxi
19-09-2012, 16:56
peki bu verdikleri değerler nedir resimdeki?
bi forumda dizelin ideal afr si için 14.5 denmiş...o zaman innovate in verdiği bi tablo neyin nesi?
ciddi olarak bilmiyorum andınlatırsanız memnun olurum

şöyle anlatayım

kural 1: Wideband sensörü havayı ölçer, yakıtı değil
bize eksoz gazının içinde ne kadar hava var onu söyler

kural 2: Wideband sensörü temiz havanın elektriksel karşılığını bilir.
bu fabrikada her sensöre işaretlenmiştir.
ama innovate firması onu dikkate almaz, bize tekrar free air kalibrasyonu yaptırır.

kural 3: Eğer temiz hava 22.4 afr ise ve biz eksoz gazını ölçtüğümüzde 12.5 afr görüyorsak demekki eksoz içerisindeki oksijen azalmış
yerine ne gelmiş? yanmış yakıt..
bu oksijen miktarı ne kadar azalırsa o kadar yakıt fazlalaştı demek oluyor
zengine gitmek demek oradan geliyor.
13 afr ,12 afr ,11.5 afr değer düştükçe motor daha zengin çalışıyor demek.

kural 4: Bilinen ideal hava-yakıt karışım oranları var
benzin: 14.7
diesel: 14.6
methanol: 6.4
ethanol: 9.0


şimdi gelelim asıl ölçüme
lambda aslında lambda değeri diye birşey ölçer
işareti ters Y gibi bir şekildedir.
http://www.matthewsplace.com/wp-content/uploads/2012/08/Lambda.png


lambda ölçüm değeri aslında 0.6 ile 1.2 aralığında falandır.
bu ölçüm sonucu yukarıdaki kural 4 ile çarpılarak afr değeri bulunur

mesela benzin çarpanı 14.7 dedik
lambda sonucu 1.0 ise x 14.7 = ekranda 14.7 afr okuruz
lambda ölçümü 0.85 ise x 14.7 = ekranda 12.5 afr görürüz

ama diyelim bizim araçta %100 ethanol var
o zaman çarpanı 9.0 yapmamız lazım
bu sefer lambda 1.0 ise x 9.0 = 9 afr okuruz
lambda 0.85 ise x 9.0 = 7.65 afr görürüz


kısaca o yakıt seçeneği basit bir çarpandır
mazot çarpanıda yukarıdaki gibi 14.6 dır
yani benzine yakındır.

halen 99 afr nedir bilmiyorum.

ayrıca düzeltmek isterimki
dizel araçlar rölantide ciddi fakir gösterirmiş göstergede.
ama normal kullanımda fakir görülemez tabi..

KA®ANLIK
19-09-2012, 16:59
Öyleyse rolantide görülen 22.2 AFR si normal dizelde...

tam gazda kontrol etmesi lazım kullanıcının

tam gaz oranları hakkında bilgi varmı peki ?

Maxi
19-09-2012, 18:08
Öyleyse rolantide görülen 22.2 AFR si normal dizelde...

tam gazda kontrol etmesi lazım kullanıcının

tam gaz oranları hakkında bilgi varmı peki ?

yok aslında öylede değil
fakir gösterdiğini öğrendim
16 afr de fakirdir, 15.5 afrde fakir sayılır, 18 afr de
bilmiyorum 22 afr görebilirmi? emin değilim genede

ama tabi en güzeli kullanım sırasında gözlemlemek

suprolla
19-09-2012, 19:00
isimleri bilmiyorum o yüzden nickle hitap edicem
maxi abi ilk 4 kuralı biliyorum lambda işaretinden sonrasında anlattıklarını bilmiyodum çarpma olaylarını teşekkürler....
dizele dönersek obk dediği gibi dizelde kelebek yok hızlanmayı ve devri enjektörlerirn açık kalmasıyla sağladığını biliyorum(doğru mu bilmiyorum) böleyse eğer rölanti ve yarım gaz gibi durumlarda yada sabit hızlarda afr nin düşük olması lazım kafamı karıştıran buydu....dip gaz hızlanmalarda 14-15 lere gelir o zaman....
bence o 99ları yazmasının nedeni normalde dizelin benzine göre çok fakir çalışması bu yüzden 99dan 7ye kadar skala yapmışlardır....okuma fakirlik ve zenginliğini arttırmak için....
şimdi yukardaki çarpma işlemene görede 99da 14.6 ile ulaşmak için 6.78v gerekçek e sensör 5v çalışıyodu....sanırım en güzeli innovate a mail atıp neden dizel için 7-99 afr arası skala koydunuz diye sormak hatta dizele nasıl montajlanır diye sormak....

not:ne anlattın anlamadım der gibi oldunuz sanırım bişiler var aklımda ama tam olarak anlatamıyorum gibi :D

Osman Bahadır
19-09-2012, 19:57
En temelden başlayalım;

AFR nedir? Air/Fuel ratio, yani hava/yakıt oranı. Yanma odasına giren hava ile yakıtın kütlelerinin oranıdır bahsi geçen. Yani yanma odasına ne kadar hava alınıyor, ne kadar yakıt püskürtülüyor, bunların kütlesel kıyasıdır.

Benzinli bir motorda gaz kelebeği vardır. Hava kontrolsüz bir şekilde yanma odasına giremez. Kelebek kapalıysa yanma odasına giren yakıtın da havanın da miktarı sıfırdır. Siz gaza bastıkça kelebek açılır ve içeriye bir miktar hava alınır. Bu havanın üzerine stokiyometrik oranda yakıt püskürtülür. Yani alınan havanın ortalamada 14.7 katı kadar yakıt püskürtülür. Benzinli bir motorda bu hava/yakıt oranı kelebek ve enjektör ile, yani alınan hava ve püskürtülen yakıt ile düzenlenir.

Dizel bir motorda kelebek veya yanma odasına hava girişini engelleyecek bir aparat, eleman yoktur. Siz hiç gaz vermeseniz bile hava hiçbir şekilde sınırlandırılmaksızın yanma odasına girer. Sizin AFR üzerindeki tek etkiniz bu aldığınız havanın üzerine püskürteceğiniz yakıttır. Cruise, yani hafif yükte yol alma, sabit hızda düşük yükte ilerleme veya rölanti durumlarında hava girişi yine her zamanki gibi sınırsızken püskürtülen yakıtın oranı 99:1 e kadar gidebilir. Gazdan ayağınızı çektiğinizde ise bu oranın limiti sonsuz:1 yani ∞:1 e gider. Bu ne demektir? İçeriye alınan havaya karşılık hiç yakıt püskürtülmemesi demektir. Tam gaz durumunda ise bu oran 20:1'lere yaklaşır. Yani alınan havanın kütlesinin 20'de biri kadar üzerine yakıt püskürtülür. Stokiometric oran kabul edilen 14.5 civarında yakıt püskürttüğünüzde ise dumanlı bir karışım hazırlamış olursunuz. Ama dizel yanmaya devam eder. Bu 10:1 ve bir miktar altına kadar sürer. Normal koşullarda bir dizel motor tam gaz verilse bile 18:1-25:1 aralığında gezer. Hafif sürüşte ise bu oran 40:1'ler ve üzerindedir.

Yani;
Dizel bir motorda 99:1, hatta 100:1 ve hatta ∞:1 AFR olur. Bu son derece normaldir. Dizelde benzinli araç AFR'si beklemek yanlış olur. Wideband, dizel araçta sadece tam yük altında anlamlı bir bilgi verir. Eğer wideband'a göre ayar yapılacaksa sadece tam yük altında stokiyometrik oran aranabilir. Hafif ve yarım yükte ve rölantide stokiyometri aranmaz.

Peki temiz havada wideband neden 22.4:1 AFR okur?
Elimizdeki wideband sensörler en fazla 22.4 değerini okuyabiliyor da ondan. Yoksa temiz havada 22.4/1 AFR demek temiz havanın her 22.4 kilogramında 1 kg yakıt var demektir ki bu anlamsız olur.

suprolla
19-09-2012, 20:48
o zaman 99:1 verisi olur dizelde....e arkadaş dizeli doğru olarak seçerse skala 99a kadar gitmesi gerekli değil mi?elimizdeki sensör 22.4 afr max okuyabilir bunuda voltaj olarak gönderir doğru mu?sensör okuyucunun içindeki yazılım vs tarzı bi arayüzle 22.4 olan afr yi 99a belirli bir oran-çarpan-kat sayı vs ile çevirebilir......

afr voltaj vs vs hepsini geçtim adamların verdiği bilgiye göre dizeli seçersek 7den99a kadar bi ölçüm aralığı olması gerekmiyor mu?şuan max 22.4 görüyorsa arkadaş o zaman dizel seçeneği seçili değil şuan benzinli modu kullanmakta değil mi?

Osman Bahadır
19-09-2012, 20:54
Doğrudur. Şuradan dizeli seçerse 7.3:1 - 99.9:1 aralığında değer görür;

http://imageshack.us/a/img3/3546/85893975.jpg

Ama yine benzinli AFR'si göremez. Yani rölanti veya yarım yükte 14.6'lar görülemez.

suprolla
19-09-2012, 21:38
evet bende bunu demiştim bi kaç post önce....
20den aşağısını dip gaz hızlanmalar harici göremez o yüzden sürekli 22.4 görür...o ekrandan dizeli seçtiğini kontrol ederse 30-40-....-99 artık kaçsa onu görür ama....


bide şu var mtxl in arkasında 2 tane soket var in ve out diye...hangisinden bağlanmak gerekli bu verileri değiştirmek için?yada şöle sorıyım "in" ne için "out" ne için?

tdipower
19-09-2012, 21:45
wideband ile ölçüm yapacağım illa diye çok kasma bence zaten turbon çok büyük değil setup agresif gözükmüyor. dizel de ideal karışımı yakalaman için aynadan arkaya bakman ve bir egt saati kullanman yeterlidir çoğu zaman :) bunu dizel bir otomobil motoruna minik bir kamyonet pompası ile yakıt basıp üzerine 2.8bar basınçlarda gazladığım günlerin deneyimleri adına yazıyorum.

innovate kalibrasyon olayını hondaya ayar yaparken hatırlıyorumda resmen işkence oluyor bazen.

KA®ANLIK
19-09-2012, 21:46
Doğrudur. Şuradan dizeli seçerse 7.3:1 - 99.9:1 aralığında değer görür;

http://imageshack.us/a/img3/3546/85893975.jpg

Ama yine benzinli AFR'si göremez. Yani rölanti veya yarım yükte 14.6'lar görülemez.

burdan diesel i seçtiğinde 22.2 ye göre ayarlanıyor LMProgrammer tarafından Analog Out 1 çıkışı,

buraya 5 voltun karşısına 99.9 değeri vermek gerekmeyecek mi o zaman, doğru bir şekilde görmek için AFR yi

aliergun
21-09-2012, 02:42
Konuyu açıp kaybolmuş gibi oldum ama 2-3 gündür biraz yoğunluk vardı kusuruma bakmayın.


wideband ile ölçüm yapacağım illa diye çok kasma bence zaten turbon çok büyük değil setup agresif gözükmüyor. dizel de ideal karışımı yakalaman için aynadan arkaya bakman ve bir egt saati kullanman yeterlidir çoğu zaman :) bunu dizel bir otomobil motoruna minik bir kamyonet pompası ile yakıt basıp üzerine 2.8bar basınçlarda gazladığım günlerin deneyimleri adına yazıyorum.

innovate kalibrasyon olayını hondaya ayar yaparken hatırlıyorumda resmen işkence oluyor bazen.

Innovate kalibrasyonu -en azından mtx-l için - zor değil bence. Kablolamaları yap, sensör takılı değilken e2 hatasını gör, gücü kes sensör takılı fakat dışardayken gücü ver. CAL yazısından sonra 22.4 ü gör egzoza tak. Ama her kalibrasyon esnasında sensörü egzoza takıp çıkarma meselesi biraz problem :)

Bu arada Egt göstergem henüz gelmedi. Ebayden sipariş etmiştim bikaç güne kadar gelir inşallah. Dizel için egt değerleriniz nasıldı peki? veya ne civarlara kadar normal diyebiliriz?

Doğrudur. Şuradan dizeli seçerse 7.3:1 - 99.9:1 aralığında değer görür;

http://imageshack.us/a/img3/3546/85893975.jpg

Ama yine benzinli AFR'si göremez. Yani rölanti veya yarım yükte 14.6'lar görülemez.

ilk kalibrasyon esnasında free air için 22.4 değeri görmüştüm. Daha sonra diesel'i seçtiğimde o değer 22.2 ye düştü. LMprogrammer ı Engin abiyle (KARANLIK) karıştırırken üst limiti dizelde 22.2 gasoline de 22.4 olarak verildiğini gördük.
Yani şuan için kalibrasyondan yana sıkıntı yok. Diesel i seçtikten sonra tekrar free air kalibrasyonunu yaptım. Ama programın diesel için verdiği alt limit yine 7.3 iken üst limit 22.2.. 99 için anladığım kadarıyla custom seçeneği üzerinden değer vermemiz gerekiyor. Fakat o zamanda diesel seçeneğini koymalarının hiç bir esprisi kalmıyor. Anlayamadım bende.
Gösterge LMprogrammer a bağlı değilken değerleri göstermediği için tablonun screenshot ını koyamadım. Yarın inşallah buraya koyarım beraber değerlendiririz durumu.

Bu arada aracın orjinal turbosuyla iken yaptığımız yazılımda 1749 u çalıştırdğımızda duman sıfır gibiydi. Dip gazda afr 18-19 civarlarında anlık oynuyordu. Şuan yazılım işini tamamen bitirmiş olmasakta artan dumanla birlikte afr değerleri tam gazda 15-16 civarlarına iniyor. Eski halinde çeyrek veya yarım gaza tepki vermezken şuan çeyrek ve yarım gazlardada sırasıyla 20,21- 18,19 değerlerini görür oldum. Burdan yola çıkarak sensörün çalışmasında bir sıkıntı olmadığını düşünüyorum. Ama yinede emin olmak için ilk mesajlarda bahsi geçen çakmak gazı ile 9-10 afr meselesini en yakın zamanda deneyeceğim inşallah.

Yazan eden, yardımını esirgemeyen herkese teşekkürler:)

aliergun
07-01-2013, 01:10
Birilerinin işine yararsa diye burayada koyayım videoları. Merak edenlere dizelde bu şekilde çalışıyor :)
videoda basınç az haliyle duman fazla. Basıncı açtıkça azalan dumanla birlikte değerde fakire gidiyor.

icXqI3owiVk
corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube (http://youtu.be/icXqI3owiVk)

SnM2cZiV6Vo
corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube (http://youtu.be/SnM2cZiV6Vo)

Mehmetmert
27-10-2014, 14:26
Arkadaşlar konu biraz hort olcak ama afr değerlerim Loglarda bu şekilde çıkıyor.
Air_Flow_Rate_from_Mass_Air_Flow_Sensor_kg/h atıyorum 1500 devirde 220 imiş bu değer,4500 devirde 407...
Dizelin ideal AFR aralğı nedir acaba? Birde 1500 devirde 220(kg/h) olan yada 4500 Devirde 407(kg/h)olan değerleri 60'a bölüp dakikaya çevirmem mi lazım ?