PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sonunda LPG Kit ve Montaj Servisi



SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 09:21
E artık idare edeyim benzinle canımı yakmadan devrininde sonuna geldim.
Yumurta kapıya geldi artık CRV'ye LPG takma zamanı geldi. Muayene zamanına
1 sene kadar daha var ama ruhsata işletmeden 1 sene idare edeceğiz ya da
taktırıp muayene ruhsat işlemlerine başlayacağız bakalım artık hayırlısı...

Sİzlerden önerim Kit ve Montaj servis önerisi... Beylikdüzünde oturuyorum evime
yakın olsunki ayar mayar zırt pırt elimin altında olsun servis istiyorum.
Beykent sanayi de 2 tane kafamda yer var. Biri Tartarini diğeri KTM/ Prins takıyor.

düşündüğüm kitler

1- KitMTM (Keihin Enjektörlü) 165X10 TL (AY OTOGAZ)
2- Tartarini 150X10 TL (OGS OTOGAZ)

vtec26
12-10-2012, 09:25
Aslında siz de az çok biliyorsunuzdur,Lpg sisteminin sorunsuz sıkıntısız çalışması için ilk öncelik montaj,sonrasında markaya bakıyor :)
Yazdıgınız kitlerin ikiside piyasada tutulan kitlerden,
şimdiden hayırlı olsun :)
Not;Benım araca da lpg takıldıktan 10 ay muayeneye gırıp ruhsatı degıstırdım :)

aslan
12-10-2012, 09:27
Kerem abi şu anda yedek yağlama yapan benim bildiğimn tek marka Landirenzo
üç kuruş fazla olur ama temiz olur

SekoLive
12-10-2012, 09:27
bende brc var param biraz daha olsa prins yada teleflex taktırcakdım.

bu arada bu konu bir milat :) kerem abi gibi lpg karşıtı birisinin böyle konu açması kıyamet alameti gibidir :)
hayırlı olsun abi

multispace
12-10-2012, 09:34
teleflex yada prins diyorum. Teleflex tavsiye ederim kullandım. Sorunsuz sıkıntısız ve kaliteli.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 09:36
Kerem abi şu anda yedek yağlama yapan benim bildiğimn tek marka Landirenzo
üç kuruş fazla olur ama temiz olur
O Yedek yağlama konusuna ben pek inanmıyorum Aslan ya. Hatta forumda
konuşuldu uzun uzun...


bende brc var param biraz daha olsa prins yada teleflex taktırcakdım.

bu arada bu konu bir milat :) kerem abi gibi lpg karşıtı birisinin böyle konu açması kıyamet alameti gibidir :)
hayırlı olsun abi

Gene taktırmazdım da... Oğlumu yuvaya verdim. Sabah akşam almam gerekecek.
Gene günde bi 40km lik yolum olacak demek bu. 40x0,50= 20TLX5 Haftada 100 TL

Ramiz
12-10-2012, 09:36
teleflex yada prins diyorum. Teleflex tavsiye ederim kullandım. Sorunsuz sıkıntısız ve kaliteli.

bu iki markanın fiyatları ne seviyede acaba 1,4 ve 1,6 araçlar göz önüne alındığında ?

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 09:38
teleflex yada prins diyorum. Teleflex tavsiye ederim kullandım. Sorunsuz sıkıntısız ve kaliteli.

Telefex i duydum ama servis sıkıntısımı ne vardır ? Bayilerini bulamadım nette.
Ya da bana yakınlarda yok. Prins içinde çok pahalı 2500TL fiyat veriyorlar.
aynı enjektörleri kullanan KitMTM yi tercih ederim arada 850 TL fark var.

Nightfish
12-10-2012, 09:38
Prins'in gereksiz olduğunu düşünüyorum ben bizim araçlar için. Bende de CR-V var. KitMTM den memnun olmayan görmedim henüz.

SekoLive
12-10-2012, 09:40
kerem abi o.b.k. yı bekle bu konuda bilgisi cok görünce yazıcakdır. bana bayağa yardım etmişti lpg takıcağm zaman verdiği teknikler dikkat etmek gereken durumları bildirmişti.

TünayK
12-10-2012, 09:40
kit mtm bizim acorrda var...devir devir ayar yapabiliyorsun..ankara bekir ayarladı arabayı çok aşırı memnunuz şu an...

highpower
12-10-2012, 09:41
teleflex derim sadece honda ya ve subaru ya mükemmel uyum sağlıyor garanti şartlarıda çok iyi düşünürseniz türkiye distribütörü yakınım yardımcı olurum

h.savas
12-10-2012, 09:41
abi atiker taktırmada ne taktırırsan taktır böyle berbat bi kit yok...

TünayK
12-10-2012, 09:46
teleflex derim sadece honda ya ve subaru ya mükemmel uyum sağlıyor garanti şartlarıda çok iyi düşünürseniz türkiye distribütörü yakınım yardımcı olurum

şu an a3 de var...10 numara 5 yıldız çalışıyor? yakıtı çok çok az sorun sıkıntı hiç yok...

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 09:47
http://f1210.hizliresim.com/12/d/dvklp.png (http://bit.ly/c25MCx)

Enjektörler bi kere Keihin olacak

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 09:48
teleflex derim sadece honda ya ve subaru ya mükemmel uyum sağlıyor garanti şartlarıda çok iyi düşünürseniz türkiye distribütörü yakınım yardımcı olurum

Websitesi filan var mı bana yakın bayisini öğrenmek için.
Şu an ön araşırma aşamasındayım yani

vtec powe®
12-10-2012, 09:52
önerim brc. servis olarakta ikitelli bağcılar sanayi öz marmara.
iki tane hondaya kit taktırdım orda. ikisinde de zerre sıkıntı yasamadım.

öncekinde manifolt delinmişti, bu aracımda ise pipo sistemi var.
önceki sanki daha seriydi belkide bana öyle geldi.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 10:00
http://c1210.hizliresim.com/12/d/dvkry.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://c1210.hizliresim.com/12/d/dvksd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Bunlar küçük ama güzel detaylar...

darkmoon
12-10-2012, 10:04
lpg de enjektör önemlidir zaten kiti kit yapan en büyük olgulardan biri bence enjektördür.. khein enjektör piyasadaki en iyi kaliteli sessiz enjektör zaten bir prins kullanıyorki para varsa kesinlikle takılıcak tek marka her kuruşunu hakediyor.. para fazla yoksa yada yatırmam o kadar parayı prince diyorsanız kitmtm de güzel çok memnun insanlar var..

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 10:07
kit mtm bizim acorrda var...devir devir ayar yapabiliyorsun..ankara bekir ayarladı arabayı çok aşırı memnunuz şu an...

Tünay nasıl devir devir ayar yapılıyor ?

Bi sport bi ekonomi bi de normal modları varmış...
Swiçle kendin mod seçebiliyormuşun. Bu mu dediğin olay ?

highpower
12-10-2012, 10:08
Websitesi filan var mı bana yakın bayisini öğrenmek için.
Şu an ön araşırma aşamasındayım yani

şimdi şöylede bir durum var telefex kaliteli olduğu kadar montaj yapan yerede bağlı ana firma ankarada istanbulda bayileri var fakat en iyi montajı ankarada yapılıyor aracı buraya getirmeniz faydanıza olacak

distribütör firma tunalı motorlu araçlar nihat sarıtoprağa ulaşırsan yardımcı olur her konuda

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 10:10
şimdi şöylede bir durum var telefex kaliteli olduğu kadar montaj yapan yerede bağlı ana firma ankarada istanbulda bayileri var fakat en iyi montajı ankarada yapılıyor aracı buraya getirmeniz faydanıza olacak

distribütör firma tunalı motorlu araçlar nihat sarıtoprağa ulaşırsan yardımcı olur her konuda

Abi biz ekonomi peşindeyiz... Bi montaj için ankaraya gelmem 500 TL benim.
Kitin yarısı yada 3/1 i bana maloluşu...

ST
12-10-2012, 10:16
Kerem abi dediğin enjektörleri kullanırsan bir sıkıntı yaşamazsın,teleflex güzel ama aşırı pahalı..

mtm mantıklı geliyor,bende ona geçicem inşallah.

TünayK
12-10-2012, 10:17
Tünay nasıl devir devir ayar yapılıyor ?

Bi sport bi ekonomi bi de normal modları varmış...
Swiçle kendin mod seçebiliyormuşun. Bu mu dediğin olay ?

başkan modifiyonlu arabalara takılan beyin gibi her devir ve yük için ayar yapılıyor zaten otomatikman hem ekonomik hem performslı oluyor...modseçmeolayını bilmiyorum:)

highpower
12-10-2012, 10:20
Abi biz ekonomi peşindeyiz... Bi montaj için ankaraya gelmem 500 TL benim.
Kitin yarısı yada 3/1 i bana maloluşu...

bu işin ekonomisi olmaz ben otomobil sektöründeyim honda subaru servisiyiz inşallah sorun yaşamazsında lpg işinde ucuz etin yahnisi olmaz montajdan kıstığın para sonrasındı misli misli çıkar senden yanlış anlama dediklerimi dost acı söyler

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 10:21
başkan modifiyonlu arabalara takılan beyin gibi her devir ve yük için ayar yapılıyor zaten otomatikman hem ekonomik hem performslı oluyor...modseçmeolayını bilmiyorum:)

Kitin kendi ecusu otomatik olarak ayarlıyor yani bu olayı anladığım ?

tarik
12-10-2012, 10:51
Beyler ben de bugün konu açacaktım . Artık ciddi ciddi lpg düşünmeye başladım,
ikitelli sanayide tavsiye edeceğiniz ustalar var mı acaba ?

STP
12-10-2012, 11:02
Brc taktirdim ben ikitelli ozmarmara lpg de, bir kere takildi ne ayara ne bisiye gittim ariza lambasi dahi yanmadi. Ozmarmarada piyasada bu isi en iyi yapan yerlerden birisi. Teleflex yada prins taktiramiyorsam brc den sasmam

asmisinsan
12-10-2012, 11:16
brc taktiktirdim bende öz marmarada çok güzel montaj yapmışlar sorunsuz kullnıyorum

Mikrop_Ali
12-10-2012, 13:01
Lpg iyidir candir abi:) bende söktüm benzinde biniyorum maalesef rodaj

TünayK
12-10-2012, 13:03
Kitin kendi ecusu otomatik olarak ayarlıyor yani bu olayı anladığım ?

yok yaw ayarcı yapıyor...özgünün tüpçü olduğunu düşün işte:) onun yaptığı gibi ayar yapıyor:)

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:03
Muhtemelen KitMTM taktıracağım...;)

Burak53
12-10-2012, 13:07
Muhtemelen KitMTM taktıracağım...;)

kerem abi khein enjektörleri benm lovato kit'in enjektörleri ile değiştirirsek, hem ses hem de performans olarak verim alabilirim gibi geldi. nereden temin edebiliriz? ve fiyatı hakkında bilgin var mı abi?

Osman Bahadır
12-10-2012, 13:10
Kafanda şekillenmiş zaten abi. Gelelim toparlamaya;

Kit MTM BRC'nin keihin enjektörlüsüdür. Distribütörü, desteği, servis ağı BRC ayarında değildir. Ama yalnızca kitin kalitesini değerlendirecek olursak kaliteli bir kittir, çünkü BRC zaten.

BRC'nin MTM'den farkı enjektörleri. INO-3 enjektörler, özellikle 2011'in ikinci yarısında itibaren geliştirilen daha kısa ve sessiz çalışan BRC enjektörleri Keihin'den aşağı kalmaz. Diğer sıradan kitlerin selenoid vana tipi enjektörleriyle karıştırmamak lazım BRC'nin enjektörlerini. Keihin'e ilave olarak kötü yakıttan da etkilenmez. Keihin'den tek eksik kalır yanı düşük ms tepkisidir ki senin arabanda öyle düşük bir rölanti milisaniyesi göremezsin. Sonuç olarak BRC INO-3 enjektörlerden de Keihin kadar verim alırsın. BRC'nin en büyük artısı arkasındaki güçlü distribütörü, garantisi ve yaygın servis ağı.

Teleflex malumunuz manifoldu "oyarak" enjektörünün montajını yapar. Ve büyük enjektörlerinden dolayı manifoldda fazla ilerleyip benzin enjektörüne yakın bir yere konumlanamaz. Enjektöre açı zaten verilemez. Bence iş enjektörü manifolda taşımaktan öte, manifolda nereden girdiğinizde, yani manifoldun nereden delindiğinde bitiyor. Bu yüzden hortum boyları kısa tutulup manifold da benzin enjektörünün hemen dibinden, düzgün açılı bir şekilde delinirse teleflex'in gömme enjektörlerinden daha iyi verim alınır.

Gelelim diğer meseleye;
Arabanda B20 makine var. Bu makineyi aşırı fakir bırakmadığın sürece zaten neredeyse hiçbir kitte sorun yaşamazsın. Dayanıklı, sağlam bir makinedir.

Hemen hemen tüm LPG ECU'ları zaten piggyback çalışır. Yani hemen hepsinde haritadan ayar yapabilirsin. Asıl önemli olan düzgün otomatik kalibrasyon yapabilmesidir. Otomatik kalibrasyonu düzgün bir kitte zaten detay ayara bile çoğu zaman girmen gerekmez. Bu yönden BRC'nin eski ECU'sunu kullanan, yani fast ecu'ye benzer bir ecu olan MTM ecusunda ayar biraz uğraş ister. BRC'nin my11 tipi yeni ecularında otomatik kalibrasyon ve harita, grafik üzerinden görünüm olduğundan çok daha rahat ve doğru ayar yapılır.

Bence LPG doğru karar. Şimdiden güle güle bin.

ygtrn
12-10-2012, 13:10
E artık idare edeyim benzinle canımı yakmadan devrininde sonuna geldim.
Yumurta kapıya geldi artık CRV'ye LPG takma zamanı geldi. Muayene zamanına
1 sene kadar daha var ama ruhsata işletmeden 1 sene idare edeceğiz ya da
taktırıp muayene ruhsat işlemlerine başlayacağız bakalım artık hayırlısı...

Sİzlerden önerim Kit ve Montaj servis önerisi... Beylikdüzünde oturuyorum evime
yakın olsunki ayar mayar zırt pırt elimin altında olsun servis istiyorum.
Beykent sanayi de 2 tane kafamda yer var. Biri Tartarini diğeri KTM/ Prins takıyor.

düşündüğüm kitler

1- KitMTM (Keihin Enjektörlü) 165X10 TL (AY OTOGAZ)
2- Tartarini 150X10 TL (OGS OTOGAZ)

abi mutlaka kit mtm

foresterla lpg de roll yapmamı sağlayan yegane kittir :D bende aynısını kullanmaktayım :)

ST
12-10-2012, 13:12
peki mesela atiker sıralı var,brc enjektör takabilirmiyim?böyle olanağımız varmı ?

ygtrn
12-10-2012, 13:14
Tünay nasıl devir devir ayar yapılıyor ?

Bi sport bi ekonomi bi de normal modları varmış...
Swiçle kendin mod seçebiliyormuşun. Bu mu dediğin olay ?

dediğin mod olayını henüz duymadım ben abi...

ayar olayına gelince, arabana bir adet wideband takarsan ayarını bende yaparım... ben kendi arabamın ayarını kendim yapıyorum mesela :)

aslan
12-10-2012, 13:20
kerem abi khein enjektörleri benm lovato kit'in enjektörleri ile değiştirirsek, hem ses hem de performans olarak verim alabilirim gibi geldi. nereden temin edebiliriz? ve fiyatı hakkında bilgin var mı abi?

Türkiye distribütörünü aradım Eskişehire gitmişler bayi toplantısına pzrtsi geleceklermiş

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:21
Kafanda şekillenmiş zaten abi. Gelelim toparlamaya;

Kit MTM BRC'nin keihin enjektörlüsüdür. Distribütörü, desteği, servis ağı BRC ayarında değildir. Ama yalnızca kitin kalitesini değerlendirecek olursak kaliteli bir kittir, çünkü BRC zaten.

BRC'nin MTM'den farkı enjektörleri. INO-3 enjektörler, özellikle 2011'in ikinci yarısında itibaren geliştirilen daha kısa ve sessiz çalışan BRC enjektörleri Keihin'den aşağı kalmaz. Diğer sıradan kitlerin selenoid vana tipi enjektörleriyle karıştırmamak lazım BRC'nin enjektörlerini. Keihin'e ilave olarak kötü yakıttan da etkilenmez. Keihin'den tek eksik kalır yanı düşük ms tepkisidir ki senin arabanda öyle düşük bir rölanti milisaniyesi göremezsin. Sonuç olarak BRC INO-3 enjektörlerden de Keihin kadar verim alırsın. BRC'nin en büyük artısı arkasındaki güçlü distribütörü, garantisi ve yaygın servis ağı.

Teleflex malumunuz manifoldu "oyarak" enjektörünün montajını yapar. Ve büyük enjektörlerinden dolayı manifoldda fazla ilerleyip benzin enjektörüne yakın bir yere konumlanamaz. Enjektöre açı zaten verilemez. Bence iş enjektörü manifolda taşımaktan öte, manifolda nereden girdiğinizde, yani manifoldun nereden delindiğinde bitiyor. Bu yüzden hortum boyları kısa tutulup manifold da benzin enjektörünün hemen dibinden, düzgün açılı bir şekilde delinirse teleflex'in gömme enjektörlerinden daha iyi verim alınır.

Gelelim diğer meseleye;
Arabanda B20 makine var. Bu makineyi aşırı fakir bırakmadığın sürece zaten neredeyse hiçbir kitte sorun yaşamazsın. Dayanıklı, sağlam bir makinedir.

Hemen hemen tüm LPG ECU'ları zaten piggyback çalışır. Yani hemen hepsinde haritadan ayar yapabilirsin. Asıl önemli olan düzgün otomatik kalibrasyon yapabilmesidir. Otomatik kalibrasyonu düzgün bir kitte zaten detay ayara bile çoğu zaman girmen gerekmez. Bu yönden BRC'nin eski ECU'sunu kullanan, yani fast ecu'ye benzer bir ecu olan MTM ecusunda ayar biraz uğraş ister. BRC'nin my11 tipi yeni ecularında otomatik kalibrasyon ve harita, grafik üzerinden görünüm olduğundan çok daha rahat ve doğru ayar yapılır.

Bence LPG doğru karar. Şimdiden güle güle bin.

İlgine teşekkürler Bahadır.... Yani MTM doğru tercih diyorsun...

darkmoon
12-10-2012, 13:25
markaya çok takılıyorsunuz önemli olan kitte enjektör ve işçilik gerisi bütün kitlerde aynı zaten bir fark yok.. khein enjektör konusunda en iyi enjektör zaten bir prins kullanıyor birde kit mtm..

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:27
markaya çok takılıyorsunuz önemli olan kitte enjektör ve işçilik gerisi bütün kitlerde aynı zaten bir fark yok.. khein enjektör konusunda en iyi enjektör zaten bir prins kullanıyor birde kit mtm..

Bu enjektör takımı ne kadar ki ? Alalım 1000TL lik bi kit ona takalım keihin leri

ST
12-10-2012, 13:29
Bende onu sormuştum ama :) demek ki oluyor,atikerinkileri söküp mtm veya prins takabiliriz.

darkmoon
12-10-2012, 13:29
kit mtm ne kadarki..

ST
12-10-2012, 13:31
kit mtm ne kadarki..

1650 yazmış Kerem abi..

eğer böyle bir olay varsa enjektörleri alıp değiştirmek lazım :)

darkmoon
12-10-2012, 13:33
1650 tl bence iyi fiyat prinse oranla..

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:34
Prins 2500/10
MTM 1650/10
Tartarini 1700/10 (Keihin Enjektörlü)

Osman Bahadır
12-10-2012, 13:38
Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.


İlgine teşekkürler Bahadır.... Yani MTM doğru tercih diyorsun...

MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.

Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.

darkmoon
12-10-2012, 13:41
enjektör en önemlisi ben ladi renzo takılı bir iki astra gördüm servisde arabalar traktör gibi tırı tırı çalışıyordu çok rahatsız edici.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:43
Keihin enjektörleri öyle al tak olmuyormuş...
ECUya o enjektörün özelliklerine göre yazılım yapılması gerekliymiş.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:45
Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.



MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.

Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.

8'lik alt boru gazın akışını sağlayan (depodan motora Kadar gelen) bakır borumudur ?

Osman Bahadır
12-10-2012, 13:47
Keihin enjektörleri öyle al tak olmuyormuş...
ECUya o enjektörün özelliklerine göre yazılım yapılması gerekliymiş.

Çoğu ECU'da 10'larca enjektör seçeneği mecvut. Tabi ki enjektör değişince debi de değişeceğinden yeniden ayar gerekecektir.


8'lik alt boru gazın akışını sağlayan (depodan motora Kadar gelen) bakır borumudur ?

Doğrudur. Alt boru veya besleme borusu olarak da geçer. Regülatör de önde gazı buharlaştıran su ve gaz giriş çıkışı olan, raile basınçlı gaz buharı sağlayan eleman.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 13:47
Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.



MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.

Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.

1, Ri-One ED Regülatör
Diyaframlı tek kademeli yapı
800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
1200 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
1500 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
140KW maksimum motor gücü
ECE R 67.01 onaylı

2, Genius-Max ED Regülatör
Diyaframlı tek kademeli yapı
1800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
240KW maksimum motor gücü
ECE R 67.01 onaylı

İki çeşit regülatör kullanıyorlarmış

Osman Bahadır
12-10-2012, 13:52
1, Ri-One ED Regülatör
Diyaframlı tek kademeli yapı
800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
1200 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
1500 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
140KW maksimum motor gücü
ECE R 67.01 onaylı

2, Genius-Max ED Regülatör
Diyaframlı tek kademeli yapı
1800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
240KW maksimum motor gücü
ECE R 67.01 onaylı

İki çeşit regülatör kullanıyorlarmış

Bunlar BRC'nin yıllardır kullandığı regülatörleri zaten. Oradan tanıyorum :) 1.grupta üç tip var, biri 800, biri 1200, diğeri 1500mbar'lık.

http://www.2a.com.tr/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/imagemanager/files/r2.jpg

İkinci gruptaki de BRC genius max.
http://www.2a.com.tr/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/imagemanager/files/r3.jpg

Eğer aracında modifiye, turbo falan düşünmüyorsan 1.gruptaki 1500mbar'lık regülatör son derece verimli ve işini görecek bir regülatördür. 1500'lük mü, 1200'lük mü olduğunu anlamak için su giriş çıkışlarına bakman yeterli. Su giriş çıkışı bakırdır 1500'lükte. Tıpkı eklediğim ilk resimdeki gibi.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 14:05
Başka var mı dikkat edilmesi gereken püf noktası bu konuda ?

turbo16
12-10-2012, 14:09
cnc araştırdın mı yakın istasyon varsa arabayı stop etmezsin:)

Osman Bahadır
12-10-2012, 14:15
Başka var mı dikkat edilmesi gereken püf noktası bu konuda ?

Diğer yazdıklarıma ek olarak; manifoldu sökerek mümkün olduğunca benzin enjektörüne yakın bir açıyla ve kapağa olabilecek en yakın noktadan delsinler. Çapak bırakmasınlar. Enjektör hortumları kısa tutulsun. Ve mümkünse OBD bilen, wideband, afr'den haberdar kasap olmayan bir servis bulun. Yolda da OBD veya wideband ile ayar yapılsın. Sözkonusu kit MTM olunca servisleri çok değişken olabiliyor, dikkat edin.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 14:18
Diğer yazdıklarıma ek olarak; manifoldu sökerek mümkün olduğunca benzin enjektörüne yakın bir açıyla ve kapağa olabilecek en yakın noktadan delsinler. Çapak bırakmasınlar. Enjektör hortumları kısa tutulsun. Ve mümkünse OBD bilen, wideband, afr'den haberdar kasap olmayan bir servis bulun. Yolda da OBD veya wideband ile ayar yapılsın. Sözkonusu kit MTM olunca servisleri çok değişken olabiliyor, dikkat edin.

Valla bizim buralarda en profesyonel duran bu elemanlar...
http://www.ayotogaz.com/otogaz-donusumunde-kalite/

Sanayi sitesinde benim bildiğim 3 tane var montaj yeri ve marka.
Hatta merdivenaltı tabir edilen yerlerde var da bunlar en ciddi duran,
görünen işinin ehli insanlar. Ama yarın gideyim bi konuşayım bakalım
anlaşılır zaten...

darkmoon
12-10-2012, 14:18
Kısaca o.b.k diyorki cimrilik yapmayın mtm takılıcaksa mtm nin en iyi en usta prof montaj yapan servis neresiyse para kıyıp orda yaptırın :D

Osman Bahadır
12-10-2012, 14:20
Valla bizim buralarda en profesyonel duran bu elemanlar...
Ay Otogaz Otogaz Dönüşüm Sistemleri LPG CNG Otogaz Yetkili Servisi « Ay Otogaz (http://www.ayotogaz.com/otogaz-donusumunde-kalite/)

Sanayi sitesinde benim bildiğim 3 tane var montaj yeri ve marka.
Hatta merdivenaltı tabir edilen yerlerde var da bunlar en ciddi duran,
görünen işinin ehli insanlar. Ama yarın gideyim bi konuşayım bakalım
anlaşılır zaten...

Hah, bir de şunu söylemeyi unutmuşum;

Yetkili, yalnızca tek marka çalışan ve o markada uzmanlaşmış bir yer olsun. "Ne olursa takarız abi" modunda olmasınlar. Nasıl ki arabanızın yetkili servisi Honda başka hiçbir markaya bakmıyor, Honda'da uzmanlaşmışsa, o şekilde yetkili bir LPG servisi bulun. Çıkabilecek her türlü sorunu önceden tecrübe etmiş, o araçta o kiti daha önce kullanmış olsunlar.

Montajcınıza ne kadar güvenseniz de dediklerimi takip edin ve yaptırın. Nice montajcılar gördük güvenilen, özenmedikten, ilgilenmedikten sonra işi bilmiş bilmemiş birşey değişmiyor. Montajı kimin yaptığı da önemli. Çırağa mı yaptırıyorlar, ustaya mı...

darkmoon
12-10-2012, 14:25
o ay otogaz recep ustamı :D

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 14:29
MTM dahil bir çok firma kit için fix fiyat ve 10 taksit söylüyor zaten...
Bunun haricinde işçilik parası kalıyor bunlara bildiğim...

Bu ay otogaz o kadar ciddiye alıyorlar ki işi diğer otogazcılar bunlara
düşman gibi bakıyor. Randevulu sistem çalışıyor ve öyle her markaya
bakarız abi modunda değil. Adamların yetkili servis havası var.

SOMEONESPECIAL
12-10-2012, 14:32
o ay otogaz recep ustamı :D

Neden AY OTOGAZ?
Başından sonuna kadar Yetkili Makina Mühendisi denetiminde, TSE standartlarına göre gerçekleştirilen otogaz dönüşümü.
M.T.M.Srl-BRC ve İtalyan sistemler konusunda 15 yıl deneyimi olan, Türkiye’de ilk FSI montajını başarıyla gerçekleştirmiş, Sebahattin Usta ve Kalifiye Montaj Ekibi tarafından gerçekleştirilen 1.Sınıf Sorunsuz Montaj İşçiliği
Prins Otogaz Sistemleri konusunda yurtdışında yetişmiş, İngiltere, Almanya,Hollanda ve Türkiye’de üst sınıf araçlara başarılı dönüşümler gerçekleştirmiş, Avrupa Onaylı Prins Sertifikalı Recep Usta ve Kalifiye Montaj Ekibi tarafından gerçekleştirilen 1.Sınıf Montaj İşçiliği
Programlanabilen ve benzin enjektörü prensibiyle çalışan gerçek LPG enjektörlerinin kullanıldığı LPG dönüşümü
Bükülmeyen, delinmeyen, elastik termoplastik LPG hortumlarının kullanıldığı, güvenli, Avrupa’da onaylanan otogaz dönüşümü
Benzin Depo Kapağı yanına monte edilen LPG Dolum Ağzı ile estetik ve Avrupa’da onaylanan otogaz dönüşümü
Benzinden farksız bir sürüş konforu veren ve zamanla bozulmayan LPG ayarıyla istikrarlı yakıt tasarrufu sağlayan teknoloji
Kardeş Mühendislik çatısı altında gerçekleştirilen M.T.M.S.r.l.- İtalya’nın en kaliteli ve gelişmiş kiti olan KiTMTM otogaz dönüşüm sistemlerinin yetkili servisi ve Trakya Bölge Dağıtıcılığı ve Türkiye’de gerçekleştirilmiş binlerce başarılı M.T.M.S.r.l. montajı
İpragaz çatısı altında gerçekleştirilen Prins otogaz dönüşüm sistemlerinin yetkili servisi ve yurtdışı dahil gerçekleştirilmiş yüzlerce başarılı Prins montajı
Olgun LPG çatısı altında gerçekleştirilen Opel, Fiat, Renault ve Dacia’nın fabrika çıkışlı kullandığı LandiRenzo otogaz dönüşüm sistemlerinin yetkili servisi
İpragaz desteğiyle Marmara bölgesinde gerçekleştirilen Marinegas-Tekne LPG dönüşümü AR-GE çalışmalarının kazandırdığı yeni teknolojiye yönelik deneyimler
İpragaz-Prins desteğiyle gerçekleşirilen TSI-FSI-TFSI araçlar üzerine gerçekleştirilen dönüşüm çalışmalarına yönelik yapılan yatırımların kazandırdığı direkt enjeksiyon teknolojisine yönelik deneyimler
Montaj sonrasında da güler yüzlü ve sorunsuz müşteri memnuniyetiyle oluşmuş ve her geçen gün genişleyen Ay Otogaz Ailesi

Kötü bi şey dersen düşüp bayılırım

darkmoon
12-10-2012, 14:34
yok hocam ne kötüsü sadece dediğin gibi ***** forumda çok fırtınalar koparmış biri 3-4 yıl öncesinden konularını bilirim prins distiribitörleri ile falan çok sıkıntılar kavgalar etmişdi
tanımam yani :) ustamın Allah yolunu açık etsin. :)

Ayberk0616
12-10-2012, 17:44
Landirenzo olabilir(tüm araçların garanti kapsamında onay verdiği lpg markasıdır)
Kit MTM olabilir gerçekten kalitelidir ama servis ağı çok yaygın değildir
BRC kaliteli bi kittir servis ağı yaygındır
Atiker ucuzdur güzel montajlanırsa sorun çıkarmaz her yerde parçası vardır yedek parçası çok ucuzdur :)

tarik
15-10-2012, 12:38
106 için atiker sorun yaşatır mı acaba ?

multispace
15-10-2012, 12:40
bu landirenzo kitler nasıldır beyler ?

SOMEONESPECIAL
15-10-2012, 12:43
Kit MTM için fiyat alabiecek varmı Keihin enjektörlü ?

jnrjames
15-10-2012, 13:50
özenle takipteyim, güzel sorular ve işe yarar mükemmel cevaplar. Herkese teşekkürler.

XSi
15-10-2012, 17:24
Bunlar BRC'nin yıllardır kullandığı regülatörleri zaten. Oradan tanıyorum :) 1.grupta üç tip var, biri 800, biri 1200, diğeri 1500mbar'lık.

http://www.2a.com.tr/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/imagemanager/files/r2.jpg

İkinci gruptaki de BRC genius max.
http://www.2a.com.tr/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/imagemanager/files/r3.jpg

Eğer aracında modifiye, turbo falan düşünmüyorsan 1.gruptaki 1500mbar'lık regülatör son derece verimli ve işini görecek bir regülatördür. 1500'lük mü, 1200'lük mü olduğunu anlamak için su giriş çıkışlarına bakman yeterli. Su giriş çıkışı bakırdır 1500'lükte. Tıpkı eklediğim ilk resimdeki gibi.

Uzmanına bir soru :) peugeot 106 var 1.4 motorlu, LPG düşünüyorum bazen.

Aracın kendi enjeksiyonunda, benzin basıncı sabit, manifold basıncı ile regülasyon olmuyor. Benin rayında regülatörde yok zaten, pompa üzerinde.

Bu durumda uygulamada, otomatik kalibrasyon tek başına yetermi?

Tam bilmiyorum ama anladığım kadarıyla otomatik kalibrasyon rölanti devrinde gaza basmadan yapılıyor. Bu şekilde kalibrasyon yapılınca, motor yüke bindiğinde aracın kendi beyni ile lpg beyni rölantiye göre farklı katsayı kullanmak zorunda kalacak, çünkü aracın orjinalinde yakıt hattı basıncı sabit, lpg sisteminde ise basınç artıyor.

Düşündüklerim doğrumu? Doğru ise bu durumda nasıl bir yol izlemek gerekir.

Osman Bahadır
16-10-2012, 17:24
Uzmanına bir soru :) peugeot 106 var 1.4 motorlu, LPG düşünüyorum bazen.

Aracın kendi enjeksiyonunda, benzin basıncı sabit, manifold basıncı ile regülasyon olmuyor. Benin rayında regülatörde yok zaten, pompa üzerinde.

Bu durumda uygulamada, otomatik kalibrasyon tek başına yetermi?

Tam bilmiyorum ama anladığım kadarıyla otomatik kalibrasyon rölanti devrinde gaza basmadan yapılıyor. Bu şekilde kalibrasyon yapılınca, motor yüke bindiğinde aracın kendi beyni ile lpg beyni rölantiye göre farklı katsayı kullanmak zorunda kalacak, çünkü aracın orjinalinde yakıt hattı basıncı sabit, lpg sisteminde ise basınç artıyor.

Düşündüklerim doğrumu? Doğru ise bu durumda nasıl bir yol izlemek gerekir.

Araca yolda ve yükte de ayar yapıldığı zaman bir sorun olmaz. Durduğu yerde sadece rölanti üzerinden ayar yapılırsa sorun olabilir.

Yalnız aracınız kaç model bilmiyorum ama semi-sequental olabilir. Eğer semi ise bağlantıya ve enjektör/nozzle seçimine de dikkat etmek gerekir.

xcel
16-10-2012, 17:58
ne olursa olsun en az 1500 mbarlık olmalı. 2000 model 155.000de otomatik cr-v sahibiyiz. güvendik bir adama yetkili bayiide brc taktırdık. 1200 mbarlık takılmış. :icon13: öğrenebildiğim kadar ile 1200 mbarlık sistem 150 hp ye kadar kullanılıyor. yani cr-v tam sınırda. 15-16 lt lpg tüketimi vardı. servis servis dolaştık performans düşüklüğü ve yakıtın yüksek olması sebebi ile. gerek serviste gerekse yolda ayarlar yapıldı, iki kere sibop ayarı yapıldı, ateşleme sistemi yenilendi vs. sıkıntı çözülmedi. 1200 mbarlık regülatör 1400 mbarda çalıştırıldı yakıt yeterli gelmediği için bu sefer sistemin enjektörleri su koyverdi. kimseyle uğraşmak istemedk sistem tamamen söküldü bir kez daha 1500 lira para verdik ve tekrar 1500 mbarlık sistem takıldı. şu an şehir içinde 12-12,5 lt lpg tüketimi var aracımızın. 1400 kglık 2.0 lt otomatik bir suv için iyi değerler bence. performans benzinle kesinlikle aynı. ayrıca aracın sorunları nedeni ile geç olsada tanıştığımız ahbap olduğumuz çok güvendiğim lpgci bir ağabeyimizin bir lafı var 150 hp ve üzeri söz konusu olduğunda tek tavsiyemiz prins demekte kendisi. biz çok çektik bu işten. özenerek babama aldığım aracı adamcağız içine sine sine kullanamadı epey bir süre. siz iyi tercihler yapın uğraşmayın. :icon_tup:

SOMEONESPECIAL
16-10-2012, 20:04
ne olursa olsun en az 1500 mbarlık olmalı. 2000 model 155.000de otomatik cr-v sahibiyiz. Güvendik bir adama yetkili bayiide brc taktırdık. 1200 mbarlık takılmış. :icon13: öğrenebildiğim kadar ile 1200 mbarlık sistem 150 hp ye kadar kullanılıyor. Yani cr-v tam sınırda. 15-16 lt lpg tüketimi vardı. Servis servis dolaştık performans düşüklüğü ve yakıtın yüksek olması sebebi ile. Gerek serviste gerekse yolda ayarlar yapıldı, iki kere sibop ayarı yapıldı, ateşleme sistemi yenilendi vs. Sıkıntı çözülmedi. 1200 mbarlık regülatör 1400 mbarda çalıştırıldı yakıt yeterli gelmediği için bu sefer sistemin enjektörleri su koyverdi. Kimseyle uğraşmak istemedk sistem tamamen söküldü bir kez daha 1500 lira para verdik ve tekrar 1500 mbarlık sistem takıldı. şu an şehir içinde 12-12,5 lt lpg tüketimi var aracımızın. 1400 kglık 2.0 lt otomatik bir suv için iyi değerler bence. Performans benzinle kesinlikle aynı. Ayrıca aracın sorunları nedeni ile geç olsada tanıştığımız ahbap olduğumuz çok güvendiğim lpgci bir ağabeyimizin bir lafı var 150 hp ve üzeri söz konusu olduğunda tek tavsiyemiz prins demekte kendisi. Biz çok çektik bu işten. özenerek babama aldığım aracı adamcağız içine sine sine kullanamadı epey bir süre. Siz iyi tercihler yapın uğraşmayın. :icon_tup:

2. Taktırdığınız kitin markası nedir ?

Utku
16-10-2012, 22:33
Kerem abi bayrampasada aile tanidigimiz var ismide sahin balans 15 yildir asagi yukari bu isteler.

Ben sana sadece sunu soylerim.tartariniyi dusunmussen bikere brc yi sil herseyi ayni kalite tartarininin evo enjektorleri ayri tutulur diger 1000.1500arasi kitlere gore farki budur garantiside iyidir.

Daha uste cikacaksan fiyatta bi ust landirenzo onunda ustu kitmtm mtmnin uzerine cikman suanki teknolojide gereksiz oluyor CRV icin yani.landirenzonun artisi enjektorleri bosch.mtm ninde bilindigi gibi keihin.baskada ahim sahim fark yok.

Osman Bahadır
16-10-2012, 22:37
Kerem abi bayrampasada aile tanidigimiz var ismide sahin balans 15 yildir asagi yukari bu isteler.

Ben sana sadece sunu soylerim.tartariniyi dusunmussen bikere brc yi sil herseyi ayni kalite tartarininin evo enjektorleri ayri tutulur diger 1000.1500arasi kitlere gore farki budur garantiside iyidir.

Daha uste cikacaksan fiyatta bi ust landirenzo onunda ustu kitmtm mtmnin uzerine cikman suanki teknolojide gereksiz oluyor CRV icin yani.landirenzonun artisi enjektorleri bosch.mtm ninde bilindigi gibi keihin.baskada ahim sahim fark yok.

Bosch'un LPG enjektörü üretimi yok maalesef. O landicilerin bosch basınç sensörünü gösterip tüm kiti bosch diye pazarlama taktiği.

xcel
17-10-2012, 00:28
2. Taktırdığınız kitin markası nedir ?

brc 10krktr

KSK-VTEC
17-10-2012, 20:15
Bu honda servislerinin garantiyi bozmadan taktığı brc kitleri nasıl servisler bu montaj işini sağlıklı yapabilirmi acaba
Brc kitinin dışarıda taktırsak garanti bozulurmu acaba servîslerde takılanlar arasında fark varmı serviste herşey dahil 2800 tl istiyorlar


Bu arada araç 2012 civic

XSi
18-10-2012, 14:42
Araca yolda ve yükte de ayar yapıldığı zaman bir sorun olmaz. Durduğu yerde sadece rölanti üzerinden ayar yapılırsa sorun olabilir.

Yalnız aracınız kaç model bilmiyorum ama semi-sequental olabilir. Eğer semi ise bağlantıya ve enjektör/nozzle seçimine de dikkat etmek gerekir.

araç 98 model sanırım semi-sequential denilen tipte, beyin şemasında enjektör çıkışları 2 li gruplar halinde (1-4) ve (2-3) gibi..

burda enjektör /nozzle seçiminde dikkat edilecek husus nedir?

bir de aklıma şöyle bir fikir geldi, bu araç için regülatöre manifold bağlantısı yapmasak, regülatör sabit basınçla çalışsa? olabilir mi?

bu durumda ayarla ilgili sıkıntıda ortadan kalkar gibi sadece kalibrasyon işi görür diye düşünüyorum?

tuner faruk
18-10-2012, 18:45
..:: SEDAT OTOGAZ LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ ::.. (http://www.sedatotogaz.com/)

Kerem abi Corolla ya Lovato sistemi burda taktırdım ve gayet memnunum istersen irtibata geçebilirsin.

Osman Bahadır
18-10-2012, 23:16
araç 98 model sanırım semi-sequential denilen tipte, beyin şemasında enjektör çıkışları 2 li gruplar halinde (1-4) ve (2-3) gibi..

burda enjektör /nozzle seçiminde dikkat edilecek husus nedir?

bir de aklıma şöyle bir fikir geldi, bu araç için regülatöre manifold bağlantısı yapmasak, regülatör sabit basınçla çalışsa? olabilir mi?

bu durumda ayarla ilgili sıkıntıda ortadan kalkar gibi sadece kalibrasyon işi görür diye düşünüyorum?

Araç semi olduğu için nozzle full-sequentaller gibi seçilirse rölantide, yani düşük milisaniyelerde sorun yaşanır. Bu yüzden küçük debili enjektör(çoğu kaliteli markada nozzle yok, farklı debilerde enjektörler vardır) veya yoksa küçük nozzle kullanmak gerekir.

Regülatörün basıncının değişmesi veya sabit kalması birşeyi değiştirmez. Rail üstündeki basınç sensörünün verilerine göre LPG ECU'su sürekli düzeltme yapıyor zaten. Basınç düştükçe simultane olarak süreyi uzatıyor, arttıkça kısaltıyor.

Sizin dikkat etmeniz gereken aracın semi-sequental olduğunu bilen bir montajcıya düzgün elektonik bağlantı ve uygun enjektör/nozzle seçimi ile montajı ve ayarı yaptırmak.

XSi
19-10-2012, 07:40
Araç semi olduğu için nozzle full-sequentaller gibi seçilirse rölantide, yani düşük milisaniyelerde sorun yaşanır. Bu yüzden küçük debili enjektör(çoğu kaliteli markada nozzle yok, farklı debilerde enjektörler vardır) veya yoksa küçük nozzle kullanmak gerekir.

Regülatörün basıncının değişmesi veya sabit kalması birşeyi değiştirmez. Rail üstündeki basınç sensörünün verilerine göre LPG ECU'su sürekli düzeltme yapıyor zaten. Basınç düştükçe simultane olarak süreyi uzatıyor, arttıkça kısaltıyor.

Sizin dikkat etmeniz gereken aracın semi-sequental olduğunu bilen bir montajcıya düzgün elektonik bağlantı ve uygun enjektör/nozzle seçimi ile montajı ve ayarı yaptırmak.

Değerli bilgiler için teşekkürler.

gencpower
19-10-2012, 08:26
2005 1.6 vvt-i Corollada 2 yıldır LandiRenzo Kullanıyorum sarfiyat konusunda görenleri şaşırtıyor cidden az yakıyor araba. Yalnız bu enjektör sesi muhteşem araba dizel gibi tıkır tıkır :) düşük devirlerde enjektörün çalışmasını daha bi iyi duyuyorum uzun yolda 3000 deviri geçemiyorum enjektör ve motor sesinden. performans ve tüketimde en ufak bi sorun yok yalnız.

SOMEONESPECIAL
19-10-2012, 08:27
2005 1.6 vvt-i Corollada 2 yıldır LandiRenzo Kullanıyorum sarfiyat konusunda görenleri şaşırtıyor cidden az yakıyor araba. Yalnız bu enjektör sesi muhteşem araba dizel gibi tıkır tıkır :) düşük devirlerde enjektörün çalışmasını daha bi iyi duyuyorum uzun yolda 3000 deviri geçemiyorum enjektör ve motor sesinden. performans ve tüketimde en ufak bi sorun yok yalnız.

Keihin enjektörde bu yok işte. Farkı ve fiyatı burada... Ben şahsen öyle
şakır şakır avans vuruyormuş gibi çalışan bi arabada huzurlu basamam gaza.

Osman Bahadır
19-10-2012, 18:45
Şu anda kendi kullandığım arabamın oem benzin enjektörleri bosch marka ve üstündeki yeni kısa-şişman tip ino-3 brc LPG enjektörlerinden daha sesli çalışıyor. Yani arabam LPG'de benzinden daha sessiz çalışıyor. Yani ses oem benzin enjektöründe bile olabiliyor. Bence bir sakıncası da yok. Mekanik bir enjektör yapısı olduğunun, daha dayanıklı, daha sağlam olduğunun bile göstergesi sayılabilir. Kaldı ki kaputu açmadığım sürece, aracın yalıtımı da çok zayıf değilse hiç enjektör sesi duymadım.

orkuteren
06-11-2012, 17:46
lovato marka lpg kiti için ne gibi bilgilere sahibiz samimi olduğum arkadaşım montajcısı ama iş arkadaşlıkta bitmiyor biliyorsunuz ? fiyat olarakda 1250 tl diyat verdiler ... brc ise 1600 tl