Orijinalini görmek için tıklayınız : e30 problemleri
arkadaşlar belki küçük ama benim için baya büyümüş bir sorun listem var yaklaşık 2 yıl önce aldığım '84 e30 323i aracımda çözemediğim sıkıntılarla uğraşıyorum ıspartada sanayi büyük sorun tofaş grubu dışında aracınız varsa yandınız desek yeridir
sorun şu
1-araç soğukken çok geç çalışıyor
2- 4000d/d e kadar sakin 4000 den sonra ivmelenmeye başlıyor düşük devirler hiç bmw gibi değil sanki 1300 serçe gibi
3- yakıt anormal derecede yüksek ve egzos kokusu sanki çiğ benzin atıyor gibi
en önemliside burda e30 dan anlayan insan yok saolsun tamirci bi arkadaşım var o yardımcı olmaya çalışıyor ama adamın bilgisi yok işin içinden çıkamıyoruz fikir ve tavsiyelerinize ihtiyacım var arabadan soğudum boşu boşuna distribütor akışmetre üst kapak ve bi dünya kablo değiştirdik hiçbir değişiklik olmadı lütfen bir yardım ve fikir
Bulut Y.
14-10-2012, 14:33
arac calısıp yuruyorsa atlıcaksın getiricen antalya sanayiye istemediğin kadar bmw ustası dukkanı var. tavsiye et dersen yeni sanayi m power
aslında orda böyle sağlam tavsiye edebileceğiniz referans verebileceğiniz birisi varsa iyide olur gel gelelim araç oraya sorun çıkartmadan gelebilirmi ona güvenemiyorum
elektrık tesısatında sorun olabılır kontol ettı dıyeceğım ama durum vahım
arkadaşlar belki küçük ama benim için baya büyümüş bir sorun listem var yaklaşık 2 yıl önce aldığım '84 e30 323i aracımda çözemediğim sıkıntılarla uğraşıyorum ıspartada sanayi büyük sorun tofaş grubu dışında aracınız varsa yandınız desek yeridir
sorun şu
1-araç soğukken çok geç çalışıyor
2- 4000d/d e kadar sakin 4000 den sonra ivmelenmeye başlıyor düşük devirler hiç bmw gibi değil sanki 1300 serçe gibi
3- yakıt anormal derecede yüksek ve egzos kokusu sanki çiğ benzin atıyor gibi
en önemliside burda e30 dan anlayan insan yok saolsun tamirci bi arkadaşım var o yardımcı olmaya çalışıyor ama adamın bilgisi yok işin içinden çıkamıyoruz fikir ve tavsiyelerinize ihtiyacım var arabadan soğudum boşu boşuna distribütor akışmetre üst kapak ve bi dünya kablo değiştirdik hiçbir değişiklik olmadı lütfen bir yardım ve fikir
Oksijen sensörünü değiştirdiniz mi hiç. Normalde araçlar 4000 deviri geçince yada tam gaz anında oksijen sensöründen gelen veriyi kale almayıp closed loop dediğimiz haritada ne varsa onu işleme alma moduna geçer. O yüzden oksijen sensörü bozukken alt devirler çok kötü olur. Üst devirler nispeten az etkilenir.
Edit araba E30 muş. Ben E36 diye okudum. :D
elektrik tesisatında desek neyden kaynaklı olabilir?
arkadşlar bi fikri olan yokmu ?
Germanian
14-10-2012, 23:46
Ben oyumu basa bela olan enjeksyon sisteminden yana kullaniyorum.
Eray Yümsel
14-10-2012, 23:49
Isı sensorunu degis eger yeni taktim dediin akismetre saglamsa tabi
evet ısı sensöründen büyük ihtimalle.. aracın olması gereken ısısını yanlış okuyo ve çok büyük büyük bi ihtimalle araca fazla yakıt gönderiyo ve araç da boğuluyo.. devir yükseldikçe çok fazla gelen yakıt daha iyi yanmaya başlıyo ve 4000 devirden sonra gelen yakıt zaten o devirlerde olması gerekene yakın olduğu için araba daha iyi gidiyo..
eray abim söylemiş ben biraz detay vermiş oldum.. geç çalışma sebebi de aynı.. boğulduğundan..
bende oyumu ısı sensöründen yana kullanıyorum
zaten aşırı zengin çalışıyormuş
o şekilde yürümez tabi
ben başka bir başlıkta bir sürü e30 elektrik şeması vermiştim diye hatırlıyorum
cahillik zor ısı sensörü derken hararet müşürü değil dimi ?
cahillik zor ısı sensörü derken hararet müşürü değil dimi ?
benimkide ucu açık olmuş, hangi ısı sensörü ?
su sıcaklık sensörü diyerek toparlayalım
hani bu enjektök kütğünün sağ tarafında egzantirik kasnağının üst tarafında olan sensör yani orda 2 tane yan yana sensör var sanki ama
seninki nerde bilmiyorum.. benim aracımda E30 3.18is motorun sol tarafında enjektörlerin altında motor bloğunun üstünde bi yerde duruyo.. önce motor ısı sensörü bi kaç santim ilerde hararet müşürü var.. nasıl anlarsın hangisinin hangisi olduğunu :D fişini çek km saatinde aracın sıcakken hararet sıfıra iniyosa o hararet müşürü onu yerine tak diğerini değiştir.. 25 lira filandı.. bunlar benim aracım için geçeri ama e30 olması sebebiyle benzer şeyler olmalı sanırım..
evet sıcaklık sensör karmaşası var
araçlarda özellikle biraz eski modellerde birkaç tane su sıcaklık sensörü olabilir.
1> Hararet göstergesi için (Su sıcaklığını görmeniz için)
2> Ecu-beyine giden (şu an bizi ilgilendiren bu)
3> Radyatör fanı açma-kapama yaptıran (genelde boyut olarak büyüktür)
4> Göstergede hararet lambasına giden (bu on-off çalışır, motor hararet yaptımı ışık yakmak içindir)
5> Yağ sıcaklık göstergesi için (Yağ sıcaklığını ölçmek için nadiren bulunur)
6> Göstergede yağ ışığına giden (Sıcaklık değilde yağ basıncı düşünce ışık yakmak için kullanılır)
Bütün bu sensörler "radyatör fan müşürü hariç" birbine benzeyebilir, tek veya 2 kablolu olabilirler.
çok saolun şimdi sıra parçayı değiştirmeye geldi parça için tavsiye edebileceğiniz birisi varmı bundan başka şeylerde lazım şöyle güvenilir sağlam bi parça satacak arkadaş tavsiye edebilirmisiniz?
unutmadan
sıcaklık sensörleri farklı değerlerdedir
her araçta, her modelde farklı olabilir
görüntüsü aynı olması o sensörü aynı yapmaz !
84 model e30 323i için sensör bakın ve parçacıların dediği "bu olur, o olur" laflarına sakın inanmayın, hayal aleminde yaşıyor onlar.
Hızlı_Fransız
17-10-2012, 10:18
yanlış hatırlamıyorsam termostatın takıldıgı ana gövdenin üzerindeki yatık duran sag tarafta kalan sensör.
RealOEM.com Online BMW Parts Catalog (http://www.realoem.com) adresne gir aracın şase numarasını girerek ilgili sensörü ordan bul ve parça numarası al.. o parça numarasıyla al sensörünü..
peki bana önerebileceğiniz parça temininde yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı?
fiyatları uygun
peki bana önerebileceğiniz parça temininde yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı?
fiyatları uygun
ilyas savut die bi arkadaş var tanımam etmem ama iki defa parça gönderdi bana izmirden.. bence fiyatları uygundu.. deneyebilirsin.. 05377283753
sorunu cozebıldınızmı aynı sorun bendede var ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.