Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : CA18DET gaz yememe sorunu!!!!



alper50102
15-10-2012, 17:32
Merhabalar arkadaşlar elimde toplamaya çalıştığım bir 200sx s13 var araca sıfırlanmış bir ca18det motor ve revizyon görmüş turbo olarak toplanmış bir motorum var yanlız bütün uğraşlarımıza rahmen şuan ki sorunumuzu çözemedik araç boşta iken gaza hafif dokunarak baştığınızda sorun yok ama gaza birden yüklendiğinizde araç zorlanarak gaz yiyor yolda yüklendiğimizdede düşük devirlerde düşük bir ivmeyle hızlanırken 3100 3200 gibi bir devir aralığında ateşleme kesermiş gibi oluyor ve bu aralığı geçtikten sonra hızlanmaya devam ediyor.ama aynı hızlanmayı gaza %20 dokunarak yaptığınızda sorunsuz bir şekilde takılmadan hızlanıyor....çözüm önerilerinizi bekliyorum.....

kRo_bOy
15-10-2012, 19:44
wideband var mı araçta???

Spawn
16-10-2012, 00:24
vakum hatti-intercooler hatti kacak yada maf. %90 ikisinden biri.

tdipower
16-10-2012, 00:27
aynı arızaları yıllar önce illet bir nissanda yaşamıştık aslında arıza okunabiliyor beyinden ama yapabilirmisiniz bilemem. arızaları okursanız sorunu daha rahat çözersiniz

Spawn
16-10-2012, 00:36
Beyin OBD0 , dolayisiyla sadece sensor arizalarini gorebilir , sensor voltajlarini okuyamaz. eger ustte yazdigim problemlerin mevcut olmadigindan eminseniz, ben kendim icin s13 beyin ariza okuyucu yaptim elektronik devreyle. Yardimci olurum

http://m.youtube.com/#/watch?v=fjQmoc0QZ30&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DfjQmoc0QZ30&gl=TR

tdipower
16-10-2012, 00:39
efe ledlerle okunuyordu dimi arıza kodları ecu üstündeki pencereden benmi yanlış hatırlıyorum :) yıllar oldu valla

Spawn
16-10-2012, 00:42
Evet serdar, ama beyini sokmek gerekiyor sabitlendigi yerden , uzun is.

Ben yetkili servislere dagitilan obd0 okuyuciyu kopyaladim, beyini sokmeden okuyabiliyoruz artik:)

alper50102
16-10-2012, 11:59
*Hayır araçta wideband yok olsaydı fena olmazdı sorunu algılamamız için...:)
**MAF çalışan başka bir 200 sx e taktığımızda sorunsuz çalışmıştı ,intercooler hattını da kontrol ettik...vakum hattında kaçak yok ama olması gerektiği gibi bir bağlantı var derseniz orası biraz tartışılır çünkü benim ca18det emme manifoldum 8 pot ve 4 pot a bağlı vakumla çalışan bir klape bağlı ,şimdi problem 8 pot olan ca18det lerde bir sürü vakum bağlantısı görüküyor ve bununla ilgili bir sürü parça ama bunlar benim dahıtılmış olarak aldığım ca18det immin üstünde yok ama denemelerimiz sonucu yaptığımız bağlantılarda çok bi değişiklik olmadı.

***arza okumayı beyin üstünden yapa biliyorum ama şuan sorun yok verdiği hataların tamamını düzeltim şuan code no 55 veriyor yani ona göre herşey normal..ama bide bana sorun :(:(:(
****Bahsi geçen ODB0 benzeri led li okuma için gerekli aparatı bir ara bende yaptım ama zaten aracı komple dağatığım için çok sorun olmuyor beyinin üstünden okuyabiliyorum...

Spawn
17-10-2012, 00:17
Kapak 4 port mu 8 port mu peki?

Spawn
17-10-2012, 00:20
Bir de, maf in soketini sokup calistirdiginizda araba ayni sekilde mi calisiyor denermisiniz

alper50102
17-10-2012, 07:54
kapak 8 port ve maf i sökünce araç çalışmıyor kapanıyor...

Spawn
17-10-2012, 17:02
8 port ca18 turbo ilk defa duydum turkiyede. Bende komple emme manifoldu var 8 portun. Eksik parca varsa tespit edin yollayayim.

Bana hala vakum kacagi gibi geliyor. Wideband takma sansiniz var mi herhangi bir sekilde

Mechanix
17-10-2012, 17:27
Alper inatla wideband almamak için diretiyor :)

Spawn
17-10-2012, 18:01
Aklima birsey geldi,

3000 den sonra gaza oturunca araba duzgun performansli calisiyor mu yoksa 70bg araba tadinda mi gidiyor/ devirleniyor ?
3000 dedim cunku o devirde problem var demissiniz

Spawn
17-10-2012, 18:03
Bir de videya cekermisiniz motor tarafindan devirlenmesini gorelim.

alper50102
20-10-2012, 10:28
mustafa wideband'ı hediye ediceksen hemen takabilirim müdür :):):) şu aralar maddi durum biraz dahalmış durumda ama uygun bir fiyat söylersen bayramdan sonra bi bakayım müdür.
problem devirde değil ama bu devir aralıklarında çok net hissttiriyo ve 3500 den sonra 160-170 bg lik bir araç gibideğilde 110 bg lik bir araç gibi devam ediyor... Ortalama 1,5 aydır marş basılmadığı için araç biraz toza boğulmuş bi hafta sonu temizliği yapabilirsem bir iki video cekeyim bunlar üstünde daha net konuşuruz....

Spawn
20-10-2012, 16:59
Egzoz egzantriğine taktığınız CAS ı söküp , cas ın takıldığı yıldız şeklinde dişlilerin fotoğrafını çekip koyarmısınız.

alper50102
20-10-2012, 18:37
Çekerim ama dişlilerdeki aşınmaya bakıcak sak CAS sıfır takıldı elimde 1 de ikinci elivar oda sağlam çalışıyor çıkan...:D:D:D

Spawn
20-10-2012, 18:41
mevzuu cas değil , cas ın içine giren dişlinin klavuz yarım dairesi...

exca
20-10-2012, 21:05
bn bunun aynısını yaşadım bir sürü sensör denedim çözemedim , en sonunda ecuyu resetledim düzeldi , zannediyorum bozuk yakıt aracı hataya düşürüyor ve ecuyu resetleyene kadar düzelmiyor , muhtemelen ecuyu resetlemişsinizdir ancak eğer yapmadıysanız denemekte yarar vr :)

alper50102
21-10-2012, 18:54
Tamm o sorunuzuda cvplamayaçalışayım cas üstündeki sağlam ama egzoz egzantriği üstünde ki kırık yani CAS Her türlü girebiliyor....

Spawn
22-10-2012, 09:32
bulduk o zaman problemi.


Cas ı istediğiniz gibi takamazsınız egzantriğin üzerine , yarım daireler olmadığı için cas yanlış takılıyor , timing saçmalıyor.


egzantriğin üstündeki olmayan parçanın izini görebilirsiniz sanırım , kırık olan yarım daire cas ın içindeki boşluğa denk gelecek şekilde ayarlayıp cas ı takıp denermisiniz.

alper50102
22-10-2012, 12:37
bunu denedim ama egzantriğin üstündeki iz belli olmuyor ????

Spawn
22-10-2012, 12:39
olur yav , kırıklan pin in kırıldığı yer pütürlü diğer kısmı daha pürürzsüz , net fotoğraf çekerseniz ben göstereyim

alper50102
22-10-2012, 12:47
ozaman CAS ı söküp 180 derece çevirip öyle takayım yanlış takılmış ise şuan mantık olarak benim CAS ın üstündeki yarım daire seklindeki kaplin egsantrik üzerinde olması gerekipte olmayan kaplinin üstündedir...????

Spawn
23-10-2012, 10:28
180derece diyemezsiniz yanlış hatırlamıyorsam 8 diş vardı dişlide , dolayısıyla 8 farklı şekilde takılabilir cas eğer egzantriğin üzerindeki pim kırıksa

http://i456.photobucket.com/albums/qq285/Candellan/CA20DET/CA18-Exh-cam-end.jpg


Bu olması gerektiği hali,

Spawn
23-10-2012, 10:31
sizde bu pin kırık olduğu için cas ı rastgele isteidğiniz gibi takabiliyorsunuz ve bu yazden ateşleme düzgün çalışmıyor ( CAS bizim için krank açı sensörü görevi görmekte , orjnal adı camshaft angle sensor )

Eğer bu pim in kırıldığı yerin izini yakalayıp cas ı doğru takarsanız bi ihtimal problem çözeülecek ..


Daha önce 3 defa yaşadım bu problemi farklı araçlarda.

alper50102
23-10-2012, 10:41
bu akşam deniyeceğim bi bakayım sonucu yazarım...

Spawn
30-10-2012, 18:00
Ne oldu araba ?

alper50102
31-10-2012, 16:57
Walla dokunamadım ...bayram tatili çok karışık geçti akşamları ewe gittiğimde geç oluyor ama haftasonu parçalıyacam nasipse....