Orijinalini görmek için tıklayınız : Ticari kullanımı hakkında...
alicancalis
29-10-2012, 21:23
Beyler bu işin doğrusunu bilen arkadaşlardan fikirlerini bekliyorum. Ben şimdi hobi amaçlı olarak bir Vw Caddy Maxi alsam(kapalı kasa) Ankara'da haftaiçi, haftasonu sıkıntısız binebilirmiyim? Uzun yola çıkmada bir sıkıntı olurmu? Yani kısaca kafama göre herhangi bir saatte yola çıkmam sorun olurmu?
Birde Vw Caddy'nin kasası açık kapalı, kullanım serbestisi farkediyormu?
Bu konu ile ilgili doğru cevaplarını bekliyorum çünkü kime sorsam faklı şeyle duyuyorum. Şimdiden üşenmeyip cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
Caddy maxi kullaniyoruz hic bir sikinti yok sirket aracimiz
Araç ticari olarak geçecek. Bunun dışında hiçbir sıkıntısı yok.
Radar park...vs aklınıza gelen ceza tutarları biraz daha yüksek olacak.
Muayne olayı daha sık olacak.
Satarken ne kadar ticari kullanılmadı densede gene insanların içinde bir şüphe olacak.
Kamyonet olarak geçtiği için otoyol köprü vs.. gibi geçişlerde ücret tarifesi farklı olacak.
Kapalı kasaya bildiğim kadarı ile cam açtırabilirsiniz ama koltuk ekletemezsiniz.
En son bildiğim durumlar bu şekilde idi değişmişse bende öğrenmiş olurum :)
Bunun yerine madem hobi amaçlı olacak Partner Tepee Binek filanda bakabilirsiniz....
adınıza hususi tescili kamyonet yapılırsa sıkıntı yaşamazsınız, mesela istanbul için 1. köprüden geçemezsiniz, geçenler var yaklanınca cezai işlem var sanırım, otomobil olarak tescil edilmiş bazı doblo partner combo gibi araçlarda sıkıntı olmuyor,
adınıza ticari kamyonet tescili yapılırsa veya şirket adına ticari yada hususi tescil yapılırsa src belgesi almak zorundasınız kalabilirsiniz
Hocam kamyon değil ki bu saat sorununuz olsun.
sanırım arkadaş SRC belgesi kullanılabilirlik anlamında sormuş...
Nightfish
29-10-2012, 21:30
Belirli mahalle / semtlere girebilmesi için belediyeden bi ücret karşılığı izin alınması gerekiyor. O izin de belirli saatler içerisinde geçerli sadece. Yoksa polis çevirip cezayı yapıştırıyor.
Kızılay / Çankaya girişi sıkıntılı.
alicancalis
29-10-2012, 21:32
Araç ticari olarak geçecek. Bunun dışında hiçbir sıkıntısı yok.
Radar park...vs aklınıza gelen ceza tutarları biraz daha yüksek olacak.
Muayne olayı daha sık olacak.
Satarken ne kadar ticari kullanılmadı densede gene insanların içinde bir şüphe olacak.
Kamyonet olarak geçtiği için otoyol köprü vs.. gibi geçişlerde ücret tarifesi farklı olacak.
Bunun yerine madem hobi amaçlı olacak Partner Tepee Binek filanda bakabilirsiniz....
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Partner tepee de olabilir tabii. Daha çok detaylı incelemedim. Ancak maxi nin hacmi oldukça büyük. Banada maxi gibi biraz mesafeli bir yükleme hacmi lazım.
alicancalis
29-10-2012, 21:33
Hocam kamyon değil ki bu saat sorununuz olsun.
Şimdi düşüncede haklısınız ama büyükşehirlerde bazı saatlerde sıkıntı olabiliyormuş diye biliyorum.
alicancalis
29-10-2012, 21:35
Beyler bu src belgesi nedir? Ne kadarlık bir masrafı var?
şirket olarak caddy maxi ve doblo kullanıyoruz dayanıklılık olarak caddy öneririm hem geniş hem motor hemde ön takım olarak caddy daha avantajlı tek dezavantajı yakıt ve parçası.doblo ise yakıt olarak güzel ama caddye yüklediklerimizi dobloya yüklediğimiz zaman hemen hemen aynı yakıyor ikisinede opetten 3 günde bir 200 lira alırız caddy 650-700 km arası gidiyor dobloda yükün durumuna göre 700-800 arası oynuyor yani aralarında 50-100 km fark ediyor
Src belgesi ulaştırma bakanlığından alınan bir belgedir.
Yük/İnsan...vs taşımaclığı yapacak kişilerde bulunması gerekir.
4442407 nolu telden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla sadece almak yetmiyordu onun dışında belirli süreler ile yenilemek gerekliydi.
Tekrardan belirtiyorum hobi amaçlı olacak bir araç için bu kadar eziyete gerek yok bence.
Hususi olarak geçenlerden bitane alıp geçmek en iyisi :)
k1 yada src belgesi yada adını tam bilmediğim bir belge isteniyor.
alicancalis
29-10-2012, 21:43
Src belgesi ulaştırma bakanlığından alınan bir belgedir.
Yük/İnsan...vs taşımaclığı yapacak kişilerde bulunması gerekir.
4442407 nolu telden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla sadece almak yetmiyordu onun dışında belirli süreler ile yenilemek gerekliydi.
Tekrardan belirtiyorum hobi amaçlı olacak bir araç için bu kadar eziyete gerek yok bence.
Hususi olarak geçenlerden bitane alıp geçmek en iyisi :)
Bilgiler için teşekkürler ancak hususi diye geçenlerde en az 8-10 bin daha fazla. Birde ben özellikle maxi istiyorum.
alicancalis
29-10-2012, 21:51
Src belgesine baktım şimdi. Alması kolay, sıkıntı yokmuş.
Bilgiler için teşekkürler ancak hususi diye geçenlerde en az 8-10 bin daha fazla. Birde ben özellikle maxi istiyorum.
hayır karıştırıyorsunuz o fiyat farkı otomobil olarak tescil edilenler için geçerli, kamyonet olarak tescil edilen veya otomobil olarak tescil edilen aynı marka model ve tipte iki araç arasındaki fark bu bahsettiğiniz
ama ticari ve hususi sizin aracı hangi amaçla kullanacağınızı belirleyen bir durum buda yıllık ödenen vergi ve sigortayı etkiliyor
satın alırken kamyonet hususi olsa da 15 bin, kamyonet ticari olasa da 15 bin sadece ödenen vergi ve sigorta primleri farklı
alicancalis
29-10-2012, 22:13
hayır karıştırıyorsunuz o fiyat farkı otomobil olarak tescil edilenler için geçerli, kamyonet olarak tescil edilen veya otomobil olarak tescil edilen aynı marka model ve tipte iki araç arasındaki fark bu bahsettiğiniz
ama ticari ve hususi sizin aracı hangi amaçla kullanacağınızı belirleyen bir durum buda yıllık ödenen vergi ve sigortayı etkiliyor
satın alırken kamyonet hususi olsa da 15 bin, kamyonet ticari olasa da 15 bin sadece ödenen vergi ve sigorta primleri farklı
Peki caddy i hususi olarak tescil ettirebilirmiyim?
elbette ettirebilirsiniz,
alicancalis
29-10-2012, 22:21
O zaman sorun yok sayılır. İşte konuyu bilmediğim için caddy alınca muhakkak ticari olur diye düşünmüştüm.
Karistrdigimiz bir yer var. HUSUSİ BİNEK OLARAK KAYİT Yaptiramazsiniz caddyi. ister ticari ister hususi KAMYONET olarak gececktir. Bu da yukarda yazdigimiz dezavantajlari getirecektir. Eskiden ticari olarak fiyat listesinde cikan araclari HUSUSİ olarak almak istediginizde aradaki ÖTV ve MTV farkini oduyordunuz. Benim mantigim BİNEK olarak kayitli olmayan (caddy,doblo TİCARİ) araçlar avantajli değildir.
mad_max1978
30-10-2012, 01:17
bende de kamyonet var 3 yıldır hiç sıkıntı çekmedim polisle falan şehir içinde şu ana kadar,ama satarken sıkıntı büyük oluyor:)
Sheyhzade
30-10-2012, 01:35
Yakında çıkacak yasa ile birlikte K1 belgesi şart olacak ticari araçlarda, bunun yanı sıra ben bu caddy ile bir tatile gideyim deseniz bagajına koyduğunuz herşeyin irsaliyesini ibraz etmek zorundasınız. ticari araçlar sıkıntı hali almaya başladı yavaş yavaş, dikkat ederseniz fiyatları da yavaş yavaş düşüyor bu tip araçların.
RottingChrist
30-10-2012, 02:58
gereken yazılmış fakat piskoteknik belgeyi de unutmamak gerekiyor.
Şimdi ben corsa 1.7 dti alsam 2 yılda bir muayene olanlarda böyle birşey yok değilmi?
yada her yıl muayene olanlarında bu belgeden almam gerekecek öylemi?
Şimdi ben corsa 1.7 dti alsam 2 yılda bir muayene olanlarda böyle birşey yok değilmi?
yada her yıl muayene olanlarında bu belgeden almam gerekecek öylemi?
2 yılda muayene olanlar otomobil olarak tescil edilmiş olanlar, diğerlerinde ticari amaçlı olursa gerekir
Karistrdigimiz bir yer var. HUSUSİ BİNEK OLARAK KAYİT Yaptiramazsiniz caddyi. ister ticari ister hususi KAMYONET olarak gececktir. Bu da yukarda yazdigimiz dezavantajlari getirecektir. Eskiden ticari olarak fiyat listesinde cikan araclari HUSUSİ olarak almak istediginizde aradaki ÖTV ve MTV farkini oduyordunuz. Benim mantigim BİNEK olarak kayitli olmayan (caddy,doblo TİCARİ) araçlar avantajli değildir.
kendi kafanı kendin karıştırmış sın yazdıklarınla,
2 yılda muayene olanlar otomobil olarak tescil edilmiş olanlar, diğerlerinde ticari amaçlı olursa gerekir
Tekrar biraz daha detaya iniyim şimdi 1 yılda muayeneye giren corsa van tarzı aracı alsam ticari bi amaç yok.. Sadece binmek için ehliyet harici bişe gerekiyomu
Çok fena bir kavram karmaşası olmuş. Hususi/ticari ve kamyonet/otomobil kavramları birbirine karıştırılıyor ve %90 yanlış biliniyor. İkisi farklı şeyler. Hususi ve ticari kullanım amacını belirtir, kamyonet otomobil araç tipini. Siz şahıs adına bu sınıfta bir araç alırsınız, sarı taksi vb ye çevirmediğiniz sürece o araç HUSUSİDİR. Yani araç üzerinden gelir elde etmiyorsanız o araç HUSUSİDİR. Asıl olay kamyonet/otomobil kısmında. Bütün bu hız sınırları, muayene durumları vs. araç tipine göre değişir. Her yıl muayene, nispeten düşük hız sınırları vs. KAMYONET olmasından dolayıdır, ticari olmasından dolayı değil. ÖTV farkı ödenerek OTOMOBİL olarak işletilebiliyor(%15'ten %40'a çıkıyor ÖTV), normal bir binek araçtan farkı kalmıyor ama OTOMOBİL olarak geçmesinden dolayı, hususi olmasından dolayı değil. Yani kullanım amacınız araç tipinizden bağımsızdır ve hız sınırı/muayene/1. köprüden geçememe durumlarını ETKİLEMEZ. 2 yılda bir muayene istiyorsanız, hız sınırları atıyorum bir focustan farksız olsun istiyorsanız KAMYONET yerine OTOMOBİL olarak işletmeniz gerekir, bunun da en az 8-10 bin lira ÖTV farkı vardır.
@baha38
Şahıs üzerine KAMYONET olarak geçen bir Corsa Van aldığında ehliyet harici birşeye gerek yok. Ama hız sınırların haliyle OTOMOBİLden düşük olur, her yıl muayeneye girersin, 1. köprüden geçişin yasak olur.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Görüldüğü üzere hususilikle ticarilikle bir alakası yok. Ticari bir amaç yoksa zaten hususidir, ekstra prosedür gerektirmez. Biraz aceleyle yazdım umarım anlaşılmıştır.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.