PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : jant ebat ını düşürmek ivmelenmeyi iyileştirirmi



typermelih
04-11-2012, 07:43
Arkadaslar
aracimdaki jant ve lastik ölçüleri: 225/40/18
Ben ise 215/40/17 taktırmak istiyorum.
Arac golf r 4 ceker...fayda saglarsa en fazla 280 km suratlere kadar
1.5 boy mu hızlanırım.jant yine oz alacam
lastik markasıda açıkcası kaliteli bisey almak istemiyorum
bana gerektiginde 300 km suratlere ciktigimda beni riske atmayacak.ucuz yollu ne alabilirim.
Not:16 ebat olmuyor disk lere değiyor.
Tesekkurler

EREN34
04-11-2012, 07:48
Ara hizlanmalar iyilesir. Top speed duser. Lastik konusu goreceli. Uzak dogu haric uygun huz endeksinolan bir lastik almak yeterli.

EEE
04-11-2012, 08:47
Orjinal ebatin ne

mehmetRS
04-11-2012, 08:55
bir inchlik düşşte ortalama %3 kadar kazanc saglar.. top speede negatif yansır fakat 300 km 250 ye düşmez, cok büyük kazanc yada kayıp olacagını sanmıyorum

emre_
04-11-2012, 09:00
17 golf r da pek iyi durucagini sanmiyorum ama fayda saglar ayni jantin 17 si hem daha hafif olucak hem surtunme azalicak eger gitsin ise amac takarim ben olsam ama goruntu bozuluyo belirteyim

typermelih
04-11-2012, 09:04
açıkçası görüntü umrumda değil,zaten 18 jantlarım kalacak,onlarla kullanacam,sadece cumartesi akşamları rolıng gecesinde takacam sonra ertesi gün geri çıkarıp 18 leri kullanacam.son suratten kasıt,biz rolıng yaptığımızda 290 civarı bitiriyoruz :),şuan aracım 6. vites kesici devreye girdiğinde 309 km sürati görüyor.kayıbım ne olurki 305 falanmı olur yada dahamı iner.

Görsel Menekşe
04-11-2012, 09:09
Şu kombinasyonda yüzde 2 düşer son hızınız, hızlanma da pek değişmez galiba.Arabanız vites attığınzda hiç laga düşüyomu peki neden kısaltmak istiyosunuz oranları.

Edit %5 düşüyor.

BthnKrkt
04-11-2012, 09:24
33 mm çarp farkı var ve %5.18 yapıyor. bu demek oluyorki göstergede gördügünüz 309 gerçek 309 sa sapma vs gözardı edilerek düşündüğünüz ebatta aynı devirde görebileceğiniz max hız 292.9938 yapıyor.

typermelih
04-11-2012, 09:24
Şu kombinasyonda yüzde 2 düşer son hızınız, hızlanma da pek değişmez galiba.Arabanız vites attığınzda hiç laga düşüyomu peki neden kısaltmak istiyosunuz oranları.

Edit %5 düşüyor.

yani 300 km sürat yapıyorsa bir araç 285 e mi düşüyor.bu değer neden bukadar yüksek.kadran doğru okuyamadığından dolayı değil herhalde ?hiç laga düşmüyor

typermelih
04-11-2012, 09:25
33 mm çarp farkı var ve %5.18 yapıyor. bu demek oluyorki göstergede gördügünüz 309 gerçek 309 sa sapma vs gözardı edilerek düşündüğünüz ebatta aynı devirde görebileceğiniz max hız 292.9938 yapıyor.

ekranda gördüğüm süratle gittiğim sürat aynımı peki ?

BthnKrkt
04-11-2012, 09:28
yani 300 km sürat yapıyorsa bir araç 285 e mi düşüyor.bu değer neden bukadar yüksek.kadran doğru okuyamadığından dolayı değil herhalde ?hiç laga düşmüyor

Bence araç vites yükselttiğinde güzel yerde yakalıyorsa değiştirmeyin s2000 e kısa takıp yavaşlayanda oluyor. birnevi gücünüzü kısa aralıkta kullanmaya çalışarak boşa harcıyomussunuz gibi oluyor. Kadranın okumasıyla ilgili deil büyük lastiğin 95 turda alabıldıgı yolu küçük 100 turda alabilecekmiş gibi düşünün. öap fark az deil neredeyse 3.5 cm ki çemberin alanınki 2(pi)r den aradaki turda alınan fark çok artıyor.

Sert@ç
04-11-2012, 09:29
Abi önleri 45 yap o zaman çap olarak değişiklik olmaz
Arkaları 16 sac jant takıp 205 lastik takarsan fark o zaman olabilir yanlış bilmiyosam sac jant 3 kilo civarı

BthnKrkt
04-11-2012, 09:31
ekranda gördüğüm süratle gittiğim sürat aynımı peki ?

aracınızın ölçüm değerleri orjinal lastik ebatlarınızla hesaplanır ve ona göre gösterir üzerine taktığınız lastik ebatını algılayamaz. Yani 309 görürken 293 ile gidersiniz. Ama vag gurubunda obd den lastik ebatı değişimi belki olabilir bazı araçlarda var çünki özellikle ön arka farklı ebat takan araçların esp nin uyumu için gerekli.

BthnKrkt
04-11-2012, 09:32
Abi önleri 45 yap o zaman çap olarak değişiklik olmaz
Arkaları 16 sac jant takıp 205 lastik takarsan fark o zaman olabilir yanlış bilmiyosam sac jant 3 kilo civarı

3 kilo civarı 16*17 inç bırakın sac jantı özellikle bu iş için üretilmiş ultra hafif jant bile bulmak imkansız sanırım

ChtArdARSL
04-11-2012, 09:38
aracınızın ölçüm değerleri orjinal lastik ebatlarınızla hesaplanır ve ona göre gösterir üzerine taktığınız lastik ebatını algılayamaz. Yani 309 görürken 293 ile gidersiniz. Ama vag gurubunda obd den lastik ebatı değişimi belki olabilir bazı araçlarda var çünki özellikle ön arka farklı ebat takan araçların esp nin uyumu için gerekli.

Espde hata verıyor on farklı boyut arka farklı boyut olunca araba devamlı kendını gıtlıyor benım ıbızada oyle ıdı,

Benım 16 varken ben 15 sac takmıstım vıtesler kısaltı ama top speed dusmustu bu konuda Mamı abı bu kombınasyonu cok sever goruse mutlak yapar bır matematık :)

akay
04-11-2012, 09:39
merak ettiğim bişey var. bu araç 4 çeker dimi. normalde orijinalde ön ve arka teker çapı aynı mı? sonra bi yukarda arkadaşın dediği gibi ön ya da arka tekerden birinin çapını küçülterek ya da büyüterek değiştirdik diyelim.eskiden birim yolu ön ve arka 100 er turda alıyordu diyelim. çap değiştikten sonra mesela ön taraf 110 turda alıyor aynı yolu. bu aktarma organlarında sorun çıkarmaz mı?

GokhanRS
04-11-2012, 09:43
merak ettiğim bişey var. bu araç 4 çeker dimi. normalde orijinalde ön ve arka teker çapı aynı mı? sonra bi yukarda arkadaşın dediği gibi ön ya da arka tekerden birinin çapını küçülterek ya da büyüterek değiştirdik diyelim.eskiden birim yolu ön ve arka 100 er turda alıyordu diyelim. çap değiştikten sonra mesela ön taraf 110 turda alıyor aynı yolu. bu aktarma organlarında sorun çıkarmaz mı?

4 çekerde orjinal çapın dışında çap sorun çıkarmaz ama denildiği şekilde ön arka farklı çaplarda oynama yapılırsa sorun çıkar.

Görsel Menekşe
04-11-2012, 09:43
Ben de başka yerlere takılıp konuyu unuttum, neyse arkadaşlar da benim söyliceklerimi söylemişler zaten.Bence de, özellikle turbo araçlarda her viteste turbonun dolduğu deviri yakalanıyorsa oranları kısaltmak doğru değil.

BthnKrkt
04-11-2012, 09:44
merak ettiğim bişey var. bu araç 4 çeker dimi. normalde orijinalde ön ve arka teker çapı aynı mı? sonra bi yukarda arkadaşın dediği gibi ön ya da arka tekerden birinin çapını küçülterek ya da büyüterek değiştirdik diyelim.eskiden birim yolu ön ve arka 100 er turda alıyordu diyelim. çap değiştikten sonra mesela ön taraf 110 turda alıyor aynı yolu. bu aktarma organlarında sorun çıkarmaz mı?

elektronık sistemde nasıl bilmiyorum ama arazi şanz jiplerde ön arkayı kitlediğinde eğer ön arka ebat farkı varsa en iyi ihtimalle şaftı buruyor ya ayna mahruti kırıyor yada arazi şanz.nı

Görsel Menekşe
04-11-2012, 09:46
Vw haldexde orta diferasiyel kilitli mi bilmiyorum ama değilse problem yaratmaması lazım.

GokhanRS
04-11-2012, 09:46
elektronık sistemde nasıl bilmiyorum ama arazi şanz jiplerde ön arkayı kitlediğinde eğer ön arka ebat farkı varsa en iyi ihtimalle şaftı buruyor ya ayna mahruti kırıyor yada arazi şanz.nı

elektronik algılayanlarında çoğu zaten kırmana izin vermeden saçma sapan arızalar veriyor.

typermelih
04-11-2012, 09:47
ben şunu öğrenmek istiyorum.benim aracım 290 a kadar daha iyi ivmelenirmi ?şuan varolandan ...

BthnKrkt
04-11-2012, 09:49
ben şunu öğrenmek istiyorum.benim aracım 290 a kadar daha iyi ivmelenirmi ?şuan varolandan ...

Ben bu kadar güçlü arac için üstlerde kayıp olur diye düşünüyürum tabi yüksek hp kullanıcısı abilerden yorum gelirse daha doğru olur

GokhanRS
04-11-2012, 09:49
ben şunu öğrenmek istiyorum.benim aracım 290 a kadar daha iyi ivmelenirmi ?şuan varolandan ...

çap ve kilo düşürmek evet etkiler. çoğu araçta daha iyi ivmelenme sağlar çapı düşürmek. ben 260 270 hp bir araçta denedim. aynı gün içinde 17 lerle 5 boy geçerken 18i takmamızla 2 boy geçebilmeye başladım aynı aracı. aynı şekilde tekrar 17 leri takınca gene eskisi gibi hızlanma oldu.

bunu daha önce sti de denemiştim onda da aynısı oldu. 18 takınca 2-3 boy kadar onuda etkiledi.

Görsel Menekşe
04-11-2012, 09:50
ben şunu öğrenmek istiyorum.benim aracım 290 a kadar daha iyi ivmelenirmi ?şuan varolandan ...
Turbo hangi devirde tam gücünü gösteriyor?

akay
04-11-2012, 09:52
elektronık sistemde nasıl bilmiyorum ama arazi şanz jiplerde ön arkayı kitlediğinde eğer ön arka ebat farkı varsa en iyi ihtimalle şaftı buruyor ya ayna mahruti kırıyor yada arazi şanz.nı

benim kafa manuel çalıştığı için ben de böyle düşünmüştüm :)

typermelih
04-11-2012, 09:54
Turbo hangi devirde tam gücünü gösteriyor?

4800 de basıyor

GokhanRS
04-11-2012, 09:55
Turbo hangi devirde tam gücünü gösteriyor?

turbonun hangi devirde dolması nasıl bir etki yapıyor?

typermelih
04-11-2012, 09:57
çap ve kilo düşürmek evet etkiler. çoğu araçta daha iyi ivmelenme sağlar çapı düşürmek. ben 260 270 hp bir araçta denedim. aynı gün içinde 17 lerle 5 boy geçerken 18i takmamızla 2 boy geçebilmeye başladım aynı aracı. aynı şekilde tekrar 17 leri takınca gene eskisi gibi hızlanma oldu.

bunu daha önce sti de denemiştim onda da aynısı oldu. 18 takınca 2-3 boy kadar onuda etkiledi.

yuh 18 den 17 ye inmek 3 boy yaparmı ya ? yaparsa muhteşem olur.aracım şuan 520 hp civarı son süratim nasıl düşecek onu bir türlü anlamıyorum.çünkü 290 dan sonra bile acılar çeke çeke gelmiyor o süratlere...
sanırım ben bu jant işine dalacam.:)

B.Koçer
04-11-2012, 09:58
Peki neden 215 40 17

225 45 17 falan olsa daha sağlıklı olmaz mı :)

typermelih
04-11-2012, 09:58
lastik kumho alırsam sıkıntı yaşarmıyım.yada ne almamı önerirsiniz.yanlız param sınırlı.birde lastiktede daha hafif daha ağır diye bişey varmı bundada :)

GokhanRS
04-11-2012, 09:59
yuh 18 den 17 ye inmek 3 boy yaparmı ya ? yaparsa muhteşem olur.aracım şuan 520 hp civarı son süratim nasıl düşecek onu bir türlü anlamıyorum.çünkü 290 dan sonra bile acılar çeke çeke gelmiyor o süratlere...
sanırım ben bu jant işine dalacam.:)

2 araçtada yaptı canlı canlı test ettik. bende bana söyleyenlere hadi ordan diyordum içime kurt düştü denedim 2 araçtada. 2sindede tesadüf olamaz. biri sti biri megane rs ikiside çok stabil dönemlerinde denedim. kaldıki 260 300 hp arası araçlarda bu kadar etkiledi. 2side 1400 civarı kilosu olan araçlar.


lastik kumho alırsam sıkıntı yaşarmıyım.yada ne almamı önerirsiniz.yanlız param sınırlı.birde lastiktede daha hafif daha ağır diye bişey varmı bundada :)

sanırım aracın baya güçlü bir araç kumhoya filan bulaşma. tutabilecek en iyi lastikleri al. yola zımba gibi yapışması lazım. 18den 17ye düşünce çok fazla sarma oluyor. 1inç nedirki diyorsun ancak o 1inç 300hpden sonra araçların aşırı sarmasına sebep oluyor. 4 çekersin ama gücün fazla 300 hp ön çeker kadar fazla sararsın o kumholarla.

typermelih
04-11-2012, 10:00
Peki neden 215 40 17

225 45 17 falan olsa daha sağlıklı olmaz mı :)

hakan abi yani zd 9000 cupranın sahibi bu ebadı kullandını ve memnun oldunu söylüyorki,440 hp bir önden çeker aracın sarması daha fazla olacaktır,ben ise 4 çeker olduğum için bu sorunla karşılaşmicam inancındayım

typermelih
04-11-2012, 10:01
2 araçtada yaptı canlı canlı test ettik. bende bana söyleyenlere hadi ordan diyordum içime kurt düştü denedim 2 araçtada. 2sindede tesadüf olamaz. biri sti biri megane rs ikiside çok stabil dönemlerinde denedim. kaldıki 260 300 hp arası araçlarda bu kadar etkiledi. 2side 1400 civarı kilosu olan araçlar.



sanırım aracın baya güçlü bir araç kumhoya filan bulaşma. tutabilecek en iyi lastikleri al. yola zımba gibi yapışması lazım. 18den 17ye düşünce çok fazla sarma oluyor. 1inç nedirki diyorsun ancak o 1inç 300hpden sonra araçların aşırı sarmasına sebep oluyor. 4 çekersin ama gücün fazla 300 hp ön çeker kadar fazla sararsın o kumholarla.

gökhancım ağzından bal damlıyor :D seni inanılmaz sevdim :D

BthnKrkt
04-11-2012, 10:03
yuh 18 den 17 ye inmek 3 boy yaparmı ya ? yaparsa muhteşem olur.aracım şuan 520 hp civarı son süratim nasıl düşecek onu bir türlü anlamıyorum.çünkü 290 dan sonra bile acılar çeke çeke gelmiyor o süratlere...
sanırım ben bu jant işine dalacam.:)

abi cevirdiğin deviri arttırırsan son süratin düşmez senin dediğin 6 ile yaptıgın hızı 5 le yapmanın iyimser hali:) Tekerinin 8000 devırde döndügü tur sayısı değişmiyor fakat lastiğinin çapı kücülüyor. Benim merak ettiğim bilal abi kısa vardı söktü ekk20 de engin abi s2000 e taktı söktü.

typermelih
04-11-2012, 10:03
2 araçtada yaptı canlı canlı test ettik. bende bana söyleyenlere hadi ordan diyordum içime kurt düştü denedim 2 araçtada. 2sindede tesadüf olamaz. biri sti biri megane rs ikiside çok stabil dönemlerinde denedim. kaldıki 260 300 hp arası araçlarda bu kadar etkiledi. 2side 1400 civarı kilosu olan araçlar.



sanırım aracın baya güçlü bir araç kumhoya filan bulaşma. tutabilecek en iyi lastikleri al. yola zımba gibi yapışması lazım. 18den 17ye düşünce çok fazla sarma oluyor. 1inç nedirki diyorsun ancak o 1inç 300hpden sonra araçların aşırı sarmasına sebep oluyor. 4 çekersin ama gücün fazla 300 hp ön çeker kadar fazla sararsın o kumholarla.

şimdi sevmemeye başladım :D işime gelen de seviyorum gelmeyende sevmiyorum :D
eline sağlık alacaz ozaman pirelli gibi bişeyler ozaman

Görsel Menekşe
04-11-2012, 10:04
turbonun hangi devirde dolması nasıl bir etki yapıyor?
Şöyle araç 4800de doluyormuş atıyorum 7500 çeviriyor.Zaten aracın sahibi her vites attğında 4800ün üstünde devri yakalıyor, eğer oranları kısaltırsa busefer her vites attığında 5600den yakalarsa altta kalan güçlü devirleri kullanamaz ve gücü daha kısa bir aralıkta kullanmak zorunda kalır.Veya 8-250 hızlanıcaksa normalde 5.vitesle yeterken gereksiz yere 6. vitesi de kullanması gerekebilir.

GokhanRS
04-11-2012, 10:09
Şöyle araç 4800de doluyormuş atıyorum 7500 çeviriyor.Zaten aracın sahibi her vites attğında 4800ün üstünde devri yakalıyor, eğer oranları kısaltırsa busefer her vites attığında 5600den yakalarsa altta kalan güçlü devirleri kullanamaz ve gücü daha kısa bir aralıkta kullanmak zorunda kalır.Veya 8-250 hızlanıcaksa normalde 5.vitesle yeterken gereksiz yere 6. vitesi de kullanması gerekebilir.

turbo alakasını sanırım şanzıman oranı lastik ilişkisinden doğan ilişkiden dolayı kurdun o şekilde mantıklı birşey ancak arkadaş rolling de verim alırmıyım diyor. malesef rollinge bu hesap kitap işleri hiç uymuyor. bende mantık yürüterek çok faydası olmayacağını düşünüyordum. denedim 2 araçtada çok etkiledi.

ancak mesela 100-200 denerken bi üst vitese atmak zorunda kalırsa o zaman zararı olabilir ancak onun dışında rollingle ilgili hep faydasını görür ki amacıda rolling.

he birde aracı sanırım dsg idi yanlış hatırlamıyorsam yani viteside hissedemeyeceğin kadar çok hızlı atıyordu(mili saniyeler) kadran videosunu izlediğim araç buysa eğer o açıdanda etkilemz diye düşünüyorum.

typermelih
04-11-2012, 10:14
romanyada bir genç golf r ını 610 hp lere kadar çıkardı 8 enjektörle vs,ve o araç 17 jantla yürüyor,resimlerde hep 17 jantlı,yararı olmasa takmazdı diye düşünüyorum

GokhanRS
04-11-2012, 10:18
romanyada bir genç golf r ını 610 hp lere kadar çıkardı 8 enjektörle vs,ve o araç 17 jantla yürüyor,resimlerde hep 17 jantlı,yararı olmasa takmazdı diye düşünüyorum

yararını görmeme ihtimalin hiç yok. sen olabildiğince hafif ve kaliteli bir jant bul. aracına uyması iyi balans tutmasıda şart o güçlerde bir araç için. mesela özellikle göbek çapı tam oturan bilezik filan kullanman gerekmicek tarzda bir jant bulursan lastikleride en iyi yol tutanından seçersen fark fazla olacağını düşünüyorum. ben 300hp de 3 boy etkilediğini canlı canlı denedim. hani ön çekerdi desek 300hp olan sti idi 4 çekerdi.

260 270 civarı olanda megane rs di. bi okadarda onda etkiledi.

Sert@ç
04-11-2012, 10:45
3 kilo civarı 16*17 inç bırakın sac jantı özellikle bu iş için üretilmiş ultra hafif jant bile bulmak imkansız sanırım

Tam emin değilim ancak 16 audi kapaklı jant 3-4 kilo patates torbasıyla aynı ağırlıktaydı o yüzden dedim :)

mami_makinen
04-11-2012, 11:08
Bence kesinlikle hızlanır zaten roolde ilk gaz tepkisi çok önemli Zaten ilk gazda açacağın fark kolay kolay kapanmayacağı için bence 17 tak daha kolay devirlenir araç

Görsel Menekşe
04-11-2012, 11:08
Sanırım en doğrusu bir tanıdıktan fln lastik-jant bulup denemek olur, ben de zaten varsayımda bulundum, hızlanmaz demiyorum kesinlikle sonuçta canlı olarak deneyip görmek en iyisi.
Romanyadaki golf r sahibi jantı küçültüp geniş yanaklı drag lastiği kullanıyo olabilir mi bu arada.

M3CSL
04-11-2012, 12:45
2 taraftan etkilenicek
1.si agirlikve surtunme farki
\2. si donme capi


1. faktorden dolayi kesin hizlanicak zaten agirliktan dolayi ilk deparlari etkilenicek, surtunmeden dolayida aynui sekilde ustunede yuksek suratte ruzgar direnci azalicak,, ustune araba alcalip aerosu artacak.

2. faktorde ise yani sanz kisaltmada amac guc egrisini sanz oranlari ile en iyi sekilde yakalamak
ust devirlerde guc dusmesi olmuyorsa genelde sanz kisaltma sorun yaratmiyor, dolu dolu ustlerlrde yuruyor arac yani 292km kesiciye kadar istekli gider arac.

emirarslan34
04-11-2012, 13:11
2 taraftan etkilenicek
1.si agirlikve surtunme farki
\2. si donme capi


1. faktorden dolayi kesin hizlanicak zaten agirliktan dolayi ilk deparlari etkilenicek, surtunmeden dolayida aynui sekilde ustunede yuksek suratte ruzgar direnci azalicak,, ustune araba alcalip aerosu artacak.

2. faktorde ise yani sanz kisaltmada amac guc egrisini sanz oranlari ile en iyi sekilde yakalamak
ust devirlerde guc dusmesi olmuyorsa genelde sanz kisaltma sorun yaratmiyor, dolu dolu ustlerlrde yuruyor arac yani 292km kesiciye kadar istekli gider arac.

:icon_tup:

Alper_
04-11-2012, 13:32
aracın şanzumanı %5 kısalacak ve vitesleri daha çabuk bitecek..dolayısıyla ivmelenmeniz iyileşecek..bunun üzerine taktığınız jantı da hafif..faydasını görürsünüz..lastik konusunda birşey diyemeyeceğim..

alihan_27
04-11-2012, 13:45
İvmelenmenin, ara hızlanmaların(sarma olmadığını varsayarak) artacağı zaten yukarda yazılmış. Bunlardan hariç şanzımanın, baskı-balatanın, aksların ve yürüyen aksamın üzerine düşen yükün azalmasıyla ömrünün artmasına katkı sağlanabilir(lastik çapının ve jant-lastik ağırlığının azalacağını varsayarak).
Edit: Lastik olarak bu güçlerde, bu son hızlara sahip bir araç için kaliteli lastik iyi olur ama uygun fiyatlılar içerisinde syron race-1 düşünülebilir. En azından tuv onayı filan olan bir lastik.

TYPERHAKAN
04-11-2012, 16:34
hakan abi yani zd 9000 cupranın sahibi bu ebadı kullandını ve memnun oldunu söylüyorki,440 hp bir önden çeker aracın sarması daha fazla olacaktır,ben ise 4 çeker olduğum için bu sorunla karşılaşmicam inancındayım

melih ebatları yanlış hatırlıyosun,215/45/17 olcak...40 değil

Serhat Y.
04-11-2012, 17:16
yine buldun dimi kurcalıcak bişey:D
rolling için çap ufaltmak başarılı olacaktır ara hızlanmaların iyileşir sanırıım. ama çok kaliteli bi lastik takmana gerek yok diye düşünüyorum, neticede ilk gaza oturuldugu anda 4 çekerde hareket ediyorsundur aracın sarmıyordur. şuan nasıl oluyor mesela, sarma falan varmı?

typermelih
04-11-2012, 18:24
yine buldun dimi kurcalıcak bişey:D
rolling için çap ufaltmak başarılı olacaktır ara hızlanmaların iyileşir sanırıım. ama çok kaliteli bi lastik takmana gerek yok diye düşünüyorum, neticede ilk gaza oturuldugu anda 4 çekerde hareket ediyorsundur aracın sarmıyordur. şuan nasıl oluyor mesela, sarma falan varmı?

Sarma yok kanka.birde agirlik atacam :) sen agirlik atmanin faydasini gordunmu

kelalper
04-11-2012, 20:45
melih jant kucultmek ilk gaz tepkisinde ve dusuk hizlarda kazanctir ancak hiz arttikca geriye dusurur. nedenide agirlik merkezi. buyuk jant daha agir oldugu icin merkez kac kuvvetiyle yuksek hizlarda daha rahat ivmelenecektir ki istanbulda roll genelde trafik nedeniyle 220 lerde bitiyor. 290 lari goruyorsaniz o zaman bence elleme. lastik konusuna gelince arabanin en onemli bakim unitesi lastik. senin dunya ile iliskini saglayan tek sey lastik. herseyden kis ama lastikten kisma.ani fren mesafesi yola tutunma direksiyon tepkisinin performansini belirleyen en onemli usur lastikken sadece roll yapioruz abi diye ucuz lastik takma. gazliosun onune bisey cikti fren ve direksiyon tepkisi verdin seni yola tutan sey lastik.

MuratGürakan
04-11-2012, 21:11
Ebatı düşürdüğünüzde çap kağıt üzerinde aynıda olsa lastik esneme payından dolayı çap azalmış gibi olur. Döndürülen sabit ağırlık azaldığından dolayı da ivmelenmeye katkı sağlarken çap azalmasıyla son sürat düşer. Kadran eskisi gibi kalır ama gerçek hız azalır. Bunuda wagcom ile ayarlayabilirsiniz.

Mr.K
04-11-2012, 23:20
Jant önerim yok ama lastik olarak 17"'te kesinlikle Lassa Phenoma öneriyorum. Isındıktan sonra imkanı yok yoldan cıkartmanın lastiği hele hele 4ceker bi araçta..

Aşırı başarılı bi lastik ztn adrenalin ile aynı desene sahip(yani ben öyle sanıyorum:D)

4ceker 500kusur hp arac ıcınde 225-45-17 derim ben şahsen..

lastikten 10 arttırıp jantlardan 7degılde atıyorum 6.8kg olanları takarsınız aynı hesap olur :)

cabrioleter
05-11-2012, 00:01
300+ km hızdan bahsediliyor ve ucuz yollu lastikten mi bahsediliyor. bu işin şakası yok yahu..