PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG ayar Tutmama Sorunu



RSBurak
05-11-2012, 23:34
Arabam kafasına göre bazen rölantiyi düşürüp bazende normal seyrinde devam ettiriyor.Araba karbüratörlü ve hiç sensör yok.ve çok yakıyor full depo ile 250km uzun yolda zar zor yapıyor.büyük tank var 55 litrelik.Ayrıca geç çalışıyor.LPG ayarlatmaya gittiğimde ayarlar düzgün diyor dükkanın içinde 5 dk çalıştırıyorum rölanti sabit çıkıyorum biraz basıyorum eve geliyorum rölanti yine 500-600e düşmüş.Genelde bastıktan sonra oluyor bu.Sorun nedir sizce motor yeni rektefiye yapıldı LPG yılbaşında sıfırlandı. :confused:

YavuzNaz
06-11-2012, 07:35
karbüratörün fazla hava alıyor olabilirmi.? karbüratörlü araçların lpg de en çok karşılaştığı sıkıntıdır bu.

caglargungor
06-11-2012, 09:12
genlde karburatörün dibinden hava aldığında oluyor motor esnedikççe aradan çokhava alıp ondan olabilir

ygtrn
06-11-2012, 09:31
hava filtresinin düzeneğinde bi gevşeklik varmı kontrol et biyerlerden hava alıyor gibi...

BİLAL
06-11-2012, 09:35
Arkadaşların dedıklerınede bak bıde gaz kelebegıne bak .devır ınıp cıkıyosa havayla alakalıdır ..

Bendede oldu gaz kelebegını temızlemıştık ıcındekı sılkon contaya zarar vermıştık

rekord2000
06-11-2012, 09:45
Lpg ayarini nerde yaptiriyosun?

RSBurak
06-11-2012, 12:09
gaz ayarını elbirlikte yaptırıyorum e5 yanyolda..inceden bir titremede var anlaşılan bir yerden hava alıyor ortak düşünce bu.çok yakmasıda bu yüzden olabilirmi ?

delta0o
06-11-2012, 12:22
kesin karbüratörün hava almasıdır.kaçakları kontrol edin fazla hava almasını bantla çözebilrsiniz

rekord2000
06-11-2012, 12:31
gaz ayarını elbirlikte yaptırıyorum e5 yanyolda..inceden bir titremede var anlaşılan bir yerden hava alıyor ortak düşünce bu.çok yakmasıda bu yüzden olabilirmi ?

Elbirlikte karb. Gaz ayarini yapan elemanin adini unuttum ama o soyler kesinlikle neden ole yaptigini, bende hep orda yaptiririm hatta tupude degistiricem tartariniye gecicem evet bi yerlerden hava alma ihtimali olabilir, karb. Manifolt baglantisini kontrol edin karb. Sallaniyosa ordan aliyo olabilir, hava filtresi kabininin baglanti noktalarinada iyice bi bakin ya bi yerlerden hava alir ole biseydir sanirim, genelde elbirlik son derece yardimci olur bu gibi durumlarda anlamadim sana niye solememis sundandir bundandir diye?

RSBurak
06-11-2012, 12:39
baya ilgililer sağolsunlar ancak sorun arabada orda ayar yapılıyor tam istediğim gibi, eve geliyorum yine saptımış.

ReSuL
06-11-2012, 12:54
benzind rölantınız nasıl önce onu kontrol etmek lazım.. benzinde sıkıntı yoksa o zaman LPG de aramak lazım.. ayrıca benim aklıma gelen ilk nokta beyin.. sıfır beyin de taksanız araç hararet yaptığında içindeki diyafram büzüşüyor ve hem geç çalışma hem aşırı yakıt problemleri olabiliyor.. bazen de beyin fabrika çıkışı bu diyaframlarda sıkıntı olabiliyor... bence denemeye değer bi LPG beynini... (tabii benzinde sorun olmadığını varsayarak)

berdoz76
06-11-2012, 19:58
öncelikle motor yeni yaptırdım demişsiniz ancak aracınızın benzinde kontrolünü yaptığınızda araçta alıp verme varmı acaba şayet var ise öncelikle 1-subap ayarlarınız fabrikasyon değerlerinde iyi bir usta tarafından yapılması lazım 2-aracınızın bujileri temiz ise değilse temizlenmeli ve buji tırnak aralığı 0,75 yada 0,80 aralığına getirmeniz lazım .çünkü lpg de ateşleme geç olur. 3-Buji kablolarınızı kontrol etmeniz lazım.kontrol yaparken karanlık bir yerde kaputu açıp motordan el ile gaz verdiğinizde buji kablolarında kaçak varsa gözle görürsünüz. 4-Aracınızda mikser uygulaması var ise mikser hava giriş ağzına 505 yapıştırıcı ile 2,5 cm (ortasının genişliği bu olacak) çapında bir pul yapıştırın. 5-lpg regülatöründe biriken kostik dediğimiz atık yağımsı maddeyi altındaki vidayı açmak suretiyle boşaltacaksınız.özellikle katkılı gaz kullanırsanız bunu 10-15 günde bir yapın. 6.regülatörden karbüratörünüze gelen lpg borusunun kalınlığı 20 milimetre ise ayr vidası karbüratöre yaklaşık 15-20 cm yakınlığında olmalı ve ayar vidası plastik değil kesinlikle prinç vida olması gerekli.ayar vidasından sonra hava filtre kutusuna giren miksre bağlı lpg hortumu çapıda 16 milimete olmalı ve boruların hava filtre kutusuna giriş yerleri slikonla kapatılıp kesinlikle dışarıdan hava almıyacak şekilde kapatılmalıdır.Asıl önemli olan motorun havayı sadece hava filtre borusundan yapmasıdır.Başka yerden hava alırsa rolantide düzensizlik.Yapar. 8-Arabayı zorladığınızda yaptığını söylediğinize göre şarj dinamosunada bir baktırın bakımlarını yaptırın.(bu da önemli) sonuç tüm bunları yaptıktan sonra iyi bir ustaya gaz ayarı yaptırıp aynı sorunlar devam ederse lpg beynini kesinlikle değiştirin ve yeni beyini 1000 km kadar 30000 devri geçmiyerek zorlamayınki rodajı iyi olsun

RSBurak
06-11-2012, 21:37
benzind rölantınız nasıl önce onu kontrol etmek lazım.. benzinde sıkıntı yoksa o zaman LPG de aramak lazım.. ayrıca benim aklıma gelen ilk nokta beyin.. sıfır beyin de taksanız araç hararet yaptığında içindeki diyafram büzüşüyor ve hem geç çalışma hem aşırı yakıt problemleri olabiliyor.. bazen de beyin fabrika çıkışı bu diyaframlarda sıkıntı olabiliyor... bence denemeye değer bi LPG beynini... (tabii benzinde sorun olmadığını varsayarak)

araç hararet yapmadı.benzinde çalıştıramadık yıllardır deponun içinde biriken su şamadıra pompa depo borular ne varsa pas içinde bırakmış baya bi maliyetli çıktı şu an sadece lpgde gidiyor.

@berdoz76

bilgi için teşekkürler katkılı gaz kullanmıyorum.dedikleriniz hepsi tamamen uyuyor.ancak bujilerin durumu nasıl bilmiyorum sıfır taktım ama rodaj yaptı o sırada distribitör bozuldu distribitör değişti.bu süre zarfında hep boş yere marş bastım belki o yüzden kurum bağlamış olabilirler.lpg ciye göstereyim bi ondan sonra ustamı arar sorarım

ReSuL
07-11-2012, 06:58
araç karbiratörlü ise karbiratörün içine aracı çalıştıracak kadar biraz benzin akıtıp benzinde çalışma sağlanabilir sanırım rölanti olayına bakmal için.. yoksa benzinde yapıp yapmadığını bilmeden yola çıkarsak arıza aramak için çok zahmetli ve çok masraflı olabilir..

RSBurak
09-11-2012, 20:30
bugün lpg ayarını yaptırdım usta ayarı çok bozmuşsun dedi tekrardan ayarladı.ancak 2 gündür çıtırdan tekleme yapıyordu bu akşam okuldan çıktım gaza basıyorum düşük devirlerde tekliyor basınca düzeliyor.distribitörü çıkma aldım temizdi bir sorun yapmıyordu birde ateşleme sıkıntısı gibi silkelemiyor sanki yakıtta pislik varmışta o yüzden yapıyor gibi geldi bana..genelde soğukken yapıyor.

RSBurak
10-11-2012, 12:13
bu sabah iyice arttı tekleme.. soğukken her zaman yapıyor ısınınca sadece düşük devirlerde 2000rpm gibi.acaba havalar soğudu lpg tam ısınmıyormu ? buji kabloları v.s bütün sisteme baktım bir anormallik yok zaten ateşlemedeki tekleme farklı oluyordu bu gaz yememe gibi bir şey

rekord2000
10-11-2012, 13:33
Mikserde bi sikinti olabilir mi acaba? Bide karb. Kurum toplamis olmasin sakin? Benim arabada 4000 devir araliginda kesiliyo ama sorun beyinde tespit ettik, komple sistemi degisip kurtulucaz! Karb.cu serdar var modern sanayii'de elbirlikte sorarsan tarif ederler, ozgur tavsiye etti de mavi opel rekord'lu diye o yardimci olur baya anlar bu durumlardan! Sen orayada bi gorun istersen esnafligi iyidir paragoz diil yani;)

berdoz76
10-11-2012, 15:00
sana yazdıklarıma bir bak istersen .Arkadaşın yazdığı gibi karbüratörün temiz ise şayet.Başka bir lpg regülatörüyle deneme yapmalısın.Senin beyin içindeki diyaframlarda problem olabilir.Beyin yeni olması bir şey farkettirmez .Yeni bir beyin tak.dene bak sorunun çözülecek

BurakCengizhanoğlu
10-11-2012, 15:09
Kardeşim amma çektin arabadan ya :)

RSBurak
10-11-2012, 15:53
Mikserde bi sikinti olabilir mi acaba? Bide karb. Kurum toplamis olmasin sakin? Benim arabada 4000 devir araliginda kesiliyo ama sorun beyinde tespit ettik, komple sistemi degisip kurtulucaz! Karb.cu serdar var modern sanayii'de elbirlikte sorarsan tarif ederler, ozgur tavsiye etti de mavi opel rekord'lu diye o yardimci olur baya anlar bu durumlardan! Sen orayada bi gorun istersen esnafligi iyidir paragoz diil yani;)

teşekkürler karbüratörüm yeni temizlendi hatta direk ordan benzin verip çalıştırdı usta arabayı ama depodaki pisliği hesaba katmayınca bütün pislik karbüratöre gelmiş tekrardan.birde subarunun karbüratörü çok hassas karbüratör tecrübesi değil subaru tecrübesi olan usta anlıyor.yıllardır lpgde kullanmamızın sebebide bu :)


sana yazdıklarıma bir bak istersen .Arkadaşın yazdığı gibi karbüratörün temiz ise şayet.Başka bir lpg regülatörüyle deneme yapmalısın.Senin beyin içindeki diyaframlarda problem olabilir.Beyin yeni olması bir şey farkettirmez .Yeni bir beyin tak.dene bak sorunun çözülecek

eski sistem çok güzeldi yenileyince arabanın tüm istikrarı gitti lpgnin garantisi bitmeden göstereyim adamlar artık kaçacak benden ama yapacak bir şey yok :)


Kardeşim amma çektin arabadan ya :)

386.000km ve 21 yıl her türlü yolda test edildi.şimdi iyice yaşlandı ya proje arabası olur yada hurdalığa gider bu saatten sonra :)

rekord2000
10-11-2012, 18:18
O zaten yapamicagi bi isse eger soyler ben bunu yapamam diye ama emin ol sorunun teshisi ve ne yapacagin konusunda yardimi dokunucaktir, ben eminim elinden geleni yapicagina benim adimi ver bi baksin derim ben;)

RSBurak
10-11-2012, 20:19
O zaten yapamicagi bi isse eger soyler ben bunu yapamam diye ama emin ol sorunun teshisi ve ne yapacagin konusunda yardimi dokunucaktir, ben eminim elinden geleni yapicagina benim adimi ver bi baksin derim ben;)

tamam teşekkürler.:)

rekord2000
14-11-2012, 10:27
Dun elbirlikte lpg sistemimi degistirdim, eski sistemin sorunu, 3. 4. Viteslerde sollama aninda tam gaz gidemezdim, ust devirlerde yigilma yapardi ama tekleme tislama pislama hic bi sorun yok sadece yakiti az fazla ve ust devirde yigilma vardi! Suan tartarini istikrarsiz herhangi bi devirde tekleme yapiyor ve kalkista balata bitik gibi titremeli kalkiyor, ust devirlerde gene ayni yigilmayi cok az olsada yapiyor! Ama sanki kullandikca teklemenin siddeti azalir gibi oldu dunden beri. 1000 km'de ayara gidicem subap, avans ayarimi yapip ole gidicem, acaba zamanla duzelir mi regulatorun bi alisma suresi varmidir? Icime kurt dustu takmisken en iyilerinden birini takim dedim bela olmaz ins. Basima ya:( tedirginim paso cunki araci deponun durumu yuzunden benzinde calistiramiyorum:(

RSBurak
14-11-2012, 12:06
bende yeni taktırdım tartarini eski sistem çok daha iyidi..tekleme olayı için götürdüm çiğ yakıt atıyor ateşlemede var bir problem 7000 km de ngk bujiler bitermi ya ??

rekord2000
14-11-2012, 13:03
Dun aksam bana ayni sekil cig atiyor, avans ayari subap ayari yaptir 1000 kmde ayar icin ole gel duzelicektir, teklemelerde zamanla azalir yok olur dediler, bugun demin yazdiklarimdan sonra 50 km yol yaptim celik jantlari almaya koye gittim dondum, ne tekleme kaldi ne yigilma kaldi, ekseri bide anormal bi cekis artisi soz konusu bende! Yani heralde regulator alisti duzene girdi sanirim bende anlamadim ama umarim duzenim bozulmaz! Sen dedigim kar.cuye kendin gitmisin sanirim, arabayi getirmedi dedi bana dun:)

Cliosportve
14-11-2012, 13:08
Karbüratör hava alıyordur yüksek olasılık
Onuda Topkapıda Mehmet usta var
O çözer o işi

RSBurak
14-11-2012, 13:30
Dun aksam bana ayni sekil cig atiyor, avans ayari subap ayari yaptir 1000 kmde ayar icin ole gel duzelicektir, teklemelerde zamanla azalir yok olur dediler, bugun demin yazdiklarimdan sonra 50 km yol yaptim celik jantlari almaya koye gittim dondum, ne tekleme kaldi ne yigilma kaldi, ekseri bide anormal bi cekis artisi soz konusu bende! Yani heralde regulator alisti duzene girdi sanirim bende anlamadim ama umarim duzenim bozulmaz! Sen dedigim kar.cuye kendin gitmisin sanirim, arabayi getirmedi dedi bana dun:)

karbüratörcüye gitmedim elbirliğe gittim sorundan emin olmak için karbüratörcüye başka bir masraf saklıyorum :D

rekord2000
14-11-2012, 13:47
Serdar ustaya illa masraf etmene gerek yok, araci gosterdin diye soruna bakti diye para alicak diil:) hele benim adimi verirsen hayatta ilgilenmeden birakmaz, ayrica "yaparim sorun surdan burdan" derse guvenebilirsin yani;)

RSBurak
14-11-2012, 14:46
Serdar ustaya illa masraf etmene gerek yok, araci gosterdin diye soruna bakti diye para alicak diil:) hele benim adimi verirsen hayatta ilgilenmeden birakmaz, ayrica "yaparim sorun surdan burdan" derse guvenebilirsin yani;)

yok o anlamda söylemedim. :) depo temizlenecek,borular değişecek , karbüratör temizlenecek bir ton iş var. :) rölanti sorunu ayardan sonra düzeldi ancak teklemeyi çözemedik.elimde 0.8 mm lpg bujileri var olmazsa onları takayım şu an üstündekiler 1 mm ve 7000 km sürekli lpgde çalıştılar.

Frequency_48
28-11-2012, 21:26
Bizler.. LPG ucuz yakıt diyerek ekonumi yapacağız diye; öncelikle sistemin ucuzunu taktırıyoruz. Buda bizim için sorunun ve ekonomisizliğin başlangıcı oluyor..Dediğim sistemleri yaparsanız sorunsuz binersiniz. Bu iki detaya önem vermediğinzi takdirde 100 yılda uğraşsanız. lpg nin sorunu bitmez..
Öncelikle.. dikkat edilecek iki teknolojik detay var..

1.OBD li sistem bağlatacaksın.( aracın ecu su ile sürekli iletişim halinde, ayarları şartlar değiştiğinde yakıt avans vs değiştiriyor. arıza tekleme ıvız zıvır arıza lambası yakmıyor..)

2. KHEIN enjektör taktıracaksın. (Japon malı benzin sisteminde çalışan çok hassas zamanlarda çalışan kaliteli japon arabalarında oem enjektçr markası olarak karşımıza çıkan bir marka. Hassas çalıştığı için yakıt ekonomisi ve sorunsuzluk...

Ayrıca normal bir sistemden de % 15 daha yakıt ekonomisi sağlıyorsunuz..

Kendimde Kit MTM var.. orjinal italyan.. Prins sistemlerine göre daha ucuz ve çok kaliteli. Acaba diyorum benzinde daha kötümü gidiyor diye düşünmeden de edemiyorum. :-)

rekord2000
29-11-2012, 12:03
Bizler.. LPG ucuz yakıt diyerek ekonumi yapacağız diye; öncelikle sistemin ucuzunu taktırıyoruz. Buda bizim için sorunun ve ekonomisizliğin başlangıcı oluyor..Dediğim sistemleri yaparsanız sorunsuz binersiniz. Bu iki detaya önem vermediğinzi takdirde 100 yılda uğraşsanız. lpg nin sorunu bitmez..
Öncelikle.. dikkat edilecek iki teknolojik detay var..

1.OBD li sistem bağlatacaksın.( aracın ecu su ile sürekli iletişim halinde, ayarları şartlar değiştiğinde yakıt avans vs değiştiriyor. arıza tekleme ıvız zıvır arıza lambası yakmıyor..)

2. KHEIN enjektör taktıracaksın. (Japon malı benzin sisteminde çalışan çok hassas zamanlarda çalışan kaliteli japon arabalarında oem enjektçr markası olarak karşımıza çıkan bir marka. Hassas çalıştığı için yakıt ekonomisi ve sorunsuzluk...

Ayrıca normal bir sistemden de % 15 daha yakıt ekonomisi sağlıyorsunuz..

Kendimde Kit MTM var.. orjinal italyan.. Prins sistemlerine göre daha ucuz ve çok kaliteli. Acaba diyorum benzinde daha kötümü gidiyor diye düşünmeden de edemiyorum. :-)

dostum arabalarımız karbüratörlü ne enjektörü dion:) ayrıca ucuzuna kaçıcak olsaydık 2 hafta olmadi lpg kiti komple değiştireli, tartarini taktırdım 800 liraya hemde aynı yerde 350 400 liralık sistemler varken, arabada konunun sahibide bende aynı sorundan muzdaripiz depolarımız paslı çamurlu ve pis oldugundan arabaların benzinli ayarlarını tam anlamıyla saat gibi yapamıyoruz, zira o sorunları halletmiş olsak ikimizinde gittigi lpg servisi bölgesindeki en uzman ve en kaliteli lpg servisi, amacımız nası yaparız nası ederiz diye akıl almak;)

Frequency_48
29-11-2012, 19:31
Karbüratörlü veya sıralı. Ben burada genel bilgi vermek istedim.. Kimseyi itham ettiğim yok. :-) Sırlaı sistem aracın şimdi yok... Olurda ilerde enjeksiyonlu bir aracın olursa aklında bir yer etmiş olur.. Fazla bilgiden zarar gelmez...

rekord2000
29-11-2012, 20:47
Allah razı olsunda konuya bi faydası olmadı bu konular zaten sürekli konuşuluyo forumda :)

GokhanRS
30-11-2012, 14:10
ben rekordu ilk aldığım gün tekleme vardı ve çok yakıyordu. platinleri temizledim. lpg beynini gittim zavolliden diğerlerinden 70 80 TL daha pahalı olmasına rağmen sıfır aldım. sonra gaz ayarını yaptılar sorunlar düzeldi ama gene çok yakıyordu. bu lpgciler hep kafaları güzel sanırım gaz kokusundan dolayımıdır nedir. aynı havayı soluyor olamayız onlarla. yaptıkları ayardan sonra bitek rolanti iyileştiydi. ben soktum dükkana ayarı kendim yaptım. totoşlar rolanti ayarını kısmış gaz ayarını açmışlar. dolayısıyla geç çalışıp çok yakıyordu. ben tam tersini yaptım. gaz vanalarını kısıp rolanti vanasını açtım. rolanti az yüksek ama daha marşa basarken çalışıyor ve şuan aracım 2.50 gaz fiyatı ile uzun yolda 20 kuruş şehir için 25 kuruş yakıyor. 2 aydır çok seviyorum aracımı.

ama kendi gaz ayarımı kendim yapıyorum. lpgcilerden uzak duruyorum.

rekord2000
30-11-2012, 17:43
ben rekordu ilk aldığım gün tekleme vardı ve çok yakıyordu. platinleri temizledim. lpg beynini gittim zavolliden diğerlerinden 70 80 TL daha pahalı olmasına rağmen sıfır aldım. sonra gaz ayarını yaptılar sorunlar düzeldi ama gene çok yakıyordu. bu lpgciler hep kafaları güzel sanırım gaz kokusundan dolayımıdır nedir. aynı havayı soluyor olamayız onlarla. yaptıkları ayardan sonra bitek rolanti iyileştiydi. ben soktum dükkana ayarı kendim yaptım. totoşlar rolanti ayarını kısmış gaz ayarını açmışlar. dolayısıyla geç çalışıp çok yakıyordu. ben tam tersini yaptım. gaz vanalarını kısıp rolanti vanasını açtım. rolanti az yüksek ama daha marşa basarken çalışıyor ve şuan aracım 2.50 gaz fiyatı ile uzun yolda 20 kuruş şehir için 25 kuruş yakıyor. 2 aydır çok seviyorum aracımı.

ama kendi gaz ayarımı kendim yapıyorum. lpgcilerden uzak duruyorum.

aga yerin nerdeydi senin yaa bostancıda falansan gelip göriyim senide :D bütün forumu gezicem anasını satim:p

GokhanRS
30-11-2012, 17:43
ben avcılar tarafındayım avrupalıyık :D

rekord2000
01-12-2012, 11:35
abaauuv çok yakar oraya:D bu aralar gelemem ama illa bigün avrupalı oluruk konudanda koptuk gittik bu arada:)