PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Jazz Sorun



racing3000
13-11-2012, 22:41
Arkadaşlar aracımız 2004 honda jazz es otomatik. Araç özellikle rampada olmak üzere, sabit devirde giderken gazı ritmik bir şekilde kesip geri alıyor. yani 3000 devirde giderken devir saatinde oynama bile gözlenmeyecek kadar kısa aralıklarla ateşlemeyi keser gibi yapıyor. Bunun üzerine yağ, yağ filtresi, bujiler, hava filtresi değişti. subap ayarı yapıldı, egr valfi temizlendi, bobinler temizlendi, emme manifoldu temizlendi. deneme yaptık, sorun devam etti. daha sonra aynı model bir başka jazz ile (sorunsuz ve atik bir araç) egr valfleri, ateşleme bobinleri, map sensörü, gaz kelebeği (konum sensörü ile birlikte) değiş tokuş ettik. sorun yine geçmedi. benzin deposu ve enjektör temizliği yapıldı yine geçmedi. ayrıca bu arada araca zavoli marka sıralı sistem tüp takıldı, o da sonucu değiştirmedi. ve araç devirlenirken dengesiz bir şekilde boğuk giderken aniden canlanıyor geri boğuluyor falan.. işi bilen veya benzer bir durumu daha önce yaşayan varsa lütfen yardımcı olsun, arabadan soğuma noktasına geldik..teşekkürler..

erhann
14-11-2012, 09:50
Aku ve atesleme durumu nasil aku sase kablolari oksitlenmis olmasin ?

ilkercom
14-11-2012, 09:53
genel olarak problemsiz arabalardır. ben şanzıman ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

biçok şeyi boşuna yapmışsın. bazıları rutin bakımlar aslında yinede sorunun onlardan olmayacağı kesin. eğer rolanti motoru bozuk değilse kesinlikle otomatik şanzımanda sorun vardır. bir çok jazz kullandım tanıdıklara aldırdım hiç böyle bi sorun duymadım. şanzıman kayışı kaçırıyor olabilir aracın kilometresi kaçbinde. ve orjinal mi oynanmış olmasın km ile.

ssdriver
14-11-2012, 13:53
araç kaç km'de bilmiyorum ama bence de otomatik şanzımandan olma ihtimali var. kick down yaptığında vites küçültüp hızlanırken de benzer bir tepki veriyor mu ?

racing3000
14-11-2012, 15:26
Araç 82 binde. Şanzımanda bir sıkıntı yok, yağı yeni değişti, kodlandı testleri yapıldı. her tür kullanıma olması gerektiği tepki veriyor.

racing3000
14-11-2012, 15:32
genel olarak problemsiz arabalardır. ben şanzıman ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

biçok şeyi boşuna yapmışsın. bazıları rutin bakımlar aslında yinede sorunun onlardan olmayacağı kesin. eğer rolanti motoru bozuk değilse kesinlikle otomatik şanzımanda sorun vardır. bir çok jazz kullandım tanıdıklara aldırdım hiç böyle bi sorun duymadım. şanzıman kayışı kaçırıyor olabilir aracın kilometresi kaçbinde. ve orjinal mi oynanmış olmasın km ile.

İlker hocam selamlar. catr'den racingsq burak. Sorunla alakalı alakasız herşeyi bilerek yazdım bilgi açısından. Araç bildiğimiz bir tanıdıktan alındı. Şanzıman ve km ile ilgili bir sıkıntı yok. Biz de çıkamadık işin içinden valla..

ilkercom
14-11-2012, 15:45
selam.

walla akla gelenlerin hepsi yapılmış. benzin pompası veya regulator tarzı bir yere bakmak lazım. benzin basıncı düşüyor olabilir. yetkili servise bakmak lazım. onlar bişey demedi mi?

racing3000
14-11-2012, 23:06
Subap ayarının çok sıkı olmasından dolayı aracın zenginde kaldığını söylüyorlar. ben de tamam o zaman yapın dedim, halletmeden de vermeyin dedim, bekliyorum bakalım, araç orda şu anda ama ben çözümün subap olduğunu sanmıyorum

ilkercom
15-11-2012, 09:52
servis bu işi çözer. sadece fiyatlara dikkat et.

R21TURBO 41
15-11-2012, 10:11
Buna benzer bir sorunu yaşamıştım. Bendeki sorun şanzıman yağından çıkmıştı. Sanayideki ustanın orjinal yağı demesi üzerine değiştirtmiştim , araba kesiklik ve yığılma yapaya başladı.Bir arkadaşın uyarısı ile servisten orjinal yağını alıp tekrar değiştirdim düzeldi araba.

ENG
15-11-2012, 10:17
bizde 2007 vardı aynı sorun mu bilmiyorum ama araç bilhassa yokuş yukarı gaz verdiğinde ilk zamanlar bir iki sikleyeyip sonra gaz yiyordu. araçta 8 buji olduğunu ogün öğrendik. motor kapağının arka tarafındada ateşleme üniteleri ile birlikte 4 buji daha var onları değiştirdik sorun kalmadı anında kesti silkelemeyi. dsi motor dual spark demekmiş :)

srkns
15-11-2012, 17:52
aracı bir süre S konumunda sıkıştırarak kullanıp, hatta 7 speed mode alıp manuelde 6000 rpm civarlarında bir süre aracı sıkıştırıp bir deneyin derim. CVT lerde bilemiyorum ama manuelde 7200 de kesiciye giriyor, o devirleri rahat çeviriyor

racing3000
16-11-2012, 12:48
servis bu işi çözer. sadece fiyatlara dikkat et.

Bugün 4. gün oldu. Her seferinde bir başka müdahalede bulunup tamam halloldu dediler. Meşhur bir deneme yokuşu var benim, oraya gidip kontrol ediyorum durum aynı. Hala orda araç şu anda.

mcy
16-11-2012, 12:52
2008 model otomatik kullandım. bende de vardı aynı devirde oynamalar. araç durmaya yakınken veya kalkma esnasında yapıyordu. servis kronik sorun dediler. üzerine gitmedim. iki sene kullandım sonrada sattım.

racing3000
16-11-2012, 13:00
aracı bir süre S konumunda sıkıştırarak kullanıp, hatta 7 speed mode alıp manuelde 6000 rpm civarlarında bir süre aracı sıkıştırıp bir deneyin derim. CVT lerde bilemiyorum ama manuelde 7200 de kesiciye giriyor, o devirleri rahat çeviriyor

Hocam sıkıntı araca tüp takılmadan da önce başladığından dolayı o zamanlar enjektöre pislik falan gelmiş olabilir diye düşündük, o nedenle würth'ün depo ve enjektör temizleyicisinden kullanıp yaklaşık 45 dk dip gaz yolculuk yaptık. yavaşlayıp ilk rampaya geldiğimizde aynı durumla karşılatık malesef..

racing3000
16-11-2012, 13:11
2008 model otomatik kullandım. bende de vardı aynı devirde oynamalar. araç durmaya yakınken veya kalkma esnasında yapıyordu. servis kronik sorun dediler. üzerine gitmedim. iki sene kullandım sonrada sattım.

Çevremdeki herkese Honda kadar sorunsuz otomatik şanzıman üreten bir marka daha yok diyerek nice kişiye honda aldırdım. Eğer kronik sorunsa yazıklar olsun Hondaya...

ibratice
16-11-2012, 23:11
birincisi denediğin bobinlerde arızalı olabilir egr zaten denemişiniz arıza 50km 60 km den sonra yavaş yavaş hızlanırken kademe kademe kesiklik hissi yaparak hızlanıyorsa şanzımanın üstündeki kasnak selenoit arızasıdır benim birkere başıma geldi elimde sıfır var uygun fiyata verebilirim.053252806ondokuz

racing3000
18-11-2012, 19:20
Hocam servis de bobinlerin arızalı olabileceğini söyledi. sıfır bobin ve buji takımı denendi, durum aynı. selenoidi de araç bu arızayı yaparken bilgisayara bağlı vaziyette kontrol ettiler, sıkıntı yok görünüyor

ibratice
18-11-2012, 21:23
Hocam servis de bobinlerin arızalı olabileceğini söyledi. sıfır bobin ve buji takımı denendi, durum aynı. selenoidi de araç bu arızayı yaparken bilgisayara bağlı vaziyette kontrol ettiler, sıkıntı yok görünüyor

bilgisayara bağlı bir şekilde onun düzgün çalışıp çalışmadığını göremez şanzımanın üstündeki selenoit gurubunu deneyin zor birşey değil birde bilgisayarla geri besleme kalibrasyonunu öğretin takınca

mcy
04-12-2012, 13:14
2008 model otomatik kullandım. bende de vardı aynı devirde oynamalar. araç durmaya yakınken veya kalkma esnasında yapıyordu. servis kronik sorun dediler. üzerine gitmedim. iki sene kullandım sonrada sattım.
Çevremdeki herkese Honda kadar sorunsuz otomatik şanzıman üreten bir marka daha yok diyerek nice kişiye honda aldırdım. Eğer kronik sorunsa yazıklar olsun Hondaya...

CVT şanzumanı üreten bildiğim kadarı ile honda değil hocam. CVT zaten bir şanzuman firmasıydı sanırım. yanlışta hatırlıyo olabilirim bilenler düzeltsin. hondaya yüklenmeyelim lütfen :)

TünayK
04-12-2012, 13:39
Arkadaşlar aracımız 2004 honda jazz es otomatik. Araç özellikle rampada olmak üzere, sabit devirde giderken gazı ritmik bir şekilde kesip geri alıyor. yani 3000 devirde giderken devir saatinde oynama bile gözlenmeyecek kadar kısa aralıklarla ateşlemeyi keser gibi yapıyor. Bunun üzerine yağ, yağ filtresi, bujiler, hava filtresi değişti. subap ayarı yapıldı, egr valfi temizlendi, bobinler temizlendi, emme manifoldu temizlendi. deneme yaptık, sorun devam etti. daha sonra aynı model bir başka jazz ile (sorunsuz ve atik bir araç) egr valfleri, ateşleme bobinleri, map sensörü, gaz kelebeği (konum sensörü ile birlikte) değiş tokuş ettik. sorun yine geçmedi. benzin deposu ve enjektör temizliği yapıldı yine geçmedi. ayrıca bu arada araca zavoli marka sıralı sistem tüp takıldı, o da sonucu değiştirmedi. ve araç devirlenirken dengesiz bir şekilde boğuk giderken aniden canlanıyor geri boğuluyor falan.. işi bilen veya benzer bir durumu daha önce yaşayan varsa lütfen yardımcı olsun, arabadan soğuma noktasına geldik..teşekkürler..

oksijen sensörünü değiştirin konu kapansın...arabaya bakan ustalara da çok selam söyleyin...