Orijinalini görmek için tıklayınız : sinyal kolunu geri kamerasına bağlamak
darkmoon
21-12-2012, 11:09
youtube da tesadüf gördüm hoş bir uygulama olmuş sizinde fikrinizi almak istedim arkadaş geri kamerasını sinyal koluna bağlamış böylece bir nevi infinitilerdeki gibi blind spot yani kör noktası kamerası yapmış.. infinitlerdede sağ aynanı altında kör noktası kamerası vardır aynı bu mantıkda sinyal verdiğinizde teypin ekranında gözükür bunda tek fark geri kamerası giriyor devreye..
8l3SYi4Zvwc
guzel olmuş..
kamera boş boş durmamış olur bari
metinmb407
21-12-2012, 12:10
Geri vitese takınca sinyal yanacak mı :D Araya diyot koymak gerek.
boosted_pug
21-12-2012, 13:31
Teybin bitane kablosu war şase verince kamerayı açıyo buşekil bişi yaparsanız araya diyotlu veya transistörlü bi ufak devre yapmanız lazım
darkmoon
21-12-2012, 16:28
adam açıklama kısmında nasıl yapdığını yazmış kapasitör kullanmış arada
sinyaldende sol ve sağ sinyallere hat çekmişse zor olucağını düşünmüyorum ama güzel ve yaratıcı olmuş bildiğiniz bir nevi blind spot (kör noktası algılama) sistemi olmuş.
kamerada sadece geri kullanımı dışında bence daha aktif bir rol oynamış araçda..
yani normalde %10 işe yararken kamera sadece geri vitese takıldığında çalışırken şimdi %40-50 işlevsel olmuş ..
metinmb407
22-12-2012, 18:32
Kameraya bir işlev daha katılması mükemmel fikir hakkten.
murat_ileri
23-12-2012, 22:33
araya düşük bir röle ve kondansatör kullanmak gerekiyor sadece kondansatör ile yaparsan, sinyali kestikten sonrada kamera kısa bir sürede olsa açık kalıyor, voltaj düşüklüğü nedeniylede cmos sensörde arıza oluşabiliyor.
metinmb407
24-12-2012, 09:10
Yalnız dörtlü flaşörü açtığı zaman kamera çalışmıyor bunu nasıl sağlamış?
darkmoon
24-12-2012, 18:51
koldan giden hat ile dörtlüden giden hat ayrı mı aynımı. ayrı ise yanmaması doğal .
metinmb407
24-12-2012, 22:17
koldan giden hat ile dörtlüden giden hat ayrı mı aynımı. ayrı ise yanmaması doğal .
Ayrı olsa bile bağlantı sinyallerden alınırsa her ne şekilde olursa olsun yanar. Ayrıca videodaki aracı bilemem ama VW MKIV lerde sinyal kolundan gelen hat 4 lü flaşör düğmesine kesinlikle uğruyor. Forumun birinde bir arkadaşım 4 lü flaşör düğmesindeki bağlantıları kullanarak Comfort Sinyal veya Şerit Değiştirme Asistanı eklemişti. Bağlantı biraz karışık.
darkmoon
24-12-2012, 22:25
Şerit Değiştirme Asistanı zaten blind spot oluyor sanırsam. her araçda farklı volvolarda ayna altında sensör var bazı araçlarda infinitlerde ayna altı kamera var bazı araçlardada arka tamponda park sensörü gibi aynı yapıda sensör var tek farkı kör noktasını algılıyor..
bu sistemler artık aftermarkette satılıyor nette ebayda.. ama en pratiği bu gibi zaten mevcut kamera varsa sinyal anında açıldığında aracın arka paralel ksımını gösterir zaten klipdeki kameradada gösteriyor. :)
dörtlüleri yakdığında kamera açık olsada bir zararı yok ama ona sanırım elektirkden anlayan bir elektrikçi çözüm bulur gibi.. mesela iki sinyal aynı anda devreye girdiğinde paralel yani kameranın devrede olmaması gibi.
metinmb407
24-12-2012, 22:43
Şerit Değiştirme Asistanı zaten blind spot oluyor sanırsam. her araçda farklı volvolarda ayna altında sensör var bazı araçlarda infinitlerde ayna altı kamera var bazı araçlardada arka tamponda park sensörü gibi aynı yapıda sensör var tek farkı kör noktasını algılıyor..
bu sistemler artık aftermarkette satılıyor nette ebayda.. ama en pratiği bu gibi zaten mevcut kamera varsa sinyal anında açıldığında aracın arka paralel ksımını gösterir zaten klipdeki kameradada gösteriyor. :)
dörtlüleri yakdığında kamera açık olsada bir zararı yok ama ona sanırım elektirkden anlayan bir elektrikçi çözüm bulur gibi.. mesela iki sinyal aynı anda devreye girdiğinde paralel yani kameranın devrede olmaması gibi.
Benim bahsettiğim şerit değiştirme asistanı şu şekilde ya da sanırım aramızda kavram karmaşası olmuş ya da benim bildiğim bu şekilde:)
Şimdi bahsettiğim bağlantıyı yapan arkadaşın aracında sinyal kolunu ittirip bıraktığı zaman sinyal 3 kere veya 5 kere yanıp sönüyor. Bir nevi gecikme devresi mantığı. Audi A4 B5 de bu şerit değiştirme asistanı diye biliyorum ama donanımın adını yanlış biliyor da olabilirim. Bağlantıyı ise 4 lü düğmesine ekleme yaparak sistemin çalışmasını sağlamıştı. Bence sistem üç farklı bağlantıdan oluşuyor. Sağ-sol sinyaller ve 4 lü flaşör.
darkmoon
24-12-2012, 23:16
Benim bahsettiğim şerit değiştirme asistanı şu şekilde ya da sanırım aramızda kavram karmaşası olmuş ya da benim bildiğim bu şekilde:)
Şimdi bahsettiğim bağlantıyı yapan arkadaşın aracında sinyal kolunu ittirip bıraktığı zaman sinyal 3 kere veya 5 kere yanıp sönüyor. Bir nevi gecikme devresi mantığı. Audi A4 B5 de bu şerit değiştirme asistanı diye biliyorum ama donanımın adını yanlış biliyor da olabilirim. Bağlantıyı ise 4 lü düğmesine ekleme yaparak sistemin çalışmasını sağlamıştı. Bence sistem üç farklı bağlantıdan oluşuyor. Sağ-sol sinyaller ve 4 lü flaşör.
şimdi doğrumu anladım bilmiyorum
bu anlattığınız şerit değiştirme asistanı değil yani benim bildiğim asistan değil en azından şerit değiştirme asistanında aslen tam olarak orjinalinde arabanın iç dikiz aynasında bir kamera olur o kamera yoldaki şeritleri takip eder eğerki şeritten aracı kaydırır yada çıkarırsanız araba sesli ikaz verir ekranda görüntülüde ikaz verir.. hatta mercedes de bir adım ileri araç şeride kendini sokar.. benim bildiğim şerit takip asistanı bu.. :)
Mesela renaultda visio diye geçiyor
A58iIGMvde8
şerit değiştirirken verilen görüntülü yada sesli ikaz sistemi ise blind spot olarak geçiyor yani kör noktası algılama sistemi..
Adamın yukarda yapdığı sistemi nissan orjinaldan bsw (Blind Spot Warning) kör noktası uayrı sistemi diye yapmış.. tek farkı sanırım geri kamerası algıladımı ekran açmıyor aynanın yanındaki minik ışıkları yakıyor. belki ayarlardan kamera açmada vardır..
pWInVXbgPDo
buda fordunki arka tampona sensöt koymuşlar
kK93S308fjs
buda volvonunki ayna altında sensör var
mpkRHnaJ1aY
buda infinitninki ayna altında kamera var gerçi infintin 4 yanında kamera var :D
JQ_1fqKbSv8
sizin dediğiniz yada anladığım sanırım sinyal kolunu indiriyor 3 defa yada 5 defa sinyal veriyor ve kendi kendine kapanıyor sinyal.. yani kolu bir daha eliyle yukarı kaldırmıyor yada eski araçlardaki gibi devamlı sinyal yanmıyor..
metinmb407
25-12-2012, 11:17
Evet en son dediğiniz benim bildiğim :) Bir konuda şerit değiştirme asistanını o şekilde okumuştum öyle aklımda kalmış :)
darkmoon
25-12-2012, 11:22
o dediğiniz özelliğin benzeri benim opel vectramdada vardı sinya verdikden sonra direksiyonu sağa yada sola kırdığınız an sinyal kolu ortaya geri geliyordu yani kapanıyordu.. :)
metinmb407
25-12-2012, 11:26
o dediğiniz özelliğin benzeri benim opel vectramdada vardı sinya verdikden sonra direksiyonu sağa yada sola kırdığınız an sinyal kolu ortaya geri geliyordu yani kapanıyordu.. :)
Direksiyonu kırınca kendi yerine geliyor benim aracımda da o değil olay :D Mesela sollama yapacaksınız sinyali bir çere çektiniz ama tam açmadınız. Sinyal 3 kere yanıp sönüyor sonra kapanıyor. Bir kere sinyale elektrik gidince zaman rölesi mantığı ile belirli bir süre aktif. Sollamalarda sinyal verdiğinizde zaten sinyal kapanacak kadar direksiyon çevirmiyorsunuz :D
darkmoon
25-12-2012, 11:34
Direksiyonu kırınca kendi yerine geliyor benim aracımda da o değil olay :D Mesela sollama yapacaksınız sinyali bir çere çektiniz ama tam açmadınız. Sinyal 3 kere yanıp sönüyor sonra kapanıyor. Bir kere sinyale elektrik gidince zaman rölesi mantığı ile belirli bir süre aktif. Sollamalarda sinyal verdiğinizde zaten sinyal kapanacak kadar direksiyon çevirmiyorsunuz :D
yok ben anladım onu yani ciddi hani bir sistem diyiceğim bir şey değil. basit role ile halledilebilicek şeyler .. :)
metinmb407
25-12-2012, 11:45
:D Anlaşabilmek güzel şey :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.