Orijinalini görmek için tıklayınız : Piston-Krank-Kol=Devir Güç
mannerboy
22-12-2012, 00:15
Aşağıda yaptığım 3 seçenekte sıkıştırmalar aynı bu 3 seçenekten en mantıklı güç hangisinden alabilirim neden ciddi fikirler düşünceler varsa paylaşabilirmiyiz.Açıklayıcı olarak yardım istiyorum.
http://img429.yukle.tc/images/6225motor.JPG (http://www.yukle.tc)
Bana göre en mantıklı güç stroku fazla olan seçenekten alınır..aynı zamanda diğerlerine göre de torku daha fazla olacaktır..atmosferik araçlarda hacim çok işe yarıyor..en basit örneği kendi aracımdan verebilirim..piston çapım aynı fakat krank strokum fazla..buda tork ve güç sağlıyor eskiye göre kesinlikle daha iyi..
piston büyüt, krank değiş sadece bu kadar diyorum ben kardeşim :)
sıkıştırmanda 12leri aşsın.
cosworth
22-12-2012, 02:01
Öncelikle şunu belirteyim içten yanmalı pistonlu motorlarda piston strok ve kol strok diye bi ölçü yoktur.Motordaki tek strok krank milinin merkezden kaçıklığıyla ilgili olarak verilen strok değeridir.Sorunuza sağlıklı yanıt verilebilmesi için valf sayısını hedeflediğiniz gücü kullanacağınız egzantrik milinin ölçülerini turbo yada atmosferik mi olduğunu da belirtmelisiniz.
mannerboy
22-12-2012, 02:16
Stage stage gidilme durumu var birden yükleme olmaz.İlk etap olarak tüm şartlar eşit kapak 16 valf egzantrikler standart ölçüde sıkıştırmada aynı şekilde ama ortada bu 3 durumu yapma imkanım var vede atmosferik olarak.başlangıç güçleri stock olarak 165 hp lerde olan bir motor.yüklemeye göre gücü artıcak 250 ye kadar yolu var atmosferik olarak.Piston stroğunu blok değerleri açısından verdim kol stroğunu ise kısa kol uzun kol farkını belirttim. hangi motordan daha verimli güç alınır en soldaki motor zaten standart olan bi motor ;) ortadaki stroker yapılmış hali en sağdakide koldan kısalmış hali.k20a2 motoru ele alırsak 86 strok 86 bore oranı var fakat kol kısa 139 mm! yüksek devirlerede çok rahat çıkıyor benim motorumda kolu kısaltıp krank strok yükseltmem ne getirir
benimde merak ettiğim bi konu, kol kısaltıp devir dönmek aynı zamanda stroker yapmak hacimlenmek.
B.Aktepe
22-12-2012, 08:21
Piston çap (mm)
Piston stroke dediğin hangi ölçü anlamadım.
Kol stroke diye bir değer yoktur, Kol boyu merkezden-merkeze uzunluk ölçülür. (c-c length) (mm)
Krank stroke (mm)
Hacim (cc)
Road/stroke değildir, Rod/Stroke ratio dur. Kol boyu / krank stroke değeridir. Birimi yoktur. Çünkü orandır.
Kol boyu uzunluğunun tek başına bir anlamı yoktur. Krank stroke değeri ile ilişkilendirilir.
Rod/stroke 1.54-1.82 kadar arası değerler normal olarak kabul edilir. Stock motorların r/s ratio değerlerinden bir yorum yapılabilir.
Tabloya eklemediğin önemli bir değer de, Piston hızıdır. (m/sn)
Piston Speed Calculator - Universal Entry (http://www.csgnetwork.com/pistonspeedcalc.html)
krank stroke değerin ve rev limit değerine göre hesaplanır. m/sn değerine göre bir yorum yapman gerekir.
Yaklaşık buradaki değerlere göre bir yorum yapabilirsin.
low speed diesels
~8.5 m/s for marine and electric power generation applications
medium speed diesels
~11 m/s for trains or trucks
high speed diesel
~14 m/s for automobile engines
medium speed petrol
~16 m/s for automobile engines
high speed petrol
~20–25 m/s for sport automobile engines or motorcycles
competition
Some extreme examples are NASCAR Sprint Cup Series and Formula one engines with ~25 m/s and Top Fuel engines ~30 m/s
Buradaki hesaplamaların dışında devir dönme kabiliyetin ve motor ömrü için başka unsurlarda vardır. Ama yorum yapacağın en basit işlemler yukarıdakilerdir.
PPR engineering
22-12-2012, 09:09
Günaydın piston stroku bende anlamadım bilale sordum sonra gördüm oda yazmış :) secenek iki olmalı ama dönmek istediğin deviride buraya yazman gerekirdi cam spec vs daha ii yardımcı olunabilirdi.
secenek 2 yi tercih et ancak dönmek istediğin devir cok önemli burda.
Sanırım 306 gti makinasıyla uğraşıyorsun oem parcalarla devir döndürmek 306 için kolay bir durum değil oranlardan bahsetmiyorum.
piston stroke dediği, piston yüksekliğidir muhmemelen..
mannerboy
22-12-2012, 13:44
Piston çap (mm)
Piston stroke dediğin hangi ölçü anlamadım.
Kol stroke diye bir değer yoktur, Kol boyu merkezden-merkeze uzunluk ölçülür. (c-c length) (mm)
Krank stroke (mm)
Hacim (cc)
Road/stroke değildir, Rod/Stroke ratio dur. Kol boyu / krank stroke değeridir. Birimi yoktur. Çünkü orandır.
Kol boyu uzunluğunun tek başına bir anlamı yoktur. Krank stroke değeri ile ilişkilendirilir.
Rod/stroke 1.54-1.82 kadar arası değerler normal olarak kabul edilir. Stock motorların r/s ratio değerlerinden bir yorum yapılabilir.
Tabloya eklemediğin önemli bir değer de, Piston hızıdır. (m/sn)
Piston Speed Calculator - Universal Entry (http://www.csgnetwork.com/pistonspeedcalc.html)
krank stroke değerin ve rev limit değerine göre hesaplanır. m/sn değerine göre bir yorum yapman gerekir.
Yaklaşık buradaki değerlere göre bir yorum yapabilirsin.
low speed diesels
~8.5 m/s for marine and electric power generation applications
medium speed diesels
~11 m/s for trains or trucks
high speed diesel
~14 m/s for automobile engines
medium speed petrol
~16 m/s for automobile engines
high speed petrol
~20–25 m/s for sport automobile engines or motorcycles
competition
Some extreme examples are NASCAR Sprint Cup Series and Formula one engines with ~25 m/s and Top Fuel engines ~30 m/s
Buradaki hesaplamaların dışında devir dönme kabiliyetin ve motor ömrü için başka unsurlarda vardır. Ama yorum yapacağın en basit işlemler yukarıdakilerdir.
Piston çapı mm olarak aldım evet
Piston stroke compressor height pim ile tepe noktası ölçüsü
kol stroke Rod length kol uzunluğu
Krank stroke yine mm olarak yazdım ufak detayları yazmadım yani kelime telaffuzu :) piston speed değerine göre hacim girincede pek kaybım olmuyor bu kadar biliyorum yardımlarınız için teşekkürler
mannerboy
22-12-2012, 13:47
Hacim iyidir sonucu ortaya çıkıyor ozaman burdan anladığım kadarıyla
rev. limit kaç olacak.. verilen linke stroke ve döneceginiz devri girdiginizde piston hızını veriyor.. saniyede aldıgı yolu metre cinsinden..
nascar ve formula araçlarının piston hızı saniyede 25 ve 30 metre arasında degişiyormuş..
çıkan degeri ona göre kıyaslayacaksınız
oem parçalarla diyor kanka, bizim oem parçalarla işimiz yok :D devirde dönülebilir ama hesap kitap yapmak lazım olay bu.
mannerboy
22-12-2012, 15:23
rev limit 8000 olabilir parçalarda oem olmucak tabikide. Anlatmak istediğim olay hangi setup üzerine yoğunlaşmalıyım başlangıç paketim ne olmalı piston kol uzunluğunun hiçmi eksisi artısı yok onu anlamış değilim
Products - Piper Cams - Europe’s leading manufacturer of performance camshafts (http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=GTI6BP300)
hacı bp300'ler 8binden fazla ister ya :D
boosted_pug
22-12-2012, 17:24
1. Ve 3. Setuplarda motorun square Oluyo 2. Setupda da under square oluyor square motorlar tork ve güç olarak genelde optimum değerler ve uzun ömürlülük sergilerler typ-r buna en güzel örnektir under square tarz daki motorlar genelde devir çevirmiyen dizellerde tercih edilir ama yüksek tork verirler bu yinede motorun devir çeviremiceği anlamına gelmez 106 gti under square dir ama bu tarz bi motor hesaplarken kol a çok fazla sitres biner ve piston eteklerinin klapej yapma ihtimali yüksektir bu yüzden under piston jet kullanıp pistonu soğutmak sağlıklı olur ama piston daha fazla aşağı iniceği için jetlere çarpma ihtimalide söz konusu veya yüksek devir çevirmemelisin over square motorlarda düşük tork ama yüksek devir çevirebilirler vti lar buna örnektir
1. Ve 3. Setupda kol boyları hariç hersey aynı doğal olarak kısa kol taktığın setupda sıkıştirman 7.5 8 gibi değerlere düşücektir turbo yapmıyacaksan gereksiz olmuş 2. Setup bence mantıklı ama dediğim gibi motor içi yağlamayı iyi yapmalı yatak bacak vs de kaliteli seçmelisin
mannerboy
22-12-2012, 17:44
1. Ve 3. Setuplarda motorun square Oluyo 2. Setupda da under square oluyor square motorlar tork ve güç olarak genelde optimum değerler ve uzun ömürlülük sergilerler typ-r buna en güzel örnektir under square tarz daki motorlar genelde devir çevirmiyen dizellerde tercih edilir ama yüksek tork verirler bu yinede motorun devir çeviremiceği anlamına gelmez 106 gti under square dir ama bu tarz bi motor hesaplarken kol a çok fazla sitres biner ve piston eteklerinin klapej yapma ihtimali yüksektir bu yüzden under piston jet kullanıp pistonu soğutmak sağlıklı olur ama piston daha fazla aşağı iniceği için jetlere çarpma ihtimalide söz konusu veya yüksek devir çevirmemelisin over square motorlarda düşük tork ama yüksek devir çevirebilirler vti lar buna örnektir
1. Ve 3. Setupda kol boyları hariç hersey aynı doğal olarak kısa kol taktığın setupda sıkıştirman 7.5 8 gibi değerlere düşücektir turbo yapmıyacaksan gereksiz olmuş 2. Setup bence mantıklı ama dediğim gibi motor içi yağlamayı iyi yapmalı yatak bacak vs de kaliteli seçmelisin
3.setupta kol kısalıyor fakat sıkıştırma aynı blok boyuda ona göre ölçülü 3blok farklı yani ;) Gerekli olan yağ jeti blokta mevcut yağ pompası upgrade gibi işlemlerde yapıyorum yağlama açısından sıkıntım olucağını sanmıyorum.Bende 2 setupı çok düşünüyorum fakat krankın ağır olması beni düşündürüyor krank ağır bi krank :soru:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.