PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel için farklı şanzıman.



Calibra
09-01-2013, 16:29
Arkadaşlar merhaba,

Opel üzerine farklı marka şanzıman oturtulabiliyor mu? Mesala f20 yerine, Daha kısa oranlı Honda şanzımanı c20xe üzerine takılabilir mi?

Yurt dışı sitelerinde motor yönü değiştirerek quattro şanzımanı takılmış Calibra gördüm.

Farklı markalar için benzer şeyler mevcut. C20xe üzerine bu mümkün olur mu?

Konu hakkında bilgi ve tecrübesi olan arkadaşların aydınlatmasını bekliyorum :D

KA®ANLIK
09-01-2013, 16:33
Tam fantazi olmuş hocam :)

tamam öğrenmek istediğiniz farklı markalar, ilk mesajda konunun seyrini değiştirmek istemem ama,

kısa derken ne kadar kısa bir şanzımana ihtiyacınız var, aracınızın gücü ne civarlarda hangi güçlerde kullanacaksınız şanzımanı ?

farklı markaların oturtmak oldukça zor problemli ve sıkıntılı olacaktır her açıdan...
opel üzerinde de bir çok oranda bir çok farklı şanzıman var esasında...

EEE
09-01-2013, 16:36
uyar...
opelde degılde baska arabalarda baska sanzımanlar gordum.
bu ıslem arkadan ıter ıcın daha uygun bır ıs onde aks mesafelerı aks kolları poryolarda tadılat gerektırecek halıyla baya ıs

Calibra
09-01-2013, 16:47
Tam fantazi olmuş hocam :)

tamam öğrenmek istediğiniz farklı markalar ama, ilk mesajda konunun seyrini değiştirmek istemem ama,

kısa derken ne kadar kısa bir şanzımana ihtiyacınız var, aracınızın gücü ne civarlarda hangi güçlerde kullanacaksınız şanzımanı ?

farklı markaların oturtmak oldukça zor problemli ve sıkıntılı olacaktır her açıdan...
opel üzerinde de bir çok oranda bir çok farklı şanzıman var esasında...


Kısa uzun değil aslında konu, örnek olarak verdim. Opellerin şanzımanları biraz problemli, Yüksek güçlere dayanacak bi f28 var oda 10 numara değil bildiğim kadarı ile. astarı yüzünü geçmeden uyabilecek benzer şanzımanlar var mı merak ettim.

Yurt dışı projelerinde denk geliyor ama, Türkiye için biraz fantezi oluyor sanırım :D

BlackEmperor
09-01-2013, 16:48
merakımdan soruyorum ,komple şanzıman değiştirmek yerine içindeki dişlileri istediğimiz gibi ayarlasak ? 1 uzun 2-3-4 kısa 5 uzun gibi

Calibra
09-01-2013, 16:51
uyar...
opelde degılde baska arabalarda baska sanzımanlar gordum.
bu ıslem arkadan ıter ıcın daha uygun bır ıs onde aks mesafelerı aks kolları poryolarda tadılat gerektırecek halıyla baya ıs


Mesala bu araç çok hoş olmuş..

calibra turbo 4motion mickey-garage kilka startów testy napedów - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0dGgiB1sY9w)

Aynı elamanın yaptığı s3 şanzımanlı bi calibra daha vardı sanırım..

erh
09-01-2013, 18:01
her arabaya her sasnzıman takılır nerdeyse.. ama gerekli mi yada verilen emege ve paraya deger mi yada daha ucuza bu iş hallolur mu ona bakmak lazım

EEE
09-01-2013, 18:11
merakımdan soruyorum ,komple şanzıman değiştirmek yerine içindeki dişlileri istediğimiz gibi ayarlasak ? 1 uzun 2-3-4 kısa 5 uzun gibi

nasıl olcak o
soylendıgı gıbı kolay olsa

BlackEmperor
09-01-2013, 21:46
cnc istenilen dişli kesilip ayarlanamazmı ? aklıma gelen buydu

KA®ANLIK
09-01-2013, 22:46
her arabaya her sasnzıman takılır nerdeyse.. ama gerekli mi yada verilen emege ve paraya deger mi yada daha ucuza bu iş hallolur mu ona bakmak lazım

+1

yani o yüzden sordum ben de aslında hangi güçlerde kullanacaksınız diye.
Opelde F28 gibi kuvvetli şanzımanlar var daha, uyarlamak mesele... dediği gibi arkadaşın değecek mi ?

F28 harici,
F23 kullanabilirsiniz, M32 kullanabilirsiniz...

he maksat dayanım ve kuvvetse hiç bunlarla uğraşmaktansa quaife dan şanzıman dizilip kullanılır ömürlük şanzımanınız olur. he tabiki biraz daha maliyetli olur ama hem kilitli diferansiyeliniz olur hem de dediğim gibi ömürlük...

örnek;
Quaife Vauxhall Astra Kadett F18 / F20 Gearbox 5-Speed Synchromesh Gear Kit +CWP | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/Quaife-Vauxhall-Astra-Kadett-F18-F20-Gearbox-5-Speed-Synchromesh-Gear-Kit-CWP-/230698265834)

yani başka bir aracın şanzımanı alması, işçiliği, uğraşması, zamanı çokta birşey fark etmez gibi...

levent
09-01-2013, 22:52
cnc istenilen dişli kesilip ayarlanamazmı ? aklıma gelen buydu

vectra a c20xe li bi abide (2.3 strokluydu sanırım araba) yurtdışında tabi, benzer şekilde 2-3-4 orj den ciddi kısa + uzun oranlı 5 vardı denk gelmiş incelemiştim konusunu baya.. cnc ye gerek yok istediğin oranlara sahip şanzıman varsa içlerini değişirsin :)

toyotalarda yapılan bi olaydır mesela e153 e geçmeyen turbo celicalara falan mr2 son dişli takmak adamların huyu.. :)

EEE
10-01-2013, 08:30
vectra a c20xe li bi abide (2.3 strokluydu sanırım araba) yurtdışında tabi, benzer şekilde 2-3-4 orj den ciddi kısa + uzun oranlı 5 vardı denk gelmiş incelemiştim konusunu baya.. cnc ye gerek yok istediğin oranlara sahip şanzıman varsa içlerini değişirsin :)

toyotalarda yapılan bi olaydır mesela e153 e geçmeyen turbo celicalara falan mr2 son dişli takmak adamların huyu.. :)

Hondada oyle tum modellerin parcalari birbirine uyuyor opelde oyle bir secenek f18 ve f20 de var baska yok
karanlik arkadasimizin verdigi linkteki eger torka dayanikliysa hic dusunmeden alinabilir
asil sanzimanin krali burda
www.ebay.co.uk/itm/Quaife-Vauxhall-Astra-Kadett-F16-F18-F20-Gearbox-6-Speed-Dog-Engagement-Gear-Kit-/290630204211?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aae8fb33

KA®ANLIK
10-01-2013, 08:38
Hondada oyle tum modellerin parcalari birbirine uyuyor opelde oyle bir secenek f18 ve f20 de var baska yok
karanlik arkadasimizin verdigi linkteki eger torka dayanikliysa hic dusunmeden alinabilir

quaife candır, kırmak için güven özveri ve tecrübe lazım :)

Calibra
10-01-2013, 09:21
+1

yani o yüzden sordum ben de aslında hangi güçlerde kullanacaksınız diye.
Opelde F28 gibi kuvvetli şanzımanlar var daha, uyarlamak mesele... dediği gibi arkadaşın değecek mi ?

F28 harici,
F23 kullanabilirsiniz, M32 kullanabilirsiniz...

he maksat dayanım ve kuvvetse hiç bunlarla uğraşmaktansa quaife dan şanzıman dizilip kullanılır ömürlük şanzımanınız olur. he tabiki biraz daha maliyetli olur ama hem kilitli diferansiyeliniz olur hem de dediğim gibi ömürlük...

örnek;
Quaife Vauxhall Astra Kadett F18 / F20 Gearbox 5-Speed Synchromesh Gear Kit +CWP | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/Quaife-Vauxhall-Astra-Kadett-F18-F20-Gearbox-5-Speed-Synchromesh-Gear-Kit-CWP-/230698265834)

yani başka bir aracın şanzımanı alması, işçiliği, uğraşması, zamanı çokta birşey fark etmez gibi...


Quaife' ı bilmiyordum teşekkürler, f28 tork dayanımı fazla ama temizini bulması zor. yorulmuş ne durumda olduğu belli olmayan şanzımanlara 2000, 2500 tl istiyorlar. Yedek parçası yok desek yeri. Karaborsaya düşmüş :D

Quattro yu araştırdım baya problemsiz bir şanzıman olduğu söyleniyor. Uydurmak problem olmazsa, proje için 2500 yerine 3000 tl verip böle bir şey yapmak mümkün olsa daha mantıklı olur.

Sağlam paralar harcanacak bir proje için verdiğiniz link çok daha iyi olur.

EEE
10-01-2013, 09:23
Quaife' ı bilmiyordum teşekkürler, f28 tork dayanımı fazla ama temizini bulması zor. yorulmuş ne durumda olduğu belli olmayan şanzımanlara 2000, 2500 tl istiyorlar. Yedek parçası yok desek yeri. Karaborsaya düşmüş :D

Quattro yu araştırdım baya problemsiz bir şanzıman olduğu söyleniyor. Uydurmak problem olmazsa proje için 2500 yerine 3000 tl verip böle bir şey yapmak daha mantıklı olur.

Sağlam paralar harcanacak bir proje için verdiğiniz link çok daha iyi olur.

f28 varmıda temızını bulacaz bende ıkı tane var bırı cok ıyı degıl oburunu deneyecem bakalım
bır arkadasın calıbrasında var 500 hp ustudur araba kırılmadı 4 ceker olarak bısey olmaz o sanzımana kolay kolay

EEE
10-01-2013, 09:25
quaife candır, kırmak için güven özveri ve tecrübe lazım :)

hacı benım lınktekı daha fena dogbox 2000 verecegıme 4000 verırım maliyetım 5 kat artar onu alırım
:D

erh
10-01-2013, 09:27
Tadilat gerektiricek ama m32 tak bence

EEE
10-01-2013, 09:41
Tadilat gerektiricek ama m32 tak bence

astra dızelde cıkan sanzımandamı m32 6 ılerı olan

KA®ANLIK
10-01-2013, 09:45
hacı benım lınktekı daha fena dogbox 2000 verecegıme 4000 verırım maliyetım 5 kat artar onu alırım
:D


:D:D:D

6 ileri,

quaife de kendi ihtiyacına göre sipariş ile de yaptırabiliyorsun, oranları olsun son dişli olsun.

yani projeyle uğraşmaktansa, 2. el bir şanzıman takmaktansa sıfır komple kilitli diferansiyelli şanzımanın olacak sonuçta.

Ama tabiki ne kadar bir güçte kullanılacak buna değecek mi ?
arkadaşın kendi içinde bu hesabı yapması lazım :)

F23 düşünürseniz bu arada SIFIR olarak var, uygun fiyata bulunabilir ;)

EEE
10-01-2013, 09:50
:D:D:D

6 ileri,

quaife de kendi ihtiyacına göre sipariş ile de yaptırabiliyorsun, oranları olsun son dişli olsun.

yani projeyle uğraşmaktansa, 2. el bir şanzıman takmaktansa sıfır komple kilitli diferansiyelli şanzımanın olacak sonuçta.

Ama tabiki ne kadar bir güçte kullanılacak buna değecek mi ?
arkadaşın kendi içinde bu hesabı yapması lazım :)

F23 düşünürseniz bu arada SIFIR olarak var, uygun fiyata bulunabilir ;)
benım setup ıcın f23 dayanmaz bır arkadasım 2 barda kırmıstı 3 ten 4 e atınca paket
ıkı tane f28 almıstım zamanında nerdeyse 4 bın TL verdım bunu o zaman gorseydım sımdı canavar gıbı sanzımanım vardı

KA®ANLIK
10-01-2013, 09:54
benım setup ıcın f23 dayanmaz bır arkadasım 2 barda kırmıstı 3 ten 4 e atınca paket
ıkı tane f28 almıstım zamanında nerdeyse 4 bın TL verdım bunu o zaman gorseydım sımdı canavar gıbı sanzımanım vardı


aslına bakarsan çok sert geçişler yapmadığın sürece F23 kırmakta kolay değil...
kullanımla alakalı direkt ama tabi böyle bir araç yapıyorsan biraz da haşin kullanıyorsun ister istemez :)

Bizim Turbo GSI 400hp 1.5 barda F25 i hala kıramadı, he ama direkt kullananla alakalı, kullanan kişi biraz nazik kullanıyor. :)

Calibra
10-01-2013, 09:55
:D:D:D

6 ileri,

quaife de kendi ihtiyacına göre sipariş ile de yaptırabiliyorsun, oranları olsun son dişli olsun.

yani projeyle uğraşmaktansa, 2. el bir şanzıman takmaktansa sıfır komple kilitli diferansiyelli şanzımanın olacak sonuçta.

Ama tabiki ne kadar bir güçte kullanılacak buna değecek mi ?
arkadaşın kendi içinde bu hesabı yapması lazım :)

F23 düşünürseniz bu arada SIFIR olarak var, uygun fiyata bulunabilir ;)


F23 de ayaklar oturmuyor sanırım. onun harici tadilat gerekiyor mu? bide bu f23 oran olarak f20den uzun değilmiy di? ben mi yanlış hatırlıyorum.

KA®ANLIK
10-01-2013, 09:57
F23 de ayaklar oturmuyor sanırım. onun harici tadilat gerekiyor mu? bide bu f23 oran olarak f20den uzun değilmiy di? ben mi yanlış hatırlıyorum.

farklı oranları var F23 ünde.

kulaklardan ziyade hangi araçta kullanacaksınız ?
F23 hidrolik debriyaj sadece ayakla bitmiyor iş :)
debriyaj sistemini değiştirmekte lazım...

siz hangi araçta hangi güçlerde nasıl bir şanzıman kullanmak istiyorsunuz detay verir misiniz?

halilcan9455
10-01-2013, 10:01
f23 iki çeşit var tek fark FD
3.94 ve 3.84
opellerde 3.84 oranlı olan kullanıldı.

EEE
10-01-2013, 10:01
aslına bakarsan çok sert geçişler yapmadığın sürece F23 kırmakta kolay değil...
kullanımla alakalı direkt ama tabi böyle bir araç yapıyorsan biraz da haşin kullanıyorsun ister istemez :)

Bizim Turbo GSI 400hp 1.5 barda F25 i hala kıramadı, he ama direkt kullananla alakalı, kullanan kişi biraz nazik kullanıyor. :)

bende f20 yı zor kırdım gt 28 e gecınce kırıldı 3-4-5 yapıca bısey yoktu
bır gun 5 te basayım dedım peak attı daha peakı tam atmadan 1 barda paket
araba hafıf olunca hemen kırılmıyor astrada hafıf sayılır
f23 bertonede kırılmıstı bıraz agır ve 3ten 4 ceken adam serttı 4 e cakınca paket

EEE
10-01-2013, 10:02
F23 de ayaklar oturmuyor sanırım. onun harici tadilat gerekiyor mu? bide bu f23 oran olarak f20den uzun değilmiy di? ben mi yanlış hatırlıyorum.

tek derdın ayak olsa
f23 hıdrolık onu halletcen once

KA®ANLIK
10-01-2013, 10:07
f23 iki çeşit var tek fark FD
3.94 ve 3.84
opellerde 3.84 oranlı olan kullanıldı.

F23 de çok daha fazla var fd...

SC tanım kodlu var 3,95 (X20XEV Astra G lerde kullanılıyor genelde, Sportive lerde)
SH tanım kodlular var 3,74
SD tanım kodlusu var 4,17
Z20LET lerin orjinalinde TR kodlu kullanılıyor 3,63 o mesela
Dizelerde 3,84 oranlı kullanıyor sanırım...
astra h larda da var f23 mesela onlar da QJ tanım kodlu 3,95 oranı...

Calibra
10-01-2013, 10:15
farklı oranları var F23 ünde.

kulaklardan ziyade hangi araçta kullanacaksınız ?
F23 hidrolik debriyaj sadece ayakla bitmiyor iş :)
debriyaj sistemini değiştirmekte lazım...

siz hangi araçta hangi güçlerde nasıl bir şanzıman kullanmak istiyorsunuz detay verir misiniz?


Araç olarak Calibra üzerinde c20xe ile kullanılacak. Başlamış bir projem yada hedeflediğim belirli bir güç yok.

Şuan ki şanzımanımın difransiyelinde biraz boşluk var. Sert kullanıma pek gelmeyen bir şanzıman f20ler.


Aracımı satıp turbo ya geçmek istiyorum ama, Calibra satışı hızlı bir araç değil. Aracı ölü parasına vermenin alemide yok.

Şimdilerde de şeytan dürtüyor, elimde tutup kendimi toparlayınca yüklemeye başlayayım diyorum. Bu defada kafama bir sürü soru işareti geliyor.

Şanzıman merak ettiğim noktalardan biri. Tecrübeli arkadaşlardan fikir edinmek adına açtım konuyu .

halilcan9455
10-01-2013, 10:18
F23 de çok daha fazla var fd...

SC tanım kodlu var 3,95 (X20XEV Astra G lerde kullanılıyor genelde, Sportive lerde)
SH tanım kodlular var 3,74
SD tanım kodlusu var 4,17
Z20LET lerin orjinalinde TR kodlu kullanılıyor 3,63 o mesela
Dizelerde 3,84 oranlı kullanıyor sanırım...
astra h larda da var f23 mesela onlar da QJ tanım kodlu 3,95 oranı...

ulan vikipedi bide dünya kütüphanesi olacan rezil ettin bizi :D

Bilgilendirme için Teşekkürler.

erh
10-01-2013, 10:18
astra dızelde cıkan sanzımandamı m32 6 ılerı olan

astra dizelde de m2 cıkar ama onu takamazsın cunku sanzıman havuzu kucuktur dizel m32 sinin... benim bahsettigim 2.0t gtc 2.0t opc ve 1.9cdti larda kullanılan tipteki m32. zamanında bertoneye takmıstım ben.. ne senkromec problemi ne kırılma problemi.. parcası da bol fiyatı da uygun..

halilcan9455
10-01-2013, 10:21
Araç olarak Calibra üzerinde c20xe ile kullanılacak. Başlamış bir projem yada hedeflediğim belirli bir güç yok.

Şuan ki şanzımanımın difransiyelinde biraz boşluk var. Sert kullanıma pek gelmeyen bir şanzıman f20ler.


Aracımı satıp turbo ya geçmek istiyorum ama, Calibra satışı hızlı bir araç değil. Aracı ölü parasına vermenin alemide yok.

Şimdilerde de şeytan dürtüyor, elimde tutup kendimi toparlayınca yüklemeye başlayayım diyorum. Bu defada kafama bir sürü soru işareti geliyor.

Şanzıman merak ettiğim noktalardan biri. Tecrübeli arkadaşlardan fikir edinmek adına açtım konuyu .

kendi fikrimi söylemem gerekirse.
bence satıp yenisini alın abi.
çünkü şanzuman+motor herşeyi birebir yapsanız bile yarın satmaya kalktığınızda araç sonradan turbo diyecekler.daha fazla değer kaybınız olacak.

EEE
10-01-2013, 10:24
kendi fikrimi söylemem gerekirse.
bence satıp yenisini alın abi.
çünkü şanzuman+motor herşeyi birebir yapsanız bile yarın satmaya kalktığınızda araç sonradan turbo diyecekler.daha fazla değer kaybınız olacak.

onceden turboyla sonradanın farkı yok calıbrada blok kapak hersey aynı
xe/let ayrımın gerektırdığı parcaları takacak sadece

BİLAL
10-01-2013, 10:24
bende 94 astra gsi vardı orjınalı f20 ama arıza verdı. guvendık bırıne verdık şanzumanı .dışlıler degışsın dıye ama adam f18 takmış olacakkı arac cabuk hızlanıyo ama araba sureklı bagırıyodu sırf oyuzden sattım.
demem okı eyer faklı bı dışlı ve şanzuman takarsan olur mama motora uyum saglamaz adamlar motora gere yapmış herşeyı..

KA®ANLIK
10-01-2013, 10:26
Araç olarak Calibra üzerinde c20xe ile kullanılacak. Başlamış bir projem yada hedeflediğim belirli bir güç yok.

Şuan ki şanzımanımın difransiyelinde biraz boşluk var. Sert kullanıma pek gelmeyen bir şanzıman f20ler.


Aracımı satıp turbo ya geçmek istiyorum ama, Calibra satışı hızlı bir araç değil. Aracı ölü parasına vermenin alemide yok.

Şimdilerde de şeytan dürtüyor, elimde tutup kendimi toparlayınca yüklemeye başlayayım diyorum. Bu defada kafama bir sürü soru işareti geliyor.

Şanzıman merak ettiğim noktalardan biri. Tecrübeli arkadaşlardan fikir edinmek adına açtım konuyu .

aslına bakarsan atmosferikte "temiz" bir f20 işini rahatlıkla görecektir...
quaife dan sadece "kilitli diferansiyel" alacaksın dişli grubun temiz olsun uzun uzadıya kullanırsın... şahsi görüşüm...

he illa ben sekromençleri doğrarım falan diyorsan, quaife'deki komple şanzımanı da alabilirsin...

Diğer taraftan erh' nin dediği gibi M32 veya sıfır bir F23 takarım dersen hidrolik debriyaja geçmen gerekecek, telli vites kolları olduğundan vites kolu vites teli, gebriyaj merkezi konumlandırması, baskı, balata, vs. vs. vs. gibi bir sürü incik cıncık detayla da uğraşacaksın. dışardan bakıldığı gibi kolay bir süreç değil inan ;)


senin yerinde olsam
1. seçenek: sadece kilitli diferansiyel (quaife) temiz bir F20 şanzıman, tadilatsız devam...
2. seçenek: çok çok sağlam olsun diyorsan komple quaife şanzıman, tadilatsız devam...


ulan vikipedi bide dünya kütüphanesi olacan rezil ettin bizi :D

Bilgilendirme için Teşekkürler.

ehhee rica ederim hocam viki iyidir de detay yok , kaba taslak bu tarz konularda :)

Calibra
10-01-2013, 10:58
aslına bakarsan atmosferikte "temiz" bir f20 işini rahatlıkla görecektir...
quaife dan sadece "kilitli diferansiyel" alacaksın dişli grubun temiz olsun uzun uzadıya kullanırsın... şahsi görüşüm...

he illa ben sekromençleri doğrarım falan diyorsan, quaife'deki komple şanzımanı da alabilirsin...

Diğer taraftan erh' nin dediği gibi M32 veya sıfır bir F23 takarım dersen hidrolik debriyaja geçmen gerekecek, telli vites kolları olduğundan vites kolu vites teli, gebriyaj merkezi konumlandırması, baskı, balata, vs. vs. vs. gibi bir sürü incik cıncık detayla da uğraşacaksın. dışardan bakıldığı gibi kolay bir süreç değil inan ;)


senin yerinde olsam
1. seçenek: sadece kilitli diferansiyel (quaife) temiz bir F20 şanzıman, tadilatsız devam...
2. seçenek: çok çok sağlam olsun diyorsan komple quaife şanzıman, tadilatsız devam...



ehhee rica ederim hocam viki iyidir de detay yok , kaba taslak bu tarz konularda :)

Hidrolik sistem dönüşümü hem zahmetli, hemde dediğiniz işleri layıkı ile yapacak adam lazım :D

1 seçenek bana çok mantıklı geldi. Bunun maliyeti ve işçiliği nasıl olur?

quaife benim f20 in üzerine oturtmak çok ustalık istermi? direk model uyumlu sanırım al tak şeklinde.

KA®ANLIK
10-01-2013, 11:01
Hidrolik sistem dönüşümü hem zahmetli, hemde dediğiniz işleri layıkı ile yapacak adam lazım :D

1 seçenek bana çok mantıklı geldi. Bunun maliyeti ve işçiliği nasıl olur?

quaife benim f20 in üzerine oturtmak çok ustalık istermi? direk model uyumlu sanırım al tak şeklinde.

aynen plug & play...

uyduracak birşey yok,
quaife de kilitli diferansiyel'in TR ye gelmesi 2000TL civarlarında tutuyor sanırım...

sök tak ekstra gümrük falan olursa falan en baba 2500TL ye biter zam gelmedi ise...

KA®ANLIK
10-01-2013, 11:11
quaife linki:

QDF2B - Quaife Engineering (http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf2b-8)

Calibra
10-01-2013, 11:28
quaife linki:

QDF2B - Quaife Engineering (http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf2b-8)

Link için teşekkürler.. Bu Quaife denen meret proje araçları için birebir. Bende opeller f28'e mahküm diye düşünmeye başlamıştım.

XSi
10-01-2013, 11:57
cnc istenilen dişli kesilip ayarlanamazmı ? aklıma gelen buydu

teorikte evet yapabilirsin ama şanzıman içindeki ana milleri ve dişlileri sıfırdan tasarım yapılması lazım..

bide "kesilip" dediğin lazer kesimse, öyle bişey olmaz unut onu, dişli olmaya uygun çelikten, dişli açma makinalarında talaşlı imalat ile işlenerek yapılabilir.

halilcan9455
10-01-2013, 14:24
onceden turboyla sonradanın farkı yok calıbrada blok kapak hersey aynı
xe/let ayrımın gerektırdığı parcaları takacak sadece

fark olmadığını biliyorum.bana göre ha önceden ha sonradan hiç fark etmez yeter ki kullanılan parçalar yapan usta iyi olsun.
ancak yarın bunu satarken eğer aracı biliyorsa millet sonradan turbolu diyecek.Demeyecek diyen yalan söyler örnek olarak forumda ki Vti Si- GTİ-VTS sorgulama konularına bakabilirsiniz.
milletin ağzı torba değil ki büzesiniz hal böyle olunca da alıcının içine kurt düşüyor.
yok kasa 1.4 is kasası,yok sonradan sola çevirme, yok daha önce doluydu sonradan söküldü vs.
Bunlarla uğraşmak yerine hazır c20let almak daha mantıklı.
ancak araçla aranızda özel bir bağ vardır. Ya da illede bu araçla uğraşmak istiyorsunuzdur o zaman olur.

Calibra
10-01-2013, 16:57
fark olmadığını biliyorum.bana göre ha önceden ha sonradan hiç fark etmez yeter ki kullanılan parçalar yapan usta iyi olsun.
ancak yarın bunu satarken eğer aracı biliyorsa millet sonradan turbolu diyecek.Demeyecek diyen yalan söyler örnek olarak forumda ki Vti Si- GTİ-VTS sorgulama konularına bakabilirsiniz.
milletin ağzı torba değil ki büzesiniz hal böyle olunca da alıcının içine kurt düşüyor.
yok kasa 1.4 is kasası,yok sonradan sola çevirme, yok daha önce doluydu sonradan söküldü vs.
Bunlarla uğraşmak yerine hazır c20let almak daha mantıklı.
ancak araçla aranızda özel bir bağ vardır. Ya da illede bu araçla uğraşmak istiyorsunuzdur o zaman olur.


Ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum, doğrudur da. Zaten öncelikli amacım satıp çevirmek. Ama yüklemeye karar verirsem de zaten amacım kar etmek değil araçtan keyif almak olacak, kendi emek harcadığın aracın tadı da farklı olacaktır.

Şayet turboya dönecek olursam da standarda bağlı kalmak istemem. yapmışken farklı birşeyler olsun isterim. tam zarar edelim edeceksek :D

halilcan9455
10-01-2013, 17:14
Ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum, doğrudur da. Zaten öncelikli amacım satıp çevirmek. Ama yüklemeye karar verirsem de zaten amacım kar etmek değil araçtan keyif almak olacak, kendi emek harcadığın aracın tadı da farklı olacaktır.

Şayet turboya dönecek olursam da standarda bağlı kalmak istemem. yapmışken farklı birşeyler olsun isterim. tam zarar edelim edeceksek :D

Hayırlısı diyelim inşallah proje olurda yürür videolarını keyifle izleriz.

EMG
10-01-2013, 17:22
Bende f28 istemeyip kara kara düşünenlerdenim güçlü bir c20let'te ne şanzıman kullanacağım konusunda

EEE
10-01-2013, 18:41
Bende f28 istemeyip kara kara düşünenlerdenim güçlü bir c20let'te ne şanzıman kullanacağım konusunda

F28 600 hp lerde bile saglam

EEE
10-01-2013, 19:02
fark olmadığını biliyorum.bana göre ha önceden ha sonradan hiç fark etmez yeter ki kullanılan parçalar yapan usta iyi olsun.
ancak yarın bunu satarken eğer aracı biliyorsa millet sonradan turbolu diyecek.Demeyecek diyen yalan söyler örnek olarak forumda ki Vti Si- GTİ-VTS sorgulama konularına bakabilirsiniz.
milletin ağzı torba değil ki büzesiniz hal böyle olunca da alıcının içine kurt düşüyor.
yok kasa 1.4 is kasası,yok sonradan sola çevirme, yok daha önce doluydu sonradan söküldü vs.
Bunlarla uğraşmak yerine hazır c20let almak daha mantıklı.
ancak araçla aranızda özel bir bağ vardır. Ya da illede bu araçla uğraşmak istiyorsunuzdur o zaman olur.

C20xe/let ayrimini bilmediginiz burdan belli saxo gti sorgusuni ornegi veriyirsun bende ayni foruma uyeyim okonularida biliyorum
xe ve let arasindaki farkli parcalari bana soylermisin dedigin gibi sonradan migde bulandiracak degisiklikler neler

EMG
10-01-2013, 19:07
F28 600 hp lerde bile saglam

saglam olmasına saglamda atıyorum sert kullanımda dişlisi senkromeçi vs. bozuldu ki muhtemelen bozulur parça sıkıntısı var diye biliyorum

EEE
10-01-2013, 19:09
saglam olmasına saglamda atıyorum sert kullanımda dişlisi senkromeçi vs. bozuldu ki muhtemelen bozulur parça sıkıntısı var diye biliyorum

Duzgun birtane bulursan yipranmis baskiyla kullanma cirtlsma olmuyor Sinanin calibrada saglam o bozamadiysa benim torunum bile kullanir

halilcan9455
10-01-2013, 19:12
C20xe/let ayrimini bilmediginiz burdan belli saxo gti sorgusuni ornegi veriyirsun bende ayni foruma uyeyim okonularida biliyorum
xe ve let arasindaki farkli parcalari bana soylermisin dedigin gibi sonradan migde bulandiracak degisiklikler neler

ben sizi anlıyorum da siz beni anlamıyorsunuz.
piston farklı Let de düşük sıkıştırmalı Mahle piston var.(yanlışım olabilir)
bana göre mide bulandıracak birşey yok ancak satmaya kalktığında bu konular geçecek diyorum.
konu sahibi demek istediğimi anladı zaten sorun yok.

levent
10-01-2013, 19:29
fabrikadan xe çıkanı da let çıkanı da zor satarsın calibra'nın. ikisinde de kaybedeceğin miktar çok değişkenlik göstermez.
keza adamın arabası temizse, bakımlıysa, sorunsuzsa neden satıp karambole bir calibra turbo alsın, sonuçta alacağı araba 20 yaşını aşmış, o günden bu güne nasıl kullanılmış neresinin bozulabileceğini kestiremeyiz. istediği kadar da temiz olsun o araç, bu böyle malesef. o yüzden bildiğim mal benim malımdır mantalitesi daha doğru bu konuda "bence".

ha xe-let farklılığı ise piston, ecu, elektrik tesisatı (farklı ecudan ötürü).. bir de tam emin değilim ama let te turbodan bloğa yağ dönüşüm hattı tarzı birşey vardı, muhtemelen xe de orası conta ile tıkalı vaziyettedir. blok, kol, krank aynı çünkü iki motorda da..

devolation
10-01-2013, 19:35
Bende f28 istemeyip kara kara düşünenlerdenim güçlü bir c20let'te ne şanzıman kullanacağım konusunda

bnm let te f20 var 250km de bitiyo (karar)
0.5 barda baya can yaktim (orta dolulukta typer-s2000-impreza gt- coopers JW)
ama daha Sikintim yok seytan kulagina kursun:)
bende cok insancil kullanmam hem kirilirsada 600-700 tl en babasi sebil gibi var
arkadas xe yi dusunuyo bence bosuna endise ediyo 250hp uzeri dusunmek lazim sanzumani oraya kadar cok yol var daha

sasuta
10-01-2013, 19:39
Benim aklımda da evlilikten sonra Calibrayı RWD'ye çevirip kilitli dif. ile turbolamak var bakalım. Sizinkini de merakla bekliyorum.

EEE
10-01-2013, 19:39
Ben f20 yi gt28 takinca 5. Vites alttan basinca kirdim tork yiyince paket
normalde iki ceker patinaja dusen hafif bir kupa kirmaz bence

EEE
10-01-2013, 19:44
ben sizi anlıyorum da siz beni anlamıyorsunuz.
piston farklı Let de düşük sıkıştırmalı Mahle piston var.(yanlışım olabilir)
bana göre mide bulandıracak birşey yok ancak satmaya kalktığında bu konular geçecek diyorum.
konu sahibi demek istediğimi anladı zaten sorun yok.

Dogru piston dedigin
rektifeciye giden bir motordaki xe pistonunu let pistonuyla degismek bence sikinti degil blokta baska fark yok.mesela
turbo yag girisi gene blokta civatayla kapali bir yer var onu cikartip bir rekor takip orjinal yag borusunu tak oda tadilatsiz orjinal gibi kesme bicme yok.yani
tabi gorus farkliligi olabilir saygi duyarim

devolation
10-01-2013, 19:55
Ben f20 yi gt28 takinca 5. Vites alttan basinca kirdim tork yiyince paket
normalde iki ceker patinaja dusen hafif bir kupa kirmaz bence

250 uzeri lazim olurdedim bende ender..:) gt28 le pick neydide kirdi merak ettim kupa neydi cali mi

EEE
10-01-2013, 20:14
250 uzeri lazim olurdedim bende ender..:) gt28 le pick neydide kirdi merak ettim kupa neydi cali mi

Emreye soyledim
peak 1.7 ama 1 bardayken kirildi
kkk16 1.5 peak 1.3 yuruyordu hic sikinti yoktu corsa b kupada
cali mi dedigin nedir anlamadim

devolation
10-01-2013, 21:25
Ben f20 yi gt28 takinca 5. Vites alttan basinca kirdim tork yiyince paket
normalde iki ceker patinaja dusen hafif bir kupa kirmaz bence

corsa iki ceker patinaja dusen hafif arac diilmi kirmaz bence demissin ama corsada kirildi sanzuman yazmisin ben ondan sordum cali mi (calibra) kasa diye neolursa olsun 5. de saramaz zayif olan yeri kiracak ya baski ya disli ya aks

EEE
10-01-2013, 21:31
corsa iki ceker patinaja dusen hafif arac diilmi kirmaz bence demissin ama corsada kirildi sanzuman yazmisin ben ondan sordum cali mi (calibra) kasa diye neolursa olsun 5. de saramaz zayif olan yeri kiracak ya baski ya disli ya aks

Disli kirildi sarmadigi yerde gt28le kirildi
kkk16 kullananlar rahat olsun diyorum
sen astrayi hataydanmi aldin

devolation
10-01-2013, 23:09
Disli kirildi sarmadigi yerde gt28le kirildi
kkk16 kullananlar rahat olsun diyorum
sen astrayi hataydanmi aldin

evet hataydaki arac geldiginde hic yurumuyordu iyi doktorlar tedavi etti suan oldukca saglikli sen beni hatirlamadin kim oldugumu dimi:)) nick im yillardir ayni oysaki

EEE
10-01-2013, 23:21
evet hataydaki arac geldiginde hic yurumuyordu iyi doktorlar tedavi etti suan oldukca saglikli sen beni hatirlamadin kim oldugumu dimi:)) nick im yillardir ayni oysaki

Hatirlayamadim valla yardimci olsana biraz

devolation
11-01-2013, 01:45
Hatirlayamadim valla yardimci olsana biraz

gri 94 corsa gsi vardi mantzelli yurumuyo ve aksine cok yakiyordu gebzede devran adim msnden falanda cok konustuk sene 2005-2006 opelim netten falan hatrlaman lazim

Calibra
11-01-2013, 08:56
Benim aklımda da evlilikten sonra Calibrayı RWD'ye çevirip kilitli dif. ile turbolamak var bakalım. Sizinkini de merakla bekliyorum.

Suat videosunu verdiğim adam garajında opel üzerine çalışıyor genelde, RWD çevrilen calibra var. Emek dünya kadar, güç fazla ama sonuç yok.

Yanlarım felan dersen, yanlayamasın arabanın yapısı sebebi ile döktüğün parayı geri alamazsın.

Önden çekiş olarak tasarlandığı için tekerler açılarımı tutmuyor nedir. Adam bir türlü dönemiyor :D Ama düzde basarım dersen ona bişey diyemem.


O paraya linkte ki gibi quattro sistemini oturtup, awd olarak doldurusan, Tr de ki en sağlam alt yapılı Calibraya sahip olursun. :D

EEE
11-01-2013, 10:58
gri 94 corsa gsi vardi mantzelli yurumuyo ve aksine cok yakiyordu gebzede devran adim msnden falanda cok konustuk sene 2005-2006 opelim netten falan hatrlaman lazim

Ok hatirladim kardes
eyvallah

sasuta
11-01-2013, 11:25
Suat videosunu verdiğim adam garajında opel üzerine çalışıyor genelde, RWD çevrilen calibra var. Emek dünya kadar, güç fazla ama sonuç yok.

Yanlarım felan dersen, yanlayamasın arabanın yapısı sebebi ile döktüğün parayı geri alamazsın.

Önden çekiş olarak tasarlandığı için tekerler açılarımı tutmuyor nedir. Adam bir türlü dönemiyor :D Ama düzde basarım dersen ona bişey diyemem.


O paraya linkte ki gibi quattro sistemini oturtup, awd olarak doldurusan, Tr de ki en sağlam alt yapılı Calibraya sahip olursun. :D

Dur bakalım daha önümüzde zaman var önce bi evliliği atlatalımda zaten projeye girişeceğimiz zaman daha bir sürü şey değişecektir kafamda :)