PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : C2 VTS uygulamaları hakkında.



Aranel Ciryatan
09-01-2013, 17:45
Merhaba arkadaşlar;

bildiğiniz gibi 1 hafta önce kadar C2 VTS aldım. şimdi ufaktan modifiyeye başlamış bulunuyorum. ilk iş olarak filtre kitini hallettik cumartesi günü fotoğraflarını daha sonra bu konuda paylaşacağım.

1.Hava Filtresi : filtre kiti olarak simota carbon kullandık şuanda kış modunda kullanıyorum filtre kutusu motorun hemen yan tarafında ucu öne bakıcak şekilde duruyor. bahar gibi tamponun sol tarafını delip filtre kutusundan oraya kadar boru çekmeyi düşünüyorum.

Şimdi bildiğim kadarıyla bu şekilde kullanmak en iyi yöntem. motor ile filtre arasında kısa bağlantı +hp olarak etki ediyor. bu boru uzarsa +tork / -hp olarak denge değişiyor. o yüzden filtreyi tampon'a kadar uzatmak yerine tamponun oradan filtreye boru getirmeyi planlıyorum. gerçi boru falan evde hazır sadece tampona delik açıp oraya port takmak için bekliyor.

Filtre konusunda yorumlarınızı bekliyorum. Birde bu portlardan nereden temin edebilirim? Subwooferların hava çıkışı için kullanılan parçalara benziyor gerçi onu kullanabilirim sanırım:D

2. Yay ve Amortisor : Koni Sarı + Eibach Sportline düşünüyorum. büyük ihtimalle önümüzdeki ay aracıma takmayı planlıyorum.
bu konuda + ve - yorumlarınızı yada farklı önerileriniz varsa bekliyorum. arabanın jant ebatında değişiklik yapmayı düşünmüyorum.

3. Egzoz : şimdi gelelim en janjanlı ve en zorlu konuya. Son susturucu şuanda belli çift çıkışlı Varex kullanacağım. Fakat düz boru? orta susturucu? Header? gibi sorular kafamda dolaşıyor. Şimdi header yaptığımızda sensör için yanıltıcı gerekecekmiş onu öğrendim.

header olarak 4-2-1 düşünüyorum sanırım en uygun bu olacak bu konuda yorumunuzu bekliyorum.
orta susturucuyu sökmeyi düşünmüyorum yada söküp spor bir orta susturucumu kullanmalıyım bu konuda da yorumlarınızı bekliyorum. (206'da orta susturucu yokken alt devirler çok ölü durumdaydı o yüzden sökmeyi düşünmüyorum dedim)

4. Chip Tuning ve egzantrik: açıkcası chip işini portpolish gibi işlemler tamamlandıktan sonra düşünüyorum. arabayı çok koşturan birisi değilim fakat zevk için hobi olarak araba ile uğraşıyorum. tamamlayınca arada bir tabi ki denicez artık :D

Chip Tuning'i en son adım olarak düşünüyorum herşey tamamlandıktan sonra chip uygulamasının en mantıklı olacağını düşünüyorum. bu noktada kafamı kurcalayan tek bişi var dereceli egzantrik.

Egzantrik uygulamasını arabama yapmalımıyım yapmamalımıyım. kızgın rölanti dışınta bana ne eksileri olacak sonuçta arabayı dolaşmak içinde kullanıyorum. Bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum. Egzantrik sonrasında yakın tüketimimde çok fark olacakmıdır merak ediyorum doğrusu.

Tahminimce araç tamamlandığında bi 145-150 hp arasında olacağını planlıyorum ki C2 VTS için gayet yeterli bir değer olacaktır bu.

Yazımı sonuna kadar okuyan arkadaşlara teşekkür ediyorum ve cevaplarınızı şimdiden okumak için sabırsızlanıyorum :D

Yiğit Ş.
09-01-2013, 17:49
100shot nos devam :)

Aranel Ciryatan
09-01-2013, 20:35
100shot nos devam :)

yok nos mos :D

brkkksln
09-01-2013, 21:28
egzantrik olarak asla düşük derece takmamalısın benim görüşüm.limitleri yükselttikçe rölantide saçmalar alt devirlerinde saçmalar.stabil kullanım istiyorsan eğer egzantrik daha soft tercih edilir ama parana yazık.

lift değerin ve derecen yükseldikçe egzantrikte subap yakalama ihtimalin artacak.piston şart olacak.pistonolarakta tercih seçenek durumu ihtiyaca göre belirlenir.


yazılım en son.araç tamamlanır ona göre yazılır.
headers olarak 4 2 1 supersprint alabilirsin.sensörleri takacağın yerler hazırda geliyor üzerinde.

ya tam yapacaksın bu işi ya hiç bulaşmayacaksın benim gözümde.egz aldım piston almasammı piston aldım kol almasammı bana göre yapılmamalı.

Aranel Ciryatan
09-01-2013, 21:33
soft kullanim ve biraz performans diyorsam egzantrik isini askiya almam en mantiklisi olacak anlasilan.

brkkksln
09-01-2013, 21:58
aslına bakarsan catcams 708 alabilirsin. hidrolik iticilerinle yay şapka koymadan kullanırsın.
colombo 280 280 derler ben kataloğunda bile öyle derece görmedim ama diyorlar işte. pt51 kullanabilirsin. seni tatmin eder.

ortalama fiyatları kargo ve gümrük hariç 330 sterlin civarı.

11.5:1 piston alırsın 79mm. seni rahat rahat tatmin eder bence. yapan biri vardı forumda ama ne oldu aracı bilmiyorum.

Schumi
09-01-2013, 22:43
106 GTI orjinal header'ı takabilirsin. Çıkmacılarda mevcut. Yağ filtresinin yerini değiştirmeye yarayan parça var. Onuda 106 GTI'dan çıkma alırsın. Ucuz yollu halletmiş olursun.

Volkann
09-01-2013, 23:01
işi egzantrık boyutuna getirceksen komple gırtlak doldurmak en mantıklısı(gündelik kullanım zorlasır yakıt artar) ; ama diyorsanki hem gündelik hayatta kulanıyorum sıkıntı olması yakıtı çok artmasın..arada gazlıyım arada geziyim. f-e-h-ppr güzel bir chiple ayarlar yapılır yeterli olur diyorum.

Aranel Ciryatan
10-01-2013, 08:15
işi egzantrık boyutuna getirceksen komple gırtlak doldurmak en mantıklısı(gündelik kullanım zorlasır yakıt artar) ; ama diyorsanki hem gündelik hayatta kulanıyorum sıkıntı olması yakıtı çok artmasın..arada gazlıyım arada geziyim. f-e-h-ppr güzel bir chiple ayarlar yapılır yeterli olur diyorum.

evet en mantikliksi en azindan benim kullanimima gore en mantiklisi f-e-h-ppr ve chip gozukuyor.