PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3.18 is e 3,28 veya m3 motor uygulaması



fatihozdamar
11-01-2013, 22:41
mrb arkadaşlar 97 model 3,18 is im var 4 kapı bu araca 3,28 veya m3 motoru yapmak istiyorum sizce yapılabilirmi mümkünmüdür

Zorbey
13-01-2013, 19:42
Bütçeniz nedir ?

3rk4n
13-01-2013, 19:48
Mümkün. Eraya başvur katdeşim görünce yazat zaten.

goldbergbrk
13-01-2013, 20:43
m3 motor koyulcaksa fren aktarma sıstemlerı suspansıyonuna kadar değiştirilmesi lazm aracın maliyetle alakalı herşey tabi

Eray Yümsel
13-01-2013, 21:22
Dostum ikametin antalya yaziyo tanidik garajda var dilersen her konuda yardimci olurum dusunursen gorunce ara :) 05387908667

dedebeto
13-01-2013, 21:30
esnaf eray ltd şti:)

ghibli06
13-01-2013, 21:42
olur tabi... ancak 4 silindirle 6 silindir her şey farklı kadranından klima kompresörüne kadar, olayı sadece motor olarak düşünme, frenler, şanzuman diff kadran beyin tesisat motor... bu da ne kadar bütçe ayırman konusunda bilgi verir, 2004-2005 te yaptım 1,8 motoru atıp M50B25 yaptım ama saydıklarımın hepsi değişmişti, kasa cabrio olduğu için değdiğini düşünüyorum hala İstanbul'da bir arkadaşımda günlük kullanılıyor... ancak 4 kapı için bence satıp büyük motorlu almak daha mantıklı zaten en az o kadar para harcayacaksın...

Eray Yümsel
13-01-2013, 21:58
adam time atack kovalamicak abi ne fren sisteminden bahsediyosun 318is in kendi frenleri gayet yeterli yürüyenden hiç birşey değişmesine gerek yok kadranıda değişmesine gerek yok en fazla keyfe keder kilitli dif takar oda keyfe keder :) klima kompresörü çok büyük bi olay değil zaten bugün m52b28 motor alsa komple motor şanzıman tesisat üstünde veririm 6000tl al tak şekilde geriye montaj kalıyo :) yanı böle abartarak yazdıgın
frenler, şanzuman diff kadran beyin tesisat motor... bu da ne kadar bütçe ayırman konusunda bilgi verir bu yazı gereksiz totalde 2.8 motor koyması 8 bilemedin 8500tl tutar m3 motoru koyarsada 15000tl tutar bukadar basit :)

ghibli06
13-01-2013, 22:13
Eray devir göstergesi nasıl doğru gösterecek 4 silindir is le 6 silindir? ayrıca pist kovalasın kovalamasın 4 silindirlerin fren sistemi zaten zayıf ... ayrıca diff de kalsın üzerinde diyorsun öyle mi ?

satılık ilanlarına bakarsan 8500 tl ye bile maletse 3,18 is le 325-328 arasındaki fiyat farkı o kadar da uçurum değil...

Eray Yümsel
13-01-2013, 22:22
abi sizin yıllardır anlayamadıgınız bi konu var sizin diyorum yine çoğul konuşuyorum anlıyosundur beni :) (sende bunu yaptın gerçi) hazırı almak yerıne elindekini yapmak insanı mutlu eder altındaki arabanı biliyosun sonuçta sevdiğin bir araba ise üzerine m3 m5 m6 motoru koymanın ne mansuru var nıye adam satıp gidip başka bi araba alsın seviyosa altındaki arabayı proje yapmak istiyosa biri gelir konu açar 325 imi turbolicam direk damgayı basarsınız harcican paraya git m3 al :) bu işler böle yürümüyo burda sen boşver sat yenısını al nasihatlerini arkadaşın sorduguna cevap ver yeter bence

fren sistemine gelirsek illaki fark var ama öle uçurum yok ben 400hp e30 a kampanalı frenli biniyorum :) bmw nın 316 sından m3 üne hepsi mermi gibi duruyo möhendisler çalışmış :p bence para harcamasına gerek yok ki bu işi bilen arkadaşlarımda aynı fikirdelerdir hep

daha frenım cok kötü diyen bmw kullanıcısıda duymadım sen duydunmu :) 316 da dahil

devir göstergesini çevirebiliyoruz 6 silindire 10dk lık iş :)

ghibli06
13-01-2013, 22:28
Eray ben mantıklı her türlü projeyi takdir etmişimdir, ayrıca sat başka bir şey al olayını sen mantıksız bulabilirsin ama orj bir araçla uğraşmakla mutant bir araçla uğraşmak arasında dağlar kadar fark oluyor ileride...

ben eğer bir motor değişimi yapılacaksa saydıklarımla beraber komple yapılması taraftarıyım, frenlerim gelene kadar 1 hafta kadar 3,18 frenleriyle gezdim, farkı direk olarak kıyaslayabildim... ayrıca 6 silindir takacağım ama araç diff ten dolayı 214 km de kalacak mantıklı mı sence? diff de değişecek diyebilirsin arkadaşa bu kadar zor değil... kadran olayında da kes ekle yapıştırla devir saatiyle oynamak mı mantıklı yenisini almak mı? bana çoğul konuşuyorsun sorun değil konuşabilirsin ama siz (bak bu da çoğul) bir şeyi anlatırken hepsini anlatın ki sonra 'ya orası zaten yapılırdı onu uğraşır halledersin şuna gerek yok biz yıllardır biniyoruz' gibi teknik açıklamalar yapmanıza gerek kalmasın...

Eray Yümsel
13-01-2013, 22:35
benim yaptıklarımda eksik yok araba yürür yürümesi için gerekenler ortada dif e gerek yok demedim keyfe keder hoşuna gitmezse değiştirirsin dedim oraya iyi okuyalım :) fren konusu göreceli kavram sen devamlı ani fren yapıyosun demekki farkı görmüşsün angara yollarında zamana karşı yarışmı yapıyosunuz abi haberimiz yok her dakika gazlıyosun demekki :D iyi olmuş frenleri değiştiğin ne diyim...

kadranda abarttıgın kadar bir işlem yok çok ufak bi işlem ki at kadranı çöpe yenısını tak 200tl kiiii parçacıya sana 318is kadranı vercem bana 325 kadranı ver de hemen versin :) yanı ben verırım sıkıntı yok uzun lafın kısası abartılcak bir durum yok ortada mal ortada neler yapılcagıda ortada sonradan yaa şunuda yapsaydın diyilcek bir proje yok burda 500+hp ler işin içine girmediği sürece bmw stock olarak her modelinde yeterli

ghibli06
13-01-2013, 22:40
şimdi egsoz sistemine de gerek yok dersin arkadaşa :) ya da eskisini ver sana çift borulu güzel bir tane verelim mi diyeceksin :)

benim bahsettiğim arkadaşa değişmesi gerekenleri net olarak söyleyin ki motoru 6.000 tl ye alınca işin bittiğini zannetmesin, hadi diff değiştirmedi hadi kadran frene girmedi, motor kulakları ile beraber motor şanzuman taktı, kadranda kes katla yapıştır yaptı, egsoz sistemi ve son susturucu aldı yaptı takdırdı... işte o zaman maliyet senin dediğin gibi olmuyor Eray, ayrıca insan bindiğinde yaptığı emeğin karşılığını almak ister, ben corsa kullanırken M3 freni aramam ama M3 e biniyorsam onun fren performansını isterim elbette bu da benim kötü huyum diyelim ;)

Eray Yümsel
13-01-2013, 22:47
500tl ye headers borular ve çift çıkış spor son susturucu satıldı daha yeni m52 için ki bu yazdıgım performans için tabi :) oem yapmaya kalkarsak ki benım yazdıgım 8 8500tl nin içinde egzosda dahil krom 2.8 manifoldundan arkaya kadar çift düz boruyu 100 liraya çektirmeyeni dövüyolar sonada bitane son susturucu ayarlarız be abi çok zor bişey değil :)

her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır sen öle istersin arkadaş böle ister ekmek köfte ilişkisi ben tanıdıgım güzel insanlar var e30 un fren sistemine 3000€ verip yurt dışından kit getiriyolardı yani öğğ kaka ne gerek var demiyorum ben sadece böle bir projede gereksiz diyorum ben m20 turbo e30 um varken brakeboost yaparken 3. denemeden sonra frenlerim şişiyodu neden kampana vardı ısınıyodu 316 frenleriydi m3 frenim olsa şişmezdi 5 6 deneme yapardım belki ama ne gerek var soğutuyodum 15dk devam mermi :) yani göreceli kavrama giriyoruz o yüzden kafa bulandırmaya gerek yok

ghibli06
13-01-2013, 22:54
eh tamam arkadaş henüz ekmek köfte ilişkisine girmediğine göre bütün alternatifleri anlatmak lazım değil mi? sonra sana göre gereksiz olan şeyler belki sadece sana göre gereksizdir, genelleme yapılınca M3 ü is kadran diff frenle egsozla yürütmeye çalışan gençlik yetişiyor geriden...

Eray Yümsel
13-01-2013, 22:56
bekleyelim görelim ozaman :)

ReSuL
14-01-2013, 09:31
büyükler affetsin bişey önercem.. 3.20d krank piston piston kolaarı vs ile 3.18is i stroker yapsak da "çok daha" keyifli bi araba haline gelse nasıl olur??

hemen eleştriler almadan önce de şunu söyleyim bu projeyi düşünen arkadaşın beklentisini karşılar mı bilmem tabii..

eray abi bu arada 3.20d krank piston piston kolları neye patlar sadece malzeme olarak???

boosted_pug
14-01-2013, 22:54
Hangi motoru koymaya çalışsanda legal olarak biraz zor gibi gözüküyo motor hacmini max yüzde 30 arttırabiliyosun oda 2.3 2.4 gibi oluyo bu sebepten 2.8 veya 3.0 biraz zor gözüküyo kaldıkı işin birde maddi yönü war

ghibli06
14-01-2013, 23:09
işin yasal prosedürüne hiç girmiyorum, bir kaç kere girdim pişman oldum...

Eray Yümsel
15-01-2013, 01:49
büyükler affetsin bişey önercem.. 3.20d krank piston piston kolaarı vs ile 3.18is i stroker yapsak da "çok daha" keyifli bi araba haline gelse nasıl olur??

hemen eleştriler almadan önce de şunu söyleyim bu projeyi düşünen arkadaşın beklentisini karşılar mı bilmem tabii..

eray abi bu arada 3.20d krank piston piston kolları neye patlar sadece malzeme olarak???

kanki yapan varda stroker yapıp bırakıyolar ne headers var ne emme ne gömme ne yazılım ne enjektör öle krank tak oohh gelsin beygiler yok N/A güç almak çok düzgün bi kombinasyon istiyo herşey hacim değil 2100cc olunca iş bitmiyo yani :) 4 silindir sonuçta incecik detaylar bile önemli

bana sorarsan tr de gereksiz he illede is diyosan 1.9 krankla toplamak en güzeli ben 1.9 yürüttüm vtec falan geçiyodum olur yanı olmaz değil BMW sonuçta :p

volume81
15-01-2013, 09:17
eray bey bu arada imza değişmiş M50 sarmadı galiba M20 turbo'da kingdin şimdi m20 atmo king mi olucaksın :D

project konusu bekliyoruz sürekli güncelleneninden :D

Eray Yümsel
15-01-2013, 11:01
eray bey bu arada imza değişmiş M50 sarmadı galiba M20 turbo'da kingdin şimdi m20 atmo king mi olucaksın :D

project konusu bekliyoruz sürekli güncelleneninden :D

m50 ye güzel para verdiler bende sattım :D kaan kardeşimde kafama girip duruydu zaten atmo yapalım diye benımde hep aklımdaydı çünkü bu aralar çok M20 king çıktı piyasaya efsanenin geri dönme vakti geldi :) şu anda ppr motorsports tayım kapağı bitiriyoruz çok yakında 9000rpm N/A m20 izliycez ;)