Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Beslemede AFR değeri
Öncelikle Merhabalar Herkese..
Bildiğim bir konu ancak yinede sormak ve öneri-düşünceleri almak istedim
Turbo Beslemeli Bir Araçta Wideband da okuduğumuz değerler
Rolanti:14.6-15.6 arası
Gezinti Modu: 14-15 sürekli değişken
Yarım Gaz : 13 civarı
Dip-Tapa Gaz :10.8 ile 11.3 arasında
Normalde değerler rolantide 14,7 olması gerekli ama bu bir hedef sadece
dip gazda ise turbo araçlarda 11,5 arası olması gerekiyor diye biliyorum
Değerlerimiz güzelmidir , çok fazla şansımızı zorlamak istemiyoruz öyle değerlendirirseniz sevinirim :)
dip gazda afr sabit olması lazım yani tam sabit olmasa bile sizdeki değerler kadar değişken olmaması lazım
dip gazda afr sabit olması lazım yani tam sabit olmasa bile sizdeki değerler kadar değişken olmaması lazım
dip gazda 10.8 e kadar düşüyor öyle bakalım olaya daha açıklayıcı olur :)
Biraz zengın ama çok önemli olacagını sanmıyorum 11-11.5 arası en güzel degerlerdir
altugkocer
23-01-2013, 15:18
6 aydır 14.7 ile 14.8 den başka değer görmedim acaba bozuk mu :)
KA®ANLIK
23-01-2013, 15:24
6 aydır 14.7 ile 14.8 den başka değer görmedim acaba bozuk mu :)
yüksek ihtimal wideband ınız bozulmuş.
hem tam gazda hem rolantide aynı afr yi görüyorsanız...
6 aydır 14.7 ile 14.8 den başka değer görmedim acaba bozuk mu :)
wideband sensörün bozulmuş abi
dip gazla . 12. lerde oynaması lazım diye biliyorum . benimki şuan ayar bozuklugundan . 10.8 lerde sordurmuştum . 12.lerde olması lazım dediler
devolation
23-01-2013, 15:30
12 yi gormemek 11 inde altina dusmemek lazim 11.5 mermi kendi aracimdaki degerler baz alinmistir 0.5 bar basincta
devolation
23-01-2013, 15:31
12 uzeri egt yuksetir biraz daha iyi gider ama
KA®ANLIK
23-01-2013, 15:32
Öncelikle Merhabalar Herkese..
Bildiğim bir konu ancak yinede sormak ve öneri-düşünceleri almak istedim
Turbo Beslemeli Bir Araçta Wideband da okuduğumuz değerler
Rolanti:14.6-15.6 arası
Gezinti Modu: 14-15 sürekli değişken
Yarım Gaz : 13 civarı
Dip-Tapa Gaz :10.8 ile 11.3 arasında
Normalde değerler rolantide 14,7 olması gerekli ama bu bir hedef sadece
dip gazda ise turbo araçlarda 11,5 arası olması gerekiyor diye biliyorum
Değerlerimiz güzelmidir , çok fazla şansımızı zorlamak istemiyoruz öyle değerlendirirseniz sevinirim :)
değerleriniz oldukça normal, gayet "düzgün" değerler....
Dip gazda rev limiter a doğru 10,8 lere düşmesi normal... En azından güvenli...
Turbo çoğu araçlarda tam gazda 11.5 dan yukarısı risktir...
altugkocer
23-01-2013, 15:45
yüksek ihtimal wideband ınız bozulmuş.
hem tam gazda hem rolantide aynı afr yi görüyorsanız...
wideband sensörün bozulmuş abi
gitti 200 lira ozaman :) tamir olurmu sensör peki
alperkirman
23-01-2013, 15:58
gitti 200 lira ozaman :) tamir olurmu sensör peki
sensörü değiştirmeden önce varsa imkan birinden sensör bulup deneyin.
sensör bozulunca bayaa saçmalıyo çünkü sadece dip gazda falan değil rolantidede saçmalıyo normal giderkende
14küsürlerde oynama olmuyo yani bi zengin bi fakir görüyosunuz :)
mechanic
23-01-2013, 16:05
methanol olunca +1 gibi göstermiyor mu?
devilboy
23-01-2013, 16:48
ben ne yapim 3 te dip gaz 11,8 N/A :D
Öncelikle Merhabalar Herkese..
Bildiğim bir konu ancak yinede sormak ve öneri-düşünceleri almak istedim
Turbo Beslemeli Bir Araçta Wideband da okuduğumuz değerler
Rolanti:14.6-15.6 arası
Gezinti Modu: 14-15 sürekli değişken
Yarım Gaz : 13 civarı
Dip-Tapa Gaz :10.8 ile 11.3 arasında
Normalde değerler rolantide 14,7 olması gerekli ama bu bir hedef sadece
dip gazda ise turbo araçlarda 11,5 arası olması gerekiyor diye biliyorum
Değerlerimiz güzelmidir , çok fazla şansımızı zorlamak istemiyoruz öyle değerlendirirseniz sevinirim :)
Megane rs icin soruyorsunuz sanirim cunku araca gore degisir.Degerler duzgun ancak dip gazda 11den fakire dusmemesini tavsiye ediyorum egt yukselmemesi acisindan hatta 10.8falan ideal rakam ne cok zengin ne de riskli.
murat_ileri
23-01-2013, 22:31
ben ne yapim 3 te dip gaz 11,8 N/A :D
senin benzin pompan var, arap şeyhi gibisin o yüzden senin degerler düşük bile çıkmış :D
Zengin zarar vermez benim sattığım araçta 11 11.3 idi fakir e cektik ce de avans vurur avansı da ayarlamak gerekli fakir gitmekten se biraz fakir olsa da en iyi si biraz zengin iyidir
Görkem.Y
23-01-2013, 23:32
Dip gaz 11.5 goruyorum ben
Megane rs icin soruyorsunuz sanirim cunku araca gore degisir.Degerler duzgun ancak dip gazda 11den fakire dusmemesini tavsiye ediyorum egt yukselmemesi acisindan hatta 10.8falan ideal rakam ne cok zengin ne de riskli.
:) RS için değil s40 T4 için sormuştum değerleri :) ancak teşekkürler bilgi ve öneri için :D
değerleriniz oldukça normal, gayet "düzgün" değerler....
Dip gazda rev limiter a doğru 10,8 lere düşmesi normal... En azından güvenli...
Turbo çoğu araçlarda tam gazda 11.5 dan yukarısı risktir...
:) teşekkür ederim , bende normal olduğunu düşünüyorum motoru fazla zorlamanın alemi yok 2-3hpiçin
Zengin zarar vermez benim sattığım araçta 11 11.3 idi fakir e cektik ce de avans vurur avansı da ayarlamak gerekli fakir gitmekten se biraz fakir olsa da en iyi si biraz zengin iyidir
teşekkürler bilgi için :) bende öyle biliyorum dediğim gibi ama danışmak istedik yinede yazılımı bi gözden geçirmek gerekirmi diye
Dip gaz 11.5 goruyorum ben
:) siz max. performansta gidiyorsunuz turbo bir araç için söylüyorum :) çok iyi bir değer ancak bizim aracımızı okadar da yormak istemiyoruz açıkcası
MaXiGörKy
24-01-2013, 10:47
genel olarak afr değerleriniz normal.
afr değerleri aslında her turbo araç içinde aynı olamayabilir. her setup ta aynı afr hedeflenemez. sıkıştırmadan tutun kullandığınız malzemelere kadar hepsi sizin hedef koyduğunuz afr ye etken. örnek stock motorda turbo olarak hedeflenen afr ile sıkıştırmayı düşürdüğünüz motordaki afr daha farklı. değerleri temsili veriyorum stock motorda 11 e kadar kısabilirseniz yapılı olan bir motorda 12.5 lara kadar kısabilirsiniz.
değerler temsilidir.
ayrıca şunu belirtmek isterim, yarım gazda boost un gelmeye başladığı noktalarda 13 kusur afr ler bazı motorlarda titreme yaptırabiliyor yani fakir kalmış oluyor.
genel olarak afr değerleriniz normal.
afr değerleri aslında her turbo araç içinde aynı olamayabilir. her setup ta aynı afr hedeflenemez. sıkıştırmadan tutun kullandığınız malzemelere kadar hepsi sizin hedef koyduğunuz afr ye etken. örnek stock motorda turbo olarak hedeflenen afr ile sıkıştırmayı düşürdüğünüz motordaki afr daha farklı. değerleri temsili veriyorum stock motorda 11 e kadar kısabilirseniz yapılı olan bir motorda 12.5 lara kadar kısabilirsiniz.
değerler temsilidir.
ayrıca şunu belirtmek isterim, yarım gazda boost un gelmeye başladığı noktalarda 13 kusur afr ler bazı motorlarda titreme yaptırabiliyor yani fakir kalmış oluyor.
teşekkür butonu yok :)
genel olarak afr değerleriniz normal.
afr değerleri aslında her turbo araç içinde aynı olamayabilir. her setup ta aynı afr hedeflenemez. sıkıştırmadan tutun kullandığınız malzemelere kadar hepsi sizin hedef koyduğunuz afr ye etken. örnek stock motorda turbo olarak hedeflenen afr ile sıkıştırmayı düşürdüğünüz motordaki afr daha farklı. değerleri temsili veriyorum stock motorda 11 e kadar kısabilirseniz yapılı olan bir motorda 12.5 lara kadar kısabilirsiniz.
değerler temsilidir.
ayrıca şunu belirtmek isterim, yarım gazda boost un gelmeye başladığı noktalarda 13 kusur afr ler bazı motorlarda titreme yaptırabiliyor yani fakir kalmış oluyor.
Hocam Çok teşekkürler açıklamanız sadece bana değil çoğu arkadaşa yardımcı olabilecek nitelikte :)
teşekkür butonu yok :)
:hahaha: Adam haklı :D
Gunes G.
24-01-2013, 11:36
dip gazda afr sabit olması lazım yani tam sabit olmasa bile sizdeki değerler kadar değişken olmaması lazım
Boyle birseye gerek yok hatta 11.5'ten rev limite dogru 10.8 lere gitmesine "tapering" denir boyle ayarlanir egt firlamasinin onune gecip max gucu almak icin.
11.5 to 10.8 yapmak yerine dedigin gibi sabit 11.2 yapsaydik toplamdaki aracin urettigi guc duserdi. Rakamlar afaki ama mantigi yakalayabilmen icin yazdim.
Bu arada konu sahibinin bahsettigi degerler gayet normal. Ayrica maxigorky'nin yazdiklari tamamen dogru, her motor yapisi farklidir, hedefler farklidir amaclar farklidir. Basitce anlatmak gerekirse rolling yapacak aracin ayari baskadir, pistte donecek aracin ayari baska. En azindan ben farkli yaparim maximumlari yakalayabilmek adina.
Araçtan araca değişmekle birlikte değerleriniz normal
Boyle birseye gerek yok hatta 11.5'ten rev limite dogru 10.8 lere gitmesine "tapering" denir boyle ayarlanir egt firlamasinin onune gecip max gucu almak icin.
11.5 to 10.8 yapmak yerine dedigin gibi sabit 11.2 yapsaydik toplamdaki aracin urettigi guc duserdi. Rakamlar afaki ama mantigi yakalayabilmen icin yazdim.
Bu arada konu sahibinin bahsettigi degerler gayet normal. Ayrica maxigorky'nin yazdiklari tamamen dogru, her motor yapisi farklidir, hedefler farklidir amaclar farklidir. Basitce anlatmak gerekirse rolling yapacak aracin ayari baskadir, pistte donecek aracin ayari baska. En azindan ben farkli yaparim maximumlari yakalayabilmek adina.
Teşekküürler :)
Araçtan araca değişmekle birlikte değerleriniz normal
:) teşekkür ederim :)
MaXiGörKy
24-01-2013, 11:48
Boyle birseye gerek yok hatta 11.5'ten rev limite dogru 10.8 lere gitmesine "tapering" denir boyle ayarlanir egt firlamasinin onune gecip max gucu almak icin.
11.5 to 10.8 yapmak yerine dedigin gibi sabit 11.2 yapsaydik toplamdaki aracin urettigi guc duserdi. Rakamlar afaki ama mantigi yakalayabilmen icin yazdim.
Bu arada konu sahibinin bahsettigi degerler gayet normal. Ayrica maxigorky'nin yazdiklari tamamen dogru, her motor yapisi farklidir, hedefler farklidir amaclar farklidir. Basitce anlatmak gerekirse rolling yapacak aracin ayari baskadir, pistte donecek aracin ayari baska. En azindan ben farkli yaparim maximumlari yakalayabilmek adina.
cok doğru ve yararlı bir bilgi:icon_tup:
MaXiGörKy
24-01-2013, 11:51
teşekkür butonu yok :)
birşey değil butonuda olaydı iyiydi:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.