PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Beslemede AFR değeri



-CGR-
23-01-2013, 15:08
Öncelikle Merhabalar Herkese..
Bildiğim bir konu ancak yinede sormak ve öneri-düşünceleri almak istedim

Turbo Beslemeli Bir Araçta Wideband da okuduğumuz değerler
Rolanti:14.6-15.6 arası
Gezinti Modu: 14-15 sürekli değişken
Yarım Gaz : 13 civarı
Dip-Tapa Gaz :10.8 ile 11.3 arasında

Normalde değerler rolantide 14,7 olması gerekli ama bu bir hedef sadece
dip gazda ise turbo araçlarda 11,5 arası olması gerekiyor diye biliyorum

Değerlerimiz güzelmidir , çok fazla şansımızı zorlamak istemiyoruz öyle değerlendirirseniz sevinirim :)

Chn53
23-01-2013, 15:12
dip gazda afr sabit olması lazım yani tam sabit olmasa bile sizdeki değerler kadar değişken olmaması lazım

-CGR-
23-01-2013, 15:14
dip gazda afr sabit olması lazım yani tam sabit olmasa bile sizdeki değerler kadar değişken olmaması lazım

dip gazda 10.8 e kadar düşüyor öyle bakalım olaya daha açıklayıcı olur :)

orcunnn
23-01-2013, 15:18
Biraz zengın ama çok önemli olacagını sanmıyorum 11-11.5 arası en güzel degerlerdir

altugkocer
23-01-2013, 15:18
6 aydır 14.7 ile 14.8 den başka değer görmedim acaba bozuk mu :)

KA®ANLIK
23-01-2013, 15:24
6 aydır 14.7 ile 14.8 den başka değer görmedim acaba bozuk mu :)

yüksek ihtimal wideband ınız bozulmuş.
hem tam gazda hem rolantide aynı afr yi görüyorsanız...

Chn53
23-01-2013, 15:26
6 aydır 14.7 ile 14.8 den başka değer görmedim acaba bozuk mu :)

wideband sensörün bozulmuş abi

ramo si
23-01-2013, 15:28
dip gazla . 12. lerde oynaması lazım diye biliyorum . benimki şuan ayar bozuklugundan . 10.8 lerde sordurmuştum . 12.lerde olması lazım dediler

devolation
23-01-2013, 15:30
12 yi gormemek 11 inde altina dusmemek lazim 11.5 mermi kendi aracimdaki degerler baz alinmistir 0.5 bar basincta

devolation
23-01-2013, 15:31
12 uzeri egt yuksetir biraz daha iyi gider ama

KA®ANLIK
23-01-2013, 15:32
Öncelikle Merhabalar Herkese..
Bildiğim bir konu ancak yinede sormak ve öneri-düşünceleri almak istedim

Turbo Beslemeli Bir Araçta Wideband da okuduğumuz değerler
Rolanti:14.6-15.6 arası
Gezinti Modu: 14-15 sürekli değişken
Yarım Gaz : 13 civarı
Dip-Tapa Gaz :10.8 ile 11.3 arasında

Normalde değerler rolantide 14,7 olması gerekli ama bu bir hedef sadece
dip gazda ise turbo araçlarda 11,5 arası olması gerekiyor diye biliyorum

Değerlerimiz güzelmidir , çok fazla şansımızı zorlamak istemiyoruz öyle değerlendirirseniz sevinirim :)

değerleriniz oldukça normal, gayet "düzgün" değerler....

Dip gazda rev limiter a doğru 10,8 lere düşmesi normal... En azından güvenli...

Turbo çoğu araçlarda tam gazda 11.5 dan yukarısı risktir...

altugkocer
23-01-2013, 15:45
yüksek ihtimal wideband ınız bozulmuş.
hem tam gazda hem rolantide aynı afr yi görüyorsanız...


wideband sensörün bozulmuş abi


gitti 200 lira ozaman :) tamir olurmu sensör peki

alperkirman
23-01-2013, 15:58
gitti 200 lira ozaman :) tamir olurmu sensör peki

sensörü değiştirmeden önce varsa imkan birinden sensör bulup deneyin.
sensör bozulunca bayaa saçmalıyo çünkü sadece dip gazda falan değil rolantidede saçmalıyo normal giderkende
14küsürlerde oynama olmuyo yani bi zengin bi fakir görüyosunuz :)

mechanic
23-01-2013, 16:05
methanol olunca +1 gibi göstermiyor mu?

devilboy
23-01-2013, 16:48
ben ne yapim 3 te dip gaz 11,8 N/A :D

Zero
23-01-2013, 18:20
Öncelikle Merhabalar Herkese..
Bildiğim bir konu ancak yinede sormak ve öneri-düşünceleri almak istedim

Turbo Beslemeli Bir Araçta Wideband da okuduğumuz değerler
Rolanti:14.6-15.6 arası
Gezinti Modu: 14-15 sürekli değişken
Yarım Gaz : 13 civarı
Dip-Tapa Gaz :10.8 ile 11.3 arasında

Normalde değerler rolantide 14,7 olması gerekli ama bu bir hedef sadece
dip gazda ise turbo araçlarda 11,5 arası olması gerekiyor diye biliyorum

Değerlerimiz güzelmidir , çok fazla şansımızı zorlamak istemiyoruz öyle değerlendirirseniz sevinirim :)


Megane rs icin soruyorsunuz sanirim cunku araca gore degisir.Degerler duzgun ancak dip gazda 11den fakire dusmemesini tavsiye ediyorum egt yukselmemesi acisindan hatta 10.8falan ideal rakam ne cok zengin ne de riskli.

murat_ileri
23-01-2013, 22:31
ben ne yapim 3 te dip gaz 11,8 N/A :D

senin benzin pompan var, arap şeyhi gibisin o yüzden senin degerler düşük bile çıkmış :D

AEAlmas
23-01-2013, 22:36
Zengin zarar vermez benim sattığım araçta 11 11.3 idi fakir e cektik ce de avans vurur avansı da ayarlamak gerekli fakir gitmekten se biraz fakir olsa da en iyi si biraz zengin iyidir

Görkem.Y
23-01-2013, 23:32
Dip gaz 11.5 goruyorum ben

-CGR-
24-01-2013, 08:59
Megane rs icin soruyorsunuz sanirim cunku araca gore degisir.Degerler duzgun ancak dip gazda 11den fakire dusmemesini tavsiye ediyorum egt yukselmemesi acisindan hatta 10.8falan ideal rakam ne cok zengin ne de riskli.

:) RS için değil s40 T4 için sormuştum değerleri :) ancak teşekkürler bilgi ve öneri için :D

-CGR-
24-01-2013, 09:00
değerleriniz oldukça normal, gayet "düzgün" değerler....

Dip gazda rev limiter a doğru 10,8 lere düşmesi normal... En azından güvenli...

Turbo çoğu araçlarda tam gazda 11.5 dan yukarısı risktir...

:) teşekkür ederim , bende normal olduğunu düşünüyorum motoru fazla zorlamanın alemi yok 2-3hpiçin

-CGR-
24-01-2013, 09:03
Zengin zarar vermez benim sattığım araçta 11 11.3 idi fakir e cektik ce de avans vurur avansı da ayarlamak gerekli fakir gitmekten se biraz fakir olsa da en iyi si biraz zengin iyidir

teşekkürler bilgi için :) bende öyle biliyorum dediğim gibi ama danışmak istedik yinede yazılımı bi gözden geçirmek gerekirmi diye


Dip gaz 11.5 goruyorum ben

:) siz max. performansta gidiyorsunuz turbo bir araç için söylüyorum :) çok iyi bir değer ancak bizim aracımızı okadar da yormak istemiyoruz açıkcası

MaXiGörKy
24-01-2013, 10:47
genel olarak afr değerleriniz normal.

afr değerleri aslında her turbo araç içinde aynı olamayabilir. her setup ta aynı afr hedeflenemez. sıkıştırmadan tutun kullandığınız malzemelere kadar hepsi sizin hedef koyduğunuz afr ye etken. örnek stock motorda turbo olarak hedeflenen afr ile sıkıştırmayı düşürdüğünüz motordaki afr daha farklı. değerleri temsili veriyorum stock motorda 11 e kadar kısabilirseniz yapılı olan bir motorda 12.5 lara kadar kısabilirsiniz.
değerler temsilidir.

ayrıca şunu belirtmek isterim, yarım gazda boost un gelmeye başladığı noktalarda 13 kusur afr ler bazı motorlarda titreme yaptırabiliyor yani fakir kalmış oluyor.

onur_S
24-01-2013, 10:48
genel olarak afr değerleriniz normal.

afr değerleri aslında her turbo araç içinde aynı olamayabilir. her setup ta aynı afr hedeflenemez. sıkıştırmadan tutun kullandığınız malzemelere kadar hepsi sizin hedef koyduğunuz afr ye etken. örnek stock motorda turbo olarak hedeflenen afr ile sıkıştırmayı düşürdüğünüz motordaki afr daha farklı. değerleri temsili veriyorum stock motorda 11 e kadar kısabilirseniz yapılı olan bir motorda 12.5 lara kadar kısabilirsiniz.
değerler temsilidir.

ayrıca şunu belirtmek isterim, yarım gazda boost un gelmeye başladığı noktalarda 13 kusur afr ler bazı motorlarda titreme yaptırabiliyor yani fakir kalmış oluyor.

teşekkür butonu yok :)

-CGR-
24-01-2013, 11:35
genel olarak afr değerleriniz normal.

afr değerleri aslında her turbo araç içinde aynı olamayabilir. her setup ta aynı afr hedeflenemez. sıkıştırmadan tutun kullandığınız malzemelere kadar hepsi sizin hedef koyduğunuz afr ye etken. örnek stock motorda turbo olarak hedeflenen afr ile sıkıştırmayı düşürdüğünüz motordaki afr daha farklı. değerleri temsili veriyorum stock motorda 11 e kadar kısabilirseniz yapılı olan bir motorda 12.5 lara kadar kısabilirsiniz.
değerler temsilidir.

ayrıca şunu belirtmek isterim, yarım gazda boost un gelmeye başladığı noktalarda 13 kusur afr ler bazı motorlarda titreme yaptırabiliyor yani fakir kalmış oluyor.

Hocam Çok teşekkürler açıklamanız sadece bana değil çoğu arkadaşa yardımcı olabilecek nitelikte :)


teşekkür butonu yok :)

:hahaha: Adam haklı :D

Gunes G.
24-01-2013, 11:36
dip gazda afr sabit olması lazım yani tam sabit olmasa bile sizdeki değerler kadar değişken olmaması lazım

Boyle birseye gerek yok hatta 11.5'ten rev limite dogru 10.8 lere gitmesine "tapering" denir boyle ayarlanir egt firlamasinin onune gecip max gucu almak icin.

11.5 to 10.8 yapmak yerine dedigin gibi sabit 11.2 yapsaydik toplamdaki aracin urettigi guc duserdi. Rakamlar afaki ama mantigi yakalayabilmen icin yazdim.

Bu arada konu sahibinin bahsettigi degerler gayet normal. Ayrica maxigorky'nin yazdiklari tamamen dogru, her motor yapisi farklidir, hedefler farklidir amaclar farklidir. Basitce anlatmak gerekirse rolling yapacak aracin ayari baskadir, pistte donecek aracin ayari baska. En azindan ben farkli yaparim maximumlari yakalayabilmek adina.

toonch
24-01-2013, 11:38
Araçtan araca değişmekle birlikte değerleriniz normal

-CGR-
24-01-2013, 11:40
Boyle birseye gerek yok hatta 11.5'ten rev limite dogru 10.8 lere gitmesine "tapering" denir boyle ayarlanir egt firlamasinin onune gecip max gucu almak icin.

11.5 to 10.8 yapmak yerine dedigin gibi sabit 11.2 yapsaydik toplamdaki aracin urettigi guc duserdi. Rakamlar afaki ama mantigi yakalayabilmen icin yazdim.

Bu arada konu sahibinin bahsettigi degerler gayet normal. Ayrica maxigorky'nin yazdiklari tamamen dogru, her motor yapisi farklidir, hedefler farklidir amaclar farklidir. Basitce anlatmak gerekirse rolling yapacak aracin ayari baskadir, pistte donecek aracin ayari baska. En azindan ben farkli yaparim maximumlari yakalayabilmek adina.

Teşekküürler :)


Araçtan araca değişmekle birlikte değerleriniz normal

:) teşekkür ederim :)

MaXiGörKy
24-01-2013, 11:48
Boyle birseye gerek yok hatta 11.5'ten rev limite dogru 10.8 lere gitmesine "tapering" denir boyle ayarlanir egt firlamasinin onune gecip max gucu almak icin.

11.5 to 10.8 yapmak yerine dedigin gibi sabit 11.2 yapsaydik toplamdaki aracin urettigi guc duserdi. Rakamlar afaki ama mantigi yakalayabilmen icin yazdim.

Bu arada konu sahibinin bahsettigi degerler gayet normal. Ayrica maxigorky'nin yazdiklari tamamen dogru, her motor yapisi farklidir, hedefler farklidir amaclar farklidir. Basitce anlatmak gerekirse rolling yapacak aracin ayari baskadir, pistte donecek aracin ayari baska. En azindan ben farkli yaparim maximumlari yakalayabilmek adina.

cok doğru ve yararlı bir bilgi:icon_tup:

MaXiGörKy
24-01-2013, 11:51
teşekkür butonu yok :)

birşey değil butonuda olaydı iyiydi:D