PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Efsane M10 motoru



sansar34
01-02-2013, 21:08
M10 motoruyla ilgili biraz bakindim 1500cc turbolayarak bi kac modifikasyola +1000hp ustu oynadigini okudum bu nasil oluyo bazi yerlerde blok sadece M10 oldugunu okudum ama yabanci bi sayfada M42 cylindr head fln muhabbeti geciyordu merak ettigim sey biz sade M10 bloguna M42 ust kapagi takabilirmiyiz taksak bili forget kul piston subaplar yaylar fln saglikli kac hp alinabilir

DetailEF
01-02-2013, 21:10
m42 üst kapak takmanın mantığı nedir m10'a ? m10'un üst kapağı zaten verimli bir kapak proje nedir ? Aşırı besleme mi, atmosferik mi, bütçe ne kadar söylersen bildiklerimi aktarabilirim :)

urukain
01-02-2013, 21:10
yanlış hatırlamıyosam m10 motora m42 kapağı takılıyodu mis gibi enjeksiyona geçilmişte oluyodusayesinde, ama yanılıyorda olabilirim ama kaç hp alınır kısmında hiç bir bilgim yok malesef...

DetailEF
01-02-2013, 21:15
yanlış hatırlamıyosam m10 motora m42 kapağı takılıyodu mis gibi enjeksiyona geçilmişte oluyodusayesinde, ama yanılıyorda olabilirim ama kaç hp alınır kısmında hiç bir bilgim yok malesef...

Kapak takmak için o kadar uğraşılacağına komple m42 motoru alıp onu tesisatıyla şanzımanıyla oturtmak her zaman daha mantıklı :)

Rawr
01-02-2013, 21:17
The Discovery of Forgotten Treasures - Stance Works (http://www.stanceworks.com/2013/01/the-discovery-of-forgotten-treasures/)

Y.Emre
01-02-2013, 21:19
1.si konu yanlış yerde, burası sohbet bölümü teknik kısıma taşınacaktır sanıyorum.
2.si projeniz mi var, yoksa hayal mi ? cevaplar ona göre gelecektir eminim

m42 takılmasının sebebi enjeksiyona geçmektir muhtemelen..

sansar34
01-02-2013, 21:22
Sadece bilgi almak icin sordum. Ortada bi proje yok :)ama 1500cc motor hacindeki bir motordan buyuk bi guc elde ediliyor hem M 10. Motorlar dokum M42de aliminyumdu heralde :)

sansar34
01-02-2013, 21:23
Yanlis yere acildiysam affola sadece bilgi almak icin merakimdandir :)

DetailEF
01-02-2013, 21:30
Sadece bilgi almak icin sordum. Ortada bi proje yok :)ama 1500cc motor hacindeki bir motordan buyuk bi guc elde ediliyor hem M 10. Motorlar dokum M42de aliminyumdu heralde :)

Araç nedir önce ona bir açıklık getir bence, e21 lerde 1500 cc motor yok, 315 ve 316 motorların hepsi 1596 cc dir. Araç 1502 mi ?

fastchild
01-02-2013, 21:34
ya yarış ekibinin 5.5 bar basarak 1000 hp aldığı motordan bahsediliyor sanırım

sansar34
01-02-2013, 21:37
ya yarış ekibinin 5.5 bar basarak 1000 hp aldığı motordan bahsediliyor sanırım

aynen ole 80 lı yıllarda formula 1de kullanılmıs heralde eger normal sartlarda 1500cc yakıtla saglıklı olark kac hp alınabılır artıları eksılerı ne olur merak ettım sızlere sormak ıstedım :)

DetailEF
01-02-2013, 21:37
ya yarış ekibinin 5.5 bar basarak 1000 hp aldığı motordan bahsediliyor sanırım

1350 :D Bazı kaynaklarda 5.8 basarak daha fazla ölçüldüğü görüşünde fakat 1500 hp diyen bile var yani :)

DetailEF
01-02-2013, 21:38
uJCrJdixHCI

1602 Turbo Åmsele konbana lek - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=uJCrJdixHCI)

Araç normalde 1602, 2.0 stroker, motor içi forged JE pistonlar var ve custom H beam kollar koymuşlar, 121ti kapak var aracın üzerinde yani 2002tii'nin kapağı, portlar daha büyük ve cam derecesi 1602 kapağına göre bir nebze daha yüksek, turbosu Borgwarner S372 idi sanırım 72 mm turbo var araç üstünde, basınç hakkında pek bir bilgi yok ama 2 bardan biraz fazla basıyordu sanırım, emme manifoldu el yapımı vs, araç 740 whp..

yQ7x2Uo_oKY

e21 turbo with m10 engine (rondell köring) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yQ7x2Uo_oKY)

Yine m10b20 motor üzerinde yapılmış bir e21, motor içi yine forged bunda pek bir bilgi yok GT40 garrett turbo kullanıldığı yazılmış yalnızca, 9000 devir üstü döndüğü bir video vardı fakat videoyu silmiş, 20psi basıyor, kapak yine 121ti kapağı diğer araçta olduğu gibi ciddi hızlı yani :)

o 1000 hp diyenler forumda 1000 hp, 1000hp ve üstüne çıkmak istiyorsan m10'da ciddi basınçlar basman lazım ve bir kere yapmaklada olmaz, öyle saçma sapan basınçlar alacağın hangi turbo olursa olsun 3-4 ay sonra nanaya bağlayacak çünkü ortada büyük basınç söz konusu ve ciddi büyük intercooler ve soğutma sistemleri kurman gerek araca, bu gücü hangi şanzımanla hangi diff ile aktaracağın ise M makinelerin aktarmalarından geçiyor, eğer çok paran var ise yaparsın sürekli turbo ve hortumları elden geçirir kullanırsın, sorunsuzluk m10 un kitabında yazıyor fakat m10 a o kadar basınç altında binmekte her babayiğitin harcı değil. Ciddi "Güven Özveri ve Tecrübe" ister :) Kendine sorman gereken soru; Bunlar bir kaç modifikasyon sonucu mu sence :)

sansar34
01-02-2013, 21:39
Araç nedir önce ona bir açıklık getir bence, e21 lerde 1500 cc motor yok, 315 ve 316 motorların hepsi 1596 cc dir. Araç 1502 mi ?

arac falan yok be abıcım :) sadece motor hakkında bılgı edınmek ıstedım sızlerden boyle bısy mumkunmudur dıye :D

tunch
01-02-2013, 21:39
madem muhabbet fantezi ; m42yide ...

the 325iS: BMW M44 Engine to Create a BMW S42 Euro Racing Engine Replica (http://the325is.blogspot.com/2011/12/bmw-m44-engine-to-create-bmw-s42-euro.html)

fastchild
01-02-2013, 21:40
Motor kodu M12
wikipedia
BMW M12 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12)

Bizdeki konusu

http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/108405-bmw-m12-13-turbo-motor.html

sansar34
01-02-2013, 21:43
M42 blokları alımınyummu yoksa dokme blok mu? M40 alımınyum onu bılıyorum wıkıpede ole yazıyo en azından :) ama M42 ıle ılgılı bılgı vermemıs yanı bı yerde agırlık olarakta 6 sıralıdan daha hafıftır dıye dusunuyorum tamam onun kadar torku yuksek olmasada bence kafa tutabılecek bı motor olabılır :) hayallere hayaller :)

DetailEF
01-02-2013, 21:44
Öhöm :D

http://www.vacmotorsports.com/catalog/vac---m12--megatron-race-cylinder-heads.htm

sansar34
01-02-2013, 22:04
vay be iyi paraymis yınede yapılabılecek guzel bı proje +1000hp oynasın demıyoruz bıze gaz pedalında 250hp saglıklı versın bence yeterde artar dıye dusunuyorum

dorukky
01-02-2013, 22:07
m10 dan 1000 hp alcanda kac km kullanabılcen bıde o var o yarıstakı adamlar kac kere motor ındırıyolar yukardakı bılır

DetailEF
01-02-2013, 22:07
vay be iyi paraymis yınede yapılabılecek guzel bı proje +1000hp oynasın demıyoruz bıze gaz pedalında 250hp saglıklı versın bence yeterde artar dıye dusunuyorum

315-316 ların efi enjeksiyona çevrilip güzel bir standalone ile birlikte yapılacak turbo ile vereceği güç sınırı 300-330 hp arasıdır, bu güç oem internal ile alınabiliyor para çokomel eğrisi güzel :) Uzun süre de binilebilir bu şekilde :)

h.guroglu
01-02-2013, 22:23
işin özü nekadar çok basınç verirsen okadar az ömürlü olur bukadar basit ;)

sansar34
01-02-2013, 22:30
o yuzden sılındır sayısını arttırıp pıston basına bınen basıncı azaltıyorlar oylemı?boylece motoru yormadan daha ıyı verım alınabılıyor