Orijinalini görmek için tıklayınız : wideband afr?
aracıma widebant takmak istiyorum değerlerini görmek açısından tam olarak ne işede yaradığını bilmiyorum acıkcası ama eğer zengin veya fakir ise ne şekilde müdahale edilebilr ve gidişine etkisi varmıdır wıdebant ın hp olarak bilgi verebilirmsinz...
aracım megane f7r
speclerim
filtre egzos chip..
Skyhawk34
23-03-2013, 22:19
birim olarak yanma odasına giden havayı gösterir
nasıl aracında devir göstergesi olup beygir vermiyorsa buda aynıdır gösterir beygir vermez
ayrıyetten arabaya beyin alarak zengin farkir olan noktaları düzenleyebilirsin fakat renault lardan hiç anlamam hondalara göre yorumladım
mehmetRS
23-03-2013, 22:20
wideband, aracınızda bulunan diğer göstergeler gibi sadece bilgi verir. bilgi vermesi dışında hiçbir etkisi yoktur gücüne v.s.
wideband, aracınızda bulunan diğer göstergeler gibi sadece bilgi verir. bilgi vermesi dışında hiçbir etkisi yoktur gücüne v.s.
bende öle düsünüyorum ama bir forumda adam 3 5 hp verir yazmış onla ilgili düsünmedim zaaten ama gereklimidir yani aracım iyi gittiğini düsünüyorum aslında chip te var değerleri başka şekilde görme imkanı yokta sanırım
bende öle düsünüyorum ama bir forumda adam 3 5 hp verir yazmış onla ilgili düsünmedim zaaten ama gereklimidir yani aracım iyi gittiğini düsünüyorum aslında chip te var değerleri başka şekilde görme imkanı yokta sanırım
Belki arkadaş wideband bağlayıp okuduğu değerleri verimsiz bulup yazılımsal bir müdahale ile değiştirmiş ve böylece 3-5hp almıştır.Onun haricinde aracınızda bulunan herhangi bir göstergeyle aynı görevi görür sadece anlık bilgilendirme yapar size güç katmaz durduğu yerde.Gerekliliği konusu görece ama bence turbo ve yazılım olan araçlarda gereklidir ki ileride doğabilecek bir sıkıntıyı engelleyebilir mesela takip etmek.
birim olarak yanma odasına giden havayı gösterir
nasıl aracında devir göstergesi olup beygir vermiyorsa buda aynıdır gösterir beygir vermez
ayrıyetten arabaya beyin alarak zengin farkir olan noktaları düzenleyebilirsin fakat renault lardan hiç anlamam hondalara göre yorumladım
Kalın yaptığım yer yanlış mağlesef. Yanma odasına giren havayı kısaca MAP yada MAF sensörü ile görebilirsin. En kabaca MAF sensör desek daha doğru olur.
Wideband ile arabanın ateşleme sonrası yanma odasını terk eden atık gaz içerisinde ne kadar oksijen kaldığını ölçersin. Atık gazda az mı oksijen var yoksa çok mu oksijen var onu görürsün.
Müdahaleyide yazılım ile yapabilirsin. Innovate gibi bazı widebandlar narrowband simulatorü ile arabanın orjinal o2 sensörünü söküp orjinal beyine widebandı bağlayabilirsin. Ve hedef AFR fonksiyonu ile beyini birazcık kandırabilirsin ama tavsiye edilmeyen bir yöntemdir.
Wideband ile gördüğün AFR'yi en iyi yazılım ile düzenlersin.
dikkat,
bu bir sohbet konusu degildir.
Ben yeni wideband taktım araba ayrı bi cigerlendi sanki. olabilir bi ihtimal
wideband bende kullanıyorum acıkcası cok ısıme yarıyor sadece gozlemlenın dısında baska bir etkisi yok tabiki.
Ama aracın cok zengındeyse gereklı ayara cekıp 3 5 hp alman mumkun olabilir.
Ben yeni wideband taktım araba ayrı bi cigerlendi sanki. olabilir bi ihtimal
TAMAMEN psikolojik. Sensörler sadece olanı ölçer. Başka bir iş yapmazlar.
Ayrıca keşke herkes arasıra makaleler ve teknik bilgiler bölümünü incelese..
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/69516-wideband-ile-normal-lambda-arasindaki-fark-ne.html
arkadaşlar böyle konularda dikkatli yazın
biliyorsunuz bizim ülkede bir yanlış bilgi yayılırsa 40 sene öyle kalır.
aman öyle beygir falan verir gibi şeyler yazmayın lafı bile geçmesin.
wideband afr cihazı:
Eksoz gazı içindeki hava-yakıt karışımını bize bildiren göstergedir.
En işe yarayan, en önemli göstergelerin başında gelir
modifiye işinde olmazsa olmaz sayılabilir.
sanayide bu ne ?? diyip aracın üzerindeki wideband cihazını söken ustalar gördüm ben.
yani birşeyin kıymetini bilmek için onun ne işe yaradığını bilmek lazım önce.
sadece modifiye değil birçok şey içinde kullanabilirsiniz
birkaç örnek vereyim
sonuçta en önemli parametre olan hava-yakıt karışımını ekranda canlı görüyorsunuz
bu zaten başlı başına bulunmaz bir nimet.
gazladın araba boğuluyor: acaba fazla benzinmi gidiyor motora ??
bir bakıyorsun tam gazda afr 10 dan daha aşağıda hımm enjektörmü takılı kalıyor acaba ?
normal giderken tekleme var, kesiklik var gazlıyorsun normal: acaba alt devirlerde az benzinmi gidiyor?
eşşek gibi yakıyor, eksoz simsiyah: rölantide hava yakıt 14.7 civarında olması lazım
bir bakıyorsun 12 gibi, lambda sensörün bozulmuş.
gazlıyorsun araba çok iyi gidiyor, böyle değildi bu?: yüksek devirlerde hava yakıt karışımı fakirde kalıyor büyük tehlike! acaba benzin pompası bozulmuş yetiştiremiyor olabilirmi?
mesela ben göstergelerime fakir alarmı (lean alarm) diye bir özellik koyuyorum.
eğer wideband varsa ve turbo basıncını ölçen map sensörüde varsa
belli bir turbo basınç üzerinde eğer hava yakıt karışımı belli bir değerden daha fakirde kalıyorsa alarm çalıyor
bu bile motoru kırmanı engelliyor
not:
başlığı düzelttim
widebant değil wideband afr olacak
bu son mesajın üstüne konu kitlenip sadece bilgilendirme olarak kalırsa bence iyi olur
allah muhafaza sora bi şaiya ile beygirler havada uçuşur wideband takanlar
Wideband atmosferik araçlarda en güzel değerler rolanti dip gaz normal 3000-4000 devir değerleri kaç olmalıdır?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.