Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG Araca nekadar zararlı ?



kkursat01
07-04-2013, 20:44
Arkadaşlar merhaba nezamandır bu konuyu merak ediyordum ustalara sorduğumuzda bişey olmaz diyorlarda şuan ben sıfır motor yaptırdım komple birsürüde para harcadım lpg takılıydı ama artık lpg kullanmak istemiyorum 100 km de 10 tl civarı fark ediyor ayrıca lpgnin karbüratörlü araçlarda(genelleme yapmak istemiyorum kendi aracım adına konusuyorum) sorun çıktığını duydum filtreyi felan patlatıyor vs.vs bu konuda bilgi sahibi olanlar beni aydınlatırsa sevinirm komple sıfır motor yaptırdım yazık olmazmı lpg de kullanmak aracı herhangi bir zararı veya sıkıntı yaşarmıyım ?

slowmotion
07-04-2013, 21:09
En temizi wideband takip bakmak. Genelde az yaksin diye tupu kisiyorlar fakirde kaliyor arac. Takan yerde cok onemli

mert_can 41
07-04-2013, 23:16
kesinlikle takan yer çok çok farkediyo lpg li 1,2 hyundai i20 kullanmıştım gaz da hiç bir performans kaybı yokken arkadaşımın seatı gazda benzinde çok farketiriyo performansı onun dışında motorda pek sorun çıkardığını duymadım lpg li arabanın gerekli bakımları yapıldıktan sonra tabi karburötör lü araçta lpg yi bilmiyorum neyazıki

Y.Emre
07-04-2013, 23:42
Lpg'de en önemli şeyler kaliteli ürün ve takan yerin ustalığı. Karbüratörlü araçlar hakkında çok fazla bilgim olmasa da, genel olarak karışım oranı avansı vs 'düzgün şekilde' ayarlı olduktan sonra pek bir zararı yok. Ayrıca, her 10 15 binde bir motor da yaptırılmıyor sonuçta. Bir defa motor yapıldıktan sonra 2. sefere kadar kendini de çıkaracağı masrafı da amorti eder.

blumenberg
08-04-2013, 01:32
Benzinin cebimize verdigi zarardan daha az..

uqur
08-04-2013, 08:23
lpg nin motora illa ufaktan da olsa bi zararı vardır ama montajın yapan yer çok önemli montaj ne kadar kalieti olursa aracınız gidişi okadar kaliteli olur montaj ne kadar kötü olursa aracınız okadar kötü olur

eRay41
08-04-2013, 09:34
lpg nin farkı var.. arkadaşın aracına silindir kapak contası alıyorduk parçacı sordu lpg li mi diye ona göre conta verdi.,motor yağı olarak ta lpg li ayrımı var ,buji olarakta lpg li ibareleri kullanılıyor.. araca lpg taktırırken bunları gözönüne almak lazım diye düşünüyorum..

cihan_06MLC60
08-04-2013, 10:12
benzinin cebimize verdigi zarardan daha az..

+++1 :):)

cem_subasi
08-04-2013, 10:20
Kaliteli yerde yaptırısan hiç bir sorun çıkartmaz çünkü artık lpg sistemi baya gelişti. Ama paradan kaçıp ucuz kalitesiz ürün alıp taktırırsan birde üstüne üstelik ustada iyi değilse başın çok ağrır ama bunların tam tersini yaparsan kaliteli ürün kullanıp iyi bir ustaya yaptırırsan hem sen kar edersin hemde başın ilerde ağrımaz...

kkursat01
08-04-2013, 18:26
Hala net bir cevap veren olmadı herkes lpg yi düzgün işçiliği olan biyerde taktırırsan sorun olmaz diyor ben aracımı sıfırdan topladım hem günlük kullanacagım hemde hafta sonları gazlayacağım bu yüzden benzinde olması tercihimdir ancak kimse çıkıpta pistonların üzerinde tortu yapar kireçlenir vs. vs demiyo demekki böyle birşey yok yada bilgi sahibi değilsiniz tam olarak çünkü lpg görmüş araçların bir çoğunun pistonları kireç ve por tutuyor ayrıca aracın lpg tankından egsoza kadar heryerinden geçiyor ve geçtiği yeri kirletiyor benzin ise tertemiz geçiyor diye düşünüyorum tabi bunlar benim fikrim ama tecrübeli ve gerçekten bilgili abilerimizin de fikrini istiyorum...

gökberk
08-04-2013, 18:33
Tortu mortu hiç bir şey bırakmıyor aksine kurumu da alıp götürüyor :)

kkursat01
08-04-2013, 18:45
Tortu mortu hiç bir şey bırakmıyor aksine kurumu da alıp götürüyor :)

Way be ne lpgymiş be

gökberk
08-04-2013, 18:50
Boşver sen takma yine de.

ham
08-04-2013, 23:35
Way be ne lpgymiş be

Kafanda zaten lpg nin zararli oldugunu kurup taktirmamaya karar vermis burda gelip vicdanini rahatlatmaya calisiyosun bilgi verenlerede siz bilmiyosunuz diyosun. Git aracina lpg taktirmamis bikac kisi bul onlarla rahatlatirsin vicdanini

timucintt
08-04-2013, 23:40
EF için konuşuyorum... bir sürü kombinasyon denedim ben efde gaz için... Karburatörlü arabada LPG herzaman sorun heleki EF de çift karburatörde ayar çok sıkıntı yaparsın 1000 km sonra gene bozulur hiçbir zaman ayar sabit kalmaz... ben en son özel flanş yaptırdım cnc de boğazların başına karburatörün orijinaliğini bozmadan taktım sonuç mükemmel oldu... yakıtda düştü güçte bariz şekilde artdı... onun dışında klingirik contalıysa aracın çeliğe geçmende yarar var çünkü lpg motor benzinden daha fazla ısınıyor onun için çelik conta alıp klingirik contanın yanmasını önlersin klingirikle lpg düşmandır... ben efde öyle yaptım ilk iş çeliğe çevirdim contayı zamanda dünyası değişti ve araç daha istikrarlı çalışmaya başladı artan sıkıştırmada direkt hissetiriyor kendini... onun dışında kalın ısı oranı yüksek yağlar kullanmalısın paran yoksa 20-50 lpg yağları var piyasada gayetde işini görür... bobini güçlendirmelisin yoksa 2 3 ayda bir buji kablosunu bozarsın bujiyi orijinal kullan yada iesin bujilerini tak uyduruk buji düzügn olmayan avansla yokuşu görme direkt backfire yapıyor araç... karburatör senkronizasyonu inanılmaz önemli efde onada dikkat edeceksin... yani herşeyin başı ayar ben çok çektim ilk başlarda ama sonra huzuru buldum bütün ayarlarını kendim yapınca... lpg ciler bir boktanda anlamıyor emin ol ayarını gaz tepkisine göre veriyor..ama ayarı egzoz emisyon değerine göre yapması lazım... ben wideband buldum arkadaşımdan onunla ana ayarı yapmıştım onun dışında egzoz emisyon istasyonlarından rica edersen 10 lira karşılığında cihazı sana verirler 5dk lığına ona görede ayar verirsin oksijen ve yakıt ayarını karbtan özel vidasıyla... ha çektiğim çileye değermi 1.5 senede 60.000 km kullandım efyi 55.000 kmsi gazda binmişimdir... yolda hiç kalmadım ama ayarını otunu bokunu kendim yaptım hep başkası olsa hayatda o kadar binemezdi 55000kmde gazda binmek 13500 lira demek benzinde X2 hesapla artık :) :) ama gazdan çektiğim çileyi bir ben birde allah biliyor... huzur istiyorsan injeksiyonlu araçta kaliteli sıralı sistem lpg alacaksın eski tip aracın hertürlü düşmanıdır....

S.Özeren
08-04-2013, 23:40
he ya konu açmış bide dalga geçer gibi cevaplar yazıyor .

Alper_
08-04-2013, 23:54
gecen gun bindigim taksinin km si 700 bine yakindi..sordum orjinal motor mu diye, orjinalmis sifirdan bu yana lpg li..sadece 400 binde kapak yapilmis :)

Calderon
09-04-2013, 00:08
Bin arabana benzinde ılık ılık mis gibi motorda yaptırmışsın, bence lpg takmama kararın yerinde olmuş.. Senin araç gibi eski tip karburatörlü araç için lpg çoğu zaman sıkıntı..

Lakin şunu da belirtmekte fayda var, yeni tip motora işinin ehli bir usta kaliteli bir sıralı sistem atıp güzelce ayarlarını yaparsa, öyle bahsettiğin gibi kurum falan hiçbirşey yapmaz yıllarca binersin sıkıntısız...

Dipnot; Ben lpg kullanmıyorum, aracımda lpg varda körü körüne lpg'yi savunuyor diye düşünmeni istemem saygılar ...

Schumi
09-04-2013, 00:24
Way be ne lpgymiş be

Klavyende V harfi çalışıyorsa lütfen o tuşu kullan. Ayrıca fikir sormak için konu açmışın ama yazdığın bu mesaj çok gayri ciddi oldu.

Y.Emre
09-04-2013, 01:54
Hala net bir cevap veren olmadı herkes lpg yi düzgün işçiliği olan biyerde taktırırsan sorun olmaz diyor ben aracımı sıfırdan topladım hem günlük kullanacagım hemde hafta sonları gazlayacağım bu yüzden benzinde olması tercihimdir ancak kimse çıkıpta pistonların üzerinde tortu yapar kireçlenir vs. vs demiyo demekki böyle birşey yok yada bilgi sahibi değilsiniz tam olarak çünkü lpg görmüş araçların bir çoğunun pistonları kireç ve por tutuyor ayrıca aracın lpg tankından egsoza kadar heryerinden geçiyor ve geçtiği yeri kirletiyor benzin ise tertemiz geçiyor diye düşünüyorum tabi bunlar benim fikrim ama tecrübeli ve gerçekten bilgili abilerimizin de fikrini istiyorum...

Bu ne la, adam konu açmışta cevap yazanları beğenmiyor. İşim gücüm olmasa bi kombo yaparım buradan bol resimli bol ingilizce dökümanlı nereden ettim bu lafı der bötüm bötüm gidersin. Yok lpg tortu yaparmış ta kireçlenirmiş te vese vese imiş. Kaliteli sistem kaliteli ayarda hiçbiri olmaz arkadaşım. O kireç dediğin de tortu dediğin de yanmamış 'yakıt' kalıntıları. Yok mu şimdi benzinli/dizel araçlarda kurum bağlama durumu ? Ee neyin dalgası bu? Kurum bağlıyor diye benzin/dizel tü kaka mı ? Lpgnin kurum'u da o.

Lpg ve Benzinin temizliğini kirliliğini nerene göre uydurduğunu da ayrıca merak ediyorum ? 2sinin de kendi hattı var, kendi hatlarından usul usul gidiyorlar.

overblack
09-04-2013, 02:08
taktıralı 80 bin km oldu
benzin hesabı ortalama 80.000x0,45 =36.000 tl
lpg hesabı ortalama 80.000x0,25=20.000 tl
lpg kiti montajı:1000 tl
kısacası 15.000 karım var. daha motorumda sıkıntı yok. şu an bile motoru değil arabayı amorti etmiş durumda. civic 1.4 is

svtec
09-04-2013, 08:45
taktıralı 80 bin km oldu
benzin hesabı ortalama 80.000x0,45 =36.000 tl
lpg hesabı ortalama 80.000x0,25=20.000 tl
lpg kiti montajı:1000 tl
kısacası 15.000 karım var. daha motorumda sıkıntı yok. şu an bile motoru değil arabayı amorti etmiş durumda. civic 1.4 is

haha :D iyiymiş.. baya kapak olmuştur..

kkursat01
09-04-2013, 09:42
Simdi soyle izah edeyim o halde, burda verilen cevaplarin cogu kullanicilar tarafindan verilen cevaplar cevaplariniza saygim var ancak istedigim tamamen bu konularda tecrube edinmis teknik detay ve bilgilere sahip abilerimizin veya oto tamir bakim gibi konularda tecrubeli olan uyelerimizin bilgi vermesiydi.. Sorunda surda benim kulagima gelen birkac sey var bunlarin dogrulugunu sorguladim kimse bu konuda net bir cevap vermemis herkes klasik isciligi duzgun biyere takdirirsan sorun olmaz diyor bunu bende biliyorum takdirmak mantiklimi diye sormadim zaten. Duzgunce cevap sadce 2-3 kisiden geldi digerlerinede saygim var ancak forumda herkes rollerde usluplari sert ve tersleyici tarzda bunlara gerek varmi burasi kendini ispat etme yeri degil diye dusunuyorum bu sozlerimide kimlere dedigimi kendileri gayette iyi biliyor onlara sadece gulup geciyorum yasi basi benle ayni veya ufak olanlara ise diyecek hicbir sozum yok once sorumu net olarak anlayip oyle cevap verseler daha anlamli olurdu.. Neyse konu kapansin cok saolun yinede bu denli cevaplar icin. AyRica sunuda belirtmek isterim ben o cevabi hicbir bilgi ve belge gostermeden yanit verdikleri icin o sekilde yazdim amacim konunun ciddiyetini saptirmak degildi bunu zaten timucin de gayet iyi biliyor nekdar onemsedigimi isteyen istedigi gibi anlar saygilar..

kkursat01
09-04-2013, 11:30
Bu ne la, adam konu açmışta cevap yazanları beğenmiyor. İşim gücüm olmasa bi kombo yaparım buradan bol resimli bol ingilizce dökümanlı nereden ettim bu lafı der bötüm bötüm gidersin. Yok lpg tortu yaparmış ta kireçlenirmiş te vese vese imiş. Kaliteli sistem kaliteli ayarda hiçbiri olmaz arkadaşım. O kireç dediğin de tortu dediğin de yanmamış 'yakıt' kalıntıları. Yok mu şimdi benzinli/dizel araçlarda kurum bağlama durumu ? Ee neyin dalgası bu? Kurum bağlıyor diye benzin/dizel tü kaka mı ? Lpgnin kurum'u da o.

Lpg ve Benzinin temizliğini kirliliğini nerene göre uydurduğunu da ayrıca merak ediyorum ? 2sinin de kendi hattı var, kendi hatlarından usul usul gidiyorlar.


Lpg'de en önemli şeyler kaliteli ürün ve takan yerin ustalığı. Karbüratörlü araçlar hakkında çok fazla bilgim olmasa da, genel olarak karışım oranı avansı vs 'düzgün şekilde' ayarlı olduktan sonra pek bir zararı yok. Ayrıca, her 10 15 binde bir motor da yaptırılmıyor sonuçta. Bir defa motor yapıldıktan sonra 2. sefere kadar kendini de çıkaracağı masrafı da amorti eder.

Bak, burda da karbüratörlü araçlar hakkında pek fazla bilgin olmadığını belirtmişsin kardeşim o yüzden bilmediğin konularda yorum yapmazsan senin için daha iyi olur ben konuyu açtığımda da ''TECRÜBELİ'' ''BİLGİLİ'' ibaresini bulundurdum zira, bu konuda yeterli bilgi sahibi olmadığın ortada kendinde söyledin. Amacım lpg taktırıp taktırmamak değil zararının olup olmadığı bu konuda anlaşamadık sanırım..

kkursat01
09-04-2013, 11:32
Kafanda zaten lpg nin zararli oldugunu kurup taktirmamaya karar vermis burda gelip vicdanini rahatlatmaya calisiyosun bilgi verenlerede siz bilmiyosunuz diyosun. Git aracina lpg taktirmamis bikac kisi bul onlarla rahatlatirsin vicdanini

Bilgi verenler demeyelim ona, yorum yapanlar diyelim ben çünkü bilgi göremedim ayrıca mesaj yazmadığın halde konuya dahil olmanda ilginç cevap yazanların birçok avukatı mevcut sanırım burda.. Cevap yazanlar üzerine alınmasın her biri için tek tek teşekkür ederim canımı sıkan şey yapılan gereksiz saçma yorumlar..

Can's
09-04-2013, 11:48
otomatık quickshift dıye lanetlı bır sanzımana sahıp clıo aldım 1.2 40 bınde 2009 model okula vs gıtmek amaclı benzın yıne dayanmadı lpg taktırdım cevremdekı butun arkadaslarım sacmaladıgımı dusundu ama sımdı cok memnunum 50 tl lpg ıle 220-250 km yapıyor sehır ıcı cok basarılı tavsıye ederım bu tarz araclara

EM-RE
09-04-2013, 12:06
Bizde 120,000 km dir LPG ile kullanıyoruz.4,7 cherokee de,şimdi hesapladım da 5 kere motor yaptırsak anca kafa kafaya gelir. :)
LPG ye karşı olanları hala anlayamadım hesap kitap ortada,bazen bir tane c5 alıp takıyım lpg yi hafta içi takılıyım diyorum :)

rekord2000
09-04-2013, 12:14
tamam sakin ol elindeki klavyeyi yere bırak ve teslim ol:) adam kızdı yahu:p neyse şakayı bırakalım da lpg karb.lü araçlara takılacaksa eğer herkesin dediği çok doğru. iyi malzeme, güzel ayar, doğru montaj yapabilen mekan. Asıl olay budur karb.lü araca lpg takımında. Zira motora ne gibi bir zarar verdiğini aklına getiremeyecek kadar ayar bozulması ve lpg arızası ile uğraşacaksın. İşin aslı tüm o sistemin yanında en önemli yegane parça mikser dir! Mikser kıytırık ise 10 bin liralık sistemde taksan karb.lüye verim alamazsın ve sorun yaşarsın ayar tutmaz ıvır zıvır. Gelelim işin mekanik kısmına. Lpg benzin ve dizelden çok daha temizdir, sağlıklı çalışan bir motorda lpg çok daha az kurumlana pislenme yapar, fabrika çıkışı benzin için üretilmiş parçaları kullanırsanız özellikle üst kapakta, subap gaytları ve egzoz subabının kapandığı noktadaki yuvası benzinliden çok daha erken aşınabilir, ama AŞINABİLİR kesin değil. İhtimalleri ortadan kaldırmak için motor yapılırken rektefiyeciye, üst kapak hazırlanırken lpg için hazırlanmasını bildirince gerekli malzemeleri kullanarak bu sorunu da ortadan kaldırıyorlar. Subap sistemin gayet mekanik olduğu için bir sorun yaşamazsın yani. komple motor yeniledi isen eğer, lpgden ettiğin kar ile emin ol ilerde arabayı bile beleşe getirebilirsin. Keşke benzin ucuz olsa da elimiz lpg ye değmese bile, sevmem bende lpg ama günümüz şartları mecbur kullanıyoruz. Bu arada motorun yeni yapılmış 1000, 2000 km benzinde kullanmakta fayda var rodaj bitsin motor açılmalara başlasın sonra iyi yer iyi sistem en kaliteli mikserle gönül rahatlığı ile lpg takıp binebilirsin;)

Can's
09-04-2013, 12:18
bu arada benimde sormak istedığim bir soru var bilen arkadaslara normalde bu renault clıo 1.2 lerde 5w-30 yag kullanıyor servis ama ben lpgden sonra 5w-40 koydum castrol edge yanı daha cok ısındırdıgını dusunuyorum motoru bu nedenle boyle bır yola basvurdum ama ne kadar dogru aceba

kkursat01
09-04-2013, 12:40
tamam sakin ol elindeki klavyeyi yere bırak ve teslim ol:) adam kızdı yahu:p neyse şakayı bırakalım da lpg karb.lü araçlara takılacaksa eğer herkesin dediği çok doğru. iyi malzeme, güzel ayar, doğru montaj yapabilen mekan. Asıl olay budur karb.lü araca lpg takımında. Zira motora ne gibi bir zarar verdiğini aklına getiremeyecek kadar ayar bozulması ve lpg arızası ile uğraşacaksın. İşin aslı tüm o sistemin yanında en önemli yegane parça mikser dir! Mikser kıytırık ise 10 bin liralık sistemde taksan karb.lüye verim alamazsın ve sorun yaşarsın ayar tutmaz ıvır zıvır. Gelelim işin mekanik kısmına. Lpg benzin ve dizelden çok daha temizdir, sağlıklı çalışan bir motorda lpg çok daha az kurumlana pislenme yapar, fabrika çıkışı benzin için üretilmiş parçaları kullanırsanız özellikle üst kapakta, subap gaytları ve egzoz subabının kapandığı noktadaki yuvası benzinliden çok daha erken aşınabilir, ama AŞINABİLİR kesin değil. İhtimalleri ortadan kaldırmak için motor yapılırken rektefiyeciye, üst kapak hazırlanırken lpg için hazırlanmasını bildirince gerekli malzemeleri kullanarak bu sorunu da ortadan kaldırıyorlar. Subap sistemin gayet mekanik olduğu için bir sorun yaşamazsın yani. komple motor yeniledi isen eğer, lpgden ettiğin kar ile emin ol ilerde arabayı bile beleşe getirebilirsin. Keşke benzin ucuz olsa da elimiz lpg ye değmese bile, sevmem bende lpg ama günümüz şartları mecbur kullanıyoruz. Bu arada motorun yeni yapılmış 1000, 2000 km benzinde kullanmakta fayda var rodaj bitsin motor açılmalara başlasın sonra iyi yer iyi sistem en kaliteli mikserle gönül rahatlığı ile lpg takıp binebilirsin;)

+++ sonsuz sana abi ya agzindan bal damladi resmen istedgim sey tamda buydu iste cok tesekkurler cevabin icin :)

Onur Fatih
09-04-2013, 13:12
2000 cc. zetec.
85 liraya 330 km gittim şehir içi. Şehir dışı 125 liraya 550 km gittim.
Performans kaybıda yok. Olsa bile farketmesi çok güç. Ben farkedemiyorum şahsen. Şehir içi ne gerek var performansa. Gazlayacağım zaman zaten çekiyorum benzine gerisi boş lpg huzur dizelden bile az yakıyor :D

ygtrn
09-04-2013, 19:52
Lpg Mikser, Propan Carburetor, Blos Mixer | PROPANTÜRK (http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/)

karbiratörlü araca kesinlikle bu zımbırtı ile lpg montajı yapılmalı, diğer kitlerde ayarı düzgün tutturmak için saçma sapan kombinasyonlar yapıyorlar, ayrıca aracın beyinli ise bu kitin oksijen sensörlü elektronik olanıda vardı, bu arada lpg de en önemli olan şey kesnilkle ateşleme elemenaları, mutlaka bobinini kontrol et kablolarını ve bujilerini yenile...

ygtrn
09-04-2013, 19:54
Lpg Mikser, Propan Carburetor, Blos Mixer | PROPANTÜRK (http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/)

karbiratörlü araca kesinlikle bu zımbırtı ile lpg montajı yapılmalı, diğer kitlerde ayarı düzgün tutturmak için saçma sapan kombinasyonlar yapıyorlar, ayrıca aracın beyinli ise bu kitin oksijen sensörlü elektronik olanıda vardı, bu arada lpg de en önemli olan şey kesnilkle ateşleme elemenaları, mutlaka bobinini kontrol et kablolarını ve bujilerini yenile...

ALPER-VNS
09-04-2013, 20:10
ben de bi hesapladım da şimdi x5 te lpg ile 15.000 cepte kalmış :) 50.000km de

ersin55
09-04-2013, 20:49
ayarını güzel yaptıktan sonra kendi adıma hiç lpg ile sorun yaşayan bi araç görmedim karlı havalarda bile tek marş alan tofaşlar vardı.kendi aracımda kullanıyorum bundan önceki 2 aracımda da kullandım hiç bir sıkıntı oluşmadı. hatta şimdi bütün lpgciler yağlama sistemine geçmişler gazla beraber damla damla yağ atıyor çok çok faydalı olduğu söylendi kurumasını önlüyor bi yerleri temziliyor taktırdım bende yakıt olarak düştü biraz + olarak performansa bi etkisi yok

easy_rider
09-04-2013, 20:56
80 binde lpg brc bağlattım şimdi 180 binde sadece subab sıkıştırılması yaptı. ufak bir torna işi yaptı usta fakat hala subab sesi var ama gidişte bir sıkıntı yok. Eğer sıkıştırma yapıp zorlayacaksan arabayı benzine geçiyorum. Onun dışında bir sıkıntı yaratmadı.

gökberk
09-04-2013, 21:31
Bu motor şu an 230 bin kilometrede.
100 ile 120 bin km civarından beri eski tip LPG ile kullanıldı.
Sonra 1-1.5 sene benzinle kullanıldı. Ondan sonra da ilk sıralı sistem LPG takıldı ve hala kullanılıyor.
Bu sene hararet yaptıgı ıcın conta yaktı. Daha dogrusu sağdan 2.Piston tarafından kaçırma yaptı.Kapağı açtım. Karşılaştığım manzara bu.
Sen kendince kireç mireç diye konuşursan öyle bir cevap alırsın.
Bana ispat eder misin kireç yaptığını ? Yarım yamalak bir şey duymuşsun ve inanmışsın.
Ayrıca ön yargılısın.

http://d1304.hizliresim.com/18/9/lxsnc.jpg

kkursat01
09-04-2013, 23:11
Bu motor şu an 230 bin kilometrede.
100 ile 120 bin km civarından beri eski tip LPG ile kullanıldı.
Sonra 1-1.5 sene benzinle kullanıldı. Ondan sonra da ilk sıralı sistem LPG takıldı ve hala kullanılıyor.
Bu sene hararet yaptıgı ıcın conta yaktı. Daha dogrusu sağdan 2.Piston tarafından kaçırma yaptı.Kapağı açtım. Karşılaştığım manzara bu.
Sen kendince kireç mireç diye konuşursan öyle bir cevap alırsın.
Bana ispat eder misin kireç yaptığını ? Yarım yamalak bir şey duymuşsun ve inanmışsın.
Ayrıca ön yargılısın.

http://d1304.hizliresim.com/18/9/lxsnc.jpg

Aracındaki conta yakmanın asıl sebebi hararet yapması gibi görünsede temel nedeni lpg diyen birçok insan var ve bu herkesin de dediği gibi yeni nesil sıralı sistemlerde bir problem teşkil etmiyor ama ben yazımın başında da belirttim amacım tamamen ekonomi değil, tabiki cebimi düşünüyorum ***** benzinin litre fiyatları ortada.. ekonomi yapıcam diye aracımın ömrünü ve gücünü kesmek istemiyorum çünkü yeri gelicek gazlayacağım ve aracımın motorunu sıfır topladıktan sonra tamamen orjinale sadık kalarak devam etmekti lpg eğerki hiçbir şekilde bir sorun teşkil etmiyorsa geri takıcaktım çünkü bütün tesisat tertibat herşeyi hazır ve aracın üzerinde sadece şalterden benzinde suanda araç..

Senin pistonlarına gelince pistonların yağ içinde eğer böyle devam etseydin sonucu yatak sarmaya kadar gidebilirmiş zira benim piston ve kapağım mahfolmuş bir vaziyetteydi bana bu şekilde cevap verseydin baştan bir problem olmazdı yanlış anlama sözüm sanada değil burda birkaç toy arkadaş var kulaktan dolma bilgileriyle kendilerini ispatlamaya çalışıyorlar kendilerince tabii ama ben belirttiğim gibi tecrübe sahibi insanların bu konudaki düşüncelerini merak ettim çünkü ne demişler eskiler o yoldan dönerken biz daha gidiyoduk değilmi... :)

Haa unutmadan ben sadece kireç demedim kireç vs tortu dedim dikkat edersen seninde pistonların yağ içinde ve tortuyla kaplanmış haa bu demek oluyormu lpg yaptı tabikide hayır ama olacak birşeyi hızlandırmıştır sadece.. Ya uzun lafın kısası herkesin tercihleri farklıdır konuyu açmamın sebebi tamamen farklıydı burda lpg zararlımı yoksa mantıklımı diye tartışma yaratmak değildi zaten beni anlayanlar anladı cevabımıda aldım saolsun timucin ve rekord2000 abilerimiz gerekli açıklamalarda bulundular mantıklı düşünüpte 15.000 lira cepte kalıyor diyen arkadaşlarada teşekkürler oda gerçekten mantıklı bir hesap herkese saygılar.. ;)

gökberk
09-04-2013, 23:15
Pistonlarım yağ içinde değil. Kapağı sökerken olur öyle şeyler :)
Conta yakmamın da asıl sebebi radyatör kaynaklı. Daha sonra da yara alan yerden yürümeye başladı vs vs

kkursat01
09-04-2013, 23:27
Pistonlarım yağ içinde değil. Kapağı sökerken olur öyle şeyler :)
Conta yakmamın da asıl sebebi radyatör kaynaklı. Daha sonra da yara alan yerden yürümeye başladı vs vs

Zaten bizimkide öyle oldu japon gurubunun hastalığı bunlar yağını suyunu eksik binerlerse bozuluyor zaten yoksa bozulmaz kolay kolay :) Benim kapağım komple cürümüştü bana baya maliyetli olduğu için biraz canım acıdı biliyorumusn ondan korkuyorum artık araca zarar gelmesinden hemde hafta sonları basarım basmam desem yalan olur sırtımda yük olarak görüyorum asıl meselede bundan kaynaklı rolde dezavantaj 25 kg kafadan :)

TolgaCtk
09-04-2013, 23:32
Benim arac 226küsür binde. 2005 de LPG takilmis. Bu zamana kadar hic bir ciddi sorun yasamadim, ayar skintisi haric. Motor söyle yapar böyle yapar diye takma kafana iyi bir kit ile hic bir sorun cikmaz. Benzine o kadar para vermene de degmez bence. Taktir LPGyi mis gibi bin :)

kkursat01
09-04-2013, 23:33
Benim arac 226küsür binde. 2005 de LPG takilmis. Bu zamana kadar hic bir ciddi sorun yasamadim, ayar skintisi haric. Motor söyle yapar böyle yapar diye takma kafana iyi bir kit ile hic bir sorun cikmaz. Benzine o kadar para vermene de degmez bence. Taktir LPGyi mis gibi bin :)

İyi bir miksere ihtiyacım var biraz lpg rafa kalkar şuaralar çok masraftayız :D

Zaten varya çift karbüratör olayındaki ayar işi adamı bezdiriyor haftada bir ayar çekiyodum lpg beynine :)

DetailEF
09-04-2013, 23:36
İster yazımı beğen ister beğenme ama, LPG'ye karşı önyargıyla gelip burada bilgi paylaşmaya çalışan insanlara değişik bir yaklaşım sergiliyorsun, ister tak ister taktırma buradaki insanların umurunda olmaz parayı sen vereceksin, sen taktıracaksın, tasarrufu sen yapacaksın, mantıklı olan eğer uzun süre bineceksen aracına zaten önünde örnekleri çok, çevir enjeksiyona üstüne bas lpg yi, ama ben bu arabayı 1-2 sene içerisinde satmayı düşünüyorum diyorsan bu halin üzerine lpg taksan bile bu senin satışını kolaylaştırır, kendin düşün kendin karar ver..

Y.Emre
10-04-2013, 01:11
Bak, burda da karbüratörlü araçlar hakkında pek fazla bilgin olmadığını belirtmişsin kardeşim o yüzden bilmediğin konularda yorum yapmazsan senin için daha iyi olur ben konuyu açtığımda da ''TECRÜBELİ'' ''BİLGİLİ'' ibaresini bulundurdum zira, bu konuda yeterli bilgi sahibi olmadığın ortada kendinde söyledin. Amacım lpg taktırıp taktırmamak değil zararının olup olmadığı bu konuda anlaşamadık sanırım..

"Karbüratörlü araçlar hakkında çok fazla bilgim olmasa da" demişim ki kendimden emin olduğumda da abartmamış olmak amacıyla hep söylerim. Çünkü her zaman bilmediğimiz bir şey çıkar modundayım. Bu birincisi idi.

İkinciye gelirsek 'kardeşim' kısmı diğer alıntılar sırasında yazılı kaldı diye düşünüyorum, zira ne ben sizi ne siz beni tanımıyorsunuz.

Üçüncü olarak, 'Tecrübe' ile 'Bilginin' birbirinden farklı kavramlar olduğunu da belirtmem gerekli, zira 'bilgi' araştırarak edinilebilir, 'tecrübe' için denemiş olmak gereklidir. Tecrübe konusunda, karbüratörlü motor ile lpg kullanmadım ki bu benim 'karbüratörlü motor ile lpg kullanımında' tecrübesiz olduğumu gösterir. Ancak ilk mesajınızda da 'tecrübeli' kişilerden yorum yazmalarını rica etmemişsiniz. Yazdığınız aynen şu şekilde;

bilgi sahibi olanlar beni aydınlatırsa sevinirm

Dolayısı ile tecrübe hakkında bir şey söylememişsiniz ve sadece sonradan haklı çıkma amaçlı eklediğiniz bir kelimecik oluyor bu.




(1)Aracındaki conta yakmanın asıl sebebi hararet yapması gibi görünsede temel nedeni lpg diyen birçok insan var(2) ve bu herkesin de dediği gibi yeni nesil sıralı sistemlerde bir problem teşkil etmiyor ama ben yazımın başında da belirttim amacım tamamen ekonomi değil, tabiki cebimi düşünüyorum ***** benzinin litre fiyatları ortada.. ekonomi yapıcam diye aracımın ömrünü ve gücünü kesmek istemiyorum çünkü yeri gelicek gazlayacağım ve aracımın motorunu sıfır topladıktan sonra tamamen orjinale sadık kalarak devam etmekti lpg eğerki hiçbir şekilde bir sorun teşkil etmiyorsa geri takıcaktım çünkü bütün tesisat tertibat herşeyi hazır ve aracın üzerinde sadece şalterden benzinde suanda araç..

Senin pistonlarına gelince pistonların yağ içinde eğer böyle devam etseydin sonucu yatak sarmaya kadar gidebilirmiş zira benim piston ve kapağım mahfolmuş bir vaziyetteydi bana bu şekilde cevap verseydin baştan bir problem olmazdı yanlış anlama sözüm sanada değil (3)burda birkaç toy arkadaş var kulaktan dolma bilgileriyle kendilerini ispatlamaya çalışıyorlar kendilerince tabii ama ben belirttiğim gibi tecrübe sahibi insanların bu konudaki düşüncelerini merak ettim çünkü ne demişler eskiler o yoldan dönerken biz daha gidiyoduk değilmi... :)

(4)Haa unutmadan ben sadece kireç demedim kireç vs tortu dedim dikkat edersen seninde pistonların yağ içinde ve tortuyla kaplanmış haa bu demek oluyormu lpg yaptı tabikide hayır ama olacak birşeyi hızlandırmıştır sadece.. Ya uzun lafın kısası herkesin tercihleri farklıdır konuyu açmamın sebebi tamamen farklıydı burda lpg zararlımı yoksa mantıklımı diye tartışma yaratmak değildi zaten beni anlayanlar anladı cevabımıda aldım saolsun timucin ve rekord2000 abilerimiz gerekli açıklamalarda bulundular mantıklı düşünüpte 15.000 lira cepte kalıyor diyen arkadaşlarada teşekkürler oda gerçekten mantıklı bir hesap herkese saygılar.. ;)


(1)Ne ye göre söylüyorlar acaba bu sözü ? Araştırma mı yapmışlar, yoksa Lpg kullanımını çeşitli sebeplerle hazmedip çekemeyen sözümona 'usta'lar mı?

Lpg'nin ısıyı bir miktar yükselttiği doğrudur, ancak sağlıklı bir soğutma sistemi elbette üstesinden gelecektir bu fazladan ısının. Dolayısıyla başka bir arızası olmayan motora hararet falan yaptırtmaz lpg. İster enjeksiyon ister karbüratör kullansın.



(2) Herkesin de dediği gibi düzgünce monte edilmiş, düzgünce ayarlanmış karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemlerde sorun çıkarmıyor. Yoksa saçma sapan şekilde montaj yapımış, ayarları saçma sapan şekilde yapılmış enjeksiyonlu sistemlerde de bir yığın sorun çıkıyor.

(3) Bunu yazmasaydınız, bende bu kadar uzun yazmak zorunda kalmayacaktım. 3buçuk yıldır anlaşamadığım kimseyle tekrar tekrar yazmadım ancak cevap yazmadıkça sürekli olarak laf sokma çabalarınız şu günüm de bile yazdırttı. Teşekkür ediyorum. Ayrıca kişisel olarak tanıyan arkadaşlar olursa kulaktan dolma bilgiyle ne kadar ilgilendiğimi kendileri söyleyecektir. Herneyse.

(4) Kireç vs demişsin, kireç zaten olamaz bir defa da, ona benzetebileceğiniz şeyleri de göz önüne alarak yazmıştım ben yazarken. Hemen kanıtlamak gerekirse;

Kireçtaşları, tabii kireç taşı ve dolomitik kireç taşı olmak üzere iki çeşittir.
Tabii kireç taşı: Tabii kireç taşı, bileşiminde kütlece en az %90 oranında kalker (kalsiyum karbonat, CaCO3) bulunduran tortul bir kayaçtır.
Dolomatik Kireç Taşı: Dolomatik kireç taşı, bileşiminde kalsiyum karbonat (CaCO3) yanında kütlece %10-%35 oranında magnezyum karbonat (MgCO3) bulunduran tortul bir kayaçtır.

Kireç oluşumu için gereken Mg ve Ca ne Lpg'de ne hava da bulunmuyorlar dolayısıyla 'Kireç' oluşumu da imkansız oluyor.

Ayrıca, karışım zengin de olmadıkça yani yakıt tam yandıkça hiçbir kurumun oluşması mümkün değil Lpg ile. Hatta muhtemelen Lpg ile karışım zenginde bile olsa kurum mümkün olmaz çünkü;

__ C4H10 + __ O2 ---> __ CO2 + __ H2O

I'll choose C and the number 1
1 C4H10 + __ O2 ---> __ CO2 + __ H2O

1x4 = 4C's on the left.. I need 4 on the right
1 C4H10 + __ O2 ---> 4 CO2 + __ H2O

H's... 1x10 = 10 on the left.. I need 10 on the right
1 C4H10 + __ O2 ---> 4 CO2 + 5 H2O

O's... 4x2 + 5x1 = 13 on the right.. so I need 13 on the left
1 C4H10 + 13/2 O2 ---> 4 CO2 + 5 H2O

multiple by 2 to get rid of the fraction
2 C4H10 + 13 O2 ---> 8 CO2 + 10 H2O

*** 2 ***
same method...
__ C2H2 + __O2 --> __CO2 + __H2O

1 C2H2 + __O2 --> __CO2 + __H2O

1 C2H2 + __O2 --> 2 CO2 + __H2O

1 C2H2 + __O2 --> 2 CO2 + 1 H2O

1 C2H2 + 5/2 O2 --> 2 CO2 + 1 H2O

2 C2H2 + 5 O2 --> 4 CO2 + 2 H2O

*** 3 ***
start the same way...
__ C2H5OH + __O2 --> __ CO2 + __ H2O

1 C2H5OH + __O2 --> __ CO2 + __ H2O

1 C2H5OH + __O2 --> 2 CO2 + __ H2O

1 C2H5OH + __O2 --> 2 CO2 + 3 H2O

ve,

C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2O

Formüllerde ki C3H8=Propan, C4H10= Bütan'dır ve yanma reaksiyonları oluşan bileşikler Karbon monoksit, Karbon dioksit ve Su olabilir. Bunlardan 2si oda sıcaklığında bile gaz diğeride bildiğimiz su. Yanma esnasında su da ancak su buharı olur. :) Dolayısıyla bırak Lpg'nin kurum yapmasını, oluşmuş kurumları bile temizleyebilir. (Kesin yapar demiyorum, yapabilir.)



Zaten bizimkide öyle oldu japon gurubunun hastalığı bunlar yağını suyunu eksik binerlerse bozuluyor zaten yoksa bozulmaz kolay kolay :) Benim kapağım komple cürümüştü bana baya maliyetli olduğu için biraz canım acıdı biliyorumusn ondan korkuyorum artık araca zarar gelmesinden hemde hafta sonları basarım basmam desem yalan olur sırtımda yük olarak görüyorum asıl meselede bundan kaynaklı rolde dezavantaj 25 kg kafadan :)

Eh bunu baştan söyleseydiniz kimse o kadar açıklamazdı yani. Sizdeki "ben bu lpg'yi söküp atıcam, ama yakıt masrafından dolayı da göze alamıyorum. Hadi bir gaz verin de sökeyim şunu." olmuş.


Karbüratör, Lpg ve Mikser hakkında da bir iki bişey yazıp, bi video ekleyip göndereyim artık şu cevabı.

Daha önceki mesajlarda diğer kullanıcıların da söylediği gibi (yaş kısımlarına tek tek bakamıyorum şu anda, yaşça benden ciddi anlamda büyükler varsa Abilerim diyorum.) Karbüratör lü motorda lpg kullanılacakken mikserde kullanınca gayet iyi şekilde ayar verilebiliyormuş. Zira son birkaç saatimi bu uygulamaları inceleyerek geçirdim. Eğer gerçekten düzgün şekilde ayar yapılmak isteniyor ise, Bir adet wideband, bir adet kaliteli mikser ile gayette iyi şekilde karışım oranı ayarlanabilir. Zaten en büyük mesele de karışım ayarını doğru seviyede tutabilmek..

İzlediklerim arasında hoşuma giden bir videoyu da ekleyeyim şöyle;

aSKFOj0qkZY
Video linki (http://www.youtube.com/watch?v=aSKFOj0qkZY)
Adam gayet güzel şekilde ayar yapabiliyor. Olmadı bir de Locktile (ismi farklı olabilir vidaları sabitleyen zımbırtı işte.) kulanılır, ayar yapıldıktan sonra siz istemedikçe ayar kaçma ihtimali de kalmaz.

Normalde yapmadığım şekilde bu kadar yazdım. Uslübunuz değişmedikçe tekrar mesaj atmayıp, diğer mesajlar arasında laf sokma çabalarınızı moderasyon ile paylaşacağımı bildiriyorum. İyi geceler.

Not: Sonuna kadar okuyan var ise ayrıca teşekkür ediyorum :)

kkursat01
10-04-2013, 07:53
Mesajini sonuna kadar okudum merak etme.. ancak sana cevap vermeyecegim bu olay bilgi paylasimindan tartismalara gecti ben istedigimi aldim ogrendim konu daha fazla dallanip budaklanmadan kapansin hatta hazir sen tehdit etmisken moderatore bildir bu durumun uzadigini konu kilitlensin gittikce cirkinlesiyor cunku.