Orijinalini görmek için tıklayınız : EF civic non-vtec yükleme
Arkadaşlar merhaba
bir arkadaşımın ikna kabiliyeti ve ustamın motor çok iyi çekişi falan demesi üzerine kabaran iştahım dahilinde orjinali çift karbüratör olan aracımı enjeksiyona çevirip atmosferik olarak yüklemeyi düşünüyorum
ilk aşamada aracı 1,6 emme manifoldu ile enjeksiyona çevirmeyi düşünüyoruz
arkadaşımın söylediği parçalar şöyle
elektirik tesisatı
distribütör
benzin pompası
enjektörler
sensörler
beyin
ilk etabı tamamladıktan sonrada
ince conta
pm2 piston
delta 272 dereceli egzantirik
bisimoto subap yayları ve ayarlı kasnak yapmayı düşünüyorum
hafif volan ile birlikte
şu an aracın baskısı bitmek üzere olduğu için exedy spor baskı ile değiştiricem baskı ihtiyacı kalmayacak ortalama beklentimiz en kötü 150 hp civarı
sorum şu bu yazdıklarım dışında ne gibi parçalar gerekir ve ortalama maliyeti işçilik hariç ne olur ?
bunların haricinde ayna mahruti değişikliği yapabilirsin ... elimde distribütör ve jdm p72 beyin var OBD1 eğer istersen ..proje iptali nedeniyle hiç kullan madım ..
bunların haricinde ayna mahruti değişikliği yapabilirsin ... elimde distribütör ve jdm p72 beyin var OBD1 eğer istersen ..proje iptali nedeniyle hiç kullan madım ..
distribütör ve beyin için düşündüğünüz fiyatı pm alabilirimiyim ona göre projeyi hayata geçiricem yada iptal edicem
halilcan9455
19-04-2013, 12:40
Bu işlemlerle 150 Hp fazla kaçmamış mı sizce?
Bu işlemlerle 150 Hp fazla kaçmamış mı sizce?
zaten almayı planlıyoruz dedim alırız demedim
gerçi ef in 890 kilo olması atikliği tavan yaptırıcaktır
sadece enjeksiyon dönüşümü ile 110 hpye çıkan bir araçtan bahsettiğimiz için bu tarz dokunuşlarla güzel bi rakama çıkar diye düşünüyorum
benim asıl düşündüğüm kısım kaça patlar
vtec olmadan 150 hp olması biraz zor görünüyor
kkursat01
19-04-2013, 13:18
vtec olmadan 150 hp olması biraz zor görünüyor
Katılıyorum vtec olayına öncelikle şanzımanını 1.3 yada crx yapmalısın inanılmaz farkediyor ayrıca arkadaşın da dediği gibi soch vtec olmadan 150hp leri görmen biraz zor adanada hüseyin abi yapmıştı soch vtec forumda bulabilirsin istersen ona bir danış derim. ayrıca enjeksiyona çevirirken düz 1.6 emmesi yerine soch vtec emmesi ve vti kelebeği kullanabilirsin bunlara ilaveten port-polish yaptırmalısın emme ve kelebek için onun ayarını zaten ustan iyi biriyse bilir.
kapağına da port polish girebilirsin bunlara ilaveten pistonların sıkıştırmalı olmalı güzel yağ pompası itr olabilir son olarakta egsoz manifoldunu 4-1 den 4-2-1 e geçirmelisin borularıda erkut abimizin D serisi mini bilgilerde paylaştığı gibi yapmalısın çok çok güzel sonuçlar olacağına inanıyorum ef civicler harbi şaka makinası heleki bu şekilde doldurulursa ciddi güçler çıkar hafifliğide cabası...
timucintt
19-04-2013, 14:34
valla o dediklerinle 150 zor.. injeksiyona çevirdiğinde araç 110 olmuyor... 100 ü geçerse şükür etmelisin.. gerçekten güç istiyorsan ince conta kapak port poliş yaparsan ancak 120 gelir oda düzgün bir beyinle... o dediğin egzantrik vs lerlede 150 bulamazsın 1.4 de... ayrıca VTEC olmadan güç gelmez diyenler VTEC olmadan daha çok güç alırsınız bu motorlardan bundan emin olun.. çünkü d14a1in kendi kapağı daha uygun sıkıştırmaya ve egzantrik işlemine... onun dışında 150 hp aldın diyelim şans eseri orijinal şanzımanıyla bir halt olmaz. crx veya concerto şanzıman swaplersen kendine gelir bu işlemde 800 900 lira baskı balatyla 1200 leri bulursun... kaça patlar diye sormuşsun adam gibi orijinal bir şekilde aracı sadece injeksiyona çevirmek 2500-3000 lirayı bulur odediğin ıvır zıvırlardada 5000-6000...
Timucin abinin dediği gibi enjeksiyona geçmek 3 bin tl ben ef imi yapmıştım çok olmadı yapalı sormak istediğin birşey olursa sorabilirsin.
Ne yaparsan yap honda sıkıstırma ıle yuruyen bır araba sıkıstırmayı en saglıklı sekılde maksımuma cekmelısın ve ardından kaliteli bir headers ile egsoz sistemini bitirmelisin.
Şölede birşey var sitede faturalı d16a9 motoru var fiyatını uygun gördüm eğer 150 hp düşünüyosan d16a9 alman daha mantıklı daha rahat oynarsın.
Şölede birşey var sitede faturalı d16a9 motoru var fiyatını uygun gördüm eğer 150 hp düşünüyosan d16a9 alman daha mantıklı daha rahat oynarsın.
komple set olarak mı emme beyin tesisat ıvır zıvır ve ne kadara gördünüz ?
valla o dediklerinle 150 zor.. injeksiyona çevirdiğinde araç 110 olmuyor... 100 ü geçerse şükür etmelisin.. gerçekten güç istiyorsan ince conta kapak port poliş yaparsan ancak 120 gelir oda düzgün bir beyinle... o dediğin egzantrik vs lerlede 150 bulamazsın 1.4 de... ayrıca VTEC olmadan güç gelmez diyenler VTEC olmadan daha çok güç alırsınız bu motorlardan bundan emin olun.. çünkü d14a1in kendi kapağı daha uygun sıkıştırmaya ve egzantrik işlemine... onun dışında 150 hp aldın diyelim şans eseri orijinal şanzımanıyla bir halt olmaz. crx veya concerto şanzıman swaplersen kendine gelir bu işlemde 800 900 lira baskı balatyla 1200 leri bulursun... kaça patlar diye sormuşsun adam gibi orijinal bir şekilde aracı sadece injeksiyona çevirmek 2500-3000 lirayı bulur odediğin ıvır zıvırlardada 5000-6000...
peki böyle uğraşmak mı mantıklı d16 seri bi motor alıp 1000 tl işçilik ödeyip swaplatmak mı ?
peki böyle uğraşmak mı mantıklı d16 seri bi motor alıp 1000 tl işçilik ödeyip swaplatmak mı ?
Alıcağın motora bağlı olarak bu fiyat cok cok yukarı çıkabilir.
ies yada si motoru mesela ? ne kadardır ortalama komple
Yada konu ile ilgili bilgi sahibi kişilerden isteğim enjeksiyona dönmeden bu araçtan güç alınır mı ?
Bu konuda en bilgililerden timuçin ve blader erkut abidir herhalde görünce yazarlar.
Ama d16a9 motor ile şuanki motorun arasında çok fazla fark var az öncede belirttiğim zaman sıkıştırmayı yükseltmeyi başarabilirsen kendi çapında çılgın oluyor araç.
Fakat alıcağın d16a9'u iyi bilmen lazım yoksa o motora 3 lira verip üstüne takıp bin km sonra tekrar kapak açtınmı inan maddi ve manevi üzülürsün.İmkanın varsa b serisi koy derim ben yoksada d16a9'u aldığın gibi arabaya atmadan ortadayken açın bakın yataklarına vs pompasını orjınal servisten alın ki bir daha ileride üzülmeyin ve yağ basınç saati kesinlikle şart.
Şimdiden kolay gelsin.
Bu konuda en bilgililerden timuçin ve blader erkut abidir herhalde görünce yazarlar.
Ama d16a9 motor ile şuanki motorun arasında çok fazla fark var az öncede belirttiğim zaman sıkıştırmayı yükseltmeyi başarabilirsen kendi çapında çılgın oluyor araç.
Fakat alıcağın d16a9'u iyi bilmen lazım yoksa o motora 3 lira verip üstüne takıp bin km sonra tekrar kapak açtınmı inan maddi ve manevi üzülürsün.İmkanın varsa b serisi koy derim ben yoksada d16a9'u aldığın gibi arabaya atmadan ortadayken açın bakın yataklarına vs pompasını orjınal servisten alın ki bir daha ileride üzülmeyin ve yağ basınç saati kesinlikle şart.
Şimdiden kolay gelsin.
bilgiler için çok teşekkürler meşakkatli bir seçim yaptım sanırım bakıcaz
eğer maddi imkan ve EF'in kendi motoruyla oynayacaksanız. parça detayına girmeden
Söylemesi kolay yapması epey iş alan Sohc Vtec sistemidir.
Non-vtec olarak devam etmek istersenizde
pm7 crx-si pistonu veya daha büyük bir piston seçeneğine geçebilirsiniz sıkıştırma isteyecektir.
üst kapağınızıda PPR Motosport bırakın derim.. üst kapakta nonvtec delta 270'den daha büyük bir egz ile destekleyip sıkıştırmayı itb yapabilirsiniz. beyin olarak MS beyin olabilir ufak tefek bazı dokunşlar daha var yapılırken detaya gireleceği onlarda bittikten sonra tahmin ettiğiniz gücün üstünde olacaksınızdır.
Sercanius
19-04-2013, 17:58
D16A6 ile non-vtec 150-155hp rahatlıkla alınıyor. enjeksiyona çevrilmiş D14A1 den de 120hp civarı alırsın ama uğraşman lazım. sıkıştırmayı olabilecek maksimum seviyeye çıkar 1.4 gergin, çalışkan çok sinirli bir araç olur.
Si üst kapağı takalım :)
emme olarak si emmesi düşünüyorum zaten ama bakalım kafam allak bullak oldu sohc olmadan güç vermez deniliyo bi yandan değişik bir setupla 150 hp nin üzerine çıkar deniliyo bi yanımda hiç uğraşma d16 si motorunu çak üzerine diyo ama komple motor ***** sitede yok 2,750 liraya falan 1.4 -1,6 motorlar var komple ama si değil
ortalama maliyet ve yapılma konusunda fikir istesem
sohc kaça patlar yapması parçaları bulması kolaymıdır
d14 üzerine enjeksiyonla oynama kaça patlar bulması yapması kolaymıdır
yoksa komple 1.4 motorunu beyniyle falanıyla fistanıyla alıp kullanmak mı daha mantıklı olur
D16A6 ile non-vtec 150-155hp rahatlıkla alınıyor. enjeksiyona çevrilmiş D14A1 den de 120hp civarı alırsın ama uğraşman lazım. sıkıştırmayı olabilecek maksimum seviyeye çıkar 1.4 gergin, çalışkan çok sinirli bir araç olur.
sıkıştırmalı piston kullansak orjinal halinde ve enjeksiyona çevirsek ince conta volan kasnak falan kaç hp alırız ortalama ve maliyet ne olur yine ortalama olarak ?
arac suanda hangi arabarla yuruyo ?
valla baskı bitti nerdeyse tutmayacak artık 1,3 dizel astra 1,8 brawa 1,4 benzinli fiesta ile yürüyor
şu an aşırı bir şekilde aklıma d16a9 swaplamak yatıyor siteden bir arkadaşında ilanı var komple faturalı ve set olarak 3650 ye kamaşıyo gözler :D
kendim yaparim diyosan,(pgmfi)+kapak taslama+guzel bi ayar cok guzel isini gorur kanaatimce
:D mpfi da olur,full injeksiyon
En az 5 lira gider bence bu işlerde herzaman evdeki hesap tutmuyor surpriz çıkma ihtimali yüksek sen komple ies motoru bile koysan baya farkeder gidiyo hissi verir bence. Benim aracta ef kasa 1.4 blok üst taraf si komple 1.6 ies ile aynı ayarda gidiyorum. Ben kafam rahat olsun diye yağ pompası ve yatakları değiştirdim 1000 lira. Sen hesabını yap işte yapılmışını almak herzaman daha iyidir
tahmini si donusumu fiyati ne tuttu acaba ? + saglikli oldumu?
tahmini si donusumu fiyati ne tuttu acaba ? + saglikli oldumu?
ben bu şekilde aldım bakımlarını yaptırdım herhangi bir sıkıntı yok rolanti düzgün, yağ eksiltme yok, tekleme yok vs.
bu işlemleri yapmak 3-4 lira tutar sanırım fiyat motorun durumuna göre değişir
Bladerk erkut abiye pm atarsan o sana herşeyiyle anlatır :)
Ms in piride odur :D
Arkadaşlar
radar honda ve star honda ile görüşmeler sonucu
enjeksiyona dönüşümde hem elektirik tesisatı hem parça sıkıntısını hemde maliyetini göz önünde bulundurarak iki ekip birden yüksek sesle SWAP YAP!! dedi
bu nedenle son kararımız d16a9 veya d16 serisi komple set olarak bulabiliceğimiz bir si motoru olmuştur
şu an kaynak arama sürecine girmiş bulunuyorum
konu ile ilgili fikir görüş ve bilgi paylaşımında bulunan herkese bin teşekkür :)
Faturalı olarak bildiğim tek motor bursada gökhan abide sitede ilanı mevcut şimdiden hayırlısı olsun.
aynen aklımdaki motor o zatende şu an ama kaynak sağlamak gerek en azından sadece motoru alıp koymak için bile olsa kendi içindeki motoru satıp swap parasını karşılarsında :D
kkursat01
22-08-2013, 19:23
En az 5 lira gider bence bu işlerde herzaman evdeki hesap tutmuyor surpriz çıkma ihtimali yüksek sen komple ies motoru bile koysan baya farkeder gidiyo hissi verir bence. Benim aracta ef kasa 1.4 blok üst taraf si komple 1.6 ies ile aynı ayarda gidiyorum. Ben kafam rahat olsun diye yağ pompası ve yatakları değiştirdim 1000 lira. Sen hesabını yap işte yapılmışını almak herzaman daha iyidir
O işlemlerle ieslerle aynı ayarda gidiyorsanız çok yazık zira ben şuan orjinal dual carb+ sadece sıkıştırmalı piston ile ieslerle yürüyorum araçta hiçbir ekstra modifikasyon yok birde sedan araç...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.