PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : m50 modifiye



TaGo
29-04-2013, 22:10
Son dönemlerde m50b25 bazlı bir motor üzerinde çalışmaya başlayacağım. Bildiğimiz klasik uygulamaların yanına farklı şeylerde eklemek istiyorum. Örneğin yüksek sıkıştırma piston, güzel dereceli egzantrik ve herşeyden öte mekanik lifter. Amacım Honda benzeri 8500 devir civarı bir noktaya gelebilmek. Tüm sıkıştırma hesapları sonucu ve kapak işlemlerini çözüncede çok önemli bir beyin kurulumu amaçlıyorum.
bu bilgiler ışığında bildiğiniz yada bulduğunuz bilgileri bekliyorum

63owen63
29-04-2013, 22:14
Yardımcı olur.

http://www.techturkey.com/forum/genel/57348-bmw-m50-ve-m52-bloklar-hakkinda.html

GökhanO
29-04-2013, 22:18
m50 nin harmonigi 8500 donmene izin vermez abi donersin ama pek uzun omurlu olmaz o yuzden yuksek devirli atmosferik motor yapmaya çalışmak yerine yerine aşırı besleme tarafına yönelmek daha mantıklı olur, örnekleri var çok güzel güçler alındı

TaGo
29-04-2013, 22:25
tamam işte hidrolik lifter nedeni ve vanosun uyum sorunu sebebi ile millet kalkışmıyor. ancak ben farklı birşeye girişmek istiyorum. atmo olarak deli gibi devir çeviren bir m50 hedefim. mesela m20 de vanosnyok ama 9000 e yakın dönen setuplar var

TaGo
29-04-2013, 22:29
haahha örnek olarak koyduğun konudaki tüm bilgileride ben yazmışım :) zaten o senelerdeki bilgilerdende gram ileri gştmemişiz. Ben tekrar bmw dünyasına dönüp yeni yapılmayanlardan devam etmek istiyorum kısacası.

GökhanO
29-04-2013, 22:47
Abi o konudan sonra baya deneyimimiz oldu drift işi için cok fazla turbo projesi içinde oldum kendimde sc vs.. yaptım biraz ilerledik bence :) ama atmosferik olarak sorun hidrolik lifterlar ve vanosdan ibaret değil istersen elimizde custom 300 derece atmosferik egzantirikde var solide cevirirsen takarsın fakat ben harmonikden bahsediyorum, yani m50 nin balansı o devirlere izin verecek mi hiç araştırdın mı ? en basitinden bu motor için aftermarket bir crank damper bile yok ati vs.. marka olarak. Ben araştırdım kaçık isveçliler harici 8000 dönen yok ( ki onlarda 3 4 bin km yapıyorlarmı muallak ). Ha dersenki custom krank kol yaptırırım bu iş için o zaman diyecek lafım yok ama bütçe işi pek mantıklı rakamlarda olmaz o şekilde :)

DetailEF
29-04-2013, 22:51
Abi öncelikle o motorun etraftakilere üstünlük sağlaması için hafif bir kasada kullanman gerek bence :)

TaGo
29-04-2013, 22:54
yok yok biliyorum turbo konusunda siz standarta bağladınız, okadar haşır neşirsiniz :) ben bşrkaç yayın buldum şimdi 9000 dönüyorlar. yalnız stroke bore olarak 2300cc yi geçemiyorsun ve m50b20 den yapılıyormuş. nasipse bir setup toplamaya başlıcam, allah yardımcımız olsun

TaGo
29-04-2013, 22:56
Abi öncelikle o motorun etraftakilere üstünlük sağlaması için hafif bir kasada kullanman gerek bence :)

tabi tabi. kasa 2002 veya e21 hemde bol karbonlu. kesinşikle 900kg civarı hedefliyorum. bu nedenle motoru dahi m52 seçebilirim. aluminyum olsun diyerek

DetailEF
29-04-2013, 22:58
tabi tabi. kasa 2002 veya e21 hemde bol karbonlu. kesinşikle 900kg civarı hedefliyorum. bu nedenle motoru dahi m52 seçebilirim. aluminyum olsun diyerek

Abi bence vanossuz m50 bulsan daha da huzura erersin, hatta m52 falan yapma gerçekten m50 vanossuz bul onu tak, ileride başına bişey gelir ne bileyim bi sıkıntı yaşarsın allah korusun tekrar toplarsın bu sefer turboyu basar geçersin, mekanik spor abi ne olacağı belli olmaz, hele bmw :D

TaGo
29-04-2013, 22:59
maksat ortaya iyi yol tutan wtcc tarzı bir araç çıkarmak

DetailEF
29-04-2013, 23:01
maksat ortaya iyi yol tutan wtcc tarzı bir araç çıkarmak

2002 kendine göre başarılı, ama tabi üstüne m50 gibi ağır bir blok koyunca dengesi ne olacak belirsiz, saçma sapan ortada dönen araçlardan olursa pek zevk vermez, e21 düşün bence, sonuçta bu araçların üretim sebebi 6 silindir m20 motoru koyabilmekti :)

cembozbey
30-04-2013, 07:22
Kasa kesinlikle e30 olmalı 1000-1100 kg olur 2002 veya e21 den cok daha basarılı pist acısından.özellikle vac da veya turnerde komple setuplar var bence olur olmaz diye bişe yok itb egzantrik yay sapka gider liste ama olur :)

TaGo
30-04-2013, 09:27
Yok Cem cim o 200kg bile setupı çöp edecek bir değer. Ben 950 kg lar geçilsin istemiyorum. Bunun için her türlü hafifletmeyede gitmeye çalışacağım.

Mesela yeni incelediğim yayınlara göre özellikle 3000cc ye yaklaştırdığımız setuplarda; borexstroke oranı nedeni ile dönülebilecek devir aralığı düşüyor. Hatta 7500 devirlere kadar düşüyor. Ama 2300-2500 aralığında 9000 üstü dönen setuplar mevcut.

cembozbey
30-04-2013, 10:48
Kg hesabı tamamda pistte dönucekse bu arac e30 olmak zorunda sökulurse zaten900-1100 kg arasına dusebiliyosun sökulmemeiş m52e30 1100 kg civarında.

merttepe
30-04-2013, 11:01
Abi niye devir donmek istiyorsun?
Bence beygir tork egrini sanziman ve dif oranlarina gore ve yarisacagin pistlerin viraj ve duzluklerine gore bir setup hazirligi daha iyi bir secim olmazmi.

TaGo
30-04-2013, 11:10
Çünkü devir dönmek sürüş keyfi getiriyor. Dizel bir aracıda piste uyarlayabilirsin ancak 6 ileri tork delisi bir dizel pistte nekadar zevk verir?

Benim kafamda dtm, wtcc tarzı atmosferikte ciddi güzel veriler elde etmiş araçlar gibi araçlardan birini yapmak var.

volume81
30-04-2013, 11:40
atmosferik çift egzantrikli sıralı 6'nın sesi herzaman bambaşkadır.

M20'ye turbo yapma projem var ama hala aklımın bir köşesinde sürekli Atmosferik 9K RPM dönen bir M20 yok değil :)

Hatta bilgi amaçlı sorayım güzel bir M20 atmo için setup paylaşabilecek olanınız varmı ? 9000 olmasada 8500 felan dönsem yeterli ITB ve güzel bir beyin ile nasıl bir sonuç alınır ?

sansar34
30-04-2013, 19:02
standart kranklarla alınırmı bılıyorum ama alınsa bıle fazlasıyle motor sarsıntısı olur motor diye dusunuyrum blansdan dolayı.pekde peke saglıklı olmaz riski buyuk olmaz mı? son olarak surmak ıstedıgım bır sey

tork ve rpm aynı madaloyunun ıkı yuzu gıbı bırsey ama yukarıda 3000cc lerde 9000 yada 8500 rpm donulmesının zor oldugu soylenmıs benım takıldıgım nokta su pıston kolu kısaldıgı ıcın aldıgı mesafe daha kısa olacagından yuksek devır cevırmesı neden olmasın dıye dusundum ama tork ve rpm dogru orantılı oldugu ıcın bu seferde torktan kayıp olur dedım kendı kendıme ısın ıcınde bır anda cıkamaz oldum? :D

OmerRS
30-04-2013, 19:31
E36 M3 alinip sokulebilir.

TAHİR SARIBAŞ
30-04-2013, 22:42
Bence kesinlikle turbo dostum,yapacağın masraf a değecekmi bilmiyorum tabi ki zevk meselesi ama Eğerki istenilen şey güç ise turbo gerisi hikaye :)

TaGo
30-04-2013, 22:44
amaç kesinlikle maksimum güç değil. yapılmamışı yapmaya çalışmak.

wrcsinan
30-04-2013, 23:39
benimde uzun süredir merak ettiğim kısa bir konu var:

m50b25 ile m54b25 motorları arasında aluminium blok haricinde ne gibi farklılıklar var. hangisi turboya daha uygundur sorusunu sorsam muhtemlen demir bloktan dolayı m50 cevabı gelir. yurt dışında ve türkiyede m50 sayısız turbo örneği var. ancak m54te sınırlı sayıda hatta türkiye yapan yoktur belki. kısacası m54 olayı zormudur?

fastchild
01-05-2013, 09:37
abi M54 bildiğim kadar ile aliminyum değil M52 Nikasil alaşımlı aliminyum


E46 turbolayan pek yok 190 hp çoğu zaten steptronic belki daha sonra bişiyler olur E46 platformunda M3 ile uğraşanlar uğraşıyor o kadar


Tarık abi senin projen içinde WTCC - BTCC de yarışan E36ların felan motorlarını incelemek lazım ama BTCC de 3.18is ile yarıştılar S42B20 motoru ile