PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nedir bu 0.9 twin air motorlar ?



dragonflydesing
05-05-2013, 16:30
İlk olarak Punto ve 500'de yer alıp, şimdi de yeni kasa ypsilonda da görmemle birlikte kafamda iyice soru işaretleri bıraktı bu motorlar. Daha önce hiç deneyimlemedim fiatın bu yeni nesil motorlarını. Önümüzdeki aylarda araç almayı düşündüğümden d-4d auris ile 0.9 twin air mta ypsilon arasında kaldım. Kısmetse hafta içi gidip bakacağım fakat öncesinde deneyimleyen ya da hakkında duyumlar alan arkadaşlarımıza danışayım dedim. Yakıt, performans değerleri nedir bu motorların ? Yeni nesil downsizing motorlar araçta tek başınayken bahsedilen verileri sunsalar da bir kaç kişi daha binince performansta düşüş yakıtta yükseliş yaşanabiliyor. Yakıt açısından D-4D'den alabileceğimden daha fazla verim alabilirmiyim bu motorlardan :soru:

Mpower
05-05-2013, 20:48
twin air dediğine göre çift turbo şarj lı bir motor D4D auris otomatik vites 0-100 14,5 saniye bu araçlar bence daha seri olucaktır auristen

levent
05-05-2013, 20:51
Bütçe ne? Yeni Auris eskisine nazaran kalite yoksunu bunu bilipte hareket et derim :)

Az yaksın diyorsan 1.5 dCi veya 1.6 TDi lara yönel ayrıca Auris ikisinden de fazla yakıyor genel ortalamada..

dragonflydesing
06-05-2013, 23:02
twin air dediğine göre çift turbo şarj lı bir motor D4D auris otomatik vites 0-100 14,5 saniye bu araçlar bence daha seri olucaktır auristen

http://www.ammirati.org/blog/images/stories/motore-twin-air.jpg

Motor gördüğüm kadarıyla tek turboşarj. Punto Evo'nun twin air testlerinde bahsettiğin gibi alt devirlerinin canlı ve ivmelenmesinin de iyi olduğunu okudum. Asıl önemli olan şu an kullandığım araçta (cruze) yaşadığım, eğimli yerlerde çekişten düşme, bayılma sorununun bu araçta olup-olmaması.


Bütçe ne? Yeni Auris eskisine nazaran kalite yoksunu bunu bilipte hareket et derim :)

Az yaksın diyorsan 1.5 dCi veya 1.6 TDi lara yönel ayrıca Auris ikisinden de fazla yakıyor genel ortalamada..

Bütçe olarak en fazla 40bin'e kadar çıkabilirim. Manuel alacak olsaydım VW ve renault grubundan daha önce de deneyimlediğim için kafamda direkt yönelebileceğim modeller var fakat aracı kız kardeşim de kullanacağından dolayı otomatik vites modellere yöneldim.
Auris'in okuduğum kadarıyla ortalamanın üstünde tüketim değerleri var, bahsedilen değerler bir dizel araba için epey yüksek aynı şekilde MTM şanzımanın hassas olması, fazla dur-kalk yapınca balata yakmaya başlaması gibi sorunlar da varmış. Eğer twin air anlatıldığı gibi yeterli performans değerleri sunarsa ypsilon şu an için makul seçenek, yakıt konusunda ekonomik olduğunu tahmin ediyorum start&stop sisteminin de olmasından dolayı.

fkocak
06-05-2013, 23:12
mmt de sorunlar son yıllarda giderilmeye çalışıldı ancak kullanımına alışamayanlar hep sıkıntı yaşıyorlar. tam otomatik olmaması kullanıcıları sıkıntıya sokuyor dik yerlerde kalkışlarda ve sıkışık trafikte ısınma sorunu göze batıyor galiba daha çok. ilk çıktığındaki gibi değil ancak yinede alışmak gerekiyor. bir bayan için dik yolda kalkışlar çok problem olacaktır ama deneme sürüşü yapıp net bir karar verebilirsiniz.
bu ultra düşük hacimli yüksek basınçlı motorlar aklıma pek yatmıyor nedense psikolojik heralde :)

levent
06-05-2013, 23:42
mmt de tek dikkat edilmesi gereken şey uzun (1dk dan fazla) süreli dur-kalk trafikte n konumuna almak, yoksa manueli sürekli kavrama noktasında tutuyormuş gibi oluyor :) onun haricinde geri kaçırma vs gibi dertleri yok ama performansı çok törpülüyor.. katalog verisi yakalanmadığı konusunda katılıyorum ayrıca :)

Mpower
07-05-2013, 00:17
http://www.ammirati.org/blog/images/stories/motore-twin-air.jpg

Motor gördüğüm kadarıyla tek turboşarj. Punto Evo'nun twin air testlerinde bahsettiğin gibi alt devirlerinin canlı ve ivmelenmesinin de iyi olduğunu okudum. Asıl önemli olan şu an kullandığım araçta (cruze) yaşadığım, eğimli yerlerde çekişten düşme, bayılma sorununun bu araçta olup-olmaması.



Bütçe olarak en fazla 40bin'e kadar çıkabilirim. Manuel alacak olsaydım VW ve renault grubundan daha önce de deneyimlediğim için kafamda direkt yönelebileceğim modeller var fakat aracı kız kardeşim de kullanacağından dolayı otomatik vites modellere yöneldim.
Auris'in okuduğum kadarıyla ortalamanın üstünde tüketim değerleri var, bahsedilen değerler bir dizel araba için epey yüksek aynı şekilde MTM şanzımanın hassas olması, fazla dur-kalk yapınca balata yakmaya başlaması gibi sorunlar da varmış. Eğer twin air anlatıldığı gibi yeterli performans değerleri sunarsa ypsilon şu an için makul seçenek, yakıt konusunda ekonomik olduğunu tahmin ediyorum start&stop sisteminin de olmasından dolayı.

'' 12.7 saniyelik 0-100 km/s ve 172 km/s maksimum hız değerlerinin 1,3 Multijet 75 hp’den daha başarılı olduğunu hatırlatırım. ''http://www.arabam.com/haber/Lansman-Yeni-Puntoya-iki-silindir-yetiyor/Detay-294597 sonuç olarak yokuşlarda bayılır :)

Mehmet Gazihan
07-05-2013, 05:52
Dcp1H5bduE8

Emme subapları elektrohidrolik vanalarla kontrol ediliyor. ECU istediği zaman subabı açıp kapatıyor.

punto_multijet
07-05-2013, 10:14
yeni 500L de de ayı motoru kullanmıslar az önce gördüm ve 0.9lt 105hp 145nm torklu olarak. aracın ağırlığına göre bence teknik veriler gayet iyi 0.9lt lik 2 silindirli motora göre ayrıntılar Fiat500L (http://www.fiat.com.tr/modeller/Sayfalar/Fiat500L.aspx) bu linkte

http://img62.imageshack.us/img62/1166/fiat500l.jpg

By_HaNNibaLL
07-05-2013, 10:42
500ler de 1.6 mjet var mi TR de ?

bason
07-05-2013, 10:44
2 silindir iyimiş motorsiklet gibi...:D:D

punto_multijet
07-05-2013, 10:45
500ler de 1.6 mjet var mi TR de ?

yeni çıkan 500L de var bu seçenekler. zaten cusse agırlık hersey farklı mecburen koymuslardır o motorları :D

sansar34
07-05-2013, 20:10
güzel teknolojı 4 strokerlı motor heralde ama ıkı sılındırde aynı anda calısıyor balansı almak ıcınde mıle, çark ve zıncır yardımıyla hareket ıletılıyor dogrumudur?

SGTI
07-05-2013, 21:05
twin air denilen olayı BMW deki twinpower turbo gibi bir pazar taktiği.İnsanlarda bunu çift turbo sanıyor doğal olarak.

Mehmet Gazihan
08-05-2013, 08:12
twin air denilen olayı BMW deki twinpower turbo gibi bir pazar taktiği.İnsanlarda bunu çift turbo sanıyor doğal olarak.

Sen bide multi air i gör ((:

http://www.otoplato.com/resimler/fiat-multiair-combustion.jpg

Ahmet Saraçoğlu
19-11-2013, 09:46
detaylı konu varmış hazır , aldık gerçi ama hortlatıp birazdaha bilgi alalım.Misal 2 silindirli olduğunu bilmiyordum.Bi nevi modern bis motoru gibi o zaman:D

free-hifi
19-11-2013, 10:10
YENİ CLİo da 0.9 turbo var

Yeni Turbo 90 bg Stop & Start Motor
Yeni Clio ile birlikte segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunan iki yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni benzinli ve dizel motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor tüketim ve sürüş keyfini bir arada sunuyor.

898 cm3 hacminde 3 silindirli 90 beygirlik bu turbo benzinli motor bütün devirlerde etkin ivmelenme ve seri hızlanmalar sağlıyor. Sıklıkla vites değiştirmeleri engellemek amacıyla, maksimum torkun (135 Nm) %90’ı 1 650 d/dk’dan itibaren etkin olarak sürüş keyfinizi en yüksek seviyeye çıkarıyor. Stop & Start fonksiyonu ile donatılmış Turbo 90bg Stop& Start motoru 4,5lt/100 km düzeyine düşürülmüş iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor. C02 emisyonu ise sadece 105 g/km’dir.