Orijinalini görmek için tıklayınız : Farklı Bir Egzoz Sistemi
Öncelikle aracım Ek kasa Civic 1.4is. Aracı ilk aldığım üzerinde düz boru ve son susturucu vardı ve sesi gerçekten çok güzeldi. Ama gerek muayeneden geçmem gerektiğinden gerek ailecek kullandığımdan gerekse polis korkusundan oem sisteme geri dönmek zorunda kaldım. Ama akılda kaldı bir kere o ses, şimdi hem oem sistemi kullanıp hem de gerektiği zaman düz boru sesini alabileceğim bir sistem düşünüyorum. Kafamdan böyle bir sistem geçiyor? Oluru var mıdır? Performans beklentim olmadığından aracı sıkar gitmez üst devirlerin ölür aracın ağırlaşır gibi şeyler pek önemli değil benim için. Tamamiyle düz boru sesini ara sıra da olsa duymak istediğimden.
İstediğim ses bir tane olduğundan warex benim isteğimi karşılamıyor, ben normal son susturucu kullanıp bu sistemi yapmak istiyorum. Umarım derdimi anlatabilmişimdir. :)
Tam açıklama yapabilmem için bir şeyler çizmeye çalıştım, umarım açıklayıcı olmuştur.
-Y şeklindeki kısımda qtp gibi bir motorlu bir yol ayrımı.-
http://p1305.hizliresim.com/19/7/mug5r.png
Yapılamaz değil yapılır ama altta bu kadar yer yoktur sanırım civicte:)
2tane 48lik boru yanyana sığıyosa direk kaynatarak yapabilirsin,tek bir taşıyıcı olur(egzoz lastiği) komple gelir.
sol taraf atıyorum tek çıkış ss egzoz ucu takarsın(standart egzoz ucuna)
sağ taraf gene aynı egzoz ucunu takarsın ama spor kısım olur..
olmaz diye bişey yok :)
Araçta düz boru varken bu şekildeydi. Göz kararı olmaz tabi bunlar ama bu alandan yanyana tüp susturucu+düz boru geçebilir mi acaba?
http://p1305.hizliresim.com/19/7/mugpx.jpg
Bunun için çift vana gerekiyor sanırım.buna ek olarak bu kadar geniş bir sistem olurmu olmazmı orasıda muamma yani yer yeterliliği açısından.Aslında sizin sitem varex e benziyor.Yani demek istediğiniz varexin bir başka versiyonu.Oda sessiz modda kanal ve susturucuların içinden geçiyor.Sessiz modda direk olarak dışarı veriyor.
mantıken geçemez (orta susturucuyu spor tip bile yapsan (yuvarlak) gene geçemez,enli olursa zaten en olarak tam o bosluga oturuyo..:o
ya da standart sistemde orta kullanmicaksın anca o şekil..
Bunun için çift vana gerekiyor sanırım.buna ek olarak bu kadar geniş bir sistem olurmu olmazmı orasıda muamma yani yer yeterliliği açısından.Aslında sizin sitem varex e benziyor.Yani demek istediğiniz varexin bir başka versiyonu.Oda sessiz modda kanal ve susturucuların içinden geçiyor.Sessiz modda direk olarak dışarı veriyor.
Mantık aynı evet ama bu sistem warex'in neredeyse 5'te 1 fiyatına gelecek belki, ayrıca tipik warex sesi yerine airmass, ss magnum gibi sesleri de kullanabilirim düşüncesi var aklımda.
mantıken geçemez (orta susturucuyu spor tip bile yapsan (yuvarlak) gene geçemez,enli olursa zaten en olarak tam o bosluga oturuyo..:o
ya da standart sistemde orta kullanmicaksın anca o şekil..
Orta kullanmaktaki tek derdim sessiz istediğim borunun oem'e yakın olması. Yani kat+oem susturucu da yine bana sıkıntı olacak ses konusunda. Spor tip dememin sebebi de daha küçük olması.
Yani şu orta susturucudan bahsediyorum. O kadar büyük bir şey mi ki?
http://img7.ressim.net/out.php/i5732587_sany0010-jpg
qtp yap ne ugraşyosun ?
Abi aslında yine qtp var sistemde. O ayrımda qtp var. Ama qtp'nin bir ağızı boruda diğer ağızı boşta şekilde takılıyor. Ben o boştaki ağıza böyle bir sistemle devam etme düşüncesideyim. Yani manifoltu patlak şahin gibi kuru gürültü olmasın egzoz gürültüsü olsun istiyorum.
Git egzozcuna konuş diyen biri çıkana kadar devam bakalım. :)
hacı arabayı bı egsozcuya sokucaksın,arabanın altına giriceksiniz elinizde ortayla-katla usta bakıcak edıcek olurdu olmazdı sonuc cıkar ortaya ama bence olur gibi.
resımde koydugun orta susturucudan gerekırse 2 tane koyarsın, kat.koymazsın (yer kaplamaması acısından)
Doğru sanırsam vana spor ve sessiz eksoz yolunun tam başlangıç noktasındaki ayrıma konucak.Bu durumda kapak mutlaka tam yerine oturucak kaçak olmaması için.peki kaçak olmasa o kapak o kadar sıkışık vaziyette nasıl hareket edicek.İlla bir pay bırakılması lazım yoksa sürekli elektronik sıkıntı olur vana kapağının kumandasında(kumandalı yapacağınızı varsayıyorum).Bir miktar pay verilirse de bu sefer spor tipten tam performans alınmaz bir miktarda olsa kaçak olucak çünkü sessiz eksoz yoluna.Bunlar benim tahminlerim.
Git egzozcuna konuş diyen biri çıkana kadar devam bakalım. :)
hahahahaha bunu yeni gördüm walla :D
ssdriver
07-05-2013, 14:40
bu tüp orta susturucunun iç kesiti nasıl bilen var mı ? yani içi boş mu yoksa amyant vs. ses yutucu birşeyler var mı ?
ses eskisi kadar olmayacak egsoz gazı oem taraftanda çıkacak halıyle spor egzosun oldugu hatta basınç azalacagından seste azalıcak
hacı arabayı bı egsozcuya sokucaksın,arabanın altına giriceksiniz elinizde ortayla-katla usta bakıcak edıcek olurdu olmazdı sonuc cıkar ortaya ama bence olur gibi.
resımde koydugun orta susturucudan gerekırse 2 tane koyarsın, kat.koymazsın (yer kaplamaması acısından)
hahahahaha bunu yeni gördüm walla :D
Kat'ı oem sistemi anlatmak için yazdım, kat olmadan iki orta da bana yeterse öyle olur, yeter ki ses sorunu olmasın.
Bari hemen sonraki postta yazmasaydın ya. :hahaha:
Doğru sanırsam vana spor ve sessiz eksoz yolunun tam başlangıç noktasındaki ayrıma konucak.Bu durumda kapak mutlaka tam yerine oturucak kaçak olmaması için.peki kaçak olmasa o kapak o kadar sıkışık vaziyette nasıl hareket edicek.İlla bir pay bırakılması lazım yoksa sürekli elektronik sıkıntı olur vana kapağının kumandasında(kumandalı yapacağınızı varsayıyorum).Bir miktar pay verilirse de bu sefer spor tipten tam performans alınmaz bir miktarda olsa kaçak olucak çünkü sessiz eksoz yoluna.Bunlar benim tahminlerim.
Açıkçası tam olarak sistemi bilmiyorum, qtp'nin mantığına bakarsak düz olan kısım hep aktif diğer taraf da ek olarak açılıyor, yani benim bu anlattığım sistemde bile sanırım ya biri aktif yada ikisi birden aktif olacak. Durum böyle olursa düz kısma düz boruyu, diğer kısma da susturuculu olan borucu takmak gerekir. Bu sefer de düz borunun sesini tam olarak keser mi sorusu aklıma geliyor.
Hiç kullanan eden yok mudur forumda?
bende lionfire var açılır kapanır eksoz varex benzeri.. araç içine monte edilecek bir cam düğmesi ile istediğin gibi açıp kapatabilirsin..
düşünürsen PM atabilirsin.
bende lionfire var açılır kapanır eksoz varex benzeri.. araç içine monte edilecek bir cam düğmesi ile istediğin gibi açıp kapatabilirsin..
düşünürsen PM atabilirsin.
Teşekkür ederim hocam ama böyle bir egzoz istemediğimden farklı sistemler düşünüyorum.
ses eskisi kadar olmayacak egsoz gazı oem taraftanda çıkacak halıyle spor egzosun oldugu hatta basınç azalacagından seste azalıcak
Qtp kapalı iken sadece düz boru aktif olacak, qtp açıkken her iki taraf da kullanılıyor olacak bu sefer basınç düşecek ki zaten beklentim de bu sesi kesmesi açısından. Yanlış mı düşünüyorum? :soru:
Bostancı'da Süreyya usta benzer bir sistem yapıyor sanırım.
Edit: Mesajlar karışmış.
CoRsa'n adındaki araçta bu sistem olduğu yazan post silinmiş. Albüm gözükmüyordu fotoğraflarını koyma imkanınız var mıdır?
Edit: Mesajlar karışmış.
CoRsa'n adındaki araçta bu sistem olduğu yazan post silinmiş. Albüm gözükmüyordu fotoğraflarını koyma imkanınız var mıdır?
Video arkadaşlar'a paylaşıldığı için kaldırdım.
Resimler;
http://img845.imageshack.us/img845/3496/corsan1.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/5961/corsan2.jpg
Yanlış anlamadıysam resimdeki sistem ile sizin anlattığınız sistem arasında tek fark, CorSan'da iki ayrı susturucu yerine sona güzel görünen bir son susturucu konulmuş. Spor amaçlı olarak hiç bir susturucu yok, direk boru.
Yanlış anlamadıysam resimdeki sistem ile sizin anlattığınız sistem arasında tek fark, CorSan'da iki ayrı susturucu yerine sona güzel görünen bir son susturucu konulmuş. Spor amaçlı olarak hiç bir susturucu yok, direk boru.
Bu sistemde egzoz gazı orta susturucudan sonra direk dışarı çıkıyor. Dışarı çıkan egzoz kat ve orta görüyor. Şimdi bu sisteme ben spor son susturucu bağlasam kat+orta+spor son susturucu görüp de çıkacak egzoz. Ben tam anlamıyla düz boru istiyorum.
Gözde canlanması anlamında şöyle bir fotoğraf buldum.
http://img215.imageshack.us/img215/7186/abcd0002.jpg
Bunun gibi alt tarafta gizli bir tane daha susturucu olacak.
bLackModeL
07-05-2013, 17:28
bence hic ugrasma apexi cut out al keyfıne bak o nasıl bı sıstemdır oyle gereksız sekıldekı yıne aynı sıstemını yap ve cut out tak .. sıkıntı olmaz yada egzozuna sılencer tak olsun bıtsın gıtsın
Sığıyorsa yaptır gitsin. Kapattığında gayet orjinal egzost sesi gelir. Açtıgında da katalizatör+ orta+ son susturucudan dolayı direnç oluşur egzost gazıda dirençsiz yolu izler ve basınç kaybı yaşamazsın.
sansar34
07-05-2013, 21:12
Video arkadaşlar'a paylaşıldığı için kaldırdım.
Resimler;
http://img221.imageshack.us/img221/5961/corsan2.jpg
eger son susuturucu takılması ıstenıyorsa resımdekı gıbı yapılım yıne sadece son susturucuya kadar boruyla uzatılıp son susturucuya ıkı egsoz sıstemı gıbı kullanılabılır
bence hic ugrasma apexi cut out al keyfıne bak o nasıl bı sıstemdır oyle gereksız sekıldekı yıne aynı sıstemını yap ve cut out tak .. sıkıntı olmaz yada egzozuna sılencer tak olsun bıtsın gıtsın
Bilmediğimden soruyorum, Apexi cutout'un ne farkı var?
Ayrıca silencer denen bir demir parçasının susturucu etkisi yaptığına inanmıyorum, ki benim kullanacağım egzozun silencer gibi bir imkanı yok.
Sığıyorsa yaptır gitsin. Kapattığında gayet orjinal egzost sesi gelir. Açtıgında da katalizatör+ orta+ son susturucudan dolayı direnç oluşur egzost gazıda dirençsiz yolu izler ve basınç kaybı yaşamazsın.
Benim düşündüğüm şuan kulanılan sistemlerin tersi gibi. Alternatif olan oem oluyor, yani kapalıyken sadece düz boru, açıkken düz boru+oem sistem.
Beni kuşkuda bırakan düz boru+oem sistem sesi tam anlamıyla kesecek mi?
eger son susuturucu takılması ıstenıyorsa resımdekı gıbı yapılım yıne sadece son susturucuya kadar boruyla uzatılıp son susturucuya ıkı egsoz sıstemı gıbı kullanılabılır
Farklı düşünüyoruz sanırım, bu sistem zaten olacak fakat bu yol ayrımı kat veya orta susturucudan önce olacak ki tam anlamıyla düz boru sesini alayım.
Peki başka bir fikir daha, warex mantığına sahip orta susturucu var mı? Yani bir tuşla gazı içinde dolaştıracak bir tuşla düz boru görevi görecek bir orta?
Benim düşündüğüm şuan kulanılan sistemlerin tersi gibi. Alternatif olan oem oluyor, yani kapalıyken sadece düz boru, açıkken düz boru+oem sistem.
Beni kuşkuda bırakan düz boru+oem sistem sesi tam anlamıyla kesecek mi?
İlk önce bana sorduğunu cevaplayayım,
Evet, keser. Kelebeği (yada açıp kapatan sistem olarak ne ad veriyorsanız artık) Y'den sonraya takarsan, kapalı konumdayken akış o hatta çok yüksek dirençle karşılaşır ve diğer hattı takip eder. Böylece sesi kesebilirsin. Kelebeği açarsan 1 kat ve 2 susturucudan dolayı oem hattın direnci yuksek olur, akış spor taraftan tahliye olur.
burada tavsiye; Kelebeği sistemin üstünde ortalatarak koydur. 1. durumda egzoz hatlarından birini açıp diğerini kapatsın, 2. durumda da diğerini kapatıp ilkini açsın.
çok saçma agırlık olmayacakmı ? bunun yerıne varex pahalıysa vanalı egzos yaptır sonucta cıvıcte egzos bı guc vermeyecek bı cukurdan gecerken altını vursan masraf garıp yanı vanalı egzos dıye tabır edılen seyı yapın gıtsın
çok saçma agırlık olmayacakmı ? bunun yerıne varex pahalıysa vanalı egzos yaptır sonucta cıvıcte egzos bı guc vermeyecek bı cukurdan gecerken altını vursan masraf garıp yanı vanalı egzos dıye tabır edılen seyı yapın gıtsın
Ağırlık dediğin bir düz boru ve bir susturucu dışında ne var ki? Bunlar ne kadar edecek ki?
Bu vanalı dediğiniz sistemi ya ben anlatamıyorum istediğimi yada farklı bir ürün var ben onu bilmiyorum. Benim amacım egzoz gazının her türlü son susturucuda bitmesi.
Bir fotoğraf daha buldum, tam olarak istediğim bu şekilde aslında.
http://i1074.photobucket.com/albums/w405/madnessmike1/New%20Fiat%20500%20Parts/533068_404828679556346_839514149_n.jpg
Açıp kapanan o kulakçık tam o birleşim noktasında olacak, istediğimde orta susturucu ve diğer susturucu da aktif edebileceğim.
bu kadar kafa yormaya gerek yok vanalı eksoz yapıyorlar headers tan sonraki ilk susturucuya çiftli boru yapılıyor biri normal devam ediyor diğeri boşta vanayı açınca boşta olandan bırakıyor direk yani tam koltuğunun altından biraz zangırdıyor ama sesi düz boru sesi işte kol açma kapaması için şöför tarafına takılıyor, bayrampaşa da vefa egsoz diye biryer var orası bu işin ustasıdır 100-150 tl ye yaparlar
takipteyim varex isini gorur gıbı ama :beuj:
Fix cevapların gelmesi ne zaman bitecek merakla bekliyorum. Okumuyorsunuz galiba ?
Söylediğiniz varex, cut-out, vanalı egzoz vs bunların hepsi egzoz için birer yol eyvallah ama isteneni karşılamıyor. Ayrıca agırlık yapsa ne olur ? Konuyu açan arkadaşta söylemiş 1.4 is aracı koşturmak gibi bir dert yok.. bagajda 3 5 kilo yük var say.
jnrjames
14-05-2013, 10:34
Ağırlık dediğin bir düz boru ve bir susturucu dışında ne var ki? Bunlar ne kadar edecek ki?
Bu vanalı dediğiniz sistemi ya ben anlatamıyorum istediğimi yada farklı bir ürün var ben onu bilmiyorum. Benim amacım egzoz gazının her türlü son susturucuda bitmesi.
Bir fotoğraf daha buldum, tam olarak istediğim bu şekilde aslında.
http://i1074.photobucket.com/albums/w405/madnessmike1/New%20Fiat%20500%20Parts/533068_404828679556346_839514149_n.jpg
Açıp kapanan o kulakçık tam o birleşim noktasında olacak, istediğimde orta susturucu ve diğer susturucu da aktif edebileceğim.
Aynı proje benimde yıllardır kafamda merakla takip ediyorum. Kesinlikle yapılabilir olduğunu düşünüyorum.
Hatta 2 ayrı kanalı(boruyu) 1 büyük boru içinde yahut yalıtım malzemesi görünümü altında gizlemeyi düşünüyorumki tüv de sorun cıkarmaması için.
Maksat son susturucuda tekrar birleşen, ancak kat ve orta sust. gerektiğinde by pass edebilecek bir sistem. Merakla takipteyim.
bu kadar kafa yormaya gerek yok vanalı eksoz yapıyorlar headers tan sonraki ilk susturucuya çiftli boru yapılıyor biri normal devam ediyor diğeri boşta vanayı açınca boşta olandan bırakıyor direk yani tam koltuğunun altından biraz zangırdıyor ama sesi düz boru sesi işte kol açma kapaması için şöför tarafına takılıyor, bayrampaşa da vefa egsoz diye biryer var orası bu işin ustasıdır 100-150 tl ye yaparlar
Hocam siz beni anlamadınız tam olarak ama belki o egzozcu benim derdimi anlayabilir. Telefon ve adresini verebilir misiniz?
Dediğiniz sistemi biliyorum, o sisteme sahip bir araca da bindim, yaptığı tek şey oturduğunuz yerin altını titretip rahatsız etmek, egzoz gazını aracın içine almak, ve minibüsçü gibi gezmek oluyor. Benim istediğim sistem daha farklı.
Aynı proje benimde yıllardır kafamda merakla takip ediyorum. Kesinlikle yapılabilir olduğunu düşünüyorum.
Hatta 2 ayrı kanalı(boruyu) 1 büyük boru içinde yahut yalıtım malzemesi görünümü altında gizlemeyi düşünüyorumki tüv de sorun cıkarmaması için.
Maksat son susturucuda tekrar birleşen, ancak kat ve orta sust. gerektiğinde by pass edebilecek bir sistem. Merakla takipteyim.
Tam mantığı aynen bu, gerektiği zaman düz boru, gerektiği zaman stock bir sistem.
Tabi bu dediğiniz gibi geliştirilip muayene sıkıntısı da ortadan kaldırılır. Yeter ki bu mantığı anlayabilecek ve yapabilecek bir usta.
Fix cevapların gelmesi ne zaman bitecek merakla bekliyorum. Okumuyorsunuz galiba ?
Söylediğiniz varex, cut-out, vanalı egzoz vs bunların hepsi egzoz için birer yol eyvallah ama isteneni karşılamıyor. Ayrıca agırlık yapsa ne olur ? Konuyu açan arkadaşta söylemiş 1.4 is aracı koşturmak gibi bir dert yok.. bagajda 3 5 kilo yük var say.
Eyvallah kardeşim dediklerimi tam manasında anlıyorsun.
Vakit bulamadığım için egzozcuya gidip de soramadım. En yakın zamanda soracağım, yaptırdığım zaman da konusunu açıp detaylı olarak fotoğraflarla göstereceğim ki örnek olsun.
aslında çok mantıklı bişey. yapılmayacak bişeyde değil. almak istediğin sesi tahmin edebiliyorum. benimde kafamda tek ses var bende hem onu alabilmek hemde sessiz şekildede kullanabilmek için formül arıyorum. laf olsun diye iş yapmamak için ince eleyip sık dokuyorum.
takipteyim
jnrjames
15-05-2013, 16:15
hatta ben bu sistemi biraz daha derin düşünüyorum bu valf olayını tekten 2 ye cıkartıp hem orta susturucu öncesine hemde son öncesine koyup ayrı ayrı by pass yapabilecek bir sistem..
Aslında imkan varsa Ecu yada ona benze bir CU ile yönetilebilirse araçlar düşük devir bandında sıkıştırma kaybetmeden daha iyi veriler alınabilir.
Ha diyebilirsiniz çok meşakatli bir iş evet ama imkansız yada bir ömür harcanacak bir durum değil.
Tabi konu kirliliği olmasın,
Seven7 Egz. ustasıyla görüştüğünde bilgileri paylaşırsan sevinirim. proje geliştirilebilir diye düşünüyorum.
bLackModeL
15-05-2013, 18:59
[QUOTE=Seven7;6813733]Bilmediğimden soruyorum, Apexi cutout'un ne farkı var?
Ayrıca silencer denen bir demir parçasının susturucu etkisi yaptığına inanmıyorum, ki benim kullanacağım egzozun silencer gibi bir imkanı yok.[QUOTE]
suan bende air mass var bıldıgım kadarıyla en buyuk cıkıs agzına sahıp sehır ıcınde sılecer ıle gezıyorum orjınal arabadan daha az ses cıkartıyo emın ol
murat_ileri
16-05-2013, 06:49
[QUOTE=Seven7;6813733]Bilmediğimden soruyorum, Apexi cutout'un ne farkı var?
Ayrıca silencer denen bir demir parçasının susturucu etkisi yaptığına inanmıyorum, ki benim kullanacağım egzozun silencer gibi bir imkanı yok.[QUOTE]
suan bende air mass var bıldıgım kadarıyla en buyuk cıkıs agzına sahıp sehır ıcınde sılecer ıle gezıyorum orjınal arabadan daha az ses cıkartıyo emın ol
130 mm ile 1.lik bende :D hasanın da dediği gibi düzgün yapılmış silencer ile sessiz şekilde kullanabilirsin, real marka egzoslarda kendisinden gelen silencer olmasına ragmen sesi tam kesmiyordu. kaliteli ürünlerde böyle bir sorun yaşamadım.
By_Carizma
16-05-2013, 15:29
arkadaşın dediği uzun zamandır benimde kafamda olan bişey fakat herkez basit yollara kaçmış varex al cut out vs tarzı şeylerle sustur arkadaşın istediği ses belli varex le airmass ın sesi bir mi arkadaşlar ne olur yapmayın :) arkadaş farklı sesler peşinde :)
http://r1305.hizliresim.com/19/j/n3z1m.jpg
böyle bi sistemi headers in hemen arkasına bağlayıp aşşağı doğru duran egsoz yerinede dümdüz boruyla son susturcuya verilebilir sanıyorum ben böyle anladım ?? arkadaşın dediklerinden
Bugün bir fırsat bulup soluğu egzozcunun yanında aldım. Hemen arabayı kanala sokup derdimi anlattım. Egzozcu şöyle söyledi;
'Kat iptali olmadan bunu yapamayız. Katın olduğu yere -Headers'ın sonuna yani- qtp denilen Y şeklindeki mekanizmayı takıp devamındaki uçların birine düz boru diğerine de iki tane tüp susturucu takıp, devamına bu iki boruyu birleştirip son susturucu çıkışını verebiliriz. Ama kat iptali olacağından iki tüp susturucu şuanki kadar sessiz yapmaz aracı. Polislik olur mu, orası şansına kalmış.' dedi.
Fiyat olarak da kumandalı qtp mekanizması+iki tane tüp susturucu+48lik düz boru için 500tl fiyat verdi.
Kuşkuda kaldım şimdi. Susturucular aktif halde iken polis korkum olacaksa demek ki dikkat çekecek kadar bir sesi olacak, bu da amacıma ters. Ki 500 lira da az para değil. Kesin olmayan bir duruma 500 lira vermek de benim işime gelmiyor.
Fotoğrafla göstermek gerekirse;
http://p1305.hizliresim.com/19/j/n401l.jpg
Bu şu anki oem orta susturucum. Bu sökülüp bunun bulunduğu kısımdan yanyana bir düz boru ve tüp susturucu geçecek. Egzozcunun demesine göre sığarmış. Göz kararı da sığar gibime geliyor.
Ne diyorsunuz? Durum bu. Kararsız kaldım.
TOLGACANSAHIN
16-05-2013, 22:37
http://m1305.hizliresim.com/19/j/n4ghd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
egzozcunun dediği sistem bu tarz birşey oluyor anladığım kadarıyla, kat iptali ses yapar fakat ortada susturucu olacağı için rahatsız edecek derece ses olmaz.
Sizin düşündüğünüz sistem yani düz borunun sonuna spor susturucu koymak çok daha iyi olacağı kanısındayım . Yanlışım varsa kusura bakmayın.
http://m1305.hizliresim.com/19/j/n4ghd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
egzozcunun dediği sistem bu tarz birşey oluyor anladığım kadarıyla, kat iptali ses yapar fakat ortada susturucu olacağı için rahatsız edecek derece ses olmaz.
Sizin düşündüğünüz sistem yani düz borunun sonuna spor susturucu koymak çok daha iyi olacağı kanısındayım . Yanlışım varsa kusura bakmayın.
Bu yaptığınızın şemadakinin tam tersi olacak ama evet düşünce olarak bu. Düz borunun sonunda sadece son susturucu olacak.
Şuan için aracın üzerinde spor susturucu var fakat hem kat. hem orta susturucu olduğundan sadece görüntü amaçlı duruyor, bir sesi yok. Ustanın 'iki tane susturucu kat. kadar kesmez sesi yine de şansına kalmış biraz polisin çevirmesi' demesi beni asıl kuşkuya düşüren.
Vaktim olduğunda iskender egzoza gitmeyi düşünüyorum, en azından tam bir sonuç çıkar ortaya.
By_Carizma
17-05-2013, 02:27
anladığım kadarıyla bu şekilde bişey istiyorsunuz siz ?? değilmi 3d olarak elimden geldiğince modellemeye çalıştım :)
http://m1305.hizliresim.com/19/k/n4mhb.jpg
http://p1305.hizliresim.com/19/k/n4mhz.jpg
jnrjames
17-05-2013, 09:36
Yok arkadaşın dediği düz boru by passının tekrar son susturucuya bağlanması.
Aynı olayı ben yapmak üzereyim , konuyu takipteyim.Bende warex , wanalı vs. istemeyenlerdenim.Son susturucum greddy ve sesinden çok memnunum.
Arabamda düzboru son susturucu war fakat ses uzun yol we polislik durumlarda aşırı fazla.
Son susturucu önüne kumandalı vana aldım fakat %20-30 dan fazla sesi kemedi , istediğim gibi olmadı ses yine çok fazla.Aslında silencer war ama onuda sök tak ciwata vs. uyuz oluyorum.
Aldığım vana şu
http://i40.tinypic.com/bf060.jpg
Bu wanayada sesi kesecek diye boşuboşuna para werdik , apexi nin motorlusu bu sakın sesi kesecek diye boşuna sizde para wermeyin.Yani burda yazılanlar gibi al apexi keyfine bak , tak cutout u sesi kessin değil gerçekler.
Ben şöyle düşündüm , bu vana egzosun hemen önünde eskisi gibi dursa başka bi boruyla tam wananın ordan ayırıp oem susturucuyuda yanına bağlasam , ama bu sefer açıkken ikisindende hawa çıkacak ? Sizin öneriniz warmı?
@By_Carizma
hocam uğraşmışsınız bu kadar çok teşekkür ederim. Aslında ilk düşüncem böyleydi fakat o gizli son susturucu yerine devam edip tek son susturucuya bağlamak çok daha mantıklı geldi. Yani mantık olarak bu evet bi borunun üzerinde sadece son susturucu diğer borunun üzerinde kat+orta+son
@Asimos
Hocam aynen dediğiniz gibi, ben tam olarak keseceğine inanmıyorum, silencer'ların da öyle. İşte usta ile konuştum, 'iki boru da açık olduğundan basınç azalacağından ses azalacak ama kat. varmış gibi ses kesme durumu olmaz ve polis işi de şansa kalmış' dedi. Zaten bu sistemi yapmaktaki %80 amaç polislik durumun önüne geçmek.
Bakalım, araştırmadayım hala. Net bilgiye ulaşana kadar devam.
Varex Exhaust on an R33 GTS Skyline. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5oZRdu50aV4)
Link:Varex Exhaust on an R33 GTS Skyline. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5oZRdu50aV4)
Bide arkadaşlar varex son susturucuda motora bağlı olan flap tamamen kapanıyor ,gördüğüm kadarıyla susturucunun ağzından gazın çıkacağı hiç boşluk yok , benim üst resimdeki motorun ucundaki flap dış çaptan biraz küçük yani dış boru ile flap arasında gazın çıkması için tek taraftan 4-5mm. boşkul war.Flapın çapını tam kapanacak gibi yada 0.5-1mm. kalacak gibi tekrar yapsam ,
1-sorun olurmu?
2-olursa warex nasıl tam kapalı oluyo?
3-Elimde greddy son susturucu , motorlu flap(resmi üstte) war , warex ayarında ister sessiz ister freeflow kullanabilmek için bu 2siyle neler yapılabilir?
@Asimos
Hocam aynen dediğiniz gibi, ben tam olarak keseceğine inanmıyorum, silencer'ların da öyle. İşte usta ile konuştum, 'iki boru da açık olduğundan basınç azalacağından ses azalacak ama kat. varmış gibi ses kesme durumu olmaz ve polis işi de şansa kalmış' dedi. Zaten bu sistemi yapmaktaki %80 amaç polislik durumun önüne geçmek.
Bakalım, araştırmadayım hala. Net bilgiye ulaşana kadar devam.
Walla silencer % 50-60 oranında sesi kesiyo bende , bu motorlu flap aynısını yapsaydı bana yeterliydi ama maalesef:confused:
Warex'in işleyiş biçimini görmüşsünüzdür ama yine de bilgi amaçlı koyayım.
http://www.xforce.com.au/img/products/p71_02.jpg
Warex daha çok son susturucu iptal ediyor, yani freeflow bir sistem oluyor. Kapalı halde iken susturucusundan geçiyor hava. Bu şekilde sesi kestiği söyleniyor ama hiç tanık olmadığımdan bir şey diyemeyeceğim.
Dahasını bilen kişiler yazsın ben bilmiyorum. :)
Benim anlamadığım şu warexi hiç incelemedim , videodan gördüğüm kadarıyla çıkışın ağzını tam olarak kapatıyo.Tam olarak kapattıktan sonra başka biyerdenmi dolaştırıyo çıkacak olan gazı , dolaştırıp sesini kesip başka biyerdenmi çıkartıyo bu gazı ???İşi bilenlerin yardımlarını bekliyorum.
Edit: hmmm resimden şimdi anladım olayı galiba...Ozaman benim , bendeki flapın çapını büyütüp sesi birazdaha azaltma çabalarım yersiz gibi görünüyo...
Musti PoweR
17-05-2013, 22:46
Benim aracım 2008 model leon. senin bahsettiğin sistemin aynısı bende var.. önceki sahibi yaptırmış. Foto koymuyorum alttan çekilmiş bi foto yok , ama sistem aynı senin dediğin gibi. çift çıkış egzoz olduğu için araya bi kumandalı sistem yapılmış bi tanesi orjinal bi tanesi son susturucu.. Yapılır ama leonun altı nasıl bilemem. hiçde egzozcuya çekip kurcalamadım açıkçası :)
Benim aracım 2008 model leon. senin bahsettiğin sistemin aynısı bende var.. önceki sahibi yaptırmış. Foto koymuyorum alttan çekilmiş bi foto yok , ama sistem aynı senin dediğin gibi. çift çıkış egzoz olduğu için araya bi kumandalı sistem yapılmış bi tanesi orjinal bi tanesi son susturucu.. Yapılır ama leonun altı nasıl bilemem. hiçde egzozcuya çekip kurcalamadım açıkçası :)
Tam olarak nasıl bir sistem var peki bir bilgin var mı? Ayrı ayrı mı aktif oluyor son susturucuların yoksa bir durumda teki diğeri durumda ikisi mi çalışıyor? Sesi kapalı durumda polisin yanından rahatça geçebileceğin düzeyde mi?
Biraz aydınlatabilir misin? Ne kadara ve nerede yaptırdığını söyledi mi eski sahibi?
Eğer fotoğrafını çekme durumun olursa paylaşabilirsen çok makbule geçer.
Musti PoweR
17-05-2013, 23:14
Tam olarak nasıl bir sistem var peki bir bilgin var mı? Ayrı ayrı mı aktif oluyor son susturucuların yoksa bir durumda teki diğeri durumda ikisi mi çalışıyor? Sesi kapalı durumda polisin yanından rahatça geçebileceğin düzeyde mi?
Biraz aydınlatabilir misin? Ne kadara ve nerede yaptırdığını söyledi mi eski sahibi?
Eğer fotoğrafını çekme durumun olursa paylaşabilirsen çok makbule geçer.
mesela solda standart , sağda bağıran egzoz var , evet polisin yanından geçtiğimde orjinal sesi aracın. sanırım sistem senin anlattıgın gibi. sağdaki son susturucu varex tarzı bi susturucu çünkü ses açıkken yer gök inliyor.
edit : ne kadar verdiğini bilmiyorum ama ümraniye gider egzoz'da yaptırdığını söyledi. beyaz seat leon saygın dersen hatırlar belki.
mesela solda standart , sağda bağıran egzoz var , evet polisin yanından geçtiğimde orjinal sesi aracın. sanırım sistem senin anlattıgın gibi. sağdaki son susturucu varex tarzı bi susturucu çünkü ses açıkken yer gök inliyor.
edit : ne kadar verdiğini bilmiyorum ama ümraniye gider egzoz'da yaptırdığını söyledi. beyaz seat leon saygın dersen hatırlar belki.
Merak ettiğim bu mekanizma son susturucuda mı yoksa daha ortada bir yerde mi?
Gider egzoz yaptıysa iyi bir sistemi vardır, fiyatı da iyidir.
Jeandan-R
18-05-2013, 02:07
Yerinizde olsam orta susturucu ve oem son kullanırım standart boru olarak. Son susturucuya giden boru bir yerde kıvrım yapar, oranın ucuna da direk cut out koyabilirsiniz civicimde ben öyle yapmıştım. Sesini de örnek olsun diye koyayım buraya
IMG 0075 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=oYgGf3_FJec&feature=youtu.be)
Yerinizde olsam orta susturucu ve oem son kullanırım standart boru olarak. Son susturucuya giden boru bir yerde kıvrım yapar, oranın ucuna da direk cut out koyabilirsiniz civicimde ben öyle yapmıştım. Sesini de örnek olsun diye koyayım buraya
IMG 0075 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=oYgGf3_FJec&feature=youtu.be)
Oem orta susturucu ve yanına düz boru sığmıyor o kısma, o yüzden tüp susturucu düşünüyorum. Yoksa hem maliyet açısından hem ses açısından orta susturucuyu oem kullanmak işime gelir benim de. Evet o dediğiniz kıvrımdan bağlantısı olacak,
Kapalı konumda ses nasıldı sizde? Fotoğrafları var mı aracınıza uyguladığınız sistemin?
Emmenin sesi de çok iyi be.
Jeandan-R
19-05-2013, 16:15
Oem orta susturucu ve yanına düz boru sığmıyor o kısma, o yüzden tüp susturucu düşünüyorum. Yoksa hem maliyet açısından hem ses açısından orta susturucuyu oem kullanmak işime gelir benim de. Evet o dediğiniz kıvrımdan bağlantısı olacak,
Kapalı konumda ses nasıldı sizde? Fotoğrafları var mı aracınıza uyguladığınız sistemin?
Emmenin sesi de çok iyi be.
Hepisinin fotoğrafını almamışım bu kadarı var :)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/253452_4613294772442_1589761462_n.jpg
O emmeyi alabilmek için nerelere gittim. Şimdi söktüm ama alan yok :D
Aracın altında gerekli alan varsa çok mantıklı bir sistem.
Ancak sistemde çift klepe kullanılması biraz tehlikeli. Herhangi bir arıza durumunda her iki hattaki klepe kapalı kalırsa pahalıya mal olabilir.
@Jeandan-R
Sizin bu fotoğraftan anladığım, tüp susturucun içinde mekanizme susturucu veya düz boru etkisi yapıyor, doğru mudur?
Bu şekilde sessiz konumda oeme yakın bir sessizlik yakalanabiliyor muydu?
Emmenin niyetine çok girdim de tutuyorum kendimi. :)
@*AddO*
Kesinlikle, öyle bir durumda gaz çıkışı sağlanmazsa nereden çıkar bilmiyorum ama o borunun bende son bulacağı kesin :)
Fakat düşündüğüm sistem iki kelepçe yok, yani ya düz boru ya düz boru+susturuculu boru şeklinde olacağından bu tehlike ortadan kalkıyor.
Jeandan-R
20-05-2013, 00:40
Emmeye niyetlendiysen benimle irtibata geç, bir kaç taktik verebilirim emmeyi benden alman sıkıntı değil :) Tüpün içinde mekanizma yok zaten freeflow gibi bir susturucuydu o.
http://m1305.hizliresim.com/19/j/n4ghd.jpg
Arkadaşlar konu eski kusura bakmayın ama bende şuanda 98 1.4 is civic arabama aynı bu sistemi düşünüyorum yapılması mümkünmüdür acaba
wogn8r daha mantikli ve kolay sistem var artik sana PM'den atacam :) - Ayrica benim yakin bir dostum'da var Antalya'da yardimci olur sana.
Dedigin sistem guzelmis fakat dostum benim arabam onceden komple duz boru + oem son susturucuydu son zamanlardaki polis olaylari yuzunden 2 tane ortaya susturucu taktirtdim. Cunku ispartada universteye gidiyorum ordayken o ucbin devirden sonra cikan sese polis ceza yaziyodu son anda yalvar yakar yazdirtmadim. Burdada yine polisin biri giciklik yapar gibi vs nedenlerden dolayi susturttum fakat suan cebimde 200 lira var. Arabayada stock sesle binmek hic haz vermiyo. Onceden cok keyifliydi. Simdi ben tusa bastigimda eski sesi ciksin tusa bastigimda kapansin istiyorum.
Atmo araçlarda cut-out nasıl ses verir emin değilim ama ortadaki susturucu sayısını bire indirip son susturucu öncesi cut-out koyarsanız kapalıyken OEM ayarında ses alırsınız. Açıkkende eski, düz boru + OEM son susturucuya yakın ses olur diye düşünüyorum. En azından bizim eski Sc li araçta öyleydi.
Dedigin sistem guzelmis fakat dostum benim arabam onceden komple duz boru + oem son susturucuydu son zamanlardaki polis olaylari yuzunden 2 tane ortaya susturucu taktirtdim. Cunku ispartada universteye gidiyorum ordayken o ucbin devirden sonra cikan sese polis ceza yaziyodu son anda yalvar yakar yazdirtmadim. Burdada yine polisin biri giciklik yapar gibi vs nedenlerden dolayi susturttum fakat suan cebimde 200 lira var. Arabayada stock sesle binmek hic haz vermiyo. Onceden cok keyifliydi. Simdi ben tusa bastigimda eski sesi ciksin tusa bastigimda kapansin istiyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.