Orijinalini görmek için tıklayınız : RX8 Wankel Hakkında
Bir arkadasım 2007 model rx8 aldı , aracın motoru servisin yanlış yağ koyması sebebi ile değişmiş.Şu anki motorun kapağında renesis multipoint yazıyor bu motor 231 bg midir ? Ruhsattaki bilgiye göre 231 bg araç. Renesis lerin de 231 olduğunu biliyorum ama bilenler doğrusunu yazarsa sevinirim.
Eğer 231 bg ise , araç üzerinde iskender egzoz var sadece ,eski sahibinin dediğine göre egzozdan sonra yakıt düşmüş arabanın gidişi birazcık daha iyi olmuş.Bmw 320d ( 184 bg stok) ile denediğimizde bmw den aman aman hızlı gitmiyor 3 boy civarı geçiyor ama 4.vites sonu 200-210 gibi bmw yaklaşmaya başlıyor. bmw mazdanın rüzgarına girdiğinde hemen yetişip 200 den sonra arkamızda oluyor.Bu sonuçta mazdanın devrinde basınca böyle yani 2 de 80 7000 rpm den basıyoruz .Çok hızlı vites atmayan birisi sürdüğünde 140 tan sonra bmw ufaktan geçiyor.
Sormak istediğim bu araçlar böyle mi gider yoksa 190 veya 218 lik versiyon mudur ? Eğer 231 bg ise araçta 2.el olduğundan neleri gözden geçirebiliriz bu motorlarda dikkat edilmesi gereken şeyler, 2.el alındığından dolayı gidişini etkileyecek,dikkat edilecek,kontrol edilmesi gereken neler vardır ?
bmw kuzenın 3.20d si ise işler değişir :D
Türkiye'ye 231 harici versiyon gelmedi. Sonuçta 190 ve 218'de olan otomatikte gelmedi. Küçük ihtimal grey market olabilir.
motorda ilk bakılacaklar o ringler kolayca değişimi var ve fiyatı makul seviyelerdeydi. Bujilerde makul fiyatlı. Egsozu iptal edin eksiye götürmüş olabilir.
Bi dynoya çıkarın daha net sonuç için.
türkiyede 190lık rx8ler vardı ya yoksa benmi yanlış hatırlıyorum. hatta makyajsızların coğu 190 diye biliyorum
Bu arabadan arkadaşıma aldık çok uzun süre araştırdık öyle aldık. Makyajsız kasada da makyajlı kasada da 231 hp dışında hiç Rx8'e rastlamadık.
3.20d ile denendiğinde Rx8'in gidişine göre yorum yaparsak olması gereken farkın 3-4 boy olması gerekir diye düşünüyorum çünkü performans olarak aman aman bi araba değil dediğin gibi.
En fazla 1000 km'de 1 yağını kontrol edin eğer eksilme varsa mutlaka ekleyin(Mazda dexelia).
En fazla 5000 km sonra yağını ve filtresini değiştirmek gerektiğini servis söylüyormuş.
Onun dışında egsozdan sonra az yakması bana bi garip geldi. Biz HKS tipi tekli son susturucu takmıştık ama yakıtın azaldığına dair bi belirti göremedik.
Emre-Dylan
15-07-2013, 03:11
Arkadaşlar ve abiler rx 8 in atmosferik durumu nasıldır önü açıkmıdır 4 5 bin lira verip 25 30hp alınabilir mi?
bakım ve baskı balata değişiminden sonra araç daha iyi oldu bunların gidişi de bu kadarmış araştırdığıma göre normal
Hacimleri dusunursek normal gibi geldi 200den sonra bmw gecerse sasirmam acikcasi
Hacimleri dusunursek normal gibi geldi 200den sonra bmw gecerse sasirmam acikcasi
Sadece hacimle 50bg kapanır mı?
Yüksek hızda güçlü olan alması gerek, şanzıman oranları çok çok kötü değilse, aktarımı çok kötü değilse.
231hp li bir araç 184hp li bir araca ara hızlanmada geçilir bunu anlarım, ama 200den sonra geçiliyorsa bunda bir tuhaflık vardır derim.
Mazda RX8 lerde kullanılan Wankel motorlarını elimden geldiğince anlatmaya çalıştım umarım beğenirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=t_p2Ls_-wS4
Tebrik ederim gerçekten çok iyi olmuş.
Sanatçı ruhunada saygım sonsuzdur tebrikler:)
Fark olması gerektiği gibi sanki.
Arada sırf hacim farkı olsa iyi devasa tork farkı var.
320nin torku rx den 2 kat fazla neredeyse.
Nameless34
30-05-2014, 08:57
Aradaki fark olması gerektiği kadar, ama daha da performans istiyorsanız,
70 mm single egzoz komple düz krom boru ile katalizörü de iptal ederek
Headers
Aem hava filtresi
BHR ateşleme kiti (henüz kendi aracıma takamadım ama kullanıcılar ciddi fark olduğunu söylüyor)
ve sonrasında yazılım wankel motorun önü çok açık aslında ama az kullanıldığı için doğru modifiye şeklini bilen pek fazla kişi olmadığı için adı gitmiyor a çıkıyor.
Güzel video olmuş teşekkürler. :)
Tebrik ederim gerçekten çok iyi olmuş.
Sanatçı ruhunada saygım sonsuzdur tebrikler:)
:D:D Teşekkür ederim güzel yorumun için ;)
Konuyu hort yapmak gibi oldu biraz ama,
Turkiyede 4 adet otomatik rx8 var. Rx8 bhr atesleme, kat iptali, singel veya borla egzos ile gidisi değişiyo aem filtrede oldumu tamamdir. Rx8 i kullanici sayisi az ve aftermarket urunleri pahali bhr atesleme kiti bile 500 dolar civari aem filtre bile en az 250 300 dolar header i söylemiyorum bile durum boyle olunca rx8 hep kotulendi ayrica rx8 normal bir motor olarak ele alinsa 3.000cc civari bir hacime denk gelir. Yakiti da bu yuzden hep elestiriliyo.
Konuyu hort yapmak gibi oldu biraz ama,
Turkiyede 4 adet otomatik rx8 var. Rx8 bhr atesleme, kat iptali, singel veya borla egzos ile gidisi değişiyo aem filtrede oldumu tamamdir. Rx8 i kullanici sayisi az ve aftermarket urunleri pahali bhr atesleme kiti bile 500 dolar civari aem filtre bile en az 250 300 dolar header i söylemiyorum bile durum boyle olunca rx8 hep kotulendi ayrica rx8 normal bir motor olarak ele alinsa 3.000cc civari bir hacime denk gelir. Yakiti da bu yuzden hep elestiriliyo.
3.000 civarı motora neden denk geliyor o kısmı anlayamadım.
Ayrıyetten RX8 bu piyasada kötülenen bi araba değil aksine sevilen bi araba ama yakıtından ötürü almaya cesaret edilemeyen bi araba.
RX8 kötüleyen insan bi daha arabalarla ilgilenmesin zaten.
LantisFatih
24-06-2014, 18:39
Rotorun dondugu tum kisimlar toplam 2600cc ama herhangi bir anda mevcut hacim 1300cc.
yanlış hatırlamıyorsam rx8 motorsporlarında 2.600 hacim olarak kategorileniyo
aliberkaytuna
25-06-2014, 11:52
rx-8 deki wankel motor turbo beslemeli değilmiydi yoksa benmi yanlış hatırlıyorum ?
yanlış hatırlamıyorsam rx8 motorsporlarında 2.600 hacim olarak kategorileniyo
650*2 = 1300 olarak biliyorum.
rx-8 deki wankel motor turbo beslemeli değilmiydi yoksa benmi yanlış hatırlıyorum ?
turbo beslemeli değil
aliberkaytuna
25-06-2014, 12:03
650*2 = 1300 olarak biliyorum.
aynen 1.308 CC
650*2 = 1300 olarak biliyorum.
aracın haci zaten 1300 650*2 olarak evet ama ben motorsporlarından bahsettim
ilovedrifting
25-06-2014, 16:14
Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır.
Selamlar,
Öncelikle 190 beygirlik RX8 ler otomatik vites olanlar genellikle. Series I araçlar'ın 6 ileri manuel olan modellerinin tamamı 232 beygir.
2 rotor lu araç hepsi. Rotorların döndüğü 3 tane hazne bulunmakta. Her hazne 1300 cc değerinde bu sebepten aracın ilk benzin aldığı bölüm 1300 cc olduğundan bu şekilde vergilendiriliyor.
2 rotor olduğundan ilk aldığı benzin 2600 cc lik oluyor. Yani rx8 çok yakan diyen arkadaşlar için vermek istedim bu bilgiyi =)
3.20 yetişiyorsa aracınızın bujilerine ateşlemesine ve motor değerlerine bir baktırın derim çünki stock şekilde 3.30'un bile yetişmesi mümkün değil. Tabi benzinli araçtan bahsediyorum.
Motor'da dikkat edilmesi gereken en büyük şey 2 Rotor 'daki basınç farkı. 2 motorun da değeri 8.5 'un üstünde ise bir sıkıntı yok demektir.
Benim tavsiyem sürekli yağını kontrol etmen çünki, Rotary motor "yağ kullanarak" çalışır. Rotorların üzerine aşınma yapmaması için yağ püskürtür.
Araç kesinlikle ideal ısısına gelene kadar kıpırdatılmamalıdır çünki rotorlar zarar görür. Yani soğuk motora çok gaza basmamak lazım yoksa motora çok ciddi zarar verilmiş oluyor.
Aracı kapatmadan öncede 10 saniye kadar 3000 devirde tutup o şekilde kapatırsanız ROTOR ların etrafında yağ kalır ve bidahaki çalıştırmada gene rotor lara zarar gelmez.
Ayrıca her 100 tl lik benzin aldığınızda, bir bidonun içine Motul 2T 710 çift zamanlı yağ ile PREMIX yaparsınız yani bidonda atıyorum 3 4 litre benzine 100 ml yağ karıştırıp bol çalkaladıktan sonra benzinin üzerine ilave ederseniz Motor daki kurumlar temizlenecek ve motor çok diri kalacaktır.
Bu dediklerimi yaparsanız çok rahat 200k km leri görmek mümkün bu araçta.
Ekbişiler sormak isterseniz sorabilirsiniz :)
2600cc muhabbetinin doğrusunu öğrenmiş olduk sonunda teşekkürler :D
654 cc x2 1308 cc ... her 654 cc için 1 Rotor var ... Her rotor dönerken 3 boş hazne olutyor ... İlk hazne Benzin hava karışımını alıyor, 2. hazne ateşlemeyi yapıyor, son hazne egzosa gönderiyor...
adamlar yapmış :P
654 cc x2 1308 cc ... her 654 cc için 1 Rotor var ... Her rotor dönerken 3 boş hazne olutyor ... İlk hazne Benzin hava karışımını alıyor, 2. hazne ateşlemeyi yapıyor, son hazne egzosa gönderiyor...
adamlar yapmış :P
"2 rotor lu araç hepsi. Rotorların döndüğü 3 tane hazne bulunmakta. Her hazne 1300 cc değerinde bu sebepten aracın ilk benzin aldığı bölüm 1300 cc olduğundan bu şekilde vergilendiriliyor.
2 rotor olduğundan ilk aldığı benzin 2600 cc lik oluyor. Yani rx8 çok yakan diyen arkadaşlar için vermek istedim bu bilgiyi =) "
Her bir 654 cc için 1 rotor varsa, 2 rotor 1308 cc yapıyor.
Her hazne 1300 cc, toplam 2600 cc nasıl oluyor, tam anlayamadım.
"2 rotor lu araç hepsi. Rotorların döndüğü 3 tane hazne bulunmakta. Her hazne 1300 cc değerinde bu sebepten aracın ilk benzin aldığı bölüm 1300 cc olduğundan bu şekilde vergilendiriliyor.
2 rotor olduğundan ilk aldığı benzin 2600 cc lik oluyor. Yani rx8 çok yakan diyen arkadaşlar için vermek istedim bu bilgiyi =) "
Her bir 654 cc için 1 rotor varsa, 2 rotor 1308 cc yapıyor.
Her hazne 1300 cc, toplam 2600 cc nasıl oluyor, tam anlayamadım.
Şöyle anlatayım, her rotor dönerken 3 hazne var 654 cclik karışma haznesi ilki, diğer hazneye döndüğü anda ateşleme yapılıyor 654 cc,
yani 654+654 x2 oluyor en sonra haznedede dışarı atıyor egzosla
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.