Orijinalini görmek için tıklayınız : sürekli bozulan afr
selamlar..
geçen ay s300 e ayar yaptık gayet güzel altlar üstler afr çakılı devam ediyorduk.. benzini hep aynı yerden aynı pompadan alıyorum (yarım depo kalınca tekrar fullüyorum) ve sondan bir önceki fulleyişimde çeyrek depo (kadrana göre 250 km civarı) gayet sağlıklı devam ettikten sonra kalan 3/4 depoda afr saçmalamaya, sürekli gezinmeye başladı ve tps %10-%40 aralığında 16,5 kadar fakirlere düştü..
hiç adetim diildir depoyu sonuna kadar kullandıktan sonra tekrar aynı yerden fulledim (maslak opet) tekrar aynı şekilde fazla fakire kaçıyor afr ve çok net avans vuruyor gaza yüklenince
ayarları değiştirmeden aynı depoda bu şekilde farklılığın sebebi ne olabilri ? ecu dan sıkıntı olabilir mi acaba ? bilen biri el atabilirmi konuya :(
aklıma takılan saçmasapan şeyler var;
- ateşleme sıkıntımız vardı dist. içini değiştirdik ayardan önce, düzeldi (fazla zengine kaçıyordu)
- bujiler yeni oem
- benzin filtresi yeni
- pompa yavaştan kendini bırakıyor olabilir mi? (walbro 255 4 yıldır kullanıyorum)
- enjektörler orjinal, bir tıkanıklık söz konusu olabilir mi?
tps de sıkıntı olabilir mi , sökülüp degerler okunabilir
Bulut Y.
11-06-2013, 11:32
Yakıt filtresine bir bak derim
s300 de kalibrasyonunu yaptık onda sıkıntı yok gibi gözüküyor.. hatta real time da sıkıntısız okuyor gibi.. benzin filtresini değiştirirken anahtarı kaçırınca tps soketten kırılmıştı geçen sene değiştirdik sıfırıyla..
Yakıt basıncı bağlayıp bakın derim. Walbro'lar çabuk bozulabiliyor.
Yakıt basıncı bağlayıp bakın derim. Walbro'lar çabuk bozulabiliyor.
peki gidip gelmesi normalmi bozulduğunda.. çünkü dün yaklaşık 35 km boyunca afr çok sabitti ve tekleme yapmadı :S
ısınınca kendini bırakıyo olabilir..tekleme falan yapıyomu araba dip gaz giderken?
Benzin pompası, benzin basınç regülatörü, yakıt rayı, enjektörler ve TPS kontrol edilmeli.
TPS'yi S300'e bağlanarak ve sadece kontağı açarak görebilirsiniz. Ufak tefek(1-5%) bir farklılık varsa tekrar S300 üstünden kalibre edebilirsiniz.
Ancak, bu kadar fakire gitme sebebi bence yakıt sistemi ile alakalı. Enjektörlere ya da yakıt rayına pislik gitmiş de olabilir bu sebeple enjektörlere gerekli benzin beslenemiyor olabilir.
Dediğim gibi yakıt sistemini bir gözden geçirin.
Geçmiş olsun.
ısınınca kendini bırakıyo olabilir..tekleme falan yapıyomu araba dip gaz giderken?
dip gazda hiçbir sıkıntısı yok.. alt devirlerde gaza %5 - %30 arası basınca daha çok fakire kaçıyor. dip gazda afr 2000 - 7000 rpm arası 14.7 den başlıyo üstlerde 13.8 e kadar yaptığımız ayar değerlerinde..
samet_61
12-06-2013, 13:02
selamlar..
geçen ay s300 e ayar yaptık gayet güzel altlar üstler afr çakılı devam ediyorduk.. benzini hep aynı yerden aynı pompadan alıyorum (yarım depo kalınca tekrar fullüyorum) ve sondan bir önceki fulleyişimde çeyrek depo (kadrana göre 250 km civarı) gayet sağlıklı devam ettikten sonra kalan 3/4 depoda afr saçmalamaya, sürekli gezinmeye başladı ve tps %10-%40 aralığında 16,5 kadar fakirlere düştü..
hiç adetim diildir depoyu sonuna kadar kullandıktan sonra tekrar aynı yerden fulledim (maslak opet) tekrar aynı şekilde fazla fakire kaçıyor afr ve çok net avans vuruyor gaza yüklenince
ayarları değiştirmeden aynı depoda bu şekilde farklılığın sebebi ne olabilri ? ecu dan sıkıntı olabilir mi acaba ? bilen biri el atabilirmi konuya :(
aklıma takılan saçmasapan şeyler var;
- ateşleme sıkıntımız vardı dist. içini değiştirdik ayardan önce, düzeldi (fazla zengine kaçıyordu)
- bujiler yeni oem
- benzin filtresi yeni
- pompa yavaştan kendini bırakıyor olabilir mi? (walbro 255 4 yıldır kullanıyorum)
- enjektörler orjinal, bir tıkanıklık söz konusu olabilir mi?
benzın pompan olması gerektıgnden yuksekse benım palıoda olması gereken 3bar bende 5 bar var ceyrek depo altına dustugunde afr fakıre dusuyor benzın az pompa guclu olunca cekmesı gerekenı cekemıor;) 3 bıterken kesıklık yapıo zaten hısedılır widebanddanda okuorum.. 12-13 den 16 lara cekıor) vafc yokmu?
tps kalibrasyonundan sonra afr bun denli oynamaz.
çok yaşadım o sıkıntıyı ama afr sapıtmıyordu.
pompa görevini yapmıyor olabilir oem takıp deneme şansınız varsa...
benzın pompan olması gerektıgnden yuksekse benım palıoda olması gereken 3bar bende 5 bar var ceyrek depo altına dustugunde afr fakıre dusuyor benzın az pompa guclu olunca cekmesı gerekenı cekemıor;) 3 bıterken kesıklık yapıo zaten hısedılır widebanddanda okuorum.. 12-13 den 16 lara cekıor) vafc yokmu?
vafc yok hondata beyin var laptoptan görebiliyosun
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.