Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Otomatik Şanzıman Sorunu



MBuğra
16-06-2013, 13:33
Aracımız 2004 model Honda CR-V, 99.000 KM'de, 80.000 bakımında şanzıman yağını Honda'nın şanzıman yağı olan ATF-Z1'in muadili ile değiştirmiştim. Yağı satın aldığım yer, İstanbul Şeref Usta. O tavsiye etmişti yağı.

Araç normalde çok hafif sarsıntılı vites değiştiriyor ama çok rahatsız edici türden değil. Hatta belki normal bile sayılabilir. Ancak vitesi 2'den 1'e alırken kasılıyor araba. Dikkat edilince rahatça farkediliyor. Özellikle ışıklarda dururken bariz farkediliyor.

Çanakkale'de işinin ehli bir usta olmadığından daha baktıramadım, ancak belki buradan bir bilen çıkabilir.

Teşekkür ederim.

mechanıcer
16-06-2013, 14:12
Z-1 muadili diye bir yağ kullanılmaz. Sadece z-1 kullanmalısın... crv ının otomatık sanzımanında ben o kılometrede oyle bir arıza görmedim.

yapman gereken sana en yakın olan balıkesir honda şen plaza var. ılk etapta 3 lıtre yağı orj ıle degıstır. bıraz kullanıp 10 km kadar tekrar 3 lıtre ıle değiş. Sarsıntıda azalma hıssedeceksın. ılerı boyutta değil ise tamamen kaybolabılır.

MBuğra
16-06-2013, 14:38
Z-1 muadili diye bir yağ kullanılmaz. Sadece z-1 kullanmalısın... crv ının otomatık sanzımanında ben o kılometrede oyle bir arıza görmedim.

yapman gereken sana en yakın olan balıkesir honda şen plaza var. ılk etapta 3 lıtre yağı orj ıle degıstır. bıraz kullanıp 10 km kadar tekrar 3 lıtre ıle değiş. Sarsıntıda azalma hıssedeceksın. ılerı boyutta değil ise tamamen kaybolabılır.

Cevabın için teşekkür ederim abi. Ancak şu anda Balıkesir'e gitmemiz mümkün değil. Dediğin üzere yağ değişimini yapacağım ancak eğer sorun yağdan kaynaklanmıyorsa en muhtemel şekilde neyden kaynaklanabilir? Parça olarak?

mechanıcer
16-06-2013, 14:41
şanzıman üzerinde görülebilen vites selonidleri var bunlard aetkı eder ancak en basta basıt olanı yapman gerekiyor. titreşim ve şoklama ilk etapta yağ kaynaklıdır.

MBuğra
16-06-2013, 15:20
şanzıman üzerinde görülebilen vites selonidleri var bunlard aetkı eder ancak en basta basıt olanı yapman gerekiyor. titreşim ve şoklama ilk etapta yağ kaynaklıdır.

Allah razı olsun abi, içime birazda olsa su serptin. :)

100.000 bakımına gireceğim de, neleri değiştirmemi tavsiye edersin. Benim aklımda genel olarak şu şablon var.

Fren diskleri
Balatalar
Fren hortumları ?
Fren Hidrolik Yağı

Triger Kayışı
V kayışı
Yağ Filtresi
Hava Filtresi
Bujiler
10-40 Motul Yağ
Benzin Filtresi

Listeye eklemem gereken başka neler var? Örneğin yürüyen aksamda genel olarak neleri değiştirmem faydalı olur? Aks körükleri? Salıcaklar vs?

mechanıcer
16-06-2013, 22:03
bişey değil umarım mühim bişey çıkmaz.
100,000 km bakım da değişeceklerın;

motor yağı
yağ filtresi
v kayısı ve gergi bilyası
motorun i-vtec oldugu ıcın trıger kayısın yok zıncırlı motor değişim periuodu yok.sadece sente ayarı kontrol edılıp uzama varmı o kontrol edılır.
bujı
yakıt fıltre degısım perıyodun 120,000 km dır.
arka dıfransıyel yagı 1 litre honda orj DPSF kullan
hava ve polen fıltresı degısırsen ıyı olur.

frenlerın bıtıkse degısırsın. fren hortumların ise 6 yılı doldurdu ıse gozetmeksızın değiştır. bu kısısel tavsıyemdır.

yuruyen aksamda perıyoduk su degıscek dıye bırsey yoktur. o arabada ben hıv salıncak degıstıgını gormedım yada aks korugu patlattıgını .. ama ne bozuksa bu yazdıklarım harıcınde o f-degısır. oyle bır perıyod yok kardesım

mechanıcer
16-06-2013, 22:07
bujı numarası verıyım

NGK ZFR6K-11 YADA DENSO KJ20DR-M11

bunlardan baska bujı kullanma

timucintt
16-06-2013, 22:14
sarsıntı belki kullaktan kaynaklıdır...

ibratice
16-06-2013, 22:22
öncelikle inşallah bir problem yoktur sorununa gelince arkadaşların dediği gibi yağdan önce böyle bir problemin yoksa yağını değiştir sonra şanzıman üst kulakları kopma yapıyo onu çok basit gözle kontrol edebilirsin gene devam ediyorsa 2 vites basınç sivicini değiştir ecu 2 vites basıncını takip edemesse geçişler biraz beklemeli ve şoklu olabilir.

overblack
16-06-2013, 22:33
honda araçlarında fabrikanın önerdiği yağların MUADİLİ diye bir yağ yoktur arkadaşlar.

MBuğra
16-06-2013, 22:40
bişey değil umarım mühim bişey çıkmaz.
100,000 km bakım da değişeceklerın;

motor yağı
yağ filtresi
v kayısı ve gergi bilyası
motorun i-vtec oldugu ıcın trıger kayısın yok zıncırlı motor değişim periuodu yok.sadece sente ayarı kontrol edılıp uzama varmı o kontrol edılır.
bujı
yakıt fıltre degısım perıyodun 120,000 km dır.
arka dıfransıyel yagı 1 litre honda orj DPSF kullan
hava ve polen fıltresı degısırsen ıyı olur.

frenlerın bıtıkse degısırsın. fren hortumların ise 6 yılı doldurdu ıse gozetmeksızın değiştır. bu kısısel tavsıyemdır.

yuruyen aksamda perıyoduk su degıscek dıye bırsey yoktur. o arabada ben hıv salıncak degıstıgını gormedım yada aks korugu patlattıgını .. ama ne bozuksa bu yazdıklarım harıcınde o f-degısır. oyle bır perıyod yok kardesım


bujı numarası verıyım

NGK ZFR6K-11 YADA DENSO KJ20DR-M11

bunlardan baska bujı kullanma


sarsıntı belki kullaktan kaynaklıdır...


öncelikle inşallah bir problem yoktur sorununa gelince arkadaşların dediği gibi yağdan önce böyle bir problemin yoksa yağını değiştir sonra şanzıman üst kulakları kopma yapıyo onu çok basit gözle kontrol edebilirsin gene devam ediyorsa 2 vites basınç sivicini değiştir ecu 2 vites basıncını takip edemesse geçişler biraz beklemeli ve şoklu olabilir.


honda araçlarında fabrikanın önerdiği yağların MUADİLİ diye bir yağ yoktur arkadaşlar.


İlgi ve alakanızdan dolayı çok teşekkür ederim. Bizim motorların zincirli tip olduğunu bilmiyordum, öğrenmem çok iyi oldu. Bende kara kara düşünüyordum, usta sente atlamaksızın doğru düzgün takabilecek mi diye. Bahsedilen tüm unsurları not aldım. Gerekli bakım ve kontrolleri yaptıktan sonra tekrar bir sorum olursa yazarım. Allah razı olsun :)

+edit: Son olarak Honda CR-V yedek parçalarını temin edebileceğim bir firma veya kişi tavsiye ederseniz sevinirim :)

mechanıcer
25-06-2013, 22:26
bana ruhsat fotokopını maıl at sana alır yollarız havale gecersın burdan kargolarım ıstersen.