PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3.18 i e36 Hararet Sorunu



Faruk'S
26-06-2013, 12:00
Yakın bir arkadaşımın 93 model 3.18i aracı kısa dönem içerisinde 3 defa motor indirdi.

Araç sürekli hararet yapıyor ancak sorunun nereden kaynaklandığı belli değil.E dolayısıyla yeniden motor yapılmak zorunda kalıyor.Şu an için 2bin liralık bi masraf daha çıkarılmış ancak kesin sonuç değil.Yapacak olan usta hararetin neden kaynaklı olduğunu araştırıyor. Sizce neden böyle bir şey yapar.Bu model arabada daha önce böyle bir şey başına gelen oldu mu ?

Oznsrl
26-06-2013, 12:14
normalde açık olan su yada yağ deliklerinden birine kör tapa atılmış olmasın böyle bi konu vardı ynlş htrlamıosam araç vti dı böyle bi sorun çıkmıştı dkktli bakılınca

kerem_euk34
26-06-2013, 12:16
kapak kontrol edildi mi ?

Faruk'S
26-06-2013, 12:23
normalde açık olan su yada yağ deliklerinden birine kör tapa atılmış olmasın böyle bi konu vardı ynlş htrlamıosam araç vti dı böyle bi sorun çıkmıştı dkktli bakılınca

teşekkür ederim.


kapak kontrol edildi mi ?

kapak kontrol edildi ama sıkıntının üst kapakta kaynaklandığı düşünülüyor.oraya yoğunlaşıldı genel anlamda..

kerem_euk34
26-06-2013, 12:30
blok yüzeyi
kapak
ve gömlekler kontrol edilirse bir daha böle bi sıkıntı olcağını sanmıorum
ben yinede yeni bir radyatörde öneririm

mmustu
26-06-2013, 12:33
blokta çatlak olabilir

alüminyum blok olması lazım o araba gömleklerin arka tarafından çatlatır genelde

1.8 turbo
26-06-2013, 13:25
benım basıma mercedes e200 de geldı. katalızor tıkalı oldugu ıcın hararet yapıyordu araba ılkde fark etmedık motoru yaptık teste cıktık tekrar hararet yaptı. kat tamamen tıkalı cıktı

burkaykalyon
26-06-2013, 13:30
Hararet dedim mi bana gelecen. :D Hararet yüzünden 2 sefer motor yaktım farklı arabalarda. En son işte benim ***** 520 de yaktım motoru falan..

Neyse. Motoru yaptıktan sonra yine hararet yükseltiyordu. Termostatı değiştirdim sorun halloldu. Bütün kontroller yapıldı mı? Yani termostat veya borular bilmem ne falan. Şimdi bende boru çatlaklarından dolayı hararet yükseltiyor.

Demek istediğim şu. Çok basit bir sorun yüzünden motor inebiliyor. Hararet kırmızıya dayandığında kontağı kapatsın veya hararet yükseldiğinde sıcak havayı sonuna kadar açsın. Soğuta soğuta gitsin. En azından tamirciye kadar.

rekord2000
26-06-2013, 15:35
Detayli bir bilgi yazmamisin ki, sadece motor indide motor mu yapildi? Radyator tikali mi, devirdaim saglam mi, termostat nasil, hortumlarda catlak patlak var mi? Bunlar hep hararet icin sebep, bunlarin hepsi degismis ve yenilenmis ise ozaman baska neden yapar hararet dusunulur, ama o bilgileride ver bence.

cemesr
29-07-2013, 14:48
Radyatör delikleri tıkala dolu olabilir kontrol edin mutlaka bmw bu nedenle cok kapak contası ve motor kitleyen vaarrr

sde30
29-07-2013, 14:52
Radyatör kapağı termiklidir ve içindeki termik bozuldu ise suyu dışarı tahliye ediyor olabilir buda hararet için bir sebep onuda kontrol edin bence tabi araç su eksiltiyorsa

hkkcn
29-07-2013, 20:43
radyatör hortumlarını kontrol edin hortumlar şişmi sertleşmişmi , ardından motor su haznesinin kapağını açığ(radyatör kapağıda olabilir tam bilmiyorum e36 motorunu) suyun yukarı aşşağı çıkıp indiğini kontrol edin devirdaim çalışıyormu diye.ve aracın belli bir sıcaklıktan sonra fan açığ açmadığına bakın eğer açmıyorsa termostat yada fan müşürünüz arzalı olabilir.
üst kapağınız çok büyük bir ihtimalle sıkıntılı büyük bir ihtimallede çatlak çıkıcak.ve en önemlisi arabanın çekişinde değişme varmı? ve su eksiltiyormu? yağınızıda kontrol edin su varmı yokmu içinde diye. bunları kontrol edip tekrar yazın yardımcı olunur tam anlamıyla