Orijinalini görmek için tıklayınız : Volan Okuyucu ve Performans
okankrgz
13-07-2013, 09:02
Selamlar,
Nette denk geldiğim (yurt dışında 205gti,106gti ve saxo vtslere uygulanmış) bir fotoğrafı paylaşmak istedim. Volan okuyucu sensör ve dişli kısmını krank kasnağı üzerine tıpkı ayarlı egzantrik kasnağı gibi yerleştirmişler..
Bu harici parça, orjınal volan üzerinde ki diş sayısından daha az örneğin: volan üzerinde 56 diş varsa harici parça üzerinde 38 diş var gibi...
Sanırım bu çalışmayla ateşleme sayısını ve zamanına müdahale ediliyor. Bu konuda bilgi sahibi yada uygulanabilirliği hakkında görüşleriniz nelerdir.
Bir nevi avans ayarı mıdır? Performans açısından ne gibi bir yararı olabilir, mekanik zararları vs..
http://u1307.hizliresim.com/1c/f/q6xmp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bLackModeL
13-07-2013, 09:56
farklı bır beyın takıldıgında mesela MS gbı atesleme zamanını belırlemey yarıyo abi :D mesela bu motorda itb var itb ıcın farklı bı beyın kullanman gerekıyo yakıt avans ayarları ıcın volan okuyuda bu işe yarıyo
yavuz364
13-07-2013, 10:24
MS de peugeot grubunda ekstra teker takılması gerekmiyo aslında.. Hatta orjinalde tekeri olan arabaların hiçbirinde teker takılması gerekmiyo, MS hepsine uyumlu..
ama işi pek bilmeyen insanlaran kolayına geldiği için, arabanın orjinalinde sorun, yada daha güzel bi okuma isteniyorsa anca teker takılıyor :)
Bu tekerleği belki de arkadaşın dediği gibi avans ayarlamak için orjinal beyinle kullanıyorlardır. Orjinal beyine müdahale kolay olmadığı için direk olarak bu tekerleğin açsını oynayarak avansa müdahale edilebilir..
farklı bır beyın takıldıgında mesela MS gbı atesleme zamanını belırlemey yarıyo abi :D mesela bu motorda itb var itb ıcın farklı bı beyın kullanman gerekıyo yakıt avans ayarları ıcın volan okuyuda bu işe yarıyo
KA®ANLIK
13-07-2013, 10:29
edit.... yazılmış
okankrgz
13-07-2013, 10:32
farklı bır beyın takıldıgında mesela MS gbı atesleme zamanını belırlemey yarıyo abi :D mesela bu motorda itb var itb ıcın farklı bı beyın kullanman gerekıyo yakıt avans ayarları ıcın volan okuyuda bu işe yarıyo
itb uygulaması olmadan stock yada egzantrik+pistonlu bi 106 ya bu uygulanabilir mi? Tahminim beyine müdahale etmeden bu şekilde avans arttırımı yakalanabilir :rolleyes:
Bu uygulamayı yapmayı planlıyorum ancak getirisi ne olur, zararları ne olur onu kestiremiyorum ;) avansı + yönde etkilediğini düşünürsek piston, segman elimize almayalım :D
tdipower
13-07-2013, 11:36
avansı oradan öne veya geriye alsanız bile komple avans haritasını kaydırmış olacaksınız. alt devirde vuruntu üstlerde gümbürtü kopmasın sonra :) bu gösterdiğiniz araçta standalone beyin var oradan okumayı tercih etmişler demek ki stock araç için çok saçma olur
bLackModeL
13-07-2013, 11:37
itb uygulaması olmadan stock yada egzantrik+pistonlu bi 106 ya bu uygulanabilir mi? Tahminim beyine müdahale etmeden bu şekilde avans arttırımı yakalanabilir :rolleyes:
Bu uygulamayı yapmayı planlıyorum ancak getirisi ne olur, zararları ne olur onu kestiremiyorum ;) avansı + yönde etkilediğini düşünürsek piston, segman elimize almayalım :D
106 ların beynı yazılabılır dıye bılıyorum tabi isin ehlı kısılerce gozden gecırılmesı lazım .. yanı kendın kurcalamıcaksın :D
okankrgz
13-07-2013, 11:47
avansı oradan öne veya geriye alsanız bile komple avans haritasını kaydırmış olacaksınız. alt devirde vuruntu üstlerde gümbürtü kopmasın sonra :) bu gösterdiğiniz araçta standalone beyin var oradan okumayı tercih etmişler demek ki stock araç için çok saçma olur
Evet dediğine katılıyorum öne yada geriye kaydırmak illa ki vuruntu vs. ye yol açacaktır. Bu tarz bir macera yerine beyine yazılım atıp avans arttırımı daha net bir çözüm olacaktır sanırım. :icon_tup:
okankrgz
13-07-2013, 11:51
106 ların beynı yazılabılır dıye bılıyorum tabi isin ehlı kısılerce gozden gecırılmesı lazım .. yanı kendın kurcalamıcaksın :D
evet yazılım atılabiliyor ama bu şekilde bir çalışma görünce insan merak ediyo :D
yanlış hatırlamıyorsam lada vega yada samara modelinde krank kasnağıyla okuyucu kısmı bir bütün olarak yapmıslar volanı direk kasnak üzerinden okutmuş amcalar :) tabi o araçlarda ki sitemle 106 yada saxonun dizaynı bir değil...
Öğrenmenin yaşı yoktur :icon_tup: teşekkür ettim paylaşımlarınız için..
Resimde dta beyin gozukuyor onun için gerekmiştir belki
boosted_pug
13-07-2013, 12:52
Normal olarak 106 larda 60-2 ateşleme kasnağı çıkar aracın 8000 devir çevirdiğini farzedelim beynin krank girişindeki sensör 8000x60 hertz sinyale maruz kalır bunu girişdeki opamp okuyacak düzeltecek ve beyine kare dalga olarak iletecek, aslında 8000 civarına kadar herhangi bi sıkıntı olmamakta ama 8000 üzeri çevirilmeye başlandığında bu girişdeki frekans beynin içindeki entegrelerin ve işlemcinin sıkıntısız olarak işleyebileceği sınırın üzerine çıkar ve bozulmaya başlar bu sebepten ötürü yüksek devir çevirecek araçlarda hiçbirzaman yüksek toot sayısındaki kasnak kullanılmaz örnek olarak motorsikletlere bakabilirsiniz 14000 15000 çeviren motorsikletlerin krank kasnağında 4 toot vardır veya hondaların distribütöründe 24 toot yada subaruların krank kasnağında 7 veya 36 toot vardır
Bu yukardaki resimdeki aracın volanı işlenmiş ve agırlık atmak için krank dişlisinin olduğu kısım alınmış bu sebepten krank dişlisi kasnağın olduğu tarafa takılmış
Son olarak bunu orjinal beyinli 106 gti a yapamazsınız orjinal beyin 60-2 kasnağa ve ilk toot 21 e ayarlanmıştır siz bu resimdeki gibi 36-1 kasnak takarsanız tek duyacağınız güm pat die emme manifoldundan dışarı çıkan patlamalardır
205 GTİ araçların pek çoğunda aslında şanzuman üzerinde volant okuyucusu sensör yeri var ama fabrikan sanırım üzerine konulmamış.. yada bana hep öyle denk geldi.. benim aracımda da MS var ve harici tekerim vardı... Orjinal olarak okuyucusunu bulup şanzuman üzerinde yerine oturttum ve MS'den Erkut abiyle kablolarını hazırladık herşey hazır olduğunda aracın eskiye göre marş alması çalışması daha iyi ve zamanlı oldu.. Bu benim başımdan geçen ufak bir durum bilgi vermek amaçlı yazdım herşeyin orjinalini kullanmak aslında iyidir :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.