Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik Tofaş Karburatör Radyotor sorunsalı
tuzcu1997
20-07-2013, 01:34
Herkeze selamlar hayırlı ramazanlar 1985 model tofaş şahin 1600 aracımıza konya cadde tipi dereceli egzantirik takıp motoru diğer parçalarında komple yeniledik sorun aracı dün denemek için aldıgımızda hararet bi anda 90 a dayadı ama aracın gaz yiyişi farklıydı üstünde orjinal karburatoru var buna sağlam bi radyotor takmamız lazım ve karburator bunlar ne olabilir yada hazır atmosferike adım atmışken şunuda yaparsanız iyi olur dediğiniz neler var siz bilgili ve tecrübeli abi kardeşlerime soruyorum :beuj:
Ankara'da atmosferik olarak yapılan bir kaç şahinde süper 4 lü radyatör kullandılar. Headers'ta faydalı oluyor.
maskaran
20-07-2013, 03:22
fanı manuel yapın sürekli açık kalsın
sizin asıl problem nedir?
exantrik degisince hararetmi yapiyor?
bunun exantrikle ve karburatorle ilgisi yokki
gerci doksana dayandi diyorsunuz
zaten olmasi gereken bu degilmi kac olmasi lazim su sicakliginin?
Avans değeri nedir. Egzantrik doğru takıldımı?? Eğer bunlar tamamsa radyatöre ve başka çözümlere bakılır.
free-hifi
20-07-2013, 09:40
yazın zaten kontak aç 5 km git 90 a geliyor benim doğanda?
tuzcu1997
20-07-2013, 13:30
Asıl sorun egzantirikde deil araç daha önce stock spec ken ısı ile ilgili bi sorunu yoktu ve gaz yiyişi mükemmeldi ama motor yapılınca gazı halk arasında pöfürtdetme denilen olayı yapmaya başladı fan zaten manuel kontak çevirince başlıyor dönmeye ama radyotorun değişmesi gerektiği söylendi karburator modifiyesinide düşünüyoruz onun için fikir alalım dedik
Karburator memelerini matkap ucuyla genişletebilirsiniz.kep ile açık hava Filtreside olursa iyi olur
boosted_pug
20-07-2013, 16:01
Araç rotarda olabilir bi kontrol etmekde fayda var
bence sen bı avansına baktır avans yuksek olabılır. karburutor ıcınde soyle bı tavsıyem var arastırma fırsatım olmadı ama bı kac kısıden duydum bu konuyu eskı benzınlı forklıftlerın karburutoru ınanılmaz bı seymıs nerdeyse turbolu gıbı guc alınabılıyomus bı arastırmak lazım
boosted_pug
24-07-2013, 16:47
Asıl sorun egzantirikde deil araç daha önce stock spec ken ısı ile ilgili bi sorunu yoktu ve gaz yiyişi mükemmeldi ama motor yapılınca gazı halk arasında pöfürtdetme denilen olayı yapmaya başladı fan zaten manuel kontak çevirince başlıyor dönmeye ama radyotorun değişmesi gerektiği söylendi karburator modifiyesinide düşünüyoruz onun için fikir alalım dedik
Kardeşim araç rotardaysa hararet yapar , bu sebepten aracının egzantriği takılırken sentesi yanlış ayarlanmış olabilir ve aracın hararet yapar yoksa düzgün çalışan radyatör neden durup dururken hararet yaptırsın birçok 106 gti kullanıcısı aracına egzantrik taktırıyo ve hiçbiri radyatör yaptırtmıyo hararet sıkıntısı olmuyo bence ilk olarak egzantrikde sorunu aramak lazım ustalar bazen kayışın üzerine çizgi çizip çok dikkat etmeden motoru senteye getiriyolar senin aracında dereceli egzantrikde var ufak bi hata belki bir diş kayıklık bile hararete neden açabilir
bence sen bı avansına baktır avans yuksek olabılır. karburutor ıcınde soyle bı tavsıyem var arastırma fırsatım olmadı ama bı kac kısıden duydum bu konuyu eskı benzınlı forklıftlerın karburutoru ınanılmaz bı seymıs nerdeyse turbolu gıbı guc alınabılıyomus bı arastırmak lazım
İsterse 4 boğaz weber karbüratör olsun, turbo ile hiçbirzaman kıyaslanmaz ama orjinale göre hem yakıt olarak hemde performans olarak artış sağlanabilir.
Karburator memelerini matkap ucuyla genişletebilirsiniz.kep ile açık hava Filtreside olursa iyi olur
Bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın memeyi matkap ile büyütmek ne demek ? O memeler yüzdeli değerler ile büyür küçülür bu kadar hassas bir parça için bol keseden matkap ucuyla genişletebilirsiniz denilmesi çok saçma oluyor.
Karburatör olarak taunus lardan çıkan weber karburatörü kullanın zaten flanş yapısı sizin karburatörünüz ile birebir aynıdır hiç bir işlem yapmadan direk manifoldunuza oturur boğazları sizin karburatörden daha büyüktur.karburatörü aldığınızda bana pm atın jet ölçülerini size söylerim.
bence bu kadar onyargılı olma bı arastır konuyu
arsenikli
25-07-2013, 18:43
Weber ve headers mantıklı olabilir kapak taşlanabilir bu konudan iyi anlayan abiler zaten konuya yazıcaklardır.
fan açıyormu?
açmıyorsa termostat açmıyor olabilir.
131mirafiori
25-07-2013, 20:22
fan açıyormu?
açmıyorsa termostat açmıyor olabilir.
Abi fan direkmiş arabada marşa bastığın gibi çalışanlar var ya onlardan. Ama ben arkadaşın yazdıklarından hiç bir şey anlamadım :) Yoksa bi yorum yapıcam :)
bu arabalar, ya termostattan hararet yapıyor, ya da conta yaktığında hararet yapıyor benim gördüğüm :D
131mirafiori
25-07-2013, 20:31
bu arabalar, ya termostattan hararet yapıyor, ya da conta yaktığında hararet yapıyor benim gördüğüm :D
benim arabada marşa bas 3-4 dk sonra hararet 90da ama 90 a gelince sabitliyor termostat sağolsun :)
boosted_pug
26-07-2013, 00:05
bence bu kadar onyargılı olma bı arastır konuyu
Dostum önyargılı olunacak bişi yok elma ile armutu kıyaslayamazsın amerikayı yeniden keşfetmeye de gerek yok araç 6000cc v8 olsaydı konu tartışılmaya açık olabilirdi ama bi karbüratör arabayı uçurmaz
Kapakta taşlama varmı yada 1300 kapakmı taktınız tofaşlarda kroniktir fazla taşlama yada kapak değişiminde hararet problemi yaşanır çözüm 4 lü radyatör takıp düşük fan müşürü almak.
tuzcu1997
02-08-2013, 02:09
Kapakta taşlama varmı yada 1300 kapakmı taktınız tofaşlarda kroniktir fazla taşlama yada kapak değişiminde hararet problemi yaşanır çözüm 4 lü radyatör takıp düşük fan müşürü almak.
abi kapakta taşlama var subablar orjinal subabları deil büyütülmüş egzantirikde bi sıkıntı yokmuş sordurdum karburator içinde weber arıyorum uygun şekilde hararet yapmasının sebebi devirdaymda bi sıkıntı varmış orda değişik turboya benzeyen bi parça değişti adı aklıma gelmiyor :D hararet 70 i kesinlikle geçmior
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.