PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ basıncı düşmesi



Calibra
29-07-2013, 09:18
Arkadaşlar merhaba,

Aracımı toplarken, yağ sıcaklığı ve basıncını okuyabilmek için göstergeler ilave ettim. Bu göstergelerin sensörleri aşağıda resmi bulunan mavi parça üzerine takılı.

Sorun şu, araç ilk çalıştığında yağ basıncı rolantide 24-25 psı hafif gaza dokunursam 1200-1300 d/dk da 30 psı civarı.. ısındıkca normal olarak bu değer az bi miktar düşüyor. 20ye kadar normal. 18 den sonra gösterge uyarı veriyor zaten.

Ama bir süre sonra motor iyice ısınınca değerler sapıtıyor, rolantide 4 psı a kadar düşüyor.. gaz versem dahi 10 -12 psı geçmiyor. sürekli basınç düşük ikazı veriyor. Ama buna rağmen yağ lambası yanmıyor.

Aradaki parça bağlantısı, opelin orjinal yağ filtesine uymadığı için filtreyi farklı kullandım, sensörler de konum itibari ile filtre çıkışı basıncını okuyor..

benim verdiğim ihtimaller,

1 filtre uygun değil, bi süre sonra şişme yapıyor yağ geçişi zayıflıyor.. pompa basıncı düşmediği için yağ lambası yanmıyor ama, motora basılan yağ düşük basınçlı oluyor.(Ne kadar mantıklı bilmiyorum ama fikir)

2- yağ pompası yağ inceldiğinde yeterli basıncı veremiyor. (ama 25 psi dan 4 lere kadar düşmeside mantıklı değil bana göre)

3- yağ basıncı sensörü, ısındığında sapıtıyor..

Tecrübe sahibi arkadaşların fikirlerini bekliyorum.

http://imageshack.com/a/img542/4854/09eo.jpg

bLackModeL
29-07-2013, 09:24
hersey normal peak kısmını dusur bıraz ılk calıstırmada her zaman yag basıncı yuksek olur motor ısındıkca duser normal 2 bar felan sıtandatıdır her sey yoludna sadece gostergenın peak ını dusur uyarı vermez o zaman

Calibra
29-07-2013, 09:37
hersey normal peak kısmını dusur bıraz ılk calıstırmada her zaman yag basıncı yuksek olur motor ısındıkca duser normal 2 bar felan sıtandatıdır her sey yoludna sadece gostergenın peak ını dusur uyarı vermez o zaman

İyi de 4 psi çeyrek bar yapıyor, gaz verdiğimde bile 1 bar olmuyor 10psı civarında kalıyor.

Gunes G.
29-07-2013, 09:46
%90 Sensorun bozuk, 4 psi yag basinci olmaz calisan arabada.

bLackModeL
29-07-2013, 09:48
%90 Sensorun bozuk, 4 psi yag basinci olmaz calisan arabada.

buyuk ıhtımal sorun bu o zaman

x_power
29-07-2013, 09:49
aparatı iptal et sen drek bi motorun kendi yağ basıncını bi ölç bence manuel bi saatle emin ol derim

kesinlikle yan sanayi yağ flitrelerini kullanmayın

Gunes G.
29-07-2013, 09:50
Benim arabamdan ornek vermek gerekirse ilk calistirdiginda 8-10 bar arasi, isininca 2 bara kadar duser rolantide. Normal suruste 6-8 bar arasi olur.

1 bar = ~15 psi

Maxi
29-07-2013, 10:01
bu şekilde deneme bile yapmayın kesin bir sorun var
mekanik bir saat takın test edin hemen
4psi yağ basıncımı olurmuş

soğuk motor 5-6 bar görmen lazımdı
sıcak motordan motora değişir ama en az 1 bar olması lazım kabaca

Calibra
29-07-2013, 10:03
Cevaplar için çok teşekkürler, tavsiyeleriniz doğrultusunda gerekli kontrolleri yapıcam hemen.

Pompa sorun çıkarmasında geri kalanı kolay.

EEE
01-08-2013, 15:11
sorunu ben soyleyım c20xe yag pompası 1 barın altına dustugunde bıtmıstır
z20let pompa al yag suzgecını modıfıye et sonra dıyecenkı bu basınc nedır boylee:D
saka bır yana o blogun hatalarından bırısı o pompa ya pompayı modıfıye et yada z20let pompa al
pompa alman daha mantıklı
arac ilk calısmada yag ısıgın calısmadan sonra 2-3 sanıye sonra sonuyorsa pompan omrunu tamamlamıs
yag sıcaklıgın ne durumda paylasırmısın

Not:filitreden olduğunu zannetmiyorum
Not2: pompan sıfır gibi yenımı eskımı?

Calibra
01-08-2013, 16:00
sorunu ben soyleyım c20xe yag pompası 1 barın altına dustugunde bıtmıstır
z20let pompa al yag suzgecını modıfıye et sonra dıyecenkı bu basınc nedır boylee:D
saka bır yana o blogun hatalarından bırısı o pompa ya pompayı modıfıye et yada z20let pompa al
pompa alman daha mantıklı
arac ilk calısmada yag ısıgın calısmadan sonra 2-3 sanıye sonra sonuyorsa pompan omrunu tamamlamıs
yag sıcaklıgın ne durumda paylasırmısın

Not:filitreden olduğunu zannetmiyorum
Not2: pompan sıfır gibi yenımı eskımı?

Filtereyi orjinale çevirdim, pompa yeni brezilya malı schadek, yağ sıcaklığı 110 civarı geziyor. 110 a geldiğinde basınç düşümş oluyor. hatta gm yağ koyduğumda yağ 110 derecede iken lifterler şakırdamaya başlıyor.

Bugun magnatec aldım. aracın çalışması duzgun. yağ lambası yanmıyor. 110 derecede lifrter sesi yok. ama başka bişi farkettim.

yağ soğutucudan yağ donmüyordu. U boru aldım by-pass yaptım. u boruda hiç ısınmadı. yanı soğutucu hattından yağ donmuyor. ama araç yağlaması ve çalışma sesi normal.

iice kafaya taktım. mekanik bir yağ basınç saati alıp kontrol edene kadar yola çıkmayacağım.

EEE
01-08-2013, 16:02
Filtereyi orjinale çevirdim, pompa yeni brezilya malı schadek, yağ sıcaklığı 110 civarı geziyor. 110 a geldiğinde basınç düşümş oluyor. hatta gm yağ koyduğumda yağ 110 derecede iken lifterler şakırdamaya başlıyor.

Bugun magnatec aldım. aracın çalışması duzgun. yağ lambası yanmıyor. 110 derecede lifrter sesi yok. ama başka bişi farkettim.

yağ soğutucudan yağ donmüyordu. U boru aldım by-pass yaptım. u boruda hiç ısınmadı. yanı soğutucu hattından yağ donmuyor. ama araç yağlaması ve çalışma sesi normal.

iice kafaya taktım. mekanik bir yağ basınç saati alıp kontrol edene kadar yola çıkmayacağım.

yag pompası termostatlı ondan sureklı donmez bende aynı seylerle ugrastım
shadek ıyı pompa bısey olmaz
gm yag cok adı kullanma bence
bıraz daha ıyı bır yag sec basıncın cok dusmez mobıl 5-50 kullanabılırsın

EEE
01-08-2013, 16:10
gazladıgında yag sıcaklıgın nasıl oluyor

Calibra
01-08-2013, 16:18
yag pompası termostatlı ondan sureklı donmez bende aynı seylerle ugrastım
shadek ıyı pompa bısey olmaz
gm yag cok adı kullanma bence
bıraz daha ıyı bır yag sec basıncın cok dusmez mobıl 5-50 kullanabılırsın

5-50 yağ sıcakken 10-40 dan daha yoğunmu oluyor?


gazladıgında yag sıcaklıgın nasıl oluyor

Valla rodaj yapmadım daha, onun için 4500 den fazla pek basmadım, ama yolda 4500 civarı aşşa yukarı yürüdüm biraz 110 -115 civarı sıcaklık

EEE
01-08-2013, 16:27
5-50 yağ sıcakken 10-40 dan daha yoğunmu oluyor?



Valla rodaj yapmadım daha, onun için 4500 den fazla pek basmadım, ama yolda 4500 civarı aşşa yukarı yürüdüm biraz 110 -115 civarı sıcaklık

daha yoğun ve ısı altında buharlaşması en az olan yağ diye okumuştum testlerini
izmirde normal ısı benımde 100 cıvarı rodajdayım aynen
ingilizlerde 80 90 arası yazıyor forumlarda orasıda buzhane mubarek bızım motor sıcak normal yanı

Calibra
01-08-2013, 16:32
daha yoğun ve ısı altında buharlaşması en az olan yağ diye okumuştum testlerini
izmirde normal ısı benımde 100 cıvarı rodajdayım aynen
ingilizlerde 80 90 arası yazıyor forumlarda orasıda buzhane mubarek bızım motor sıcak normal yanı

Rodaj yağı olarak magnateci kullanayım, 500-600 km sonra 5-50 deneyim o zaman. Sonuç ne olacak merak ettim şimdi. Bizim aracın su sucaklığı bile 100 ü görüyor fan açmadan yağın 90 da kalması mantıksız olur zaten :D

EEE
01-08-2013, 16:40
Rodaj yağı olarak magnateci kullanayım, 500-600 km sonra 5-50 deneyim o zaman. Sonuç ne olacak merak ettim şimdi. Bizim aracın su sucaklığı bile 100 ü görüyor fan açmadan yağın 90 da kalması mantıksız olur zaten :D

Fana dugme yap bence 95 gecirme
yag basincini ihmal etme sbd de yay ve ucundaki valf satiliyir basinc yukseltmek icin 70 sterlin ya onu al yada z20let pompa yap sikintin cozulur

Calibra
01-08-2013, 16:55
Fana dugme yap bence 95 gecirme
yag basincini ihmal etme sbd de yay ve ucundaki valf satiliyir basinc yukseltmek icin 70 sterlin ya onu al yada z20let pompa yap sikintin cozulur

o dediğin malzemenin linki var mı? onuda deneyim.

EEE
01-08-2013, 17:01
Oil pumps and upgrades (http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Oil_Pump/Oil_Pump.htm)
Once yag basincini saglikli olc sonra dene

Calibra
01-08-2013, 17:11
Oil pumps and upgrades (http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Oil_Pump/Oil_Pump.htm)
Once yag basincini saglikli olc sonra dene

Tamamdır sağolasın, öncelikle mekanik ölçüm işini çözmem lazım.

turbogsi
01-08-2013, 21:41
Yag basınc saatin arızalı yada blokdaki geri dönüs valfin c20xe pompası öyle zayıf bir pompa degil zaten 4 psi basınç altında kadrandaki yağ lambasının yanması lazım buyuk ihtimalle blokdaki geri donus valfin acmıyor olabilr z2let pompa takarsan motorundaki tüm keçeler terleme yapar x ve z motorlarda çift geri dönüş valfi bulunmakda stok sfi da gereksiz olur

Ayaz_renat
14-09-2013, 10:49
bence sesoru kartele koy yag sıcaklıgını karteldekı yagdan okusun benım cıvıc sı dede aynı sıkıntı yvardı sonra cartelde olursa daha ıyı okuyacagını dusunduk be sonuc hersey normal

sasuta
14-09-2013, 19:05
Sonucu merakla bekliyorum.